abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 december 2013 @ 23:46:03 #201
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_134103483
Auto is eindelijk bijna klaar. Alleen krijgt hij de nokkenassen niet afgesteld. Iemand een idee hoeveel uur daar nog in gaat zitten? :/

En dan nog de LPG opnieuw laten installeren en een uitlaat laten maken.

Dure kutbak.
pi_134107874
Nee, geen idee hoe lang je daar mee bezig bent, maar wat is het probleem dan met de nokkenassen? Heeft ie daar geen gereedschap voor?
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:40:12 #203
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_134114522
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 08:24 schreef JohnB52 het volgende:
Nee, geen idee hoe lang je daar mee bezig bent, maar wat is het probleem dan met de nokkenassen? Heeft ie daar geen gereedschap voor?
Nop. Heb je speciale blokjes voor nodig oid. Maar ik kan me ook best voorstellen dat hij het zat is, ding staat er nu al 5-6 maanden.
pi_134116562
Kan je die niet van a&p cars lenen ofzo? Of staat ie al daar? Eigenlijk moet de garage daar zelf maar voor zorgen toch, als hij zegt n nieuw blok te bouwen. Als ie maar niet probeert zonder die set de boel in elkaar te zetten, want dan gaat t fout.
pi_134783805
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:37 schreef delano.888 het volgende:
Mensen, ho, stop.

Osram night breaker plus h4.

[ afbeelding ]

http://forum.landrovernet(...)t-Breaker-Plus-bulbs

(er zijn niet echt hele goede yt filmpjes van)

Dit heb ik, en holy crap wat is dat een verademing.
Ok, ik heb zelf nooit xenon gehad, maar wel eens mee gereden, en ik moet zeggen, dit komt aardig in de buurt.
Ik zweer er bij en wil never nooit meer andere lampjes.
En dat voor 15 euro op ebay!!
Geloof me alsjeblieft, koop dit ipv xenon, je houd zoveel geld over, en het resultaat is boven je verwachtingen, let maar op ;)
Iedereen die naast me heeft gezeten met deze lampen aan heeft ze vervolgens zelf ook gekocht, het is echt heel erg goed.
Het licht is trouwens wel heel erg wit ipv geel, maar ik persoonlijk vind dat alleen maar fijn.
Nu is er naast Night Breaker Plus ook Night Breaker Unlimited:

• Up to 110% more light on the road (compared to standard halogen lamps)
• Up to 40 m longer beam of light (compared to standard halogen lamps)
• Up to 20% whiter light (compared to standard halogen lamps)

Ik heb alle lampen aan de voorkant vervangen bij mijn 9-5:

2x H7 Night Breaker Unlimited voor dimlicht, 2x H7 Night Breaker Unlimited voor grootlicht, 2x H1 Night Breaker Plus voor mistlampen en 2x W5W Cool Blue Intense voor stadslicht.

Eerst eens op eBay gekeken maar geen zin om 4x verzendkosten te betalen, dus uiteindelijk op de website van één van de aanbieders uitgekomen en daar alles via de webshop besteld.
Voor al het bovenstaande in totaal ¤ 69.90 kwijt incl. verzending met DHL/Selektvracht vanuit Duitsland.

Net alles er in geklust, vanavond maar eens ff kijken op een buitenweggetje wat het verschil is.



Ook handig van Osram:
Een Lamp Configuration Tool waarmee je exact kunt zien welk type lamp je waarvoor nodig hebt voor jouw type auto.
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 14:24:02 #206
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134784142
Gaat die combo ook in een 9-5 2.0t uit 2003? Ik moet sowieso 1 grootlicht vervangen, kan ik net zo goed alles even doen. Ik heb het nog iets goedkoper gevonden (maar kun je alleen zakelijk inkopen).
Is dat stadslicht niet blauw dan? Want dat mag niet hè. Ook vind ik dat erg lelijk, maar aan de andere kant heb ik echt nooit stadslichten aan.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_134787492
Je hebt je parkeerlichten altijd aan, in combinatie met dimlicht.

Alleen parkeerlicht voeren mag alleen bij mooi weer, en dan moet de achterverlichting ook branden.

Mijn 9-5 staat nu te koop, heb 2 januari een aankoopkeuring, en mocht die goed uitvallen, is ie verkocht...
pi_134792541
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:24 schreef djkoelkast het volgende:
Gaat die combo ook in een 9-5 2.0t uit 2003? Ik moet sowieso 1 grootlicht vervangen, kan ik net zo goed alles even doen. Ik heb het nog iets goedkoper gevonden (maar kun je alleen zakelijk inkopen).
Is dat stadslicht niet blauw dan? Want dat mag niet hè. Ook vind ik dat erg lelijk, maar aan de andere kant heb ik echt nooit stadslichten aan.
Volgens de Osram Configuration Tool wel, daar staat 2.0t 110Kw BJ 09.97 - 09.10, die van mij is een 2.0t uit 2000.
Het glas van het lampje is wel blauw, maar geeft geen blauw licht.

Volgens Osram:
quote:
• Maximum bright bluish-white light (up-to 4,200K, similar to xenon lamps)
En het staat idd, zoals JohnB52 zegt, standaard aan als je je dimlicht aan hebt staan.
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 18:20:34 #209
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134794289
Ok, ik zet hem alleen nooit zelf aan zeg maar. Ik zit sowieso nooit aan mijn verlichting eigenlijk :P
Staat gewoon altijd op dimlicht.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_134796559
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:15 schreef swollywood het volgende:

[..]

Nu is er naast Night Breaker Plus ook Night Breaker Unlimited:

• Up to 110% more light on the road (compared to standard halogen lamps)
• Up to 40 m longer beam of light (compared to standard halogen lamps)
• Up to 20% whiter light (compared to standard halogen lamps)

Ik heb alle lampen aan de voorkant vervangen bij mijn 9-5:

2x H7 Night Breaker Unlimited voor dimlicht, 2x H7 Night Breaker Unlimited voor grootlicht, 2x H1 Night Breaker Plus voor mistlampen en 2x W5W Cool Blue Intense voor stadslicht.

Eerst eens op eBay gekeken maar geen zin om 4x verzendkosten te betalen, dus uiteindelijk op de website van één van de aanbieders uitgekomen en daar alles via de webshop besteld.
Voor al het bovenstaande in totaal ¤ 69.90 kwijt incl. verzending met DHL/Selektvracht vanuit Duitsland.

Net alles er in geklust, vanavond maar eens ff kijken op een buitenweggetje wat het verschil is.

[ afbeelding ]

Ook handig van Osram:
Een Lamp Configuration Tool waarmee je exact kunt zien welk type lamp je waarvoor nodig hebt voor jouw type auto.
Das me een beetje duur, misschien als het zakt. Heb 15 per setje Nightbreaker Plus betaald via ebay.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:20 schreef djkoelkast het volgende:
Ok, ik zet hem alleen nooit zelf aan zeg maar. Ik zit sowieso nooit aan mijn verlichting eigenlijk :P
Staat gewoon altijd op dimlicht.
Ik heb de zekering eruit en hem op uit staan overdag, scheelt weer accu/branduren lampjes.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_134796963
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:19 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Das me een beetje duur, misschien als het zakt. Heb 15 per setje Nightbreaker Plus betaald via ebay.

[..]

Ik heb de zekering eruit en hem op uit staan overdag, scheelt weer accu/branduren lampjes.
Bij jou scheelt het al weer dat er in een 9-3 H4 gaat, waar dimlicht en grootlicht in 1 lampje zit.
Bij mijn 9-5 moet er voor zowel dimlicht als grootlicht apart een H7 lampje in. :P

Als je nu al Plus hebt zal er niet veel merkbaar verschil in zitten denk ik.
110% en 40m bij Unlimited t.o.v. 90% en 35m bij Plus.
H4 Unlimited zit op ¤ 17,14 per setje t.o.v. ¤ 13,88 bij Plus.
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 20:36:36 #212
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134799886
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:19 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Das me een beetje duur, misschien als het zakt. Heb 15 per setje Nightbreaker Plus betaald via ebay.

[..]

Ik heb de zekering eruit en hem op uit staan overdag, scheelt weer accu/branduren lampjes.
Hier branden er geen lampjes hoor? Ook geen parkeerlicht.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_134800125
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:36 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Hier branden er geen lampjes hoor? Ook geen parkeerlicht.
Standaard zit er een zekering in en dan brand de volledige verlichting op de uit stand ook, alleen je kan dan groot licht niet vast aanzetten (alleen flitsen).
Als je de running lights zekering er uit haalt brand alles alleen op de aan stand, dat heb ik dus en vind ik fijner.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 20:48:57 #214
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134800424
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:42 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Standaard zit er een zekering in en dan brand de volledige verlichting op de uit stand ook, alleen je kan dan groot licht niet vast aanzetten (alleen flitsen).
Als je de running lights zekering er uit haalt brand alles alleen op de aan stand, dat heb ik dus en vind ik fijner.
Ja, dat heb ik, maar bij mij staat hij gewoon op aan, haal ik de sleutel uit het contact is alles uit.
Ik heb dus 3 standen aan, stads/parkeerlicht en aan :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_134800505
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:48 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik, maar bij mij staat hij gewoon op aan, haal ik de sleutel uit het contact is alles uit.
Ik heb dus 3 standen aan, stads/parkeerlicht en aan :P
Ja snap ik maar ik wil niet altijd aan. Ik zet de lampen altijd uit als ik de auto uit zet en vergeet ze nooit aan te zetten indien nodig.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 20:51:21 #216
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134800531
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:50 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja snap ik maar ik wil niet altijd aan. Ik zet de lampen altijd uit als ik de auto uit zet en vergeet ze nooit aan te zetten indien nodig.
Lampen horen gewoon altijd aan. Mensen die zonder licht rijden :N
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_134800659
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:51 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Lampen horen gewoon altijd aan. Mensen die zonder licht rijden :N
Wat een onzin, overdag met zon is het echt absoluut onnodige slijtage van de lampjes.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 20:55:24 #218
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134800686
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:54 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wat een onzin, overdag met zon is het echt absoluut onnodige slijtage van de lampjes.
Je bent met licht aan sowieso beter zichtbaar, ook overdag met zon. Het is nooit onzin.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_134800752
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:55 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Je bent met licht aan sowieso beter zichtbaar, ook overdag met zon. Het is nooit onzin.
Dat is jou mening. Ik vind het absoluut onzin om op een zonnige dag lichten aan te hebben. Daarnaast is het extra onnodige slijtage.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 21:12:46 #220
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134801440
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:57 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat is jou mening. Ik vind het absoluut onzin om op een zonnige dag lichten aan te hebben. Daarnaast is het extra onnodige slijtage.
jouw is wel met een w en het is geen mening maar een feit dat je met licht aan, ook overdag en in de zon, beter zichtbaar bent.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 28 december 2013 @ 21:27:31 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134802196
Ik rij altijd met licht aan (zien en gezien worden), maar ik zet wel altijd het licht uit als ik de auto uitzet.
En nee, dat slaat nergens op, dan kan ik ze net zo goed aan laten staan, maar voor m'n gevoel is het voor de lampen beter als ze pas aangezet worden als de motor draait.... zo sluit ik de telefoonlader ook pas aan als de motor draait :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134803021
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:27 schreef Leandra het volgende:
Ik rij altijd met licht aan (zien en gezien worden), maar ik zet wel altijd het licht uit als ik de auto uitzet.
En nee, dat slaat nergens op, dan kan ik ze net zo goed aan laten staan, maar voor m'n gevoel is het voor de lampen beter als ze pas aangezet worden als de motor draait.... zo sluit ik de telefoonlader ook pas aan als de motor draait :')
Bij de Saab gaan de lichten (en radio onder andere) uit als je je motor start.


Trouwens echt bullshit dat verhaal van onnodige slijtage en dat het zonde is.

Delano gaat dan ook niet door de apk komen zo zonder lampjes ;)

En in sommige landen ben je ook verplicht om altijd verlichting te voeren, en zo zullen er steeds meer landen volgen.
  zaterdag 28 december 2013 @ 21:49:10 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134803233
Ja, ik weet dat ze uitgaan, maar ik zet het lichtknopje ook op uit.... de Xenon is iig niet aan als hij op uit staat ;)

Misschien hebben we als 2de argument het zuinigheidsissue nog, nou heb ik toevallig bijna 8 jaar geleden de auto van m'n vader gekocht, bij hem stond hij altijd in de garage en hij reed alleen maar in het donker met licht aan, en bij mij stond hij buiten en ik reed altijd met licht aan, en toch reed ik zuiniger met die auto dan hij.
Mijn oudste zoon rijdt er nog zuiniger mee trouwens, ook met licht aan :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134803266
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:44 schreef JohnB52 het volgende:
Delano gaat dan ook niet door de apk komen zo zonder lampjes ;)
He wat? Ik kom niet door de apk omdat ik mijn lampschakelaar overdag uit zet? WTF :') overigens een maand geleden (zonder opmerkingen) apk gehad..
Je weet dat 90% van de auto's de lampen uit kunnen? Waarom zou ik dat dan niet mogen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_134803405
Ik heb al een advertentie lopen op het Saab forum maar ik wil het hier ook kwijt.

ik ben opzoek naar de T5 intake pijp (die dus op de turbo (garrett T25) vast zit en naar het luchfilter loopt), als iemand ook de carter-ontluchting zou hebben is dat ook erg fijn. het liefst in de buurt van Amsterdam (50-75km radius) of op de route richting friesland.

on-topic, ik heb mijn (xenon) dimlicht ook altijd aanstaan, dat men mij beter ziet is handig en het zal aan mijn reet roesten dat mijn lampjes "slijten"
life happens while you're pusing the throttle.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')