Op grond van wat en sinds wanneer ? En zijn die echt op de hoogte van hoe wij het hier zelf al jaren zien en vieren ? Ik geloof er niks van.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:37 schreef alors het volgende:
[..]
In vrijwel elk land worden de wenkbrauwen opgetrokken bij het Nederlandse Sinterklaasfeest in zijn huidige vorm.
Ben je recent wel eens bij een intocht geweest in een multiculti-stad?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:37 schreef alors het volgende:
[..]
Nee omdat de protestanten tegen waren en verboden en het zich vervolgens verplaatste naar de huiskamers. Wie zegt dat de VN dat gaat doen en dat kan verplichten? Zou ik sowieso jammer vinden, ik zie liever een maatschappelijke discussie. De uitspraken die er nu door de dame over zijn gedaan vind ik ook niet getuigen van een gedegen verdieping in het feest en onze maatschappij.
Helaas vervalt de discussie in een kamp met 'racisme' roepers die vervolgens overschreeuwd worden door 'nee het is geen racisme' roepers en mensen die doen alsof een leven zonder Zwarte Piet gelijk staat aan het verbranden van De Nachtwacht, het onder water zetten van onze polders en ingelijfd worden bij Duitsland.
In een moderne democratie is het zo dat er juist ook met minderheden rekening worden gehouden. Met de meerderheidsargumentatie kun je ook meteen homorechten af gaan schaffen. In vrijwel elk land worden de wenkbrauwen opgetrokken bij het Nederlandse Sinterklaasfeest in zijn huidige vorm. Maar er mogen absoluut geen vraagtekens bij worden gesteld. Als zwarte ben je dan een racisme huilie die maar terug naar zijn eigen land moet gaan, en als blanke heb je een white man's burden en ben je een vieze politiek correcte linkse landverrader.
En nu hou ik er mee op want ik word een beetje treurig en simpel van deze discussie.
Ik geloof er geen zak van dat je ook tegen een autochtone Nederlander zegt dat hij "in een ander land" moet gaan wonen als hij het bv. oneens/eens is met het verhogen van de AOW-leeftijd of zo.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:40 schreef zweefbij het volgende:
De gehele discussie is eigenlijk totaal niet nodig. Degene die aanstoot nemen van een Nederlandse traditie ( of je nou Nederlander bent of niet ). Dan ga je toch lekker in een ander land wonen ( lees ander land en niet je eigen geboorte land of dat van je voorouders ) Een land waar ze geen tradities hebben waaraan men dan aanstoot aan kan nemen. Maar waarschijnlijk is het daar moeilijker profiteren van de sociale voorzieningen.
Ja, maar met Sinterklaas als voorbeeldquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat is een uitvinding van Coca Cola
ja hoor. Waarom niet. Ik ben daar ook niet zo blij mee. Maar er zijn landen waar je totaal geen pensioen hebt of een slechtere pensioenopbouw. Dus wat dat betreft is het nog niet zo slecht hier. Maar dat wilde je natuurlijk niet horen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:42 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van dat je ook tegen een autochtone Nederlander zegt dat hij "in een ander land" moet gaan wonen als hij het bv. oneens/eens is met het verhogen van de AOW-leeftijd of zo.
'Rekening houden met' is iets anders dan 'op je rug liggen, spijt betuigen en de meest onredelijke eisen inwilligen'. Als je dan toch over homorechten begint: er is in Nederland een significante minderheid (momenteel met 2 zetels vertegenwoordigd in de Tweede Kamer) in de Bible Belt die zich gediscrimineerd voelen door het bestaan van homorechten. Zij verzinnen het niet als ze zeggen dat ze zich gekwetst voelen als ze niet mogen leren dat homo's naar de hel gaan. En nu?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:37 schreef alors het volgende:
[..]
In een moderne democratie is het zo dat er juist ook met minderheden rekening worden gehouden. Met de meerderheidsargumentatie kun je ook meteen homorechten af gaan schaffen. In vrijwel elk land worden de wenkbrauwen opgetrokken bij het Nederlandse Sinterklaasfeest in zijn huidige vorm. Maar er mogen absoluut geen vraagtekens bij worden gesteld. Als zwarte ben je dan een racisme huilie die maar terug naar zijn eigen land moet gaan, en als blanke heb je een white man's burden en ben je een vieze politiek correcte linkse landverrader.
Natuurlijk zijn die nergens van op de hoogte. In België, Luxemburg en de grensstreek van Duitsland wordt ook gewoon Sinterklaas gevierd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Op grond van wat en sinds wanneer ? En zijn die echt op de hoogte van hoe wij het hier zelf al jaren zien en vieren ? Ik geloof er niks van.
Project S!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je dan underground sinterklaasvieringen gaat krijgen...
Ik geloof er ook niets van maar dat is ook zo'n typisch argument: in het buitenland slaan wequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Op grond van wat en sinds wanneer ? En zijn die echt op de hoogte van hoe wij het hier zelf al jaren zien en vieren ? Ik geloof er niks van.
Nou, ik vind dit dus een oneliner. Maak er gewoon een discussie van, Nieand hoeft zijn mening voor zich te houdenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Flikker toch lekker op joh. Afblijven van het feest en zwarte piet en die minderheden die moeten hun mond gewoon houden aangezien ze poep praten.
nee, maar het zou toch eens leuk zijn als ook de gekleurde medemens die het niet erg vindt en mee feest. Ook eens keihard een weerwoord zouden doen naar dan kleine groepje idioten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ben je recent wel eens bij een intocht geweest in een multiculti-stad?
Dan zie je kinders in alle tinten vrolijk langs de route staan samen met hun ouders. Ook in de delen van ons koninkrijk waar de oorspronkelijke bevolking getint is, wordt Sinterklaas met Zwarte Pieten gevierd. Blijkbaar is dat kleurtje voor de meeste mensen met een getinte huid geen enkel probleem.
nee joh, een oorlogje in Syrië, Afrika waar het allemaal niet zo lekker loopt ( Mali ). Israël en de Palestijnen . Dat is toch allemaal niks vergeleken met het Pietenprobleemquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:48 schreef whosvegas het volgende:
Overal het woordje racisme/discriminatie op plakken, moe wordt ik daarvan
En heeft de VN niks beters te doen?
Nou, dat hoeft ook niet. Ik ga ook niet in een ander land wonen omdat bepaalde tradities mij niet aanstaan. Wanneer ik er echt niet tegen kan probeer ik er wat aan te doen. Dat recht heeft de kliek ook. Ik moet er niet aan denken wanneer hier geloofswetten gaan heersen, maar ga er dan wel tegen vechten door het woord. Dat recht hebben zij natuurlijk ook. Het is de kliek door hun omgeving ingepeperd dat zwarte piet als racistisch opgevat moet worden. Dat moet eruit door het woordquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:40 schreef zweefbij het volgende:
De gehele discussie is eigenlijk totaal niet nodig. Degene die aanstoot nemen van een Nederlandse traditie ( of je nou Nederlander bent of niet ). Dan ga je toch lekker in een ander land wonen ( lees ander land en niet je eigen geboorte land of dat van je voorouders ) Een land waar ze geen tradities hebben waaraan men dan aanstoot aan kan nemen. Maar waarschijnlijk is het daar moeilijker profiteren van de sociale voorzieningen.
Volgens mij staan we pas echt voor schut als we het wijzigen en helaas zijn er sukkels die zich haasten om dat te doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:46 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ik geloof er ook niets van maar dat is ook zo'n typisch argument: in het buitenland slaan we
een pleefiguur met de wijze waarop sinterklaas gevierd wordt en daarom moeten we het maar wijzigen.
Pfff
Je gezicht zwart schilderen is in de VS erg racistisch. Zeker met kroeshaar, oorbellen en dikke rooie lippen. Daarom zie je ook nooit een blanke Obama spelen in een satirisch Amerikaans programma.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Precies, de VN weet wel aan welke misstanden prioriteit gegeven moet wordenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:49 schreef zweefbij het volgende:
[..]
nee joh, een oorlogje in Syrië, Afrika waar het allemaal niet zo lekker loopt ( Mali ). Israël en de Palestijnen . Dat is toch allemaal niks vergeleken met het Pietenprobleem
Gebeurt ook wel, zie nieuwsreportages. Alleen gaan ze niet zo snel zelf de barricade op. Ze zullen terecht opmerken dat de Quinsy's van deze wereld hen niet vertegenwoordigen en ook niet hun verantwoordelijkheid zijn. Waarom zouden ze er iets van moeten vinden? Alleen omdat zij ook 'een kleurtje' hebben? Dat is precies de rassenlogica die Quinsy en zijn vriendjes proberen te verspreiden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:48 schreef zweefbij het volgende:
[..]
nee, maar het zou toch eens leuk zijn als ook de gekleurde medemens die het niet erg vindt en mee feest. Ook eens keihard een weerwoord zouden doen naar dan kleine groepje idioten.
Dan nog ... de context van de discussie is of iets racistisch is ja/nee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:45 schreef zweefbij het volgende:
[..]
ja hoor. Waarom niet. Ik ben daar ook niet zo blij mee. Maar er zijn landen waar je totaal geen pensioen hebt of een slechtere pensioenopbouw. Dus wat dat betreft is het nog niet zo slecht hier. Maar dat wilde je natuurlijk niet horen.
In Engeland toch hetzelfde verhaal? Daar was een poosje terug nog een politiek rel, toen kinderen hun gezicht zwart hadden geschminkt omdat hun voetbal-idool zwart was.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:51 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Je gezicht zwart schilderen is in de VS erg racistisch. Zeker met kroeshaar, oorbellen en dikke rooie lippen. Daarom zie je ook nooit een blanke Obama spelen in een satirisch Amerikaans programma.
Natuurlijk kan dat. Maar dat gebeurt toch ook - Zwarte Piet is vaak toch allang geen figuur meer met rode lippenstift en grote gouden oorbellen enzo.quote:Wat ik niet in zie is dat als je op bv. een school zit waar erg veel mensen zitten die zich gekwetst voelen .... is die zwarte kleur dan zóveel waard dat je een sinterklaasfeest met een kutsfeer wil? Is het dan zó erg om een paar gekleurde pieten er tussen laten lopen, of geen pruik met kroes/krullen meer te dragen? Of wél zwart maar een ander soort kleur pruik en lippenstift?
Op zich een punt, maar het Sinterklaasfeest is niet iets waar je als ouder of kind onderuit komt. Het wordt op elke school gevierd. Iedereen wordt geacht mee te doen. Terwijl je niet verplicht mee hoeft te doen aan een homohuwelijk of naar een darkroom hoeft te gaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk, maar niet tot in het oneindige. Wat doen we eigenlijk met de minderheid die homoseksualiteit een ziekte vindt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |