Nee, het maakt geen bal uit, maar ik zou het interessant vinden naast het onderzoek uit de OP.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar wat maakt het uit wat er uit zo'n onderzoek komt? Zou dat mensen moeten helpen in hun
beslissing om wél of geen kinderen te nemen?
Dat is toch allemaal heel persoonlijk, als jij er gelukkig van wordt en hopelijk blijft is het toch goed?
Er zullen best mensen zijn die achteraf, om wat voor reden dan ook, er niet gelukkig van zijn geworden.
Gevalletje persoonlijke problemen. Als je zelf niet volgroeid bent geef je dat inderdaad aan je kinderen mee waarschijnlijk. Ik kan mij daarom ook niet echt voorstellen dat dat zich vooraf niet ook heeft afgespeeld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Kijk hier wordt je ook niet gelukkig van, die reactie staat onder dat blog...
[..]
Ik weet het niet, ik hoop dat alle mensen die kinderen krijgen/nemen er ook gelukkig mee zullen zijnquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:50 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Gevalletje persoonlijke problemen. Als je zelf niet volgroeid bent geef je dat inderdaad aan je kinderen mee waarschijnlijk. Ik kan mij daarom ook niet echt voorstellen dat dat zich vooraf niet ook heeft afgespeeld.
Natuurlijk is dat zo, we worden toch elke dag gebombardeerd met allerlei mirages van geluk en voorspoed. En daar willen we dan weer aan voldoen of ons eigen leven aan spiegelen, wat vaak zorgt denk ik voor een beeld wat niet reëel is, en teleurstellend aan de andere kant vanwege het onbereikbare. Dat moet je eerst allemaal doorzien en naast je neerleggen om wat meer realistisch te zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:42 schreef simmu het volgende:
is het niet gewoon een misvatting dat een mens altijd heel erg gelukkig moet zijn?
Ik ben ook niet ALTIJD gelukkig hoor, maar dat komt niet omdat ik geen kinderen heb, en zoquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:53 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, we worden toch elke dag gebombardeerd met allerlei mirages van geluk en voorspoed. En daar willen we dan weer aan voldoen of ons eigen leven aan spiegelen, wat vaak zorgt denk ik voor een beeld wat niet reëel is, en teleurstellend aan de andere kant vanwege het onbereikbare. Dat moet je eerst allemaal doorzien en naast je neerleggen om wat meer realistisch te zijn.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, het zijn alleen cijfers die de realiteit van sommigen weergeven, maar dat zegt inderdaad niets over andere mensen die nog moeten beginnen of bezig zijn. Het blijft koffiedik kijken en hopen en werken aan oplossingen als je problemen ondervindt. Meer kun je niet doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik hoop dat alle mensen die kinderen krijgen/nemen er ook gelukkig mee zullen zijn
en nog lang en gelukkig met elkaar leven, maar ja, zo is het nou eenmaal niet altijd, dus onderzoek
of geen onderzoek, je hebt er niet zoveel aan als individu.
Denk ik hoor.
Maar, sprekend voor mezelf, ik zou wel altijd een ongelukkig randje gehouden hebben als ik geen kind had gekregen. Niet dat mijn leven geen zin zou hebben gehad, en ik altijd ongelukkig rond zou lopen, maar er zou wel altijd dat pijnlijke plekje blijven.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ben ook niet ALTIJD gelukkig hoor, maar dat komt niet omdat ik geen kinderen heb, en zo
zal het omgekeerd toch ook wel werken? Dus iedereen met kinderen is ALTIJD gelukkig?
Denk ik ook niet, dus geluk hangt daar dan toch niet vanaf?
Zonder pieken geen dalen en andersom.. Altijd gelukkig zijn is een utopie, kan helemaal niet. Het leven is nu eenmaal erg dynamisch en hoe beter je daar mee om kunt gaan des te realistischer je bent en dan herken je zowel goede als slechte momenten zonder daardoor uit balans te raken, en weet je dat na regen weer zonneschijn kan komen. Dat is wat mij betreft een gelukkig mens zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ben ook niet ALTIJD gelukkig hoor, maar dat komt niet omdat ik geen kinderen heb, en zo
zal het omgekeerd toch ook wel werken? Dus iedereen met kinderen is ALTIJD gelukkig?
Denk ik ook niet, dus geluk hangt daar dan toch niet vanaf?
Ja, goed ik las dat ook pas nadat ik die link had opgezochtquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:57 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk gelijk in, het zijn alleen cijfers die de realiteit van sommigen weergeven, maar dat zegt inderdaad niets over andere mensen die nog moeten beginnen of bezig zijn. Het blijft koffiedik kijken en hopen en werken aan oplossingen als je problemen ondervindt. Meer kun je niet doen.
Voor wat betreft dat voorbeeld van die vrouw, het lijkt mij stug namelijk dat je eerst een stabiele en zelfverzekerde vrouw was, die nadat ze haar kroost mee naar huis neemt een onzeker wrak blijkt te zijn, dat gaat mij een brug te ver
Ja dat denk ik ook ja, vandaar dat ik opmerkte dat je niet al je beslissingen kunt overzien, de ervaring zal het moeten uitwijzen. Zolang je natuurlijk weloverwogen ergens aan begint dan is het alleen nog maar de tijd die het kan leren. Maar ook dat zegt weer niet alles, ook ondoordachte beslissingen kunnen weer positief uitpakken, dat is het mooie aan het leven, het valt allemaal niet te overzien. Alleen kun je wel je best doen om zoveel mogelijk ellende te voorzien en je acties daarop aan passen. (als ik dat nu zelf ook eens deedquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, goed ik las dat ook pas nadat ik die link had opgezochtis misschien wel een extreem
geval, maar het neem niet weg dat er vast wel mensen zijn die spijt van hun beslissing hebben om
kinderen te ''nemen'', maar er zullen ook vast mensen zijn die spijt hebben van hun beslissing om
geen kinderen te ''nemen''.
Maar geluksgevoelens zijn wel te vergelijken. En daar gaat het natuurlijk om. Hoe gelukkig voel je je. Vervolgens kan je situaties van mensen vergelijken en daarmee stellen dat bepaalde zaken wel of geen invloed hebben op dat geluksgevoel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:21 schreef miss_sly het volgende:
Tja, ergens vind ik dat een vrij zinloze discussie. Volgens mij is geluk niet objectief te meten, dus of wie dan ook gelukkiger is dan een andere wie dan ook is nogal lastig te bepalen.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Het is bijvoorbeeld ook maar net wat voor mens je bent wat maakt dat je een bepaald cijfer aan je geluk geeft. De een zou een 7 geven, want die is niet zo uitbundig, maar de ander is een uitbundig tiepje en geeft een 10. Terwijl het niet per se iets zegt over hoe gelukkig ze werkelijk zijn, maar meer over hun karakter.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:43 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Maar geluksgevoelens zijn wel te vergelijken. En daar gaat het natuurlijk om. Hoe gelukkig voel je je. Vervolgens kan je situaties van mensen vergelijken en daarmee stellen dat bepaalde zaken wel of geen invloed hebben op dat geluksgevoel.
sure, want iedereen heeft dezelfde behoeften en hecht overal evenveel waarde aanquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:43 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Maar geluksgevoelens zijn wel te vergelijken. En daar gaat het natuurlijk om. Hoe gelukkig voel je je. Vervolgens kan je situaties van mensen vergelijken en daarmee stellen dat bepaalde zaken wel of geen invloed hebben op dat geluksgevoel.
Tja.. met onderzoek neem je gewoon een grote groep. En resultaten zijn natuurlijk gemiddelden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
sure, want iedereen heeft dezelfde behoeften en hecht overal evenveel waarde aan
En van het moment van opnemen, op het moment dat je je kinderen achter het behang kunt plakken zul je anders antwoorden dan wanneer je peutertje net naar je toe kwam om "houtejou" te zeggen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Het is bijvoorbeeld ook maar net wat voor mens je bent wat maakt dat je een bepaald cijfer aan je geluk geeft. De een zou een 7 geven, want die is niet zo uitbundig, maar de ander is een uitbundig tiepje en geeft een 10. Terwijl het niet per se iets zegt over hoe gelukkig ze werkelijk zijn, maar meer over hun karakter.
35 jaar is al oud inderdaad, maar als je daar de carrière toer bij optelt dan zit je daar al gauw aan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:15 schreef Leandra het volgende:
Het vervelende in het verhaal is vooral voor vrouwen dat ze die keuze niet eeuwig kunnen uitstellen, maar in principe maar zo'n 10 jaar hebben waarin ze een stabiele situatie hebben terwijl ze ook een gezonde leeftijd hebben om een kind te krijgen (25-35).
Het is dus een beslissing die je in een relatief korte periode moet nemen, maar waar je de 60 jaar na die periode ook nog de gevolgen van hebt.
Op het moment dat je als 35-jarige klapperende eierstokken krijgt is het eigenlijk al te laat.
Zo gaat onderzoek. Met een onderzoeksgroep die groot genoeg is neem je dat soort verschillen gemiddeld genomen weg.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Het is bijvoorbeeld ook maar net wat voor mens je bent wat maakt dat je een bepaald cijfer aan je geluk geeft. De een zou een 7 geven, want die is niet zo uitbundig, maar de ander is een uitbundig tiepje en geeft een 10. Terwijl het niet per se iets zegt over hoe gelukkig ze werkelijk zijn, maar meer over hun karakter.
nee, over wat voor cijfer zij het zelf geven en dat heeft idd met karakter te maken, maar ook wel degelijk met gevoel, bovendien wordt zo'n onderzoek niet onder 36 mensen afgenomen, maar onder 10.000en, dan mag je toch wel conclusies trekken lijkt me.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja? En?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Toch zouden jullie echt de commentaren onder dit artikel eens moeten lezen.
http://www.trendystyle.net/blog/spijt-van-kinderen/
Die zijn best heftig...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |