Net zoals discriminatie, het wordt gewoon te vaak en verkeerd gebruikt. Het verliest daardoor aan betekenis.quote:Het woord racisme heeft steeds minder waarde.
En zo krijgen we toch nog hulppieten voor ons liefdeskoppel.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:05 schreef pokkerdepok het volgende:
gelukkig bemoeien deze engeltjes zich er ook nog even mee.
[ afbeelding ]
Neuh:quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:14 schreef poemojn het volgende:
Laatste topic eindigde met de vraag of er nog iemand is met bezwaren tegen hulppieten?
ik mis iets.......oorbellen....zachte rode lippen.......vriendelijk uiterlijk.....quote:
Boeiend. Zolang ze maar niet zwart zijn. Dat schijnt een heikel punt te zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:30 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ik mis iets.......oorbellen....zachte rode lippen.......vriendelijk uiterlijk.....
maar ....maar dat is pas racisme!quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Boeiend. Zolang ze maar niet zwart zijn. Dat schijnt een heikel punt te zijn.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:05 schreef pokkerdepok het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens onze geitenwollensokken in Amsterdam niet. White Power!quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:32 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
maar ....maar dat is pas racisme!
zoiets als verbied zwarte mensen dan is er ook geen racismequote:Op maandag 21 oktober 2013 22:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Volgens onze geitenwollensokken in Amsterdam niet. White Power!
Inderdaad. Iedereen gelijkquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:43 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
zoiets als verbied zwarte mensen dan is er ook geen discriminatie /racisme
wat is de grap hier ?quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:43 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
zoiets als verbied zwarte mensen dan is er ook geen racisme
Mensen die Frits Barend op zijn bek hebben geslagen hebben vaak wel gelijk.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:05 schreef pokkerdepok het volgende:
[ afbeelding ]
racisme is een vorm van discriminatiequote:Op maandag 21 oktober 2013 22:46 schreef Dance99Vv het volgende:
Vindt 1 ding lastig in de discussie , dat is dat racisme en discriminatie twee verschillende dingen zijn.
al hebben ze ook overeenkomsten
En een augurk was ooit een komkommer, toch zijn het 2 verschillende dingen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
racisme is een vorm van discriminatie
dan antwoord ik bloedserieus terug...quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:47 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
is niet eens een grap,bloedserieus hoor
Begin je de waanzin ook te zien?quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dan antwoord ik bloedserieus terug...
dat verbieden = toch racisme ?
En hoe wilt je zwarte mensen effectief verbieden?
Verplicht de huid bleken?
Zwarte mensen moeten zich helemaal wit schminken...
?????
Jij wilt dus deze waanzin niet ?quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:50 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Begin je de waanzin ook te zien?
of the rolling stones, die weten ook hoe leuk en gezellig het is als de hells angels de beveiliging gaan doen...quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mensen die Frits Barend op zijn bek hebben geslagen hebben vaak wel gelijk.
#TeamZwartePiet
Misschien moet je eens wat minder bloedserieus doen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dan antwoord ik bloedserieus terug...
dat verbieden = toch racisme ?
En hoe wilt je zwarte mensen effectief verbieden?
Verplicht de huid bleken?
Zwarte mensen moeten zich helemaal wit schminken...
?????
Ik moest dat zo zien zei Dance99Vv...quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Misschien moet je eens wat minder bloedserieus doen.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik moest dat zo zien zei Dance99Vv...
Aldus...... ik speel mee.
Dit. Heeft gewoon geen impact meer.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Net zoals discriminatie, het wordt gewoon te vaak en verkeerd gebruikt. Het verliest daardoor aan betekenis.
En we weten pas in november wat er besloten wordt....schiet ook niet op hequote:Op maandag 21 oktober 2013 23:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit. Heeft gewoon geen impact meer.
Bij racisme is er sprake van een uitspraak, tekst, afbeelding, motief (bij een misdrijf), etc.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:46 schreef Bluesdude het volgende:
racisme is een vorm van discriminatie
In denial ?quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:31 schreef DarkSkywise het volgende:
Racistische handelingen en discriminerende uitspraken bestaan dus niet.
Neequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:02 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk best dat de meeste "Zwartepietvierders" geen rascistische intenties hebben, maar verplaats je eens in iemand die het feest niet kent en met een open minded view het feest bekijkt en ziet hoe een rijke witte man geholpen wordt door honderden zwarte hulpjes.
Ik persoonlijk schaam me als Nederlander deels voor het slavernijverleden en dat we het laatste land waren die slavernij verbood. Mij lijkt het een goed gebaar naar de donker gekleurde medemens dat we het stoppen.
Jazekerwel.quote:
Dan hadden die slaven destijds maar voor zichzelf op moeten komen. Nee lafjes honderen jaren later janken op een onschuldig kinderfeestje. Daarnaast is Zwarte Piet verre van een slaaf.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:02 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk best dat de meeste "Zwartepietvierders" geen rascistische intenties hebben, maar verplaats je eens in iemand die het feest niet kent en met een open minded view het feest bekijkt en ziet hoe een rijke witte man geholpen wordt door honderden zwarte hulpjes.
Ik persoonlijk schaam me als Nederlander deels voor het slavernijverleden en dat we het laatste land waren die slavernij verbood. Mij lijkt het een goed gebaar naar de donker gekleurde medemens dat we het stoppen.
Ik ben vóór racisme. Racisme is hartstikke tof. Ik ben eigenlijk ook wel blij dat zwarte piet niet meer mag want slechte dingen mogen nou eenmaal niet en zwarte piet is zwart en dat mag niet want dat is slecht en zo weten alle kinderen dat straks lekker ook hola die jee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:09 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jazekerwel.
Een naar kapitalistisch feest is minder belangrijk dan de strijd tegen rascisme.
Algemeen belang wint van individueel belang.
Het is aangepast aan de moderne tijd, net als dat hij geen kinderen meer slaat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:10 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dan hadden die slaven destijds maar voor zichzelf op moeten komen. Nee lafjes honderen jaren later janken op een onschuldig kinderfeestje. Daarnaast is Zwarte Piet verre van een slaaf.
Dat laatste kan en mag natuurlijk nooit een overweging zijn. Je gaat niet je tradities veranderen omdat "de buren het misschien vreemd zouden kunnen vinden". Iemand met een echt "open minded view" zou hier trouwens nooit moeite mee hebben. Sinterklaas is een vrolijk, a-politiek kinderfeest: daar kan toch niemand moeite mee hebben?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:02 schreef Ixnay het volgende:
Wist je dat er ook heel veel goede dingen zijn die een "rasistische oorsprong" hebben?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:11 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het is aangepast aan de moderne tijd, net als dat hij geen kinderen meer slaat.
Maar jij weet heel goed dat het een rascistische oorsprong heeft, ontkent het maar niet.
Juist.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat laatste kan en mag natuurlijk nooit een overweging zijn. Je gaat niet je tradities veranderen omdat "de buren het misschien vreemd zouden kunnen vinden". Iemand met een echt "open minded view" zou hier trouwens nooit moeite mee hebben. Sinterklaas is een vrolijk, a-politiek kinderfeest: daar kan toch niemand moeite mee hebben?
In de tijd dat het feest ontstaan is vond iedere blanke Hollander het heel normaal om neer te kijken op een gekleurd persoon en het is heel begrijpelijk dat een witte rijke man die mannetjes als slaafjes gebruikt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat laatste kan en mag natuurlijk nooit een overweging zijn. Je gaat niet je tradities veranderen omdat "de buren het misschien vreemd zouden kunnen vinden". Iemand met een echt "open minded view" zou hier trouwens nooit moeite mee hebben. Sinterklaas is een vrolijk, a-politiek kinderfeest: daar kan toch niemand moeite mee hebben?
Voor als je het niet door had. We leven in een wereld en ongelijkheid en vooroordelen. Leer er mee leven. Alleen iedereen moet is minser janken. En daarnaast is Zwarte Piet nooit een slaaf geweest of wat dan ook. Wat is er dan racistisch aan? Omdat ze er zo uit zien?? Nou steek dan iedereen zijn ogen er uit, want dan is alles racisme.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:11 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het is aangepast aan de moderne tijd, net als dat hij geen kinderen meer slaat.
Maar jij weet heel goed dat het een rascistische oorsprong heeft, ontkent het maar niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |