Geniale aflevering.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:53 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
ontopic: Zoef wil de huizenmarkt opblazen
Ik weet trouwens niet wat de bouwkosten van de gebroeders Bever waren.
Het is leuk dat BAM dergelijke plaatjes maakt. Wellicht zet het mensen wat aan het denken, als ze zo'n zelfde tussenwoning voor 200.000 euro mogen kopen. BAM heeft er uiteraard belang bij dat mensen inzien dat het overgrote deel van de kosten niet aan de bouwers ligt, maar aan de politiek en "mee-eters".quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:52 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.bamwoningbouw.nl/nl-nl/1/80/referentiewoning.aspx
[ afbeelding ]
met deze lonen is 100.000 euro nog duur, ondanks dat het meeste nu prefab uit de fabriek komt, in het buitenland kan het nog veel goedkoperquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is leuk dat BAM dergelijke plaatjes maakt. Wellicht zet het mensen wat aan het denken, als ze zo'n zelfde tussenwoning voor 200.000 euro mogen kopen. BAM heeft er uiteraard belang bij dat mensen inzien dat het overgrote deel van de kosten niet aan de bouwers ligt, maar aan de politiek en "mee-eters".
Kun je zelf bouwen dan kan het redelijk goedkoop, laat je het doen dan wens ik je veel succes.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met deze lonen is het nog duur, ondanks dat het meeste nu prefab uit de fabriek komt, in het buitenland kan het nog veel goedkoper
Zolang politici, aannemers, ontwikkelaars en mee-eters belang hebben bij hoge huizen prijzen, zie ik die prefab toestanden niet snel verschijnen. Althans, niet tegen die beloofde lage prijzen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met deze lonen is het nog duur, ondanks dat het meeste nu prefab uit de fabriek komt, in het buitenland kan het nog veel goedkoper
wat ben je toch een matige draaikont, bovenop die ton aan bouwkosten komt nog de grond, waar is die 60k waar je al tijden mee pocht gebleven? Ik wil mijn 40k, nu, en anders komen we het bij je halenquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar dat wist ik wel, grond hoort niet tot de bouwkosten
Snik snif arme ons wij zijn altijd de klos bah grmbl kutteringtyfusfckshitbtchquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Zolang politici, aannemers, ontwikkelaars en mee-eters belang hebben bij hoge huizen prijzen, zie ik die prefab toestanden niet snel verschijnen. Althans, niet tegen die beloofde lage prijzen.
Zal wel een kwestie worden van inlveren van kwaliteit en woonoppervlak, tegen gelijkblijvende koopprijzen, lees: zakkenvulling van politici, aannemers, ontwikkelaars en mee-eters
Gewoon thuis blijven wonen, voor de goeikoperts een natte droom.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:17 schreef poemojn het volgende:
Gewoon zelf je eigen huis bouwen op de kavel waar je ouders ook wonen, net als in Staphorst. Dan ben je goedkoop uit.
Dat is waar. Je weet toch, als een bedrijf een goed idee heeft, zijn beloften waar kan maken en een goed product in de markt kan zetten tegen een nette prijs dan doen ze dat uiteraard niet.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:06 schreef blomke het volgende:
Zolang politici, aannemers, ontwikkelaars en mee-eters belang hebben bij hoge huizen prijzen, zie ik die prefab toestanden niet snel verschijnen. Althans, niet tegen die beloofde lage prijzen.
Wie hebben er eigenlijk de grootste grondbank van Nederland?quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is leuk dat BAM dergelijke plaatjes maakt. Wellicht zet het mensen wat aan het denken, als ze zo'n zelfde tussenwoning voor 200.000 euro mogen kopen. BAM heeft er uiteraard belang bij dat mensen inzien dat het overgrote deel van de kosten niet aan de bouwers ligt, maar aan de politiek en "mee-eters".
En als je er tien jaar gaat wonen? Waar je anders twee jaar gaat huren van een huis wat niet van jou is.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
Huizenprijzen zullen nog wel wat dalen en dan tijdje achter de inflatie aanlopen, de groep mensen die willen en kunnen kopen is er nog steeds en wanneer prijzen stabiliseren is er al veel gewonnen.
Het blijft lullig om een huis te kopen en na jaar ben je 10k armer door 5% prijsdaling op 2 ton.
En hoeveel kost bam dat en hoeveel kleiner is bijv AM geworden?quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:20 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Wie hebben er eigenlijk de grootste grondportefeuille van Nederland?
Net zo lullig als wanneer je pas in 2003 je huis kocht, en tot dat moment een vrije sector huurwoning woonde, terwijl je al 12 jaar "eigenlijk liever een eigen huis had gekocht, maar ja, de prijzen storten nog eens in", en in die 12 jaar de prijzen 3x over de kop hebt zien gaan.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het blijft lullig om een huis te kopen en na jaar ben je 10k armer door 5% prijsdaling op 2 ton.
Hangt ervanaf hoeveel je als 'bouwkosten' inboekt, en hoeveel als 'grondkosten'quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En hoeveel kost bam dat en hoeveel kleiner is bijv AM geworden?
Het was de afgelopen jaren gunstiger om te huren maar dat zegt niets over de toekomst.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als je er tien jaar gaat wonen? Waar je anders twee jaar gaat huren van een huis wat niet van jou is.
75 plus 15 plus 25 is 100 ofwel 220.000 gulden, heb ik in 1995 ook betaald voor een nieuwbouwhuisquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:17 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
wat ben je toch een matige draaikont, bovenop die ton aan bouwkosten komt nog de grond, waar is die 60k waar je al tijden mee pocht gebleven? Ik wil mijn 40k, nu, en anders komen we het bij je halen
Alleen vrije sector? Waarom niet de sociale huurwoning huurders?quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Net zo lullig als wanneer je tot 2003 in een vrije sector huurwoning woonde, terwijl je al 12 jaar "eigenlijk liever een eigen huis had gekocht, maar ja, de prijzen storten nog eens in", en in die 12 jaar de prijzen 3x over de kop hebt zien gaan.
ff quotenquote:
nou kan 5 meer of minder zijnquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:32 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
ff quoten
je bent wel vrij consequent in de kwaliteit van je posts.
Huh wat?quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het was de afgelopen jaren gunstiger om te huren maar dat zegt niets over de toekomst.
nou nee, dat kan nietquote:
Omdat die meestal minder huur betaalden. Maar in mindere mate geldt het natuurlijk ook voor sociale huurders.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom vrije sector? Waarom niet de sociale huurwoning huurders?
Jouw vijand?quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Omdat die meestal minder huur betaalden. Maar in mindere mate geldt het natuurlijk ook voor sociale huurders.
Het was meer dat m'n vijand dat eerste scenario is overkomen. En nu zit ie "in z'n onder water huis".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |