ow het ligt gewoon aan de taal en daarom komen ze niet naar Friesland. Want Friezen spreken, naast Fries, natuurlijk geen woord Nederlands. /sarcasmequote:Op zondag 20 oktober 2013 10:44 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Tja, dat je vast houdt aan een eigen taal helpt ook niet in de communicatie........
Toen hier laatst om 4u snachts een woning in de fik stond waar een moeder en 2 kinderen om kwamen in de brand stond het halve land hier.....maarja hier in cuijk praten ze enigszins verstaanbaar NLs...en dat scheelt.
Dit idd.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:50 schreef drakin het volgende:
[..]
Op de Omrop horen ze gewoon Fries te praten behalve als de geinterviewde het zelf niet kan.
Als je het in het nederlands wil had de nederlandse pers maar moeten komen.
Verder had de pers uit Leeuwarden zelf ook wel uit hun nest kunnen komen, en dan had je verslag gekregen in het Liwwaddes
Denken ze niet bij na.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:51 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb niks tegen Fries, maar vond het wel irritant dat die verslaggever mensen in het Fries bleef interviewen terwijl ze het zelf niet spraken (en sommigen verstonden het blijkbaar ook niet helemaal goed).
Hoezo, je hoort het toch als iemand in een andere taal terug praat tegen je?quote:
Of wel. Die mensen komen niet zomaar op tv, er is eerst gevraagd of ze wel wilden (anders sta je ook niet heel toevallig net buiten beeld naast de verslaggever) en daarbij is ongetwijfeld overlegd dat de vragen in het Fries worden gesteld en dat de antwoorden in het Nederlands mogen worden gegeven.quote:
Echte Leeuwarders spreken ook geen Fries maar Liwwadders (een soort stadsfries) ze verstaan het echter prima.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:51 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb niks tegen Fries, maar vond het wel irritant dat die verslaggever mensen in het Fries bleef interviewen terwijl ze het zelf niet spraken (en sommigen verstonden het blijkbaar ook niet helemaal goed).
Nee, als je weet dat je geen kant op kunt zit je dus letterlijk te wachten op je dood.quote:Op zondag 20 oktober 2013 08:24 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
in de meeste gevallen van brand stikken de slachtoffers eerst door de rook,dus van pijnlijk levend verbranden is dan geen sprake.
Lijkt me alsnog geen toffe manier om aan je einde te komen...
Nouja uhh, de brand lijkt me serieus genoeg om er aandacht aan te besteden(imho) dus zeg jij maar wat de reden zou kunnen zijn dat er bedroevend weinig landelijke aandacht voor was gisteravond.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:50 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ow het ligt gewoon aan de taal en daarom komen ze niet naar Friesland. Want Friezen spreken, naast Fries, natuurlijk geen woord Nederlands. /sarcasme
" gelukkig" gaat dat relatief snel. maar doodeng zal het wel zijn jaquote:Op zondag 20 oktober 2013 11:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, als je weet dat je geen kant op kunt zit je dus letterlijk te wachten op je dood.
nieuws is nieuws. En die brand is echt serious shit inderdaad. Als je ook maar iets van een journalist bent laat je je niet tegenhouden door de taal. Maar misschien is Friesland zelf gewoon niet interessant genoeg....quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:09 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Nouja uhh, de brand lijkt me serieus genoeg om er aandacht aan te besteden(imho) dus zeg jij maar wat de reden zou kunnen zijn dat er bedroevend weinig landelijke aandacht voor was gisteravond.
Nieuwsuur bijv, gisteravond om 22u op NL2 die zeiden als 4e of 5e onderwerp even een kort zinnetje over de brand en verder niks......bespottelijk gewoon.....maarja, wat de reden daarvan is....beats me
Bronquote:20 oktober, 2013 - 11:08 -
De brandweer moet zondagochtend zo nu en dan in actie komen op de Kelders in Leeuwarden. Het grote vuur is uit, maar hier en daar zijn nog kleine brandjes. Die zijn in pand waar de brand is begonnen, waarin twee winkels zitten. Dat pand is voor het grootste gedeelte ingestort. De naastgelegen panden hebben grote schade opgelopen. Daarbij zit ook het geboortehuis van Mata Hari, al lijkt vooral de aanbouw betroffen.
Sowieso om bij zo'n brand te kijken en alles, het zal wel aan mij liggen maar ik vind het echt niet kunnen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:19 schreef Adnap het volgende:
Wat ik erg vind is dat er dus nu al ramptoerisme op gang komt. Verzoek van de politie/gemeente via twitter om als je blieft niet te komen.
dat nabestaanden een bloemetje willen leggen oke maar verder heeft niemand behalve hulpverlening er wat te zoeken mijns inziens
Zolang er een beetje ruimte is, is dat niet zo erg, maar mensen hebben geen idee wat voor overlast ze de hulpverleners bezorgen....quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:33 schreef Isegrim het volgende:
Tja, brand is prachtig om te zien. Mijn vader kwam net uit de kroeg en heeft ook staan kijken. Ik zou dat ook gedaan hebben, vuur is fascinerend...
Dat het grootste deel van de programmering in het Fries is, is geen enkel probleem, zeer begrijpelijk en als Hollander vind ik het zelfs lovenswaardig dat mens het Fries graag levend wil houden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:50 schreef drakin het volgende:
[..]
Op de Omrop horen ze gewoon Fries te praten behalve als de geïnterviewde het zelf niet kan.
Als je het in het nederlands wil had de nederlandse pers maar moeten komen.
Verder had de pers uit Leeuwarden zelf ook wel uit hun nest kunnen komen, en dan had je verslag gekregen in het Liwwaddes
In de wetenschap dat er iemand ligt dood te gaan, nee, echt heel fascinerend en prachtig.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:33 schreef Isegrim het volgende:
Tja, brand is prachtig om te zien. Mijn vader kwam net uit de kroeg en heeft ook staan kijken. Ik zou dat ook gedaan hebben, vuur is fascinerend...
Handig, zo'n vliegbasis om de hoek....twitter:salvagedennis twitterde op zondag 20-10-2013 om 11:36:23Bedankt @VlbLeeuwarden voor het leveren van truck met diesel voor onze voertuigen #brand #leeuwarden Kennissen zijn beter dan kennis. #sn1b reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |