Ja. Maar daar ging mijn reactie niet over.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:46 schreef Zwolsboy het volgende:
Hoge rente met een lage schuld kan je sneller aflossen dan een lage rente met een (extreem) hoge schuld.
Wàt. Modaal salaris en 12-15 k per jaar sparen? Of je eet elke dag bruine bonen uit blik, of de woningmarkt in Nederland is zwaar verziekt dat je bijna gratis kan wonen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:42 schreef Pap89 het volgende:
Wel mooi weer, een familielid "Je moet nu toch echt snel een huis kopen, ze stijgen binnenkort snel!"
Ja, dat zei het zelfde lid van de familie 1.5-2jaar geleden ook al
We wonen nu nog erg goedkoop, dus houden we nog even zo...
Hoewel modaal salaris, toch 12-15k p/j aan het sparen.
Zo'n lange periode zo laag lijkt me vrij stug.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:38 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat de rente gaat doen is lastig te oordelen, momenteel staat hij vrij laag maar lager kan altijd nog, met name de langere vaste periodes (20 jr 2,5% bijv)
Ze verdienen er nog steeds fors aan, als je bijv 150.000 leent. 3750,- per jaar alleen aan rente... op 1 hypotheek, laat staan als je er een half miljoen verkoopt, verdient wel lekker.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zo'n lange periode zo laag lijkt me vrij stug.
Met 2000,- netto per maand meer dan 1000,- sparen per maand ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wàt. Modaal salaris en 12-15 k per jaar sparen? Of je eet elke dag bruine bonen uit blik, of de woningmarkt in Nederland is zwaar verziekt dat je bijna gratis kan wonen.
Portaalquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:27 schreef HD9 het volgende:
Portaal heeft nieuwe overzicht met alle te koop staande huurwoningen
http://www.kopenbijportaa(...)campaign=portaal2013
Jeetje, hebben makelaars dan echt niks beters te doen dan bepaalde users te bashenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:51 schreef crashbangboom het volgende:
Mooi, weer een 'argument' van Xeno/CC/poep door de plee
Of zouden jullie de enige twee personen in Nederland zijn die kunnen sparen
Ze moeten van de overheid de sociale huurwoningen kwijt, vanwege de bezuinigingenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:41 schreef Zwolsboy het volgende:
Portaal![]()
Bij iedereen 4% huurverhoging en de rijkere huurder links laten liggen, eerlijk zeg. Zal nooit iets van Portaal willen kopen wat een smeerbende daar, en dan zogenaamd zeggen dat ze geen geld hebben...
Wacht maar tot de bondbubble klapt en het complete fiat geldsysteem implodeert. Kan je beter gouden dukaten in bezit hebben, koop je straks een hele straat voor een maple leafquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Volgens heb jij de jaren '70 niet echt meegemaakt he? Daarmee is deze 'crisis' een wandeling in het park. In het zondagszonnetje op een aardige lentedag. Het elementaire verschil is wel het aantal speculaten. Dat wordt strakjes auw.
Ja, ik verkoop mijn huis voor een stukje glimmend metaal.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wacht maar tot de bondbubble klapt en het complete fiat geldsysteem implodeert. Kan je beter gouden dukaten in bezit hebben, koop je straks een hele straat voor een maple leaf
Deze overheid wil dat mensen hun geld gaan uitgeven, het liefst aan vastgoed want dan valt de bank voorlopig even niet om. Gaat naturlijk niet gebeuren want de hoeveelheid cash bij starters is niet voldoende om de bubble prijzen te blijven ondersteunen. Pas als er flink gezakt gaat worden komt het huizentreintje weer in beweging, richting de afgrond wel te verstaan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze moeten van de overheid de sociale huurwoningen kwijt, vanwege de bezuinigingen
Nee, jij niet maar de bank die beslag legt op jouw huis wel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:51 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ja, ik verkoop mijn huis voor een stukje glimmend metaal.
Oke, de bank legt beslag op mijn huis, ik ga naar de bank leg wat glimmende stenen op de toonbank (mijn ring en horloge bijvoorbeeld) en dan krijg ik mijn huis weer terug?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nee, jij niet maar de bank die beslag legt op jouw huis wel.
Ok, mijn bruinebonentheorie dus. Ja, dan kan iedereen wel 1000 euro p/m sparen. Ik zou het mn ergste vijand niet gunnen, maar goed..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:41 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ze verdienen er nog steeds fors aan, als je bijv 150.000 leent. 3750,- per jaar alleen aan rente... op 1 hypotheek, laat staan als je er een half miljoen verkoopt, verdient wel lekker.
[..]
Met 2000,- netto per maand meer dan 1000,- sparen per maand ?
Een huur is al gauw 600,- zorg 100,- nou 300,- om de rest van te betalen ?
Ja als je geen huur hoeft te betalen is het prima te doen, en niet iedereen woont samen met een partner die ook een (modaal) inkomen heeft. er zijn zat vrijgezellen.
Modaal is 1811,- netto per maand.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:41 schreef Zwolsboy het volgende:
Modaal is alleen ~2000 euro netto als je niet bij een of andere pensioentoko zit. Ik wijs er even op dat die beruchte '1 miljoen ambtenaren' (met een definitie van ambtenaren die al sinds jaar en dag niet meer klopt volgens mij) verplicht bij het ABP pensioen opbouwen (geloof ik), wat wel geld kost. Andere sectoren hebben ook collectieve pensioenregelingen. Weet niet of het de standaard is, maar het is een significante minderheid op zijn minst.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:41 schreef Zwolsboy het volgende:
Een huur is al gauw 600,- zorg 100,- nou 300,- om de rest van te betalen ?
Denk dat een eigen huis hogere stookkosten heeft dan de gemiddelde sociale woning.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Omentuva het volgende:
Overigens, 300 euro voor GWL, internet/TV, voedsel, verzekeringen, gemeentelijke belastingen? Kan tricky zijn in zo'n 600 euro huurhuis - de isolatie is daar meestal niet al té goed (dus hogere energiekosten).
Dat denk ik ook. Een eigen huis is vaak wat groter, en bovendien hebben de eigenaren geen last van huursverhogingen en hoeven die dus ook niet elk jaar de thermostaat een halve graad lager in te stellen om te bezuinigen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:31 schreef blomke het volgende:
Denk dat een eigen huis hogere stookkosten heeft dan de gemiddelde sociale woning.
Zeker weten:quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
Heb er nog eens naar gekeken maar dit zijn echt wel aardige woningen
http://www.bamwoningbouw.nl/nl-nl/1/80/referentiewoning.aspx
Als ze al speciaal aangeven dat de heipalen erbij zitten, dan wil ik niet eens weten wat er nog niet bijzit... (nutsvoorzieningen bv?)quote:Daarnaast is de woning compleet inclusief onder andere een keukenblok en heipalen en tevens is de woning voorzien van een buiten berging.
Vergeet de open haard niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Een eigen huis is vaak wat groter, en bovendien hebben de eigenaren geen last van huursverhogingen en hoeven die dus ook niet elk jaar de thermostaat een halve graad lager in te stellen om te bezuinigen.
Voor die prijs mogen ze er meteen eentje neerzetten, koop hem direct! Maar dat zal wel weer niet kunnen...quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
Heb er nog eens naar gekeken maar dit zijn echt wel aardige woningen
http://www.bamwoningbouw.nl/nl-nl/1/80/referentiewoning.aspx
Als je zelf de grond meeneemt, de nutsvoorzieningen, de vergunningen regelt, de bestrating betaalt en genoegen neemt met een gamma keukenblokje, een casco badkamer (vermoed ik) waarom zou dat dan niet kunnenquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor die prijs mogen ze er meteen eentje neerzetten, koop hem direct! Maar dat zal wel weer niet kunnen...
HR-houtkachel bedoel je hoop ik. En de zonnepanelen. Je zult maar aan je verhuurder moeten vragen of je dat aan mag leggen.quote:
Ze worden al gebouwd hoorquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor die prijs mogen ze er meteen eentje neerzetten, koop hem direct! Maar dat zal wel weer niet kunnen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |