Op bepaalde plekken zoals winkelstraten kan ik me dat best voorstellen, maar op een plek waar mensen gewoon wonen, en dus al genoeg belasting betalen is dat onzin, ik kan mijn bezoek toch geen 4 euro per uur laten betalen? Als ik een verjaardag houd, en er komen 10 mensen met een auto, dan is het goedkoper om ergens iets af te huren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeker in Amsterdam is het doorgeschoten hoor. Maar betaald parkeren heeft toch ook wel een doel om de doorstroming van het parkeren op peil te houden.
Ja, tenzij ze zich daar tegen verzekerd hebben.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vindt het dus nonsens dat mensen die hun been verliezen worden gecompenseerd middels een uitkering?
Goed, lees mijn kleine discussie met Appelmans. Ik ga niet in de herhaling vallen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ja, tenzij ze zich daar tegen verzekerd hebben.
Zo? Welke zaken zijn dat dan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat wil jij ook met allerlei zaken zo blijkt uit dit topic.
Doe dat vooral niet. Wat jij vindt veranderd niets aan mijn opvatting. Sommige mensen ervaren het als eerlijk dat een ander moet bloeden voor jouw ellende. Ik niet. Jouw ellende is van jou.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, lees mijn kleine discussie met Appelmans. Ik ga niet in de herhaling vallen.
Tsja, vroeger werden melaatsen buiten de stadsmuren gedumpt. In feite stellen jullie hetzelfde voor. Persoonlijk vind ik dat geen teken van beschaving. Maar he, dat ben ik.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Doe dat vooral niet. Wat jij vindt veranderd niets aan mijn opvatting. Sommige mensen ervaren het als eerlijk dat een ander moet bloeden voor jouw ellende. Ik niet. Jouw ellende is van jou.
De stap van iedereen maar andermans geld geven tot iemand buiten de stadsmuren dumpen slaat nog een aantal tussenstappen over.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, vroeger werden melaatsen buiten de stadsmuren gedumpt. In feite stellen jullie hetzelfde voor. Persoonlijk vind ik dat geen teken van beschaving. Maar he, dat ben ik.
Ja, ze moeten het hebben van giften. Net als in de Middeleeuwen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De stap van iedereen maar andermans geld geven tot iemand buiten de stadsmuren dumpen slaat nog een aantal tussenstappen over.
nee, nu is het niet zo dat je gewoon in de goot weg mag rotten als jij of je ouders het hier slecht getroffen hebben. Een zeer wezenlijk verschil.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat kan je nu ook niet. Het leven is niet eerlijk Koos.
Niet iedereen hoeft te winnen, jammer maar helaas.
Deze libertarier weet dat het leven eindig is. Het staat daarentegen iedereen vrij om zich vrijwillig te verzekeren tegen allerhande onheil en daar zelf een premie voor te betalen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:54 schreef Terecht het volgende:
Ik vraag me af hoe standvastig libertariers zullen zijn als de rollen omgedraaid zouden zijn. Je eigen situatie als maat der dingen nemen getuigt imo van een onaangenaam simplisme.
Soms ben je best wereldvreemd beste du_ke.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
nee, nu is het niet zo dat je gewoon in de goot weg mag rotten als jij of je ouders het hier slecht getroffen hebben. Een zeer wezenlijk verschil.
In de avonduren lijkt me dat ook onzin maar als je een parkeervergunning in een buurt hebt wil je ook wel min of meer de garantie dat je je auto kwijt kan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op bepaalde plekken zoals winkelstraten kan ik me dat best voorstellen, maar op een plek waar mensen gewoon wonen, en dus al genoeg belasting betalen is dat onzin, ik kan mijn bezoek toch geen 4 euro per uur laten betalen? Als ik een verjaardag houd, en er komen 10 mensen met een auto, dan is het goedkoper om ergens iets af te huren.
In de Middeleeuwen was er niets tegen de ziekte te doen en was het ook nog eens besmettelijk. Buiten de stad dumpen was de enige optie. Liefdadigheid was alles wat er restte.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ze moeten het hebben van giften. Net als in de Middeleeuwen.
Bijvoorbeeld de maatschappelijke kosten van een weg of vervuilingsbron.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zo? Welke zaken zijn dat dan?
Er zijn geen maatschappelijke kosten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de maatschappelijke kosten van een weg of vervuilingsbron.
klopt, je bent een fundamentalistische gelovige die niet bepaald gevoelig is voor argumenten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Doe dat vooral niet. Wat jij vindt veranderd niets aan mijn opvatting.
Het was ook een metafoor, slimmerd. We hebben toch ook geen stadsmuren meer om mensen buiten te houden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In de Middeleeuwen was er niets tegen de ziekte te doen en was het ook nog eens besmettelijk. Buiten de stad dumpen was de enige optie. Liefdadigheid was alles wat er restte.
We leven niet meer in de middeleeuwen dus vandaag de dag zou de liefdadigheid er anders uitzien. We schijten immers ook niet meer uit het raam. Tijden veranderen.
Omdat ik de praktische gevolgen van je geloof pijnlijk duidelijk maak?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Soms ben je best wereldvreemd beste du_ke.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Soms ben je best wereldvreemd beste du_ke.
Tuurlijk, blijf dat vooral gelovenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er zijn geen maatschappelijke kosten.
Vooral vanuit de onderbuik. Onderbouwing is je vreemd constateer ik keer op keer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat ik de praktische gevolgen van je geloof pijnlijk duidelijk maak?
Het zou je sieren als je mij geen gelovige zou noemen. Dat ben ik gewoon niet. Je mag mij aanvallen op alles, maar gelovige ben ik gewoon niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat ik de praktische gevolgen van je geloof pijnlijk duidelijk maak?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |