abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132384434
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 07:24 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Phaidra hier gaat het ook nog niet goed helemaal alleen, hij knoeide nog wat. En hield de bekerrand tegen zijn kin. Maar ben al blij dat hij het met hulp kan.
De mijnes drinkt wel meer uit een gewone beker dan uit een tuitbeker. Maar omdat het zelfs met hulp nog wel een knoeiboel wordt, doe ik het niet zo vaak. Hij drinkt echt weinig over een dag (en bv is niet meer genoeg om al zijn vocht binnen te krijgen), dus wat meer oefenen kan geen kwaad.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 21 oktober 2013 @ 08:31:58 #152
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132384565
Elin drinkt ook best goed uit een open beker maar uit gemakzucht kiezen we vaak toch voor de tuitbeker...

Leuke ideeën Kyara, wij zijn ook lekker naar het bos geweest dit weekend (en naar de speeltuin en de kinderboerderij :D) en ze vindt die blaadjes wel heel interessant. Misschien toch ook iets mee gaan doen. Lekker rustig aan gedaan verder en haar veel zelf laten doen. Dat scheelt in de driftbuien :+
pi_132385099
Toevallig wij zijn van het weekend ook naar het bos geweest en E vond dat echt superleuk.Blaadjes maar ook dennenappels waren reuze interessant. Hij rook aan iedere dennenappel alsof het een bloem was. Zo leuk vind ik dat, het bos 'zien' door de ogen van kleine E.

E drinkt al sinds 5 maanden uit een open beker bij het eten, wel met hulp natuurlijk. Inmiddels kan hij het prima zelf. Een tuitbeker gebruiken we alleen onderweg want dan kan hij ook in de auto iets drinken.
Drinken uit een rietje vindt hij minstens zo leuk.

E. is een echt gek op treinen en speelt dan ook graag met zijn houten treinbaan. Gisteren zijn we naar het spoorwegmuseum geweest waar het Chuggintonweek is. Hij vond het geweldig! De grote treinen maar ook de kleedjes waar hij lekker kon spelen met de Chugginton treintjes.
pi_132385394
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 23:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zo liep ik ooit stage met iemand van 33 die net oma was geworden. Ik kan me er echt niets bij voorstellen ...
crap zeg... die waren er rapjes bij!

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 23:04 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Dan ben ik ouder *O*
Raar he
En dat klinkt nu helemaal gek, met dochters van dezelfde leeftijd! Maar ach, age ain't nothing but a number... :)
pi_132385462
En nog bedankt allemaal voor de felicaties en het warme welkom!
Hier even een tijdelijke impressie van mijn niet meer baby, niet quoten graag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen taart voor meneer, hij keek me aan alsof ik gek was (tot zover geslaagde sokken-opvoeding :P)
maar des te meer cadeaus. Al waren het inpakpapier en de ballonnen het állermooist O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Mineola op 21-10-2013 10:35:49 ]
pi_132385546
Wow tinu al zelf drinken uit een beker! Mijnes kan wel drinken uit een glas als ik het vasthoud, maar daarna wil hij altijd met zijn handen er in. En dan issie boos als ik de beker weer weghaal. En tuitbeker gaat aardig zelf, maar die houdt hij ook nogal graag op de kop. Dus daar moet ik ook bij blijven.

Eten gaat hier prima (als er geen stukjes in zitten), maar goed mijnes is ook nog een minidreumes. Ik las ook in de opperdepop dat dit het jaar is dat kindjes leren dat ze ook nee kunnen zeggen. Dus dat komt nog wel denk ik. Als er stukjes in zitten kan hij al heel goed nee zeggen. Brood is ook nog niet altijd succesvol dus. En groente pureer ik maar meestal.

Mineola hoera met je dreumes hier *O*

Gave meisjesschoenen marjolijntje, ook mooi ponchotruiding heeft ze aan zeg. Lekker deze winter.

En woordjes zo leuk O+ Mijnes begint net de begrijpen dat als ie papa of mama zeg dat wij er dan aankomen (lees heel enthousiast gaan doen). Oh en klappen in de handjes doet ie ineens mee :o *O*
pi_132385644
Dat vroeg ik me ook af, tot wanneer pureren jullie eten? Brood eet hij prima in stukken, maar avondeten of fruit gooi ik altijd in de blender (te lui om te prakken en te makkelijk ding :@)
De ene keer is het wat grover dan de andere keer, maar meneer is niet zo dol op stukjes. Op een lepel gaat dat nog wel, maar los op een bordje voor hem? :{w Gister nog geprobeerd met zalm, maar dat werd alleen maar dertig keer omgedraaid om vervolgens weggeveegd te worden. Komkommer pakt hij dan wel weer meteen op, net als brood.

Oefenen met een gewone beker drinken kan ik ook wel eens gaan proberen.
Knutselen, ook zoiets. Wow, er gaat een wereld voor me open, haha.
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:01:20 #158
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132385668
Vind het wel goede ideeeen, die boswandelingen, moet ik ook echt eens gaan doen met de kids :)
Kan ik gelijk foto's maken :P En dan laten uitvergroten voor opa's/oma's, zijn we ook weer van dag gezeur af :@

Leuke foto's trouwens, van iedereen O+ :Y

@Marjolein, Cristel doet dat ook al bijna de hele week, dramatisch jezelf op de grond gooien als iets niet mag, overal nee tegen zeggen, en vooral NIET gedragen worden....Heel irritant.
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:02:00 #159
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132385681
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:00 schreef Mineola het volgende:
Dat vroeg ik me ook af, tot wanneer pureren jullie eten? Brood eet hij prima in stukken, maar avondeten of fruit gooi ik altijd in de blender (te lui om te prakken en te makkelijk ding :@)
De ene keer is het wat grover dan de andere keer, maar meneer is niet zo dol op stukjes. Op een lepel gaat dat nog wel, maar los op een bordje voor hem? :{w Gister nog geprobeerd met zalm, maar dat werd alleen maar dertig keer omgedraaid om vervolgens weggeveegd te worden. Komkommer pakt hij dan wel weer meteen op, net als brood.

Oefenen met een gewone beker drinken kan ik ook wel eens gaan proberen.
Knutselen, ook zoiets. Wow, er gaat een wereld voor me open, haha.
Dan geef je m toch gewoon een heel stuk groente/aardappel? Of werkt dat niet bij jullie?
pi_132385840
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:02 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Dan geef je m toch gewoon een heel stuk groente/aardappel? Of werkt dat niet bij jullie?
Hele stukken wel eens geprobeerd. Wordt onderzocht, in de mond gestopt, er weer uitgehaald en op de grond gegooid. }:| :')
pi_132385946
Zou bij ons prima kunnen PE, maar ik vergeet vaak wat hele stukken eruit te halen voor ik de boel pureer, dus dat gebeurt (te) weinig :@

Maar als ik dat probeer, dan gaat het vaak net zoals bij Zolena. Uitgebreid bekijken, knijpen en vervolgens op de grond als het niet bevalt.

Ik moet het maar wat vaker proberen, dingen die hij kent pakt en eet hij wel.
pi_132386078
Mineola: je spam *; Eindelijk zie ik hem. Wat een popje O+ Die foto met die feestmuts :D

Eten:
Wij geven yoghurt en pap. De rest gewoon in stukjes. Ze eet ( sinds dat ze 1 jaar is) alles met ons mee. Heel weinig en klein gesneden, maar genoeg. Vooral vlees/vis/vet is populair. Zoet geeft ze niks om. Pureren doen we niet meer. Alleen fruit geef ik nog uit een potje omdat ze echt geen fruit eet. We eten altijd aan tafel en ik heb geen probleem met een speeltje ofzoiets. Ik geef haar soms een reclame folder, dat werkt. En we proberen het gezellig te maken.
Ze kan met een vorkje prikken en ze heeft laatst alleen met een lepeltje yoghurt gegeten. Was meer dopen en slurpen, maar toch :D
Gisteren heeft ze bijna niks gegeten, vandaag ( tot nu toe dus) perfect. Heel bord pap en yoghurt, stukje kaas en stukje krentenbol (inimini) . De ene dag is echt weer anders dan de andere dag. Zolang ze goed plast/poept/groeit etc. ben ik tevreden.

Bos/buiten:
Heerlijk he ? Zo super geweldig om die kleintjes buiten te zien scharrelen. Zeker als je veel geduld hebt en nergens heen hoeft. Mn meisje kan een half uur bezig zijn met 2 takjes en een blaadje. O+
Vooral "het buiten lopen" vind ik leuk en belangrijk. Het bos is prachtig nu ! Maar ook hier in de stad, gewoon op straat is er zoveel te zien. Waar ik voorheen voorbij liep.

Zolena: Je kleintje wordt groot O+

Leeftijd:
Het grote voordeel voor mij is dat ik niet meer zo nodig veel "hoef". Ik heb meer rust dan toen ik jonger was. Mn eigen onzekerheid over mn leeftijd moet ik voor mn meisje opzij zetten. Dat kost vaak moeite, maar dat ben ik aan haar verplicht. Dus wel naar de speeltuin, ook al heb ik geen zin.

PE: hoe is het thuis nu ?

Rest: c_/

Ze gaat echt hard hier. Denk dat ze veel meer kan zeggen dan ik denk, maar moet beter leren luisteren. alles doet ze na. Ze gaat ook echt woordjes nazeggen. En ik heb ontdekt dat ik duidelijk (streng) kan zijn en het heul niet zo eng vond als ik dacht *O* ^O^ Ze luisterde :D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:25:30 #163
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132386128
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:16 schreef Mineola het volgende:
Zou bij ons prima kunnen PE, maar ik vergeet vaak wat hele stukken eruit te halen voor ik de boel pureer, dus dat gebeurt (te) weinig :@

Maar als ik dat probeer, dan gaat het vaak net zoals bij Zolena. Uitgebreid bekijken, knijpen en vervolgens op de grond als het niet bevalt.

Ik moet het maar wat vaker proberen, dingen die hij kent pakt en eet hij wel.
Ja maar jullie eten toch ook 'gewoon' ? Dan hoef je het ook niet meer te pureren, gewoon lekke met jullie mee laten eten? Kan best :Y

En verder zeggen dat het niet mag, iets op de grond gooien ....Of hebben jullie ook een kat rondlopen? Cristel vind het heel interessant om eten naar beneden te gooien, want dan eet de kat het op :P

@Kz, ja gaat wel aardig hier nu. (8> is nog steeds niet naar de dokter geweest, omdat ie het niet kan uitleggen in het duits zegt ie. En een NL arts hebben we niet meer. Heb ook niet echt de indruk dat ie er echt over wil praten met iemand :')

Maar van de week ging het best goed :Y ben benieuwd ofdat het deze week ook goed gaat. :P

Met mij was het wat minder trouwens, gister weer hartkloppingen, moe etc. Zo waardeloos :{

schoonmoeder ligt nog steeds in het zh, op een tussenafdeling, soort verpleegafdeling is dat dan he, met eigen kamer, en een gezamelijke 'woon/eet kamer' Maar ze was nog wel wat in de war.
pi_132386235
Aardappels, groente en vlees pureer ik voor E zijn avondeten vrij grof. Ik pureer met zo'n stamper die ik ook gebruik om stamppot te maken. Met de blender wordt het zo dun en dan kan hij niet zelf eten en dat doet hij graag. Zelluf doen ;)

Soms krijgt hij wat stukken groente los, die eet hij dan ook prima. E houdt niet van vlees en dat is een van de redenen dat ik het nog steeds door elkaar doe. Dan hebben we kans dat hij nog wat vlees binnenkrijgt. Al is hij ook heel goed in het uit zijn mond vissen van de stukjes vlees.
Gerechten met pasta en rijst krijgt hij gewoon zo tenzij grote stukken pasta zoals spaghetti, die snij ik wel wat kleiner.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roosje84 op 21-10-2013 12:13:41 ]
pi_132386737
PE, het is niet echt een probleem hoor. Hij eet prima, maar gepureerd dus en wij voeren hem. Ik vroeg het me gewoon af hoe lang je met het pureren doorgaat. Steeds grover pureren (of stampen, goeie Roosje!) en losse stukken aanbieden is dus een goed idee om te oefenen!

Ik ben jammer genoeg te laat thuis om samen te eten op werkdagen, dus hij eet meestal eerder. In het weekend eten we wel samen en als het kan ook hetzelfde. Dan krijgt hij vaak stukjes van ons bord inderdaad, maar met wisselend succes.

Als ik hem nu zomaar een bord met stukjes eten zou geven zou het binnen drie seconden omgekeerd liggen, haha. Bord -> omdraaien :D Brood leg ik daarom ook gewoon op tafel neer voor hem (geen kat trouwens).

Roosje, hoe oud is E? En hij eet met zn handen, denk ik? :@

KZ O+ Ik heb je verhaaltjes gemist :D

PE: ik heb niet meegekregen wat er met je vent en schoonmoeder is, maar het klinkt niet fijn iig. Pas je goed op jezelf?
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:53:00 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132386774
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:48 schreef Mineola het volgende:
En nog bedankt allemaal voor de felicaties en het warme welkom!
Hier even een tijdelijke impressie van mijn niet meer baby, niet quoten graag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen taart voor meneer, hij keek me aan alsof ik gek was (tot zover geslaagde sokken-opvoeding :P)
maar des te meer cadeaus. Al waren het inpakpapier en de ballonnen het állermooist O+
Heb ik je foto's nou echt in 2 topics gemist? }:|

Ik ben nu echt heul benieuwd.

Kreeg hij geen taart of wilde hij dat niet? M moest er ook niks van hebben maar dat haalt ie met zijn 2e verjaardag vast ruimschoots in....
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:55:41 #167
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132386833
Ik ben op een gegeven moment gewoon gaan fijnsnijden en dat werkte prima. Overigens hebben wij hem tot vorige maand nog gewoon gevoerd (luie dreumes). Daarna wilde hij per se zelf eten (met zijn handen, dat dan weer wel) en nu dus helemaal niet meer.

Wij eten ook later dus M eet ook alleen.
pi_132387131
Hij kreeg wel taart maar wilde niet. Ik denk dat dat volgend jaar idd wel anders is :D
pi_132387548
hallo allemaal.
Daar ben ik dan ;)

Luc is afgelopen vrijdag 1 jaar geworden...
Jeetje wat vliegt de tijd toch.

Hier een linkje naar wat foto's sorry ik kon niet kiezen :@
http://s1169.photobucket.com/user/progje/slideshow/Luc%201%20jaar
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_132387801
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:57 schreef Marjolijntje het volgende:
Hier ineens ook heel veel woordjes en gebaren erbij. En driftbuien! Compleet met op de grond neerstorten en alles. Ontroostbaar omdat ze niet met een mes in huis rond mag lopen. Echt ver-schrik-ke-lijk!
Herkenbaar... Wij noemen dat de "stervende zwaan" :D
pi_132387912
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:08 schreef Mineola het volgende:
Hij kreeg wel taart maar wilde niet. Ik denk dat dat volgend jaar idd wel anders is :D
Luc was helemaal gek van de taart :D
Hij duwde het met 2 handen zo naar binnen...

Maar ik was al een keer bij Gerbera op het feestje van haar dochter die 1 werd.
En daar was de taart ook al 1 groot succes :@

Maar ja die van mij eet echt alles.
Ik kook best uitgebreid voor hem (via een leuk kookboek wat ik cadeau heb gekregen)
met veel kruiden en verschillende smaken. En hij lust echt alles.
Ben benieuwd hoelang dat zo blijft.
pi_132388778
Skoap ook hier hoera *O*

Bij stervende zwaan zingen wij altijd "it's the end of the world as we know it..." dat kan echt om niks zijn inderdaad. Als hij niet door een open deur mag bijvoorbeeld. Echt stampen en meppen op de vloer.
  maandag 21 oktober 2013 @ 12:16:03 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132388934
Skoap, gefeliciteerd met je dreumes! Leuke overzicht zo!
pi_132388962
Gefeliciteerd mineola en skoap! *O*
Fotospam van mineola gemist -O-
Leuke foto's skoap!

Bitterend
Nee ze mag helaas geen fruit. Tot nu toe moest ze altijd overgeven kort na het eten van fruit. Dacht ik: wat heeft ze goed gegeten en dan kwam alles er weer uit. (ook bij 1 of 2hapjes hoor)
En zich tijdens het overgeven verslikken enz heel erg naar om te zien.
Dus hier geen fruit meer..

PE
:*
pi_132389011
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:51 schreef Mineola het volgende:

Roosje, hoe oud is E? En hij eet met zn handen, denk ik? :@

E is bijna anderhalf en hij eet met een vork of lepel. Brood met een vork en daarbij wil hij nog wel eens zijn handen gebruiken om het brood aan de vork te prikken :).
Avondeten eet hij met een lepel. Je merkt wel dat pasta lastiger is dan aardappelen met broccoli omdat de stukjes pasta makkelijker van de lepel vallen. Vaak voeren wij hem met een tweede lepel ook wat hapjes om te voorkomen dat hij gefrustreerd raakt omdat hij honger heeft en het zelf eten niet snel genoeg gaat.
Met zijn handen eet hij ook wel maar voornamelijk stukken komkommer, een sperziboontje, paprikareepjes en fruit.

Kleine toevoeging, ik merk wel dat hij de laatste paar maanden qua 'netjes' eten ineens enorme sprongen heeft gemaakt. Jouw mini is pas net dreumes natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')