SPOILER: MAL-lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FOK! Anime aanradersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.
Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen. Het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer deze eerst te downloaden.
VLC speelt ook nog eens alles af(ook Blu-Ray Disk/BD)!
Let er wel op dat deze speler achterloopt op het CCCP Codec Pack en niet speciaal is ontwikkeld met anime in het achterhoofd.
Kan ik downloaden via IRC?
Een guide om via IRC downloaden is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.
Help! Mijn plaatjes doen het niet. Wat nu?
Je bent aan het hotlinken, en dit mag niet. Upload het plaatje via Imgur of Photobucket en plaats hem opnieuw.
Degene die het topic sluit (door middel van de 301e post), opent het volgende deel! Er worden ook statistieken bijgehouden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Arashimashou op 20-10-2013 15:28:49 ]
Wat is het gewone werken?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:41 schreef Qunix het volgende:
Eigenlijk is het gewone werken de beste opleiding.
quote:
Je droombaan uitvoeren.quote:
Dat klinkt als het beste ja. Maar is dat altijd mogelijk...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:44 schreef Qunix het volgende:
[..]
Je droombaan uitvoeren.
De beste opleiding die er is! Je leert zoveel wat je bij al die studies niet leert... En zelfs tijdens het werken leer je iedere keer nieuwere dingen.
Wij zitten niet te wachten op een anime over processorsquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:41 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Wat is het gewone werken?
[..]
Ik doe nu die opleiding, 3 tegelijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:46 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Dat klinkt als het beste ja. Maar is dat altijd mogelijk...
Z80-tan. Het is een uitdaging, maar Japanners kunnen dat echt wel. Heb je ook 6502-kun, 8086-san en euh... Athlon-sama. 486-dono. ARM-chan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:46 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Wij zitten niet te wachten op een anime over processors
Maak er een manga over! 4-koma met alle cijfertjesquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:48 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Z80-tan. Het is een uitdaging, maar Japanners kunnen dat echt wel. Heb je ook 6502-kun, 8086-san en euh... Athlon-sama.
Ik denk niet dat ik tot de betere 95 procent van tekenaars behoor.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:48 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Maak er een manga over! 4-koma met alle cijfertjes
Schrijf dan een light novelquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:49 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik tot de betere 95 procent van tekenaars behoor.
Ja dat klinkt triest. Ja dat was de bedoeling ook.
Die is er al,voor operating system softwarequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:46 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Doenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:48 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Z80-tan. Het is een uitdaging, maar Japanners kunnen dat echt wel. Heb je ook 6502-kun, 8086-san en euh... Athlon-sama. 486-dono. ARM-chan.
Ik zal er nog eens over nadenken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:52 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Schrijf dan een light novelelke ploert kan dat blijkbaar als je die bagger ziet.
Ja, OS-tan oid?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
TT
[..]
Die is er al,voor operating system software
[..]
Doen
Kloptquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:53 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Ik zal er nog eens over nadenken.
[..]
Ja, OS-tan oid?
Nou de anime over de IBM 5100 was best wel goed hoor.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:46 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Misschien wel maar de manier waarop bedrijven en scholen samenwerken om stageplaatsen te creëren stinkt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:41 schreef Qunix het volgende:
Eigenlijk is het gewone werken de beste opleiding.
Het is de schuld van de shota's.quote:
Klopt. Het beste is als je zelf opzoek gaat.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:32 schreef Repelsteeltju het volgende:
Misschien wel maar de manier waarop bedrijven en scholen samenwerken om stageplaatsen te creëren stinkt.
Vertel!quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:32 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Misschien wel maar de manier waarop bedrijven en scholen samenwerken om stageplaatsen te creëren stinkt.
<3 de OPquote:Op zondag 20 oktober 2013 09:33 schreef banaantjeEE het volgende:
De intro van Watamote![]()
Lekkere snoeiharde metal
Moeten ze meer doenquote:Op zondag 20 oktober 2013 09:33 schreef banaantjeEE het volgende:
De intro van Watamote![]()
Lekkere snoeiharde metal
Ja, vind ik ookquote:
quote:
Even zoeken.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:34 schreef mschol het volgende:
is d'r al een batch van watamote?
kan er zo snel geen vinden..
http://www.nyaa.se/?page=view&tid=476334quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:34 schreef mschol het volgende:
is d'r al een batch van watamote?
kan er zo snel geen vinden..
hmm, weliswaar HS, maar thnxquote:Op zondag 20 oktober 2013 11:47 schreef Majinster het volgende:
[..]
http://www.nyaa.se/?page=view&tid=476334
is HS zo slecht? er zijn redelijk wat batches maar HS had de meeste seeders.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:50 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm, weliswaar HS, maar thnx(ben weer eens gewezen op een site waar ik niet aan heb gedacht..)
