mijn tweede woning staat wel BIJ het water, is dat hetzelfde??quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Omdat die meestal minder huur betaalden. Maar in mindere mate geldt het natuurlijk ook voor sociale huurders.
Het was meer dat m'n vijand dat eerste scenario is overkomen. En nu zit ie "in z'n onder water huis".
Nuancering: het kan ook meer/minder geld kosten en dat hangt wel af van wat je doet.. Overigens, heb je eenmaal een eigen huis, lift je mee met prijsdalingen en -stijgingen. Maakt het allemaal wat minder erg als je doorgroiet naar een grotere/mooire/fraaier gelegen woning. Die heeft dezelfde deining meegemaakt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:33 schreef opgebaarde het volgende:
Huh wat?
Wijsheid zoals "wonen kost geld dus het maakt niet uit wat je doet"
De gemiddelde prijsdaling op een woning sinds 2008 is genoeg om aardige huur te betalen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Huh wat?
Wijsheid zoals "wonen kost geld dus het maakt niet uit wat je doet"
Die woningbouw mensen hebben ook minder te besteden, heb niet kunnen profiteren van HRA oid en al helemaal niet van stijgende woningprijzen waar ook hun woning niet te vergelijken is met een woning uit de vrije sector. Plus, ze kunnen wel meebetalen aan de ellende (zoals alle Nederlanders bijv in de koop van banken) en zoals nu, huurstijging.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Omdat die meestal minder huur betaalden. Maar in mindere mate geldt het natuurlijk ook voor sociale huurders.
Het was meer dat m'n vijand dat eerste scenario is overkomen. En nu zit ie "in z'n onder water huis".
Ja, is dat zo gek?quote:
Nee , dat van jou is veel gunstiger.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:37 schreef michaelmoore het volgende:
mijn tweede woning staat wel BIJ het water, is dat hetzelfde??
Daarom vroeg ik, wat als je er tien jaar blijft wonen. Blijkbaar te moeilijkquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De gemiddelde prijsdaling op een woning sinds 2008 is genoeg om aardige huur te betalen.
Ja, ik zie het nut van vijanddenken voor jezelf niet zo in, ik kijk normaliter liever wat het beste is, en niet wat het slechtste voor een ander is. Het laatste is wel een beetje een karaktertrekje van dit topic, alleen daar kom je precies nergens mee. Nogal verkeerde en inproductieve energie, imho.quote:
Waarom kopen wanneer de prijzen dalen inkomen en bankrekening groeit en voor 700 Euro een huis huurt wat nu nog steeds te duur is om het aan te schaffen? Natuurlijk gaan die kopen maar met flinke spaarpot en inmiddels hoger salaris.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik, wat als je er tien jaar blijft wonen. Blijkbaar te moeilijk
Mag ik u daarin 100% gelijk geven? Maar goed, dat "vijanddenken" is een naar karaktertrekje van mij. Waar mee ik alleen maar mezelf heb btw.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:42 schreef crashbangboom het volgende:
Ja, ik zie het nut van vijanddenken voor jezelf niet zo in, ik kijk normaliter liever wat het beste is, en niet wat het slechtste voor een ander is. Het laatste is wel een beetje een karaktertrekje van dit topic, alleen daar kom je precies nergens mee. Nogal verkeerde en inproductieve energie, imho.
OK. Maar verandering begint bij zelfkennisquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Mag ik u daarin 100% gelijk geven? Maar goed, dat "vijanddenken"is een naar karaktrekje van mij. Waar mee ik alleen maar mezelf heb btw.
Zou ik ook doen als ik een karrevracht exen en ongelukjes in diverse landen had rondlopen resp. -kruipenquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
Ach wat ieder doet moet ie zelf weten maar als je over de 60 bent dan moet je zien dat je geld stabiel belegt en redelijk snel opeisbaar / contant te maken is, zonder dat je daarvoor moet verhuizen
De gemiddelde 60+ man heeft zijn geld in een huis zitten en geniet van zijn kleinkinderen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
Ach wat ieder doet moet ie zelf weten maar als je over de 60 bent dan moet je zien dat je geld stabiel belegt en redelijk snel opeisbaar / contant te maken is, zonder dat je daarvoor moet verhuizen
m,aar ik weet wat en waarover ze denken, want het zijn mijn vriendenquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De gemiddelde 60+ man heeft zijn geld in een huis zitten en geniet van zijn kleinkinderen.
Ja en mijn ouders en schoonouders zijn die leeftijd, mijn buren zijn die leeftijd en een vrachtje andere kennissen zijn die leeftijd. En 1 daarvan is idd vertrokken naar Oostenrijk maar heeft dat al gedaan toen hij 25 was.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
m,aar ik weet wat en waarover ze denken, want het zijn mijn vrienden
En als ik je een kwartje geef, kun je ze waarschijnlijk allemaal bellen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
m,aar ik weet wat en waarover ze denken, want het zijn mijn vrienden
met Viber wel, zeker als ik via de thuisrouter belquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En als ik je een kwartje geef, kun je ze waarschijnlijk allemaal bellen.
Als je ouder bent dan 5 of niet in een tekenfilm leeft is dat zo gek dat ik zeker psychiatrische hulp zou aanbevelen.quote:
iedereen heeft toch een paar vaste vijanden ??quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als je ouder bent dan 5 of niet in een tekenfilm leeft is dat zo gek dat ik zeker psychiatrische hulp zou aanbevelen.
Nee. Niet iedereen. De mensen die dat wel hebben verkassen meestal naar het buitenland. (Of kunnen haast niet wachten om dat eindelijk te kunnen gaan doen.)quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:13 schreef michaelmoore het volgende:
iedereen heeft toch een paar vaste vijanden ??
Doen net alsof, bedoel jequote:Op zondag 27 oktober 2013 23:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee. Niet iedereen. De mensen die dat wel hebben verkassen meestal naar het buitenland. (Of kunnen haast niet wachten om dat eindelijk te kunnen gaan doen.)
Spreekt voor zich. Net als dat zijn 'vijanden' hem uit medelijden in werkelijkheid al jaren af en toe een homp brood toestoppen.quote:
Nu heb ik toevallig een stuk grond in het buitenland, en daar word rustig aan wat gebouwd.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee. Niet iedereen. De mensen die dat wel hebben verkassen meestal naar het buitenland. (Of kunnen haast niet wachten om dat eindelijk te kunnen gaan doen.)
mijnidfee azou zijn om wat te kopen en dan zelf rustig bouwen, dan ben je erbijquote:Op maandag 28 oktober 2013 02:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nu heb ik toevallig een stuk grond in het buitenland, en daar word rustig aan wat gebouwd.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |