quote:
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:11 schreef delano.888 het volgende:
Deze week voor de eerste keer (van mijn leven) apk gedaan op mijn geliefde saab, en jahoor, zonder ook maar 1 opmerking goedgekeurdik ben weer helemaal happy. Was al bang dat ik de portemonnee kon open trekken..
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dat moet je ook, gewoon om haar te belonen dat ze zo door de APK is gekomen!
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik beloon dr binnenkort met een nieuwe uitlaat. Ik heb hem gezien terwijl hij op de brug stond en daar werd ik niet vrolijk van! Maar geen lekken dus geen probleem voor de keuring verder.
Degene die het goedkoopst is op de sloopquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:25 schreef JohnB52 het volgende:
Goeie TT.
Welke uitlaat gaat t worden?
Wat voor banden heb je?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:17 schreef djkoelkast het volgende:
Die van mij is anders afgekeurd vorige week.
Bandenkarkas zichtbaar, of ik even 300+ euro wil neertellen voor 2 (!) nieuwe banden
Ja want "speciale maat" en "erg duur, zoek maar op internet"
Gedaan en morgen gaan er voor 100 euro minder 2 nieuwe onder die ook nog eens beter uit tests komen. Ben er wel klaar mee.
Moet ook koplampen opnieuw laten stellen (blijkbaar hebben ze dat niet goed gedaan vorige keer na het polijsten van mijn lampen) en er moeten nieuwe richtingaanwijzerlampjes in want het oranje folie is er af ofzo.
Ah en remmen gaan aan de beurt zijn, maar daar zoek ik even advies in want dat was ook nog 350 euro, maar was geen afkeurpunt voor nu, dus remmen: nieuwe nemen of laten refurbishen? Schijnt dat er deels roest op zit, maar nog niet meer dan waar hij voor afgekeurd zou worden. Refurb is natuurlijk goedkoper dan nieuw.
Alsof die zo goed zijnquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:27 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Degene die het goedkoopst is op de sloop
9-5 uit 2003 met 225/45 R17quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:41 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Wat voor banden heb je?
En ook wat voor auto?
Remmen zijn redelijk belangrijk bespaar daar niet op!
Nee natuurlijk niet, ik rij nog geen 6000 km per jaar. Volgend jaar maar weer.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:45 schreef JohnB52 het volgende:
Ik neem aan dat je nu ook nieuwe olie hebt gedaan? Want dat is wel ERG belangrijk.
Ik heb 4 nieuwe bandjes op de 9-3 gezet. Zelfde maat. De 225/45/17 is een van de meest gangbare maten.
Dat van de Lul valt mee, ligt er aan waar je ze bestelt. Ik heb nog wel een voordelig adres.
Ruitenwissers moet je ook zelf kopen. Bij de garage zijn ze altijd duur.
Maar het moet er ook op en af, denk dat daar het meeste geld in zit.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:56 schreef JohnB52 het volgende:
Schijven en blokken achter:
http://www.neobrothers.co(...)1h7s1our62gopo5io0h3
Schijven en blokken voor:
http://www.neobrothers.co(...)1h7s1our62gopo5io0h3
Juist bin die korte stukjes is olie verversen belangrijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:12 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, ik rij nog geen 6000 km per jaar. Volgend jaar maar weer.
10w40 is bijna altijd half syntheet, 5w40 is bijna altijd vol syntheetquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:19 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Juist bin die korte stukjes is olie verversen belangrijk.
Onderhoudsinterval is 1 jaar of 10.000 kilometer, wat het eerst komt.
Wel volsynthetische, 10w40 is prima. Van een normaal a-merk
Ik heb geen volsynthetische maar Castrol Magnatec, die werd geadviseerd door de Saabspecialisten. Al een heel vraagstuk over gehad, maar ik ga het niet elk jaar doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:19 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Juist bin die korte stukjes is olie verversen belangrijk.
Onderhoudsinterval is 1 jaar of 10.000 kilometer, wat het eerst komt.
Wel volsynthetische, 10w40 is prima. Van een normaal a-merk
Achter, maar ik kan dat niet zelf, dat moet ik laten doen en dat kost 350 euro zeggen ze.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:18 schreef JohnB52 het volgende:
Welke remmen moeten nou vervangen worden?
Ik gok dat je t in n half uurtje wel gewisseld hebt?
Voor of achter maakt weinig uit.
Dan moet je t zelf weten, maar Saab zelf adviseert volsyntheet.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:39 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb geen volsynthetische maar Castrol Magnatec, die werd geadviseerd door de Saabspecialisten. Al een heel vraagstuk over gehad, maar ik ga het niet elk jaar doen.
Dan bestel je die schijven en blokken op de site die ik je gaf, en laat ze bij een andere garage monteren.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:39 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Achter, maar ik kan dat niet zelf, dat moet ik laten doen en dat kost 350 euro zeggen ze.
Magnatec is weer speciaal geschikt voor korte stukjes ofzo. Staat op die saab site ook waar ze allemaal onderdelen verkopen, heb het nog nagevraagd, ook op het Saabforum.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:44 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dan moet je t zelf weten, maar Saab zelf adviseert volsyntheet.
Ik heb het gereedschap ook niet etc.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:46 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dan bestel je die schijven en blokken op de site die ik je gaf, en laat ze bij een andere garage monteren.
Max een uur werk hoor.
http://photo.platonoff.co(...)5_rear_brakes_fixed/
Kijk hier maar hoe moeilijk t is.
Post even overnieuw, dan zet ik hem er morgen in beloofd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:45 schreef Leandra het volgende:
Staat de mijne nou nog niet in de OP?
quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:51 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Post even overnieuw, dan zet ik hem er morgen in beloofd.
Top, gedaanquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:56 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=126778
Zoek maar n plaatje uit!
@ Leandra, opmerkelijk model 9-5 heb je zeg!lijkt wel een sportsedan!
Dat is een hele stap, van een boodschappenkar met 60/75 pk naar een Saab met 150 pk.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:42 schreef DeUitverkorene het volgende:
Ik hoor er nu ook bij, 'k heb een 9-3 SS aangeschaft in de Linear uitvoering, en mijn Skoda Citigo ingeruild. Erg blij mee!
De 1.8t is een heerlijke motor. Nog wel wat werk aan m'n Saab, maar dat komt wel goed.
[ afbeelding ]
Dit heb ik gedaan met een Mr. Handsfree Stereoboomm.quote:
Carkit zie ik wel, heeft niet erg veel haast. Ik bel bijna nooit in de auto, kan dus ook wel op speaker als het nodig is.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:21 schreef JohnB52 het volgende:
Saab heeft een aux kabel te koop voor de 9-3ss.
Carkit kan je ook een parrot mki9200 nemen, zit alles op.
Koplamp kan je ook laten polijsten.
Xenon zou ik niet doen. Staat niet mooi (je hebT ook xenon koplampen voor de 9-3ss, maar die zijn nogal prijzig.
Knopjes kan je los kopen. Zou je naar een Saab garage moeten gaan. Die kunnen dat voor je bestellen
Interessant! Ben ik wel het dubbele kwijt aangezien er in een 9-5 H7 zit met aparte pitten voor dimlicht en groot licht.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:37 schreef delano.888 het volgende:
Mensen, ho, stop.
Osram night breaker plus h4.
[ afbeelding ]
http://forum.landrovernet(...)t-Breaker-Plus-bulbs
(er zijn niet echt hele goede yt filmpjes van)
Dit heb ik, en holy crap wat is dat een verademing.
Ok, ik heb zelf nooit xenon gehad, maar wel eens mee gereden, en ik moet zeggen, dit komt aardig in de buurt.
Ik zweer er bij en wil never nooit meer andere lampjes.
En dat voor 15 euro op ebay!!
Geloof me alsjeblieft, koop dit ipv xenon, je houd zoveel geld over, en het resultaat is boven je verwachtingen, let maar op
Iedereen die naast me heeft gezeten met deze lampen aan heeft ze vervolgens zelf ook gekocht, het is echt heel erg goed.
Het licht is trouwens wel heel erg wit ipv geel, maar ik persoonlijk vind dat alleen maar fijn.
Dan nog is het vele keren goedkoper dan xenonquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:48 schreef swollywood het volgende:
[..]
Interessant! Ben ik wel het dubbele kwijt aangezien er in een 9-5 H7 zit met aparte pitten voor dimlicht en groot licht.
ff op e-bay kijken.
Ik heb ook nightbreakers in mijn auto's gehad en vind het wel meevallen wat ze doen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:50 schreef delano.888 het volgende:
Dan nog is het vele keren goedkoper dan xenon
Ook de plus?quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:52 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik heb ook nightbreakers in mijn auto's gehad en vind het wel meevallen wat ze doen.
Een goeie Xenon set doet echt veel meer dan zo'n setje imho..
Te weinig olie(druk)?quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:27 schreef bokkepoot het volgende:
In die kapotte 9-3 van het vorige topic is uiteindelijk geen nieuw blok gekomen.
De lagerschalen zagen er zo uit.
[ link | afbeelding ]
Cilinder 3 had een mooi krasje op de lagerschaal.. Nieuwe lagers en verse olie erin gegooid en hij rammelt nu niet meer...
Ja.... vervangen van een kapotte Xenonlamp; ¤ 150,=quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan nog is het vele keren goedkoper dan xenon
Waarschijnlijk te weinig olie..... carter er ook onderuit geweest en netjes schoongemaakt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:36 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Te weinig olie(druk)?
Heb je t carter er nog van onder gehaald?
Ik schrok ook, maar die schutting viel er echt nèt naast. Het VW'tje had ook niet echt wat trouwens, geloof een heel klein ondiep krasje.quote:
Klopt, zijn speciale Osram lampen, zijn in loop der tijd goedkoper geworden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja.... vervangen van een kapotte Xenonlamp; ¤ 150,=![]()
(paar euro meer, maar ik heb de rekening zo niet bij de hand).
Maar goed, in die van ons zit het wel origineel af fabriek.
Ik zou daar niet zelf mee gaan klieren, onder andere vanwege het kalibreren van de lampen iedere keer als je ze aanzet.
Je wilt echt niet per ongeluk met te hoog afgestelde Xenon rijden, dat is misdadig.
Wat n troep he!quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:55 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Waarschijnlijk te weinig olie..... carter er ook onderuit geweest en netjes schoongemaakt.
[ afbeelding ]
Mod 6 zit er nu ook op en de eerst volgende olie wissel gaat de carter er ook onderuit om te checken.
Je hebt toch een OEM onderstel? zo ja, gooi er eerst een B6/B8 setje onder met koni veren. strakke veerpootbrug op een (versleten) OEM onderstel heeft geen nut.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:18 schreef JohnB52 het volgende:
[ afbeelding ]
Al een tijdje geen upgrades gedaan op de 9-3,
Volgens mij is dit wel een mooie?
Yup (uit ervaring spreekt)quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:18 schreef JohnB52 het volgende:
[ afbeelding ]
Al een tijdje geen upgrades gedaan op de 9-3,
Volgens mij is dit wel een mooie?
Best smerige meuk inderdaad.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:59 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Wat n troep he!
Zat de zeef ook helemaal dicht?
Alles in stapjes.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:15 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Je hebt toch een OEM onderstel? zo ja, gooi er eerst een B6/B8 setje onder met koni veren. strakke veerpootbrug op een (versleten) OEM onderstel heeft geen nut.
Die brandt bij mij nu ook weer, gebeurde een maand of 2 geleden ook. Niks te merken bij rijden, toch maar even naar garage, was inderdaad een klein minislangetje (te klein voor slangklemmetje). Code uit laten lezen, slangetje vast en systeem gereset. Klaar. Wel jammer dat je daarvoor naar de garage moet.quote:Op maandag 4 november 2013 16:54 schreef djkoelkast het volgende:
CHECK ENGINE lampje KUT
Toch naar huis kunnen rijden, kreeg hem onderweg niet uitgelezen.
P1110, bleek een slangetje los te zitten. Pfew, opgelost.
Ik vind wel dat die slang helemaal vooraan (zit een 1cm dikke luchtslang die naar achter het motorblok loopt) behoorlijk poreus is, misschien die maar eens vervangen.
En er voor gezorgd dat ik hem voortaan gewoon via mijn telefoon kan uitlezen
Ik heb een bluetooth ODB reader gekocht een tijd geleden, die koppel ik via mijn Android-telefoon (schijnt op iOS niet te werken) en via een gratis tooltje, ODB Doctor geloof ik, kun je dan de code uitlezen. Google helpt je opweg wat die code betekent, op het Saabforum staat zowat alles.quote:Op maandag 4 november 2013 16:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die brandt bij mij nu ook weer, gebeurde een maand of 2 geleden ook. Niks te merken bij rijden, toch maar even naar garage, was inderdaad een klein minislangetje (te klein voor slangklemmetje). Code uit laten lezen, slangetje vast en systeem gereset. Klaar. Wel jammer dat je daarvoor naar de garage moet.
Hoe werkt dat uitlezen via telefoon?
Geen paniek! Heb tijden met lampje aan gereden in mn vorige Saab; was een LPG met 320000 op teller toen ik m verkocht. Meestal weinig aan de hand; lambda sonde was t bij mij geloof ik. Maar wel goed om ff te checken; al hoewel niet per sé bij de dealer, waar ik vandaag 8 euro kon aftikken voor een miezerig carterventilatierubbertje.... (is niet veel geld, maar wel veel geld voor een ding van 1,5 bij 1,5 centimeter..quote:Op maandag 4 november 2013 16:54 schreef djkoelkast het volgende:
CHECK ENGINE lampje KUT
Toch naar huis kunnen rijden, kreeg hem onderweg niet uitgelezen.
P1110, bleek een slangetje los te zitten. Pfew, opgelost.
Ik vind wel dat die slang helemaal vooraan (zit een 1cm dikke luchtslang die naar achter het motorblok loopt) behoorlijk poreus is, misschien die maar eens vervangen.
En er voor gezorgd dat ik hem voortaan gewoon via mijn telefoon kan uitlezen
Ik lees hem graag zelf uit, toen ik hem kocht bleek de DI cassette nooit vervangen te zijn (was teruggeroepen), kon in Engeland een nieuwe op de kop tikken voor weinig (met wèl het goede partnummer). Heb ik ook allemaal zelf kunnen fixen voor een fractie van de garagekosten.quote:Op maandag 4 november 2013 18:25 schreef Descendent het volgende:
[..]
Geen paniek! Heb tijden met lampje aan gereden in mn vorige Saab; was een LPG met 320000 op teller toen ik m verkocht. Meestal weinig aan de hand; lambda sonde was t bij mij geloof ik. Maar wel goed om ff te checken; al hoewel niet per sé bij de dealer, waar ik vandaag 8 euro kon aftikken voor een miezerig carterventilatierubbertje.... (is niet veel geld, maar wel veel geld voor een ding van 1,5 bij 1,5 centimeter..
Dat poreuze slangetje waar jij t over hebt; loopt die naar de Dumpvalve? moet je ff siliconen slangetje voor bestellen bij bijv. Saabtuners. Kost geen drol en scheelt veel.
Er zitten daar achter een paar aan elkaar he, die zou ik dus allemaal moeten vervangen? Kan er nogal lastig bij ook. Of is die te bestellen slang zo lang dat ik ze er allemaal mee kan doen?quote:Op maandag 4 november 2013 18:56 schreef JohnB52 het volgende:
Ja:
http://www.saab-tuners.co(...)slang-4mm-blauw-3-5m
Bestel die andere ook, dan ben je in een keer klaar
Dat waar je poreuze slangetje aan vast zit is je vacuüm slang naar blowoff valve .quote:Op maandag 4 november 2013 18:50 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik lees hem graag zelf uit, toen ik hem kocht bleek de DI cassette nooit vervangen te zijn (was teruggeroepen), kon in Engeland een nieuwe op de kop tikken voor weinig (met wèl het goede partnummer). Heb ik ook allemaal zelf kunnen fixen voor een fractie van de garagekosten.
Het losse slangetje was overigens verder prima.
Poreuze slang zit voor net iets rechts van het midden aan een ijzeren pijpje vast en gaat dan naar onder. Loopt rechts van het motorblok naar achter en gaat daar in een verdeelstukje. Poreuze stuk zit aan de voorkant van de auto. Ik denk dat hij nog niet lekt (er vanuitgaande dat er lucht door gaat, hij is verder kurkdroog en daarom ook poreus) maar beter vervangen inderdaad, enig idee over welke slang ik het heb![]()
Ik heb maar een foto van een 2.0t gegoogled en het lijkt er wel aardig op.
Losse slangetje zat onder dat kapje wat je ziet, dat moest ik er ook af halen om er een beetje bij te komen.
[ afbeelding ]
Ik dacht dat het er bij mij een heel klein beetje anders uit ziet, maar die poreuze slang zit op dezelfde plek en loopt dus naar achter. Hij is vrij lang. Enig idee wat voor slang ik dan moet halen?
Je kan ze er allemaal mee vervangen.quote:Op maandag 4 november 2013 18:57 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Er zitten daar achter een paar aan elkaar he, die zou ik dus allemaal moeten vervangen? Kan er nogal lastig bij ook. Of is die te bestellen slang zo lang dat ik ze er allemaal mee kan doen?
3,5m lijkt me erg lang.
Wou dat mijn motor er zo schoon uit zagquote:Op maandag 4 november 2013 18:50 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik lees hem graag zelf uit, toen ik hem kocht bleek de DI cassette nooit vervangen te zijn (was teruggeroepen), kon in Engeland een nieuwe op de kop tikken voor weinig (met wèl het goede partnummer). Heb ik ook allemaal zelf kunnen fixen voor een fractie van de garagekosten.
Het losse slangetje was overigens verder prima.
Poreuze slang zit voor net iets rechts van het midden aan een ijzeren pijpje vast en gaat dan naar onder. Loopt rechts van het motorblok naar achter en gaat daar in een verdeelstukje. Poreuze stuk zit aan de voorkant van de auto. Ik denk dat hij nog niet lekt (er vanuitgaande dat er lucht door gaat, hij is verder kurkdroog en daarom ook poreus) maar beter vervangen inderdaad, enig idee over welke slang ik het heb![]()
Ik heb maar een foto van een 2.0t gegoogled en het lijkt er wel aardig op.
Losse slangetje zat onder dat kapje wat je ziet, dat moest ik er ook af halen om er een beetje bij te komen.
[ afbeelding ]
Ik dacht dat het er bij mij een heel klein beetje anders uit ziet, maar die poreuze slang zit op dezelfde plek en loopt dus naar achter. Hij is vrij lang. Enig idee wat voor slang ik dan moet halen?
Wou dat mijn motor er zo nieuw uit zagquote:
quote:Op maandag 4 november 2013 19:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wou dat mijn motor er zo nieuw uit zag
Gewoon zwart, andere kleuren vind ik er niet in passen.quote:Op maandag 4 november 2013 19:11 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Je kan ze er allemaal mee vervangen.
Kleur maakt niet uit. Wat jij leuk vind!
Ik heb allemaal witte spikkels all over the place. Op mijn blok, accubak, binnenkant van de motorkap, overal.quote:
Hoe oud is je accu?quote:Op maandag 4 november 2013 19:58 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb allemaal witte spikkels all over the place. Op mijn blok, accubak, binnenkant van de motorkap, overal.
Je veegt ze er wel zo af, iets wat er in is komen waaien of mogelijk iets wat niet helemaal goed is?
Of door die losse slang gekomen?
Ik wist niet eens dat dat kon zonder hem te slopenquote:Op maandag 4 november 2013 20:40 schreef bokkepoot het volgende:
Trek je stoel eerst eens uit elkaar, misschien kun je het zelf fixen. Scheelt je geld en kopzorgen
Ga jij een gloednieuwe stoel kopen dan?quote:Op maandag 4 november 2013 20:34 schreef delano.888 het volgende:
Ik moet minimaal 1 stoel vervangen, is dat te doen, of ga je altijd kleurverschil zien? De bestuurdersstoel kraakt al sinds het begin ontzettend, hoeveel wd40 ik al overal onder heb gespoten.
Dus zit aan de binnenkant.
Wat zeggen jullie, 1 stoel doen of hele interieur?
Nee dacht 1tje bij elferink vandaar dat ik vroeg of je dan nog veel kans hebt op kleurverschil wat je niet direct ziet.quote:Op maandag 4 november 2013 20:50 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ga jij een gloednieuwe stoel kopen dan?
Accu is ongeveer 2 jaar oud, er zat namelijk een te kleine in, toen heb ik een gloednieuwe gekocht.quote:Op maandag 4 november 2013 20:31 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hoe oud is je accu?
Zou gecorrodeerd accuzuur kunnen zijn.
(als je accu te oud / warm wordt schijnt accuzuur te kunnen uitzetten, in witte stofvorm naar buiten te kunnen komen.
Niet heel ernstig, maar wel tijd voor een neiuwe accu dan.
euhm.quote:Op maandag 4 november 2013 20:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee dacht 1tje bij elferink vandaar dat ik vroeg of je dan nog veel kans hebt op kleurverschil wat je niet direct ziet.
Is natuurlijk lastig beoordelen als je ze niet naast mekaar kan houden.
Ja ik ben daar nog nooit geweest ik heb geen idee hoe dat in mekaar zit. Je rijd er dus in met je auto als ik het goed begrijp van jou reactie?quote:Op maandag 4 november 2013 20:56 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
euhm.
Je moet toch naar Elferink toe? Neem aan dat je dat met de Saabdoet?
Waarschijnlijk zit het in het frame van de stoel,quote:Op maandag 4 november 2013 20:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat dat kon zonder hem te slopen
Sloop stelt niet zoveel voor, meestal meld je waar je naar op zoek bent en dan vertellen ze waar je het kan vinden. Vervolgens mag je het er zelf uit de auto halen en afrekenen bij hun....quote:Op maandag 4 november 2013 21:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja ik ben daar nog nooit geweest ik heb geen idee hoe dat in mekaar zit. Je rijd er dus in met je auto als ik het goed begrijp van jou reactie?
Ik dacht je loopt er in en gaat rondzoeken, waarna je wat mee neemt voor je auto. Wat vervolgens op de parkeerplaats misschien niet helemaal de juiste kleur is.
Ik ben nog nooit op een sloop geweest
Precies, lopend, toch? Dan kan je dus alsnog net de verkeerde tint hebben omdat die ouder/jonger is.quote:Op maandag 4 november 2013 21:11 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit het in het frame van de stoel,
Haal hem maar eerst eens uit je auto en kijk waar het door kraakt.
[..]
Sloop stelt niet zoveel voor, meestal meld je waar je naar op zoek bent en dan vertellen ze waar je het kan vinden. Vervolgens mag je het er zelf uit de auto halen en afrekenen bij hun....
Dan vraag je toch eerst even of je mag vergelijken voor dat je koopt?quote:Op maandag 4 november 2013 21:13 schreef delano.888 het volgende:
? Dan kan je dus alsnog net de verkeerde tint hebben omdat die ouder/jonger is.
Ja ok haha doen we dat.quote:Op maandag 4 november 2013 21:14 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dan vraag je toch eerst even of je mag vergelijken voor dat je koopt?
Vergelijk maar op de sloop, en als je er echt aan ergert kun je gewoon ook de voorstoelen alleen doen...quote:Op maandag 4 november 2013 21:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja ok haha doen we dat.
Maar daarom vroeg ik dus, wat is beter, is er een grote kans dat ik een kleurverschil krijg waardoor ik misschien beter het hele interieur kan doen?
Ik heb stof maar ik wil geen leer.quote:Op maandag 4 november 2013 21:20 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Vergelijk maar op de sloop, en als je er echt aan ergert kun je gewoon ook de voorstoelen alleen doen...
Wat heb je trouwens? Als je stof hebt zou ik zeggen knal er een leuk leren setje in
Tja, gewoon persoonlijke voorkeur, vind het serieus minder fijn zitten, ik heb dan ook vrijwel altijd t-shirts aan dus blote armen, en in de zomer is dat gewoon niet tof. Lekker stof voor mij.quote:
Ik weet het niet, maar je kan het aan Gijs vragen (saabforum ,G-ICE)quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:02 schreef djkoelkast het volgende:
Wat vragen die knakkers van Saab-tuners.com voor verzendkosten, weet iemand dat?
Ik moét me verplicht aanmelden voor ik het kan zien, zulke spartaanse websites sla ik doorgaans over.
Lampjes stoelverwarming zijn stervensduur.quote:Op maandag 4 november 2013 23:43 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb ook nog wel wat kleinigheden die gedaan zouden moeten worden
Aircokleppen draaien te ver door als je van airco naar niet airco gaat (tik tik tik tik)
temperatuurdisplay bestuurder mist soms 1 segment
1 lampje stoelverwarming doet het niet meer
Versnellingspookknop zou een nieuwe op mogen
Maarja, zulke kleinigheden...
Verzendkosten van 7 euro op een slang van 13 euro + geen verzendkosten kunnen zien zonder eerst al je gegevens op tafel te leggen is een nogo wat mij betreft. Prijs van de slang heb ik niets op aan te merken, maar ik ga ze elders bestellen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:29 schreef JohnB52 het volgende:
Ga die slangetjes maar halen.bij de dealer. Ben je flink wat meer kwijt.
Ik heb nog niemand horen klagen over een te hoge prijs voor die slangen...
Let je wel op bij aanschaf dat het echte siliconen slangen zijn? Gewoon plastic zal smelten.
Het is verstandig om alle slangen in 1x te vervangen.
Het is het lampje achter het 0-1-2-3 dingetje zeg maar, denk niet dat dat zo belangrijk is. Net als dat af en toe missende segment, een vervangend display zal ook wel een vermogen kosten, maar gezien ik de auto toch niet van plan ben door te verkopen laat ik dat gewoon zitten.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:30 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Lampjes stoelverwarming zijn stervensduur.
6,50 per stuk!
Den Helderquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:47 schreef JohnB52 het volgende:
Gaat natuurlijk om de grootte van het pakket.
Display reparatie kan voor rond de 50 euro, of zelf solderen, moet je een lintkabeltje kopen via eBay.
Waar woon je? Wie weet ken ik nog een kenner
Ik heb daar ook een account hoorquote:Op dinsdag 5 november 2013 14:10 schreef JohnB52 het volgende:
Ik hoop dat je deze link aan kan klikken?
http://www.saabforum.nl/viewforum.php?f=26
Mits de turbo vervangen is, is dat wel redelijk een koopje. Nadeel is de wegenbelasting, daardoor zal deze ook zo laag aangeboden worden.quote:Op woensdag 6 november 2013 09:06 schreef delano.888 het volgende:
Super koopje! Toch?
http://www.marktplaats.nl(...)eff636f4f8b9c5b7a618
http://www.saabforum.nl/saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=2961
Lichtmetalen velgen die er op zitten zijn ook wat waard. Ik vind het een erg nette prijs.quote:Op woensdag 6 november 2013 09:39 schreef JohnB52 het volgende:
Wel de meest basic uitvoering die je kon krijgen!
Wegenbelasting is bij alle 9-5 sedans hetzelfde, daar ligt t niet aan.
Het is voor die prijs categorie toch wel fors. De mensen in dat budget shoppen willen meestal ook niet teveel kwijt zijn.quote:Op woensdag 6 november 2013 09:39 schreef JohnB52 het volgende:
Wel de meest basic uitvoering die je kon krijgen!
Wegenbelasting is bij alle 9-5 sedans hetzelfde, daar ligt t niet aan.
De auto is ook "priced to sell"quote:Op woensdag 6 november 2013 09:46 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Het is voor die prijs categorie toch wel fors. De mensen in dat budget shoppen willen meestal ook niet teveel kwijt zijn.
Nou, dus echt iets voor jou!quote:Op woensdag 6 november 2013 09:48 schreef delano.888 het volgende:
Misschien is er hier een handige sleutelaar die hem voor 600 mee krijgt en dat er DIK uithaalt aan onderdelen?
Hoe kant en klaar bedoel je? Het meest kant en klare dat er bestond moest bij de Saab dealer via de Tech II worden aangemeld - dat zou 3 keer zo duur uitkomen.quote:Op zondag 10 november 2013 22:06 schreef JohnB52 het volgende:
Maar je wist toch ook al dat er kant en klare setjes te koop zijn?
Ben ik niet met je eens, het is natuurlijk wel een goedkope oplossing, maar het klinkt behoorlijk goed als je tapedeck in orde is.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:38 schreef JohnB52 het volgende:
Om eerlijk te zijn: nee, dat werkt echt niet goed!
Geluidskwaliteit is echt belabberd.
Huldequote:Op zondag 10 november 2013 22:00 schreef DeUitverkorene het volgende:
Ik heb vandaag een Stereoboomm in m'n 9-3 gebouwd. Om een aux-aansluiting te realiseren wordt de Stereoboomm tussen de antennekabel gezet. Let wel: bij een 9-3 SS is dat absoluut niet plug & play. Het is erg veel werk om dit ingebouwd te krijgen - ik raad het je eigenlijk niet aan. (Had ik toch maar even verloopstekkertjes moeten halen in plaats van solderen?) Uiteindelijk zag het dashboard er zo uit:
[ afbeelding ]
Vervolgens is de geluidskwaliteit absoluut niet meer dan acceptabel. Maar het zit er nu in en ik ben er blij mee. En voor nog geen 2 tientjes moet ik misschien ook wel niet zeuren!
'Helaas' heb ik een hele nieuwerwetse CD-speler...quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:32 schreef djkoelkast het volgende:
Misschien iets minder chique, maar met een fractie van de prijs + niks in te bouwen zou ik zoiets overwegen:
http://www.popelectronics(...)adapter-clp-003.html
Of gewoon een mp3 speler in cassettevorm:
http://www.popelectronics(...)-mp3-cassette10.html
Cassette gaat alleen werken bij een 9-5 en sommige 9-3's...quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:38 schreef DeUitverkorene het volgende:
[..]
'Helaas' heb ik een hele nieuwerwetse CD-speler...
http://www.saabdocs.com/Dutch/instructions/32000102nl.pdfquote:Op dinsdag 12 november 2013 14:48 schreef Bassen het volgende:
[..]
HuldeWeet hoe moeilijk dit is bij de 9-3 SS, zelf heb ik gewoon een carkit van parrot erin gezet met zowel iPhone, USB als aux aansluiting.
Ik heb de originele cd/cassettecombo. Fijne speakers zitten er in. Als ik de radio zou vervangen moet ik ook de versterker en speakers vervangen, ik laat het lakker zoquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:38 schreef DeUitverkorene het volgende:
[..]
'Helaas' heb ik een hele nieuwerwetse CD-speler...
Ja zo is het niet moeilijk. Maar zo'n 9-3 is niet te vergelijken met je doorsnee auto. In mijn Saab ligt het vol met optische kabels wat niet zeer makkelijk is om mee te werken. Verder moest voor de carkit bijvoorbeeld ook heel wat verzet worden, kost iets van 4uur om in te bouwen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:10 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://www.saabdocs.com/Dutch/instructions/32000102nl.pdf
How hard can it be?
Bewaar deze website wel ff, staan veel,handige beschrijvingen in!
Ja dan heb ik het zelf gedaan, maar ik denk dat ze bij de Saab dealer het ook niet binnen 3 uur geklaard zullen hebben. Lijsten bij de voorruit moeten eraf en in mijn geval zit de display ingebouwd in het asbakje. Op de afstandsbediening na kun je dus niet zien dat er een carkit inzit.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:32 schreef JohnB52 het volgende:
4 uur als je het zelf doet?
Maar dat linkje die ik je gaf is voor je 9-3ss of estate
Zo zie je maar, troubleshooten kan een hoop schelen (hint hint hint)quote:Op maandag 18 november 2013 21:18 schreef delano.888 het volgende:
Ik was laatst gigantisch geïrriteerd over mijn krakende stoel en overwoog dus een nieuwe stoel/nieuw interieur. Ik had al meerdere mailtjes gestuurd en wilde bijna deze week een nieuwe stoel gaan kopen.
Maar ik dacht, ik vraag het gewoon nog even snel op saabforum ook.
Wat bleek nou, het was de riem buckle (?) die kraakte, een heel klein beetje wd-40 erin en het hele probleem is opgelost.
En daar loop je je dan een jaar lang aan te irriteren
Gofferdomme
Wat ben ik blij dat ik geen nieuw interieur heb gekocht
Jep die kraakte dus ipv de stoel. Ik weet nog wel dat ik het zo vreemd vond dat hij altijd kraakte tijdens het rijden maar niet toen ik er op stond te springen bij de garagequote:Op dinsdag 19 november 2013 15:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De riembuckle? Bedoel je daar waar je je riem vastklikt?
Geweldig. Ik hoop echt de rest van mijn leven Saab te blijven rijden, ben er zo blij meequote:Op woensdag 20 november 2013 12:48 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.saabsunited.co(...)fied-in-holland.html
Paar nieuwe Saabs in Nederland voor typegoedkeuring voor de EU....
quote:Op woensdag 20 november 2013 19:57 schreef Fer het volgende:
Tuurlijk blijft die GM motor. Tis nou niet alsof er zoveel moderne motoren zijn voor de EU markt. VAG,Fiat,PSA/BMW,Renault/MB,Ford en het is niet alsof ze nou voor elkaar onder doen.
Ze maken eerst de 'oude meuk' op dus, daarmee is kennelijk de typegoedkeuring gedaan. Met de nieuwe motoren moet neem ik aan dan weer gekeurd worden.quote:‘Voorlopig geen nieuwe Saabs naar Nederland’
In Zweden mag de productie van de Saab 9-3 dan weer aangezwengeld zijn, dat betekent niet dat we de auto op korte termijn gaan terugzien in de Nederlandse Saab-showrooms.
[knip]
In eerste instantie wordt de auto voorzien van verbrandingsmotoren. NEVS heeft nog een voorraadje GM-blokken liggen die vorig jaar meekwamen met de failliete boedel. Volgens Zweedse bronnen komt er in het voorjaar van 2014 een nieuwe benzinemotor voor de 9-3, van ‘een andere fabrikant’. Diesels zitten niet in de planning. Een elektrische 9-3 moet volgend voorjaar het levenslicht zien. De Chinese stad Qingdao, deels eigenaar van NEVS, krijgt 200 auto’s voor een pilot-project.
http://www.autoweek.nl/ni(...)saabs-naar-nederland
Das best duur, toch?quote:Kosten versnellingsbak olie verversen (als alles normaal losgaat, soms zit er meerwerk in als carterplug vd bak stuk draait); 82.85 incl btw
Valt wel mee, versnellingsbakolie kost per liter ongeveer 15-20 euro... En er gaat meestal wel een liter of 4 in..quote:
Oh dat wist ik niet. Moet dan maar. (Voor de zekerheid voor de winter, ze begint wat schor te klinken in de kouquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:53 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Valt wel mee, versnellingsbakolie kost per liter ongeveer 15-20 euro... En er gaat meestal wel een liter of 4 in..
Doe het dan zelf ? Zo moeilijk is een beetje olie vervangen niet.. Tis alleen een vrij smerig klusjequote:Op dinsdag 3 december 2013 19:13 schreef delano.888 het volgende:
Tja voor een eerste auto als 23 jarige is al het onderhoud (te) duur
Heb geen oprit of garage oid en langs de straat vind ik maar niks.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:18 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Doe het dan zelf ? Zo moeilijk is een beetje olie vervangen niet.. Tis alleen een vrij smerig klusje
Jahoor.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:00 schreef Z het volgende:
De voorkap van mijn rechter spiegel is verdwenen. Is daar nog gemakkelijk aan te komen (9-3 uit 2001)?
Tsja, dan zal elke andere auto (behalve een nieuwe) wel te duur zijn voor je?quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:20 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb geen oprit of garage oid en langs de straat vind ik maar niks.
En daarnaast is de olie zelf al dus bijna even duur blijkbaar. Ik klaag ook niet, ik had alleen de kosten onderschat voor ik aan Saab begon
Het is ook voornamelijk de wegenbelasting/hoog verbruik enz. En de eerste onderhoud heb ik gedaan bij de Saab dealer. Dat was dom, kostte me wat te veel geld..quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:31 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Tsja, dan zal elke andere auto (behalve een nieuwe) wel te duur zijn voor je?
Je rijdt toch een 9-3?quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het is ook voornamelijk de wegenbelasting/hoog verbruik enz. En de eerste onderhoud heb ik gedaan bij de Saab dealer. Dat was dom, kostte me wat te veel geld..
Jaa daag.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:50 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Je rijdt toch een 9-3?
Die rijden toch 1 op 12/1 op 13?
Sodekneiter, wat meer buitenwegen rijden danquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:52 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jaa daag.
11,3l op 100km zit ik nu op.
Ik zit vrijwel nooit op de snelweg helaas. En als ik er zit is het file
Oh wist ik niet. Staat zo suf op een Saab vind ik.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:08 schreef JohnB52 het volgende:
Een Aero heeft altijd 2 uitlaten toch?
Ik vind het juist wel mooi, het laat de auto zeggen "ik zie er mischien wat saai uit maar ik ben echt niet saai"quote:Op woensdag 4 december 2013 11:09 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Oh wist ik niet. Staat zo suf op een Saab vind ik.
Het zal nooit een sportwagen zijn.
Ja tenzij de Aero-X ooit gemaakt gaat worden maar denk t niet
2 vragen.quote:Op maandag 9 december 2013 15:47 schreef delano.888 het volgende:
Vraagje, (hoe lang) moet de motor aanzijn om versnellingsbak olie te vervangen / doorspoelen?
Ik heb namelijk net dat laten doen, en het viel me op dat de cd op nr 9 stond terwijl ik hem inleverde op nr 1. Beetje vreemd toch?
Handbakquote:Op maandag 9 december 2013 17:19 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
2 vragen.
Automaat of handbak
Welke cd?
De motor aan of het contact aan?quote:Op maandag 9 december 2013 17:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Handbak
Zelf gemaakt, nummers zijn allemaal rond de 3 minuten.
Dus 32 minuten heeft de radio (motor) minimaal aan gestaan. Vind ik nogal veel voor versnellingsbak olie vervangen.
Ja ik was dr toch niet bijquote:
Dat komt uit je katalysator, isolatie... ik schrok me ooit kapot toen ik het voor het eerst zag en heb nog onder de auto gekeken of ik niemand aangereden hadquote:
Dat hoeft misschien niet, maar dat kan wel de verklaring zijn dat je CD-speler op 9 stond.quote:Op maandag 9 december 2013 17:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja ik was dr toch niet bij![]()
Dan nog, moet het contact aan zijn om olie te vervangen? Dat is dus mijn vraag.
Ja dat snap ikquote:Op maandag 9 december 2013 17:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hoeft misschien niet, maar dat kan wel de verklaring zijn dat je CD-speler op 9 stond.
Hij was sarcastisch en refereerde naar een klassiek topic.quote:Op maandag 9 december 2013 17:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat komt uit je katalysator, isolatie... ik schrok me ooit kapot toen ik het voor het eerst zag en heb nog onder de auto gekeken of ik niemand aangereden had![]()
Maakt het uit of het nodig is of dat zij gewoon je radio niet uitgezet hebben en ze het handiger vonden als hij op contact stond?quote:Op maandag 9 december 2013 17:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat snap ikdacht alleen misschien kan iemand verklaren of dit daadwerkelijk nodig is bij een olie vervanging, (doorspoelen alleen op druk oid?)
Oh, dat sarcasme had ik even gemist, maar dat ging natuurlijk over jouw CD-vraag....quote:[..]
Hij was sarcastisch en refereerde naar een klassiek topic.
Het maakt me ook niet uit ik klaag niet, ik was gewoon benieuwd of iemand het kon verklaren.quote:Op maandag 9 december 2013 17:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maakt het uit of het nodig is of dat zij gewoon je radio niet uitgezet hebben en ze het handiger vonden als hij op contact stond?
[..]
Oh, dat sarcasme had ik even gemist, maar dat ging natuurlijk over jouw CD-vraag....
Nop. Heb je speciale blokjes voor nodig oid. Maar ik kan me ook best voorstellen dat hij het zat is, ding staat er nu al 5-6 maanden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:24 schreef JohnB52 het volgende:
Nee, geen idee hoe lang je daar mee bezig bent, maar wat is het probleem dan met de nokkenassen? Heeft ie daar geen gereedschap voor?
Nu is er naast Night Breaker Plus ook Night Breaker Unlimited:quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:37 schreef delano.888 het volgende:
Mensen, ho, stop.
Osram night breaker plus h4.
[ afbeelding ]
http://forum.landrovernet(...)t-Breaker-Plus-bulbs
(er zijn niet echt hele goede yt filmpjes van)
Dit heb ik, en holy crap wat is dat een verademing.
Ok, ik heb zelf nooit xenon gehad, maar wel eens mee gereden, en ik moet zeggen, dit komt aardig in de buurt.
Ik zweer er bij en wil never nooit meer andere lampjes.
En dat voor 15 euro op ebay!!
Geloof me alsjeblieft, koop dit ipv xenon, je houd zoveel geld over, en het resultaat is boven je verwachtingen, let maar op
Iedereen die naast me heeft gezeten met deze lampen aan heeft ze vervolgens zelf ook gekocht, het is echt heel erg goed.
Het licht is trouwens wel heel erg wit ipv geel, maar ik persoonlijk vind dat alleen maar fijn.
Volgens de Osram Configuration Tool wel, daar staat 2.0t 110Kw BJ 09.97 - 09.10, die van mij is een 2.0t uit 2000.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:24 schreef djkoelkast het volgende:
Gaat die combo ook in een 9-5 2.0t uit 2003? Ik moet sowieso 1 grootlicht vervangen, kan ik net zo goed alles even doen. Ik heb het nog iets goedkoper gevonden (maar kun je alleen zakelijk inkopen).
Is dat stadslicht niet blauw dan? Want dat mag niet hè. Ook vind ik dat erg lelijk, maar aan de andere kant heb ik echt nooit stadslichten aan.
En het staat idd, zoals JohnB52 zegt, standaard aan als je je dimlicht aan hebt staan.quote:• Maximum bright bluish-white light (up-to 4,200K, similar to xenon lamps)
Das me een beetje duur, misschien als het zakt. Heb 15 per setje Nightbreaker Plus betaald via ebay.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:15 schreef swollywood het volgende:
[..]
Nu is er naast Night Breaker Plus ook Night Breaker Unlimited:
• Up to 110% more light on the road (compared to standard halogen lamps)
• Up to 40 m longer beam of light (compared to standard halogen lamps)
• Up to 20% whiter light (compared to standard halogen lamps)
Ik heb alle lampen aan de voorkant vervangen bij mijn 9-5:
2x H7 Night Breaker Unlimited voor dimlicht, 2x H7 Night Breaker Unlimited voor grootlicht, 2x H1 Night Breaker Plus voor mistlampen en 2x W5W Cool Blue Intense voor stadslicht.
Eerst eens op eBay gekeken maar geen zin om 4x verzendkosten te betalen, dus uiteindelijk op de website van één van de aanbieders uitgekomen en daar alles via de webshop besteld.
Voor al het bovenstaande in totaal ¤ 69.90 kwijt incl. verzending met DHL/Selektvracht vanuit Duitsland.
Net alles er in geklust, vanavond maar eens ff kijken op een buitenweggetje wat het verschil is.
[ afbeelding ]
Ook handig van Osram:
Een Lamp Configuration Tool waarmee je exact kunt zien welk type lamp je waarvoor nodig hebt voor jouw type auto.
Ik heb de zekering eruit en hem op uit staan overdag, scheelt weer accu/branduren lampjes.quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:20 schreef djkoelkast het volgende:
Ok, ik zet hem alleen nooit zelf aan zeg maar. Ik zit sowieso nooit aan mijn verlichting eigenlijk![]()
Staat gewoon altijd op dimlicht.
Bij jou scheelt het al weer dat er in een 9-3 H4 gaat, waar dimlicht en grootlicht in 1 lampje zit.quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Das me een beetje duur, misschien als het zakt. Heb 15 per setje Nightbreaker Plus betaald via ebay.
[..]
Ik heb de zekering eruit en hem op uit staan overdag, scheelt weer accu/branduren lampjes.
Hier branden er geen lampjes hoor? Ook geen parkeerlicht.quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Das me een beetje duur, misschien als het zakt. Heb 15 per setje Nightbreaker Plus betaald via ebay.
[..]
Ik heb de zekering eruit en hem op uit staan overdag, scheelt weer accu/branduren lampjes.
Standaard zit er een zekering in en dan brand de volledige verlichting op de uit stand ook, alleen je kan dan groot licht niet vast aanzetten (alleen flitsen).quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:36 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Hier branden er geen lampjes hoor? Ook geen parkeerlicht.
Ja, dat heb ik, maar bij mij staat hij gewoon op aan, haal ik de sleutel uit het contact is alles uit.quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Standaard zit er een zekering in en dan brand de volledige verlichting op de uit stand ook, alleen je kan dan groot licht niet vast aanzetten (alleen flitsen).
Als je de running lights zekering er uit haalt brand alles alleen op de aan stand, dat heb ik dus en vind ik fijner.
Ja snap ik maar ik wil niet altijd aan. Ik zet de lampen altijd uit als ik de auto uit zet en vergeet ze nooit aan te zetten indien nodig.quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:48 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik, maar bij mij staat hij gewoon op aan, haal ik de sleutel uit het contact is alles uit.
Ik heb dus 3 standen aan, stads/parkeerlicht en aan
Lampen horen gewoon altijd aan. Mensen die zonder licht rijdenquote:Op zaterdag 28 december 2013 20:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja snap ik maar ik wil niet altijd aan. Ik zet de lampen altijd uit als ik de auto uit zet en vergeet ze nooit aan te zetten indien nodig.
Wat een onzin, overdag met zon is het echt absoluut onnodige slijtage van de lampjes.quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:51 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Lampen horen gewoon altijd aan. Mensen die zonder licht rijden
Je bent met licht aan sowieso beter zichtbaar, ook overdag met zon. Het is nooit onzin.quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat een onzin, overdag met zon is het echt absoluut onnodige slijtage van de lampjes.
Dat is jou mening. Ik vind het absoluut onzin om op een zonnige dag lichten aan te hebben. Daarnaast is het extra onnodige slijtage.quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:55 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Je bent met licht aan sowieso beter zichtbaar, ook overdag met zon. Het is nooit onzin.
jouw is wel met een w en het is geen mening maar een feit dat je met licht aan, ook overdag en in de zon, beter zichtbaar bent.quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is jou mening. Ik vind het absoluut onzin om op een zonnige dag lichten aan te hebben. Daarnaast is het extra onnodige slijtage.
Bij de Saab gaan de lichten (en radio onder andere) uit als je je motor start.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:27 schreef Leandra het volgende:
Ik rij altijd met licht aan (zien en gezien worden), maar ik zet wel altijd het licht uit als ik de auto uitzet.
En nee, dat slaat nergens op, dan kan ik ze net zo goed aan laten staan, maar voor m'n gevoel is het voor de lampen beter als ze pas aangezet worden als de motor draait.... zo sluit ik de telefoonlader ook pas aan als de motor draait
He wat? Ik kom niet door de apk omdat ik mijn lampschakelaar overdag uit zet? WTFquote:Op zaterdag 28 december 2013 21:44 schreef JohnB52 het volgende:
Delano gaat dan ook niet door de apk komen zo zonder lampjes
voor ongeveer die prijs (mischien wat duurder) had je Xenon plus projectoren erin zittenquote:Op zaterdag 28 december 2013 14:15 schreef swollywood het volgende:
[..]
Nu is er naast Night Breaker Plus ook Night Breaker Unlimited:
• Up to 110% more light on the road (compared to standard halogen lamps)
• Up to 40 m longer beam of light (compared to standard halogen lamps)
• Up to 20% whiter light (compared to standard halogen lamps)
Ik heb alle lampen aan de voorkant vervangen bij mijn 9-5:
2x H7 Night Breaker Unlimited voor dimlicht, 2x H7 Night Breaker Unlimited voor grootlicht, 2x H1 Night Breaker Plus voor mistlampen en 2x W5W Cool Blue Intense voor stadslicht.
Eerst eens op eBay gekeken maar geen zin om 4x verzendkosten te betalen, dus uiteindelijk op de website van één van de aanbieders uitgekomen en daar alles via de webshop besteld.
Voor al het bovenstaande in totaal ¤ 69.90 kwijt incl. verzending met DHL/Selektvracht vanuit Duitsland.
Net alles er in geklust, vanavond maar eens ff kijken op een buitenweggetje wat het verschil is.
[ afbeelding ]
Ook handig van Osram:
Een Lamp Configuration Tool waarmee je exact kunt zien welk type lamp je waarvoor nodig hebt voor jouw type auto.
Die is toch van rubber? Had je mee kunnen doen met de inkoopaktie van EVO.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:52 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik heb al een advertentie lopen op het Saab forum maar ik wil het hier ook kwijt.
ik ben opzoek naar de T5 intake pijp (die dus op de turbo (garrett T25) vast zit en naar het luchfilter loopt), als iemand ook de carter-ontluchting zou hebben is dat ook erg fijn. het liefst in de buurt van Amsterdam (50-75km radius) of op de route richting friesland.
on-topic, ik heb mijn (xenon) dimlicht ook altijd aanstaan, dat men mij beter ziet is handig en het zal aan mijn reet roesten dat mijn lampjes "slijten"
Sorry ik had verkeerd gelezen, dacht dat jij je lampen eruit had gehaaldquote:Op zaterdag 28 december 2013 21:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
He wat? Ik kom niet door de apk omdat ik mijn lampschakelaar overdag uit zet? WTFoverigens een maand geleden (zonder opmerkingen) apk gehad..
Je weet dat 90% van de auto's de lampen uit kunnen? Waarom zou ik dat dan niet mogen?
gedeeltelijk ja, er zit wel een stuk alu aan de turbo (1/3 lengte van een normale cobra). Elferink is wel heel erg ver, als niemand reageert hoop ik dan J&D of Rendcarparts het heeft. (maandag is voorlopig mijn enige optie om de T25 eronder te zetten).quote:Op zaterdag 28 december 2013 22:15 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Die is toch van rubber? Had je mee kunnen doen met de inkoopaktie van EVO.
Carterontluchting koop je voor n paar euro bij Elferink.
9-5 verkocht...quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:55 schreef JohnB52 het volgende:
Nog gelukt met de slangen en ontluching?
Donderdag aankoopkeuring bij mijn 9-5, daarna weet ik of ie weg gaat....
Ja dat snap ik ook wel haha, sorry ik wist niet dat hij zo letterlijk rekent. Ik dacht, de verbranding is dan heel laag, toch? Dus moet het verbruik ook laag zijn lijkt me. Maar ik had er niet bij nagedacht dat het zo letterlijk op l/km gaat.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:41 schreef JohnB52 het volgende:
Omdat je dan stilstaat, wel benzine verbruikt, maar geen cm opschiet
Ok nu voel ik me dus wel erg dom maar ik vind dit echt SUPER onlogisch. Ik wil toch ten alle tijde mijn actuele verbruik kunnen zien, en als ik stilsta verbruik ik per minuut veel minder dan als ik rij, maar toch schiet mijn gemiddelde verbruik als een gek omhoog.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:53 schreef Fer het volgende:
Hij neemt de hoeveelheid brandstof en deelt die door het aantal km. Als je stilstaat verbruikt ie alleen maar, terwijl het aantal km hetzelfde blijft.
Tel er bij op, dat een Saab stationair en bij lichte belasting sowieso niet zuinig is.
Dan zijn de lampen er nog niet, die komen tegen de middag pasquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:02 schreef JohnB52 het volgende:
Morgenochtend is het lampenverwisselweer, en ook dikkeremschijvenverwisselweer...
Ik begrijp het nu wel, maar toch vind ik het gigantisch onlogisch.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:02 schreef Fer het volgende:
Er zijn merken die bij stilstand omschakelen naar l per uur, maar dan zal je je Saab moeten inruilen.
Maar in de basis is een auto om van a naar b te gaan, als ie stilstaat heb je er in principe niet zoveel aan.
Je kan m ook via bijvoorbeeld een ELM275 Bluetooth dingetje uitlezen en via een app zie je dan je huidige verbruik.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:02 schreef Fer het volgende:
Er zijn merken die bij stilstand omschakelen naar l per uur, maar dan zal je je Saab moeten inruilen.
Maar in de basis is een auto om van a naar b te gaan, als ie stilstaat heb je er in principe niet zoveel aan.
Heb ik altijd in de wagen liggen, als hij eens een lampje geeft kan ik het tenminste uitlezenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:37 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Je kan m ook via bijvoorbeeld een ELM275 Bluetooth dingetje uitlezen en via een app zie je dan je huidige verbruik.
Ik ookquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:23 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Heb ik altijd in de wagen liggen, als hij eens een lampje geeft kan ik het tenminste uitlezen
Ik heb hem ook in de armleuning zitten, niet permanent aangesloten, alleen als ik hem nodig heb.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik ookmaar die schijnt ook stroom te trekken als alles uit staat he?! Dus heb hem maar niet aangesloten gelaten.
Precies. Die armleuning is verdomde handig. Bij mij ligt er verder nog een lampen/zekeringsetje en een extra micro usb lader. Past allemaal preciesquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:26 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb hem ook in de armleuning zitten, niet permanent aangesloten, alleen als ik hem nodig heb.
30 of 40 zelfgebrande cd's en het 'vasthoudgedeelte' van mijn telefoonhouder zitten er inquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:26 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Precies. Die armleuning is verdomde handig. Bij mij ligt er verder nog een lampen/zekeringsetje en een extra micro usb lader. Past allemaal precies
Ik heb een stuk of 20 cd's in de zonneklep rechts, kan je nog makkelijker bij. Zon zonneklep cd houder is bij de action echt 2 of 3 euro ofzo.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:28 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
30 of 40 zelfgebrande cd's en het 'vasthoudgedeelte' van mijn telefoonhouder zitten er in![]()
Je moet toch wat variatie in muziek hebben zo zonder mp3 en al die luxe.
Dat vind ik echt strontirritant. Gewoon in de armsteun, ik ben die cd's toch na 2x zatquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:29 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb een stuk of 20 cd's in de zonneklep rechts, kan je nog makkelijker bij. Zon zonneklep cd houder is bij de action echt 2 of 3 euro ofzo.
Daar heb ik altijd wat flyers in zitten die ik wel eens in brievenbussen gooiquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:44 schreef delano.888 het volgende:
Wisten jullie trouwens dat de voerstoelen een heel klein zakje hebben aan de voorkant (dus onder je knieholte)? Ik kwam er pas na een jaar achter oiddaar heb ik links een doekje zitten en rechts de blauwe kaart. Maar die zakjes zijn verdomde onopvallend
kan me voorstellen dat meerdere mensen hem pas later tegen kwamen
De goedkoopste Chinese die ik op eBay kon vinden, maar hij doet alles.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:56 schreef Fer het volgende:
Hebben jullie orginele BT uitlezers of klonen?
Ebay:quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:56 schreef Fer het volgende:
Hebben jullie orginele BT uitlezers of klonen?
Wat moet je nou weer met de blauwe kaart?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:44 schreef delano.888 het volgende:
Wisten jullie trouwens dat de voerstoelen een heel klein zakje hebben aan de voorkant (dus onder je knieholte)? Ik kwam er pas na een jaar achter oiddaar heb ik links een doekje zitten en rechts de blauwe kaart. Maar die zakjes zijn verdomde onopvallend
kan me voorstellen dat meerdere mensen hem pas later tegen kwamen
Trololololquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:59 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Wat moet je nou weer met de blauwe kaart?
Gele en rode kaart heb ik altijd bij me als ik een partijtje autovoetbal in topgear style doe, en aan t eind van de wedstrijd heb ik mijn groene kaart nodig...
Ik heb deze gekocht:quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:56 schreef Fer het volgende:
Hebben jullie orginele BT uitlezers of klonen?
Jij hebt ook een blauwe kaart?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:02 schreef Fer het volgende:
Zal morgen eens kijken en daarna de blauwe kaart erin stoppen.
Die dikke die stoot tegen je been aan (bij de 9-5 in elk geval), ik heb zo'n kleintje.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ebay:
http://www.ebay.com/itm/M(...)&hash=item2c796c830c
Of had ik nou deze?
http://www.ebay.com/itm/E(...)&hash=item48555fe2ef
Nouja volgens mij komt het op het zelfde neer.
Werkt perrrrrrrfect en kost geen drol. Als het goed is kan je zelfs error codes resetten maar ik heb nog geen codes gehad
Parkeerschijf?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:03 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Jij hebt ook een blauwe kaart?
Cool! Nou ben ik toch echt wel benieuwd wat je met die blauwe kaart kan doen!
Nee dat is een schijf.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:04 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Parkeerschijf?![]()
Die zit achter mijn zonneklep geloof ik.
De parkeerontheffingen die ik gehad heb waren gewoon wit. Ik mocht altijd op strandopgangen parkeren. Ooit een boete voor gehad omdat die ontheffing niet zichtbaar zou zijn. Ben in bezwaar gegaan, ontheffing zelfs meegenomen, het mocht niet baten. Als de diender de ontheffing niet heeft gezien dan was hij er niet. Einde verhaal. Betalen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:06 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Nee dat is een schijf.
Delano bedoelt echt een kaart...
Zou het de blauwe kaart van GTA V zijn?
Probeer je nou echt de grap zo lang vol te houden of begrijp je me echt niet? Ik noem het altijd een blauwe kaart. Overigens als ik blauwe kaart google vind ik oa dit:quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:13 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
De parkeerontheffingen die ik gehad heb waren gewoon wit. Ik mocht altijd op strandopgangen parkeren. Ooit een boete voor gehad omdat die ontheffing niet zichtbaar zou zijn. Ben in bezwaar gegaan, ontheffing zelfs meegenomen, het mocht niet baten. Als de diender de ontheffing niet heeft gezien dan was hij er niet. Einde verhaal. Betalen.
Overigens al minstens 10 jaar terug.
Maar ik weet niet, parkeervergunning? Invalidenpas?
Sorry die zie ik nooit, zijn ook zo kleinquote:
Ik dacht aan een parkeerschijf, maar JohnB52 was er van overtuigd dat dat het niet kon zijn, want kaart. Ook PI gemist, kan gebeurenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Probeer je nou echt de grap zo lang vol te houden of begrijp je me echt niet? Ik noem het altijd een blauwe kaart. Overigens als ik blauwe kaart google vind ik oa dit:
[ afbeelding ]
Mijn AX GTI kon ruim over de 100 in z'n 1 nadat 'ie gechipt wasquote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Sorry die zie ik nooit, zijn ook zo klein
Maar je hield het zo lang vol
BTW doortrekken tot 80 in zn 2e versnelling kan toch makkelijk in onze Saabjes?
Kloon; ik heb denk ik dezelfde als DJ Koelkast..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:56 schreef Fer het volgende:
Hebben jullie orginele BT uitlezers of klonen?
Ja kan makkelijk, maar ik schakel zelf liever wat vroeger.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Sorry die zie ik nooit, zijn ook zo klein
Maar je hield het zo lang vol
BTW doortrekken tot 80 in zn 2e versnelling kan toch makkelijk in onze Saabjes?
Dat heet een Saab 9-3ss , of SportSedan.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:16 schreef Susteren het volgende:
Wat vinden jullie van een 2002+ Saab 9-3 1.8t?
En welk model raden jullie aan?
En dan stuur je een link van een 2003quote:Op zondag 5 januari 2014 00:44 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat heet een Saab 9-3ss , of SportSedan.
Kan een goede wagen zijn, met als basis een opel motor.
2003 was een probleemjaar, daarna werden ze beter, liefst eentje van 2007 of nieuwer.
Hier staat er nog een te koop:
http://www.saabforum.nl/saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=3814
Kan gebeuren, ik vond het al raarquote:Op zondag 5 januari 2014 01:04 schreef JohnB52 het volgende:
Dat is lomp van mij, ik las daarnet echt 2005! Wat er dus niet staat! Stom!
Die nieuwe 9-3's zijn erg mooi maar helaas buiten m'n budget. Hoezo was 2003 een probleemjaar?quote:Op zondag 5 januari 2014 00:44 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat heet een Saab 9-3ss , of SportSedan.
Kan een goede wagen zijn, met als basis een opel motor.
2003 was een probleemjaar, daarna werden ze beter, liefst eentje van 2007 of nieuwer.
Hier staat er nog een te koop:
http://www.saabforum.nl/saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=3814
Hmmm veel kraakjes. En slechte audio is ook niet echt een pluspuntquote:Op zondag 5 januari 2014 08:02 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=11337
Lees dit maar door.
Let op, het zijn allemaal liefhebbers, en de meeste wagens can 2003 zullen die problemen nu niet meer hebben.
Stadslichten zitten er in, maar die grote vervangen heb je volgens mij slangenhanden voor nodig, ik kan nergens echt lekker bij. Ik heb in de handleiding gelezen dat het met klemmetjes zit en ik heb de klemmetjes ook gezien, maar ik krijg ze niet lekker los.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:15 schreef swollywood het volgende:
[..]
Nu is er naast Night Breaker Plus ook Night Breaker Unlimited:
• Up to 110% more light on the road (compared to standard halogen lamps)
• Up to 40 m longer beam of light (compared to standard halogen lamps)
• Up to 20% whiter light (compared to standard halogen lamps)
Ik heb alle lampen aan de voorkant vervangen bij mijn 9-5:
2x H7 Night Breaker Unlimited voor dimlicht, 2x H7 Night Breaker Unlimited voor grootlicht, 2x H1 Night Breaker Plus voor mistlampen en 2x W5W Cool Blue Intense voor stadslicht.
Eerst eens op eBay gekeken maar geen zin om 4x verzendkosten te betalen, dus uiteindelijk op de website van één van de aanbieders uitgekomen en daar alles via de webshop besteld.
Voor al het bovenstaande in totaal ¤ 69.90 kwijt incl. verzending met DHL/Selektvracht vanuit Duitsland.
Net alles er in geklust, vanavond maar eens ff kijken op een buitenweggetje wat het verschil is.
[ afbeelding ]
Ook handig van Osram:
Een Lamp Configuration Tool waarmee je exact kunt zien welk type lamp je waarvoor nodig hebt voor jouw type auto.
die stofkappen heb ik eraf laten flexen; heb je hetzelfde setje 308mm van Neobrothers als ik?quote:Op zondag 5 januari 2014 13:50 schreef JohnB52 het volgende:
De remmen gedaan, volgens mij hebben we het wel goed gedaan:
Nu nog op zoek naar de goede stofkappen. Want die oude ombuigen was geen succes.
Klemmetjes bovenaan iets opzij schuiven en dan klap je ze zo naar beneden.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:00 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Stadslichten zitten er in, maar die grote vervangen heb je volgens mij slangenhanden voor nodig, ik kan nergens echt lekker bij. Ik heb in de handleiding gelezen dat het met klemmetjes zit en ik heb de klemmetjes ook gezien, maar ik krijg ze niet lekker los.
Gewoon blijven rommelen of is er een betere manier?
Accukap heb ik al verwijderd.
Ik heb inmiddels beide buitenste lampen verwisseld, zat heel lang te kloten bij de bijrijderskant omdat het klemmetje aan 1 kant los zat, er helemaal af viel en ik dus dat klemmetje tussen de slangen door moest gaan vissen. Vervolgens had ik de lamp op de kop waardoor hij niet mooi in de schacht wilde schuiven. Gelukkig had ik de andere kant nog niet los gemaaktquote:Op zondag 5 januari 2014 14:20 schreef swollywood het volgende:
[..]
Klemmetjes bovenaan iets opzij schuiven en dan klap je ze zo naar beneden.
Links kun je er goed bij, rechts is een gemartel omdat er daar een slang in de weg zit.
Links had ik binnen 5 minuten klaar, rechts een kwartier met een hoop gevloek.
Heb je zulke kolenschoppen dan?quote:Op zondag 5 januari 2014 16:52 schreef djkoelkast het volgende:
Zo, alles is vervangen inclusief het schildje voorop.
Voor het grootlicht heb ik wel de luchtslang losgemaakt en aan de andere kant de accu verwijderd, ik kon er echt niet bij met mijn model handen
Grote handen kunnen ook een voordeel hebben, zeggen zequote:Op zondag 5 januari 2014 16:52 schreef djkoelkast het volgende:
Zo, alles is vervangen inclusief het schildje voorop.
Voor het grootlicht heb ik wel de luchtslang losgemaakt en aan de andere kant de accu verwijderd, ik kon er echt niet bij met mijn model handen
Ja heb dezelfde.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:02 schreef Descendent het volgende:
[..]
die stofkappen heb ik eraf laten flexen; heb je hetzelfde setje 308mm van Neobrothers als ik?
Blijkbaarquote:Op zondag 5 januari 2014 18:26 schreef swollywood het volgende:
[..]
Heb je zulke kolenschoppen dan?
Ik heb vrij normale handen en heb niks verwijderd. Wel nog paar dagen striemen op mijn handen gehad door die slang bij de bijrijderskant.
Mistlampen was een makkie, op de knieën naast de auto, hand onder de bumper, kwartslag draaien en er uit trekken.
Ik krijg nooit klachtenquote:Op zondag 5 januari 2014 18:31 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Grote handen kunnen ook een voordeel hebben, zeggen ze
Welke garage?
Zit er geen Saabspecialist bij je in de buurt?quote:Op zondag 5 januari 2014 18:36 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
BlijkbaarUiteindelijk is het gelukt en zit alles weer goed. Luchtslang zat toch ook al niet bijster goed vast.
[..]
Ik krijg nooit klachten![]()
Opelgarage, nu 2x APK laten doen, maar alles wat ze doen doen ze nèt niet goed genoeg, ze informeren me niet (had gevraagd of ze me zouden bellen als hij klaar was, zou een uur duren, na 3 uur zelf maar gebeld en toen opeens was hij bijna klaar, hoop moeten regelen, hoop gezeik), 40 euro + BTW voor 2 ruitenwissersbanden waren er achterlijk duur.
Uiteindelijk de banden bij de Suzuki-garage laten doen voor veel minder geld, ik breng hem daar wel naartoe, kwam binnen, meteen koffie aangeboden etc.
Ik heb het via internet besteld bij Popgom, dan kon het monteren bij een garage naar keuze.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:50 schreef JohnB52 het volgende:
Banden zou ik ook niet bij de dealer laten doen.
Zonder te vragen durven ze soms zo de adviesprijs op de factuur te zetten.
Banden kan je ook prima bij kwikfit, profile of via internet bestellen?
Welke had jij nou ook weer gekocht?quote:Op maandag 6 januari 2014 11:32 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb ècht veel meer licht nu, wat een verschil met wat er in zat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |