abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:29:27 #61
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_133282323
Misschien vaker gevraagd, maar wie heeft er de Cyanogenmod op zijn/haar S3 staan? Sinds de installer uit is gekomen heb ik erg de neiging om het te gaan installeren. :)
  vrijdag 15 november 2013 @ 14:02:42 #62
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_133283454
Ik heb het vanochtend geinstalleerd. Ik ben er nu mee bezig. Wat minpunten eerst:

er komen apps bij die je niet kan verwijderen zoals:
- google zooi
- camera
- voice recorder
- muziekspeler
etc

Ik dacht dat het hele idee was dat je zelf mocht bepalen welke app je gebruikt voor wat. Nou vind ik het prima dat ik gewoon Poweramp installeer voor m'n muziek en niet Apollo van Cyanogenmod gebruik, maar dan wil ik Apollo kunnen verwijderen en niet enkel uitzetten zoals ik moest doen in de gewone Samsung rom.

Voor de rest voelt het net zoals Nova Launcher, en blijkbaar zijn die gewoon gebaseerd op de ROM an Google Nexus? Dat gedeelte heb ik nooit gesnapt :P Maar goed, ik wil zeggen dat het wellicht daarop lijkt, de extra opties van Nova Launcher vond ik tof, maar diezelfde opties gaan niet zo diep in Cyanogenmod. Bijv. het aantal icoontjes in een grid. Ik had trouwens ook apps om m'n fontgrootte te verkleinen tot 60%, en Cyanogenmod heeft dat ingebouwd. Tof, maar je kan niet verder dan 80%. Laat me dat gewoon zelf bepalen :') In Nova Launcher kan je widgets resizen, in Cyanogenmod niet.

Nog eentje: de Dialer app is stukken fijner en sneller dan die van Samsung. Ik gebruikte die niet meer, ik was overgestapt op ExDialer. Maar nu zie ik dat ik na het importeren van m'n contacts op m'n sim dat ik met deze Cyanogenmod Dialer niet dubbele contacten kan verwijderen. Er is geen delete optie. Dus dan maar weer ExDialer geinstalleerd :P

Maar goed, ik ben nu dus bezig met Nova Launcher en andere kleine apps om de boel te krijgen hoe ik het wil. En zo kan ik wel doorgaan over de minpunten :P

Pluspunten:
+ uiteindelijk na alles instellen heb je toch niet meer heel veel Samsung zooi, bespaart mogelijk ruimte en processen
+ fonts lijken fijner (meer cleartype)
+ kleuren zijn mooier, en er zijn meer opties tot je beschikking, tientallen itt tot de drie of vier van Samsung
+ Meer details in de pulldown menu, al is die wel anders, je moet er aan wennen
+ root access mocht je dat nodig hebben

Minpunten
- ingebouwde apps hoef ik niet (ik wil nog wel uitzoeken of ik ze ook kan verwijderen ipv enkel uitzetten
- als je al een poweruser was met je gewone ROM, dan voegt Cyanogenmod wellicht niet veel toe
- functionaliteit in de algemene dingen haalt het niet bij die van custom launchers zoals Nova Launcher
When all else fails, you always have delusion.
  vrijdag 15 november 2013 @ 14:28:46 #63
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_133284246
Wow super thanks voor de 'korte review'. :) Ik heb op dit moment mijn Samsung geroot en al de Samsung meuk uitgezet, alleen vind ik de telefoon nog steeds erg traag.

Maar begrijp ik goed dat bij het installeren van de Cyanogenmod nog steeds de samsung meuk (bloatware) er bij zit?
  vrijdag 15 november 2013 @ 14:34:47 #64
87680 Mirel
pi_133284399
Oh nee dat niet. Er zit wat Google zooi op. Google+ en Google Search. En er zijn wat Cyanogenversies voor het luisteren van muziek, foto's maken, kijken van filmpjes en opnemen van geluid. Nu begrijp ik dat er iets is zoals een root uninstaller waar ze mee weg kunnen, dus ik zal eens kijken wat ik weg kan halen.

Weet jij toevallig gemakkelijk uit te leggen hoe ik bepaalde software zoals de Samsung camera app erop kan zetten?
  vrijdag 15 november 2013 @ 15:29:41 #65
19529 Fendy
True Spirit
pi_133285999
Ik lees echt alleen maar horrorverhalen over de 4.3 update op de S3, ik ga echt nog niet updaten tot het gefixed is.
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:39:38 #66
87680 Mirel
pi_133299360
I
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:28 schreef nlboy het volgende:
Wow super thanks voor de 'korte review'. :) Ik heb op dit moment mijn Samsung geroot en al de Samsung meuk uitgezet, alleen vind ik de telefoon nog steeds erg traag.

Maar begrijp ik goed dat bij het installeren van de Cyanogenmod nog steeds de samsung meuk (bloatware) er bij zit?
Ik stelde zelf ook wat vragen op Reddit en ik kreeg goeie antwoorden terug. Bijv. over het installeren van de S3 camera app: http://www.reddit.com/r/c(...)n_software_in_my_s3/

Die app wil ik namelijk nog wel terug hebben :) Schijnbaar is er iemand die hem geport heeft :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Mirel op 15-11-2013 21:46:05 ]
pi_133301525
waarom niet gelijk die 4.4...ik hoef die 4.3 niet...Samsung is er ook mee gestopt met de uitroll omdat er veel problemen zijn
pi_133444286
Vandaag deze adapter binnen gekregen:

Om 't beeld van m'n telefoon op m'n tv te krijgen, ik had al 'n MHL kabel (van m'n Galaxy Nexus). Probleem is alleen dat m'n GSIII meteen freezed. Even later start m'n telefoon weer opnieuw op.

Iemand 'n idee wat ik zou kunnen/moeten doen? Andere tips?
"If you're not a manc, you're a wank"
  woensdag 20 november 2013 @ 14:30:56 #69
87680 Mirel
pi_133446374
Klinkt als een hardwareprobleem, of driver voor hardware probleem. Ben benieuwd of je ook problemen krijgt met andere dingen aansluiten aan je telefoon.

Of dat ding wat je kocht werkt niet met S3's:
http://www.androidauthority.com/galaxy-s3-hdmi-mhl-adapter-94063/

Maar dan zou die toch niet kunnen aansluiten of? Of misschien wel..? Er zijn bepaalde usb kabels die enkel je telefoon kunnen opladen maar niet data kunnen overzetten, misschien dat die ook bepaalde pinnetjes niet hebben ofzo.
pi_133446567
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:16 schreef whizzzerrr het volgende:
waarom niet gelijk die 4.4...ik hoef die 4.3 niet...Samsung is er ook mee gestopt met de uitroll omdat er veel problemen zijn
ja, dat was ook hun excuus om 4.2.2 niet uit te rollen...
heb 4.3 nu draaien en afgezien van het vertraagd uit lockscreen komen verder geen issues.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_133446592
Ik heb precies hetzelfde, met 2 verschillende TV-out kabels, aansluiten, reset.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_133446959
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 14:30 schreef Mirel het volgende:
Klinkt als een hardwareprobleem, of driver voor hardware probleem. Ben benieuwd of je ook problemen krijgt met andere dingen aansluiten aan je telefoon.

Of dat ding wat je kocht werkt niet met S3's:
http://www.androidauthority.com/galaxy-s3-hdmi-mhl-adapter-94063/

Maar dan zou die toch niet kunnen aansluiten of? Of misschien wel..? Er zijn bepaalde usb kabels die enkel je telefoon kunnen opladen maar niet data kunnen overzetten, misschien dat die ook bepaalde pinnetjes niet hebben ofzo.
Deze adapter zou de oplossing moeten zijn bij 'n "oudere" mhl kabel (van m'n Galaxy Nexus). Maakt van 'n 5pin 'n 11pin aansluiting (of andersom). De kabel werkte wel met m'n GN, dus daar kan 't niet aan liggen.

Als ik de adapter alleen al in m'n S3 steek dan krijg ik al 'n freeze en reboot. Dus 't zit 'm in de instellingen ergens lijkt me. Al gezocht, maar kan 't niet vinden.

Hopelijk heeft de eBay verkoper 'n antwoord, maar die reageerde eerder ook al niet op 'n mail. Kijken of slechte feedback 'm uit de tent lokt anders. (enorme klojo overigens, zeggen dat de adapter in NL ligt en binnen 13 werkdagen binnen is, maar uiteindelijk ruim 3 wkn moeten wachten en ook nog verzendkosten moeten betalen).

woensdag 20 november 2013 14:38 schreef HeatWave het volgende:[/b]
Ik heb precies hetzelfde, met 2 verschillende TV-out kabels, aansluiten, reset.
[/quote]
Bij jou ook dus, wat voor ROM heb je op je S3 staan? Stock of custom?
pi_133517345
Vandaag met de S3 van m'n vriendin geprobeerd, alles nog stock. Daar werkt 't dus wel prima.

Ligt dus aan mijn "setup". Ga ik toch eens bekijken hoe ik dat veranderd kan krijgen, want ik wil liever niet terug naar stock :{
  vrijdag 22 november 2013 @ 16:55:10 #74
87680 Mirel
pi_133518912
Misschien heb je ooit bepaalde apps of processen gedisabled. Check eens na :)
pi_133519823
Ik lees nu dat AOKP en CM roms geen hdmi-output zouden hebben.
pi_133580123
Inmiddels ARHD geflasht, stock Samsung en dat helemaal geoptimaliseerd.

De TV-out werkt in ieder geval, maar wat is dat stock toch godse lelijk zeg (mijn mening!) Eens kijken of ik daar nog iets aan kan doen. Voor de rest lijkt 't allemaal wel soepel te lopen :Y
  zondag 24 november 2013 @ 19:19:43 #77
87680 Mirel
pi_133582654
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:55 schreef Eric_Cantona het volgende:
Inmiddels ARHD geflasht, stock Samsung en dat helemaal geoptimaliseerd.

De TV-out werkt in ieder geval, maar wat is dat stock toch godse lelijk zeg (mijn mening!) Eens kijken of ik daar nog iets aan kan doen. Voor de rest lijkt 't allemaal wel soepel te lopen :Y
Nova Launcher :D
pi_133585661
Oh daar heb ik 't niet eens over :D

Meteen al Apex erop geknald, ongeveer 'tzelfde als Nova. 't Gaat mij meer om de statusbar en de snelkoppelingen in de pulldown bar.
pi_133605184
Vraagje,
Ik heb nog steeds 4.1.2 maar als ik zoek naar updates zegt hij dat de laatste updates al geinstalleerd zijn. Heeft iedereen dit of ligt het aan mijn telefoon? :)
  maandag 25 november 2013 @ 13:06:24 #80
19529 Fendy
True Spirit
pi_133606198
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:23 schreef Krediax het volgende:
Vraagje,
Ik heb nog steeds 4.1.2 maar als ik zoek naar updates zegt hij dat de laatste updates al geinstalleerd zijn. Heeft iedereen dit of ligt het aan mijn telefoon? :)
Heeft iedereen, de updates naar 4.3 vanuit Samsung zijn stop gezet in verband met iets te veel klachten....
Je hebt gelijk Fen.
pi_133614485
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 13:06 schreef Fendy het volgende:

[..]

Heeft iedereen, de updates naar 4.3 vanuit Samsung zijn stop gezet in verband met iets te veel klachten....
Weet je ook of we die nog krijgen?
Of is het wachten op Android KitKat?
Of krijgen wij die ook niet?
  maandag 25 november 2013 @ 17:21:51 #82
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_133614630
Als het niet officieel is dan is het onofficieel ook wel te doen ;).

Ik heb al een tijdje 4.3 op mijn S3 iig. Werkt wel ok verder.
Get woke, go broke!
pi_133614641
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 17:21 schreef HeatWave het volgende:
Als het niet officieel is dan is het onofficieel ook wel te doen ;).

Ik heb al een tijdje 4.3 op mijn S3 iig. Werkt wel ok verder.
Ja ok, maar ik durf niet te rooten....
  maandag 25 november 2013 @ 17:22:49 #84
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_133614658
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 17:22 schreef Cici het volgende:

[..]

Ja ok, maar ik durf niet te rooten....
Dat is wel het minst gevaarlijke eigenlijk. En echt zo gebeurd.
Get woke, go broke!
  maandag 25 november 2013 @ 17:32:41 #85
19529 Fendy
True Spirit
pi_133614938
Mja, het zal ooit wel komen denk ik...

quote:
Following the introduction of the Samsung Galaxy S3 Android 4.3 update earlier this month, Samsung has confirmed it has now suspended the software update due to a number of bugs.

Having been rolled out the week before last, bringing a range of new features to the Samsung Galaxy S4 predecessor, a raft of consumer complaints have caused Samsung to react and pull the plug on the latest Jelly Bean patch.

Far from your standard teething problems, the Android 4.3 Samsung Galaxy S3 update has seen a mass of high-profile issues introduced, with users reporting everything from random handset freezing and Wi-Fi issues to severe battery drain, none of which was present prior to the software release.

Now, Samsung has acknowledged the issue, with an official spokesperson for the Korean manufacturer revealing the S3’s Android 4.3 update has now been pulled.

“As we are currently investigating the reported issues with Galaxy S3 4.3 Jelly Bean update, the upgrading service has been temporarily suspended,” Samsung stated. They added: “We are committed to providing customers with the best possible mobile experience, and will ensure to resume the upgrading service at the earliest possibility.”

With further Samsung Galaxy S3 problems raised by the software update including devices freezing during incoming calls and disrupted music playback, the issues have not been reported on the Android 4.3 update introduced to the Galaxy S4.

With reports suggesting that Samsung could have rushed the Android update to market in order to add Samsung Galaxy Gear compatibility to the S3, those who have not already made the jump to Android 4.3 now face an indefinite wait to add the new features.
Je hebt gelijk Fen.
pi_133614943
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 17:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat is wel het minst gevaarlijke eigenlijk. En echt zo gebeurd.
Ik geloof je wel.
Maar ik ben een bange poeperd...
Ik wacht wel gewoon :)
  maandag 25 november 2013 @ 17:48:50 #87
19529 Fendy
True Spirit
pi_133615388
Meh, ik mag niet rooten, company policy.
Je hebt gelijk Fen.
pi_133720571
Kun je met Cyanogenmod nou eigenlijk al foto's in 16:9 formaat schieten? Vorige keer kon dat helaas niet... of is er een third party app die het wel kan?
  vrijdag 29 november 2013 @ 20:14:08 #89
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_133752891
Wat vind men van een Galaxy Express 2?

Ben wat aan het researchen wat en hoe.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_133872698
En toen had ik een nieuwe s3.... vorige ergens in nepal verloren, als mn aangifte van de politie daar binnen is maar eens eea met verzekering regelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')