HS staat niet bekend als quality subber bij mij iigquote:Op zondag 20 oktober 2013 12:03 schreef Majinster het volgende:
[..]
is HS zo slecht? er zijn redelijk wat batches maar HS had de meeste seeders.
NouKomequote:Op zondag 20 oktober 2013 12:32 schreef DeZwabber het volgende:
Is er nog iets dit seizoen dat echt de moeite waard is? Ik volg nu Infinite Stratos alhoewel ik er eigenlijk geen fan van ben. En Kill la Kill is wel grappig omdat over the top, maar is er verder nog iets tofs?
En hoi iedereen trouwens.
Wees welkom.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:32 schreef DeZwabber het volgende:
Is er nog iets dit seizoen dat echt de moeite waard is? Ik volg nu Infinite Stratos alhoewel ik er eigenlijk geen fan van ben. En Kill la Kill is wel grappig omdat over the top, maar is er verder nog iets tofs?
En hoi iedereen trouwens.
je kijkt BTOOOM!quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:57 schreef DeZwabber het volgende:
Eens even wat afleveringetjes binnenhalen dan maar![]()
Trouwens, http://myanimelist.net/animelist/skittledalek
yishquote:
waarom perse skittledalek?Ben je soms Dalek emperor?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:57 schreef DeZwabber het volgende:
Whehe, die nieuwe Daleks in al die kleurtjes? Ik vond het net skittlesquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:12 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
waarom perse skittledalek?Ben je soms Dalek emperor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🐙
quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:16 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Whehe, die nieuwe Daleks in al die kleurtjes? Ik vond het net skittlesahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
juist aan 1 stuk doorkijken is fijnquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:04 schreef DeZwabber het volgende:
Dat is wel prettig aan nog lopende series, gedoseerd kijken en niet een hele serie kijken als een film van 20 uur
quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:16 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Whehe, die nieuwe Daleks in al die kleurtjes? Ik vond het net skittlesPimpelpaars of vaalgrijs ik begrijp niet hoe die slome dingen een bedreiging vormen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“An interesting thing is a good thing.”
Lasogen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:36 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Pimpelpaars of vaalgrijs ik begrijp niet hoe die slome dingen een bedreiging vormen.
Code Geass, ergo proxy i aprovequote:Op zondag 20 oktober 2013 12:57 schreef DeZwabber het volgende:
TTGLquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Hey niggers, Kill la Kill is echt het beste ding ooit. Iemand suggesties voor animes met een vergelijkbare stijl? Mag best oud zijn.
Ik zei het toch! En jij maar zeggen van 'nee bah mechas'.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:44 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ik ben nu bij episode 26.
Epischheid x epischheid tot de macht epischheid.
Nee bah mechas.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:46 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ik zei het toch! En jij maar zeggen van 'nee bah mechas'.
http://myanimelist.net/anime/2525/Kekko_Kamen heeft een vergelijkbare opzet (hoewel met meer verwijzingen naar de nazi´s) heb ik gelezen. Moet er bij zeggen dat ik ik het niet zelf heb gezien.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Hey niggers, Kill la Kill is echt het beste ding ooit. Iemand suggesties voor animes met een vergelijkbare stijl? Mag best oud zijn.
Toegevoegd aan OP.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:57 schreef DeZwabber het volgende:
Ja Gurren Lagann ken ik wel, dat was juist de anime die mij besloot om andere animes een kans te geven. Die is wel een erg dope hoor.quote:
Zeker nooit Paparazzi gehoord van Xzibit?quote:
oh gutquote:
quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://www.theguardian.co(...)n-stopped-having-sex
quote:Aoyama cites one man in his early 30s, a virgin, who can't get sexually aroused unless he watches female robots on a game similar to Power Rangers.
landen waar ze totaal geen extra bevolking kunnen gebruiken vermoeden ze een groei van 250%?quote:http://www.telegraph.co.u(...)fall-in-history.html
Ik wist niet eens dat Japan populatie problemen zo groot waren
quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)fall-in-history.html
Hm. Hm....quote:In her business pamphlet, she offers up the gloriously random confidence that she visited North Korea in the 1990s and squeezed the testicles of a top army general.
Ik dacht dat ze verwachten dat Japan nog maar half zo veel inwoners heeft tegen het einde van deze eeuw.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)fall-in-history.html
Opgewonden van een Tokusatsu serie?quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:53 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
[..]
landen waar ze totaal geen extra bevolking kunnen gebruiken vermoeden ze een groei van 250%?
Oh my!!!quote:
quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:12 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze verwachten dat Japan nog maar half zo veel inwoners heeft tegen het einde van deze eeuw.
Zag laatst een goede docu hierover van twintig minuten, zal zo even voor je zoeken
Interestingquote:Op zondag 20 oktober 2013 17:16 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Hier, deze docu geeft wat inzicht in de deromantisering van Japan. Waarom een relatie opbouwen als je alle voordelen kunt krijgen zonder nadelen?
http://www.vice.com/the-v(...)panese-love-industry
Ik kan de redenering tot op zekere hoogte volgen (laten we wel wezen: een relatie betekend half zo veel rechten en dubbel zo veel plichten), maar ik kan er met mijn kop niet bij dat het zo extreem is.
Zit een directe link tussen onderwijs voor vrouwen en geboortecijfers die in dit soort grafieken meestal niet wordt opgenomen. Die grafieken laten de geboortecijfers zien zoals dat nu is.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:53 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
[..]
landen waar ze totaal geen extra bevolking kunnen gebruiken vermoeden ze een groei van 250%?
Lijkt me juist zalig dat je dat kunt doen als vrouw zijnde. Geen stress van dat je carrière moet maken en verantwoordelijk moet zijn voor het inkomen etc. Nee gewoon lekker in de keuken en het huishouden aanklooien en voor de koters zorgenquote:Op zondag 20 oktober 2013 18:19 schreef Xaryna het volgende:
Maar op zich zou het wel mooi zijn als door deze druk de enorm zware werkcultuur en het standaardbeeld van 'vrouwen moeten trouwen, werk opzeggen en kinderen krijgen' verandert.
Het zou mooi zijn als iedere vrouw die keuze zelf zou kunnen maken. Mij lijkt het verschrikkelijk. In het artikel lees ik echter dat vrouwen die keuze daar niet hebben omdat:quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:22 schreef MAHL het volgende:
[..]
Lijkt me juist zalig dat je dat kunt doen als vrouw zijnde. Geen stress van dat je carrière moet maken en verantwoordelijk moet zijn voor het inkomen etc. Nee gewoon lekker in de keuken en het huishouden aanklooien en voor de koters zorgen
Komt overeen met wat ik heb vernomen. Dat de werkdruk zo hoog is en je zo hard werkt, dat het als een teken van hard en goed werken wordt gezien als je op je werk in slaap valt.quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:36 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Volgens mij is werken daar inderdaad een cultuurding. Had begrepen dat het nemen van vakanties of dagen vrij ook apart is en zieken worden geacht met een mondkapje naar het werk te komen.
Veel uren maken ook, gemiddeld 50-70 per week doorgaans of iets dergelijks?
Ja inderdaad ja, ik moet gewoon een rijke meid hebben. Lekker thuis zitten en de hele dag geen flikker doen, beetje koken en op de kinderen letten. Fantastischquote:Op zondag 20 oktober 2013 18:22 schreef MAHL het volgende:
[..]
Lijkt me juist zalig dat je dat kunt doen als vrouw zijnde. Geen stress van dat je carrière moet maken en verantwoordelijk moet zijn voor het inkomen etc. Nee gewoon lekker in de keuken en het huishouden aanklooien en voor de koters zorgen
Het loopt trouwens nog niet echt lekker met de matches op Tinder... Hmm, anders -Strawberry- of Kyubey maar op date vragen
Echt hequote:Op zondag 20 oktober 2013 18:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ja inderdaad ja, ik moet gewoon een rijke meid hebben. Lekker thuis zitten en de hele dag geen flikker doen, beetje koken en op de kinderen letten. Fantastisch
Inderdaad ja. Ik doe gewoon mijn 40 uur en ben er dan klaar mee, werk is er om de rekeningen te betalen en de tijd daarbuiten om heb ik wel beters te doen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:37 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Komt overeen met wat ik heb vernomen. Dat de werkdruk zo hoog is en je zo hard werkt, dat het als een teken van hard en goed werken wordt gezien als je op je werk in slaap valt.
Lijkt me echt verschrikkelijk, je hele leven voor het werk.
Ja echt hé, dit bewijst maar weer eens dat mannen gewoon slimmer zijn. Vrijwillig werkenquote:Op zondag 20 oktober 2013 18:39 schreef MAHL het volgende:
[..]
Echt heVrouwen in Nederland weten gewoon niet hoe geweldig ze het hebben dat dat überhaupt mogelijk is (nouja, eigenlijk was). Dat ze protesteerden om te wíllen werken
![]()
quote:The labor ministry cites 80 hours overtime a month as the point at which a worker’s health and well-being become compromised. Anything above that and the chance of karōshi (death from overwork) becomes more probable. Tokyo Shimbun found that of the 100 companies surveyed, 70 have agreements stipulating maximum overtime of more than 80 hours a month. The average is 92 hours. The most is for the printing company Dai-Nihon Insatsu, where employees can be asked to work up to 200 hours overtime a month. In second place is Kansai Power Company, with 193 hours. The ministry, alarmed by this trend, revised the Labor Standards Law in April 2010 and implemented a new pay system for overtime work in a bid to check the rise in hours, but it didn’t work. Thirteen of the companies surveyed have increased the number of allowable overtime hours since then. Only Hino Motors has reduced them.
wtf man vrouw, alleen maar workaholics daar?quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:41 schreef Xaryna het volgende:
http://www.japantimes.co.(...)living/#.UmQHTPlmh8E
[..]![]()
En http://japandailypress.co(...)ids-per-day-2631212/
Negentig uur overwerk, dat is gewoon meer dan 3 uur per dagquote:Op zondag 20 oktober 2013 18:46 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
... "Thirteen of the companies surveyed have increased the number of allowable overtime hours since then."
Fuck zeg, negentig uur overwerk, moet er niet aan denken. Dat ze ook echt een apart woord voor dood door overwerken hebben
200 uur overwerken per maand?quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:41 schreef Xaryna het volgende:
http://www.japantimes.co.(...)living/#.UmQHTPlmh8E
[..]![]()
En http://japandailypress.co(...)ids-per-day-2631212/
quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:45 schreef mschol het volgende:
[..]
wtf man vrouw, alleen maar workaholics daar?
quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:46 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
... "Thirteen of the companies surveyed have increased the number of allowable overtime hours since then."
Fuck zeg, negentig uur overwerk, moet er niet aan denken. Dat ze ook echt een apart woord voor dood door overwerken hebben
Zo 2 weken terug hebben hun Saikō-Saibansho(Hoge Raad/Supreme Court) rechters echter besloten dat bedrijven in Japan niet schuldig zijn dat werknemers doodgaan aan overwerk. Corporatisme staat boven alles in Japan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:50 schreef MAHL het volgende:
[..]
Negentig uur overwerk, dat is gewoon meer dan 3 uur per dag
En nog een makkelijk leesbaar blog: http://www.carolinepover.info/2010/08/working-hours-in-japan/quote:A large number of part-time workers brings down a country's average - in the case of Japan, for example, a high proportion of people work excessive hours, but many also work part-time, leaving the country in the middle of the table, with 1,700 hours.
Not all employees take the paid leave they are entitled to - Japanese workers were given 18 days on average in 2010, but took less than half of it.
Eén van die bronnen in mijn vorige post zei dat het 'vrijwillig' is en niet wordt betaald.quote:Op zondag 20 oktober 2013 19:05 schreef Arashimashou het volgende:
Hoeveel verdient men daar eigenlijk aan overwerken?
quote:Op zondag 20 oktober 2013 19:06 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Eén van die bronnen in mijn vorige post zei dat het 'vrijwillig' is en niet wordt betaald.
Jezus, is het zo ongezellig thuisquote:Op zondag 20 oktober 2013 19:06 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Eén van die bronnen in mijn vorige post zei dat het 'vrijwillig' is en niet wordt betaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |