Is hij niet, kan net zo goed een Moor zijn. In dat boekje wordt Piet ook niet met dikke rode lippen, oorbellen en zo'n maffe muts getekend.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
heb ik gedaan.... duidelijk als neger getekend door schenkman en zo is de figuur blijven voortleven in de verhalen.
Waarom dat ontkennen ?
Zie ginds komt de stoomboot....quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:47 schreef Specularium het volgende:
Hopelijk wordt het flink rellen bij de intocht!
Alle Pieten een machinegeweer. Met pepernotenkogels vanzelfsprekend.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zie ginds komt de stoomboot....
-Stoom? Traangas zul je bedoelen!
LOLquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Is hij niet, kan net zo goed een Moor zijn. In dat boekje wordt Piet ook niet met dikke rode lippen, oorbellen en zo'n maffe muts getekend.
[ afbeelding ]
Schilderij van omstreeks 1700 van een Moorse page
[ afbeelding ]
Piet in het boekje van Schenkman
quote:The Moors were the medieval Muslim inhabitants of Morocco, western Algeria, Western Sahara, Mauritania, the Iberian Peninsula, Septimania, Sicily and Malta.
"500 stuks, meneer?"quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:03 schreef Grouch het volgende:
[..]
Alle Pieten een machinegeweer. Met pepernotenkogels vanzelfsprekend.
"En verf ze zwart. Zwarter dan een nacht waarin geen maan door de bomen schijnt".quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:07 schreef Iblardi het volgende:
[..]
"500 stuks, meneer?"
[ afbeelding ]
En dan nog. Je bent toch een zwarte? Je kan het zo'n kind moeilijk kwalijk nemen dat het je voornaam niet weet......quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:13 schreef Poolbal het volgende:
Of laat je je de goot in praten door een kleuter die "hey zwarte piet" zegt?
hihiquote:Op maandag 21 oktober 2013 19:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan nog. Je bent toch een zwarte? Je kan het zo'n kind moeilijk kwalijk nemen dat het je voornaam niet weet......
"Well you didn't bother to find out did you"quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan nog. Je bent toch een zwarte? Je kan het zo'n kind moeilijk kwalijk nemen dat het je voornaam niet weet......
... sprak hij onschuldigquote:Op maandag 21 oktober 2013 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
Zwarte Piet is toch de slaaf van de Sint?
Wel als de Sint zijn rode leren pakje aandoet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
En wat is er eigenlijk tegen een interraciale homoseksuele BDSM relatie tussen een oudere blanke heer en een zwarte jongeman? Daar moet men in de tijd van Gay Prides en verwijten richting Rusland toch geen moeite meer mee hebben? Ik begrijp dit preutse, homofobe gedrag van Prem en Quincy niet. Dat dat nog kan in Nederland anno nu!quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
Een zwarte jongeman die een rijkere witte man in verlegenheid brengt in de hoop op geldelijk gewin? Het moet niet gekker worden!quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wat is er eigenlijk tegen een interraciale homoseksuele BDSM relatie tussen een oudere blanke heer en een zwarte jongeman? Daar moet men in de tijd van Gay Prides en verwijten richting Rusland toch geen moeite meer mee hebben? Ik begrijp dit preutse, homofobe gedrag van Prem en Quincy niet. Dat dat nog kan in Nederland anno nu!
Hmm. Zou een huwelijk tussen de 2 de kritiek laten verstommen ?quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wat is er eigenlijk tegen een interraciale homoseksuele BDSM relatie tussen een oudere blanke heer en een zwarte jongeman? Daar moet men in de tijd van Gay Prides en verwijten richting Rusland toch geen moeite meer mee hebben? Ik begrijp dit preutse, homofobe gedrag van Prem en Quincy niet. Dat dat nog kan in Nederland anno nu!
Dan vrees ik toch dat de de blanke man excommunicatie te wachten staat.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:36 schreef Grouch het volgende:
[..]
Hmm. Zou een huwelijk tussen de 2 de kritiek laten verstommen ?
En hem vervolgens aan het werk zet in de pepernoten-plantages.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:34 schreef Grouch het volgende:
[..]
Wel als de Sint zijn rode leren pakje aandoet.
Zich voordoen als Bisschop van iets wat al anderhalf milennium geen Rooms-Katholiek bisdom meer is, is al wel voldoende reden voor excommunicatie, lijkt me.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan vrees ik toch dat de de blanke man excommunicatie te wachten staat.
Kortom, Prem en Quincy moeten maar bij de Paus gaan zaniken.
In dat geval mag de Sint zijn slaafje rustig zijn poepertje prakken. Als Quincy en Prem maar stoppen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zich voordoen als Bisschop van iets wat al anderhalf milennium geen Rooms-Katholiek bisdom meer is, is al wel voldoende reden voor excommunicatie, lijkt me.
Ach, hij is toch meer Oosters-Orthodox.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zich voordoen als Bisschop van iets wat al anderhalf milennium geen Rooms-Katholiek bisdom meer is, is al wel voldoende reden voor excommunicatie, lijkt me.
Kees Flodder vast ook wel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |