abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 oktober 2013 @ 11:46:07 #161
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_132353286
Wel grappig dat zwarte piet de polarisatie veel harder op scherp zet dan elke andere "discriminatie" kaart die al jaren te pas en te onpas wordt gespeeld.

Wilders lacht in z'n vuistje
pi_132353292
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

Egyptische claim tegen joden van 3300 jaar oud

Egypte was het er 10 jaar geleden in ieder geval al mee eens.
Dat is niet 'Egypte', maar gewoon een gekkie, niet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_132353377
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Joden voor de slavernij in Egypte?

Haha, dat is nooit bewezen man. Enige bron is de Bijbel.
Uit journalistiek oogpunt is dat meer dan voldoende.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 20 oktober 2013 @ 11:58:57 #164
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132353630
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is niet 'Egypte', maar gewoon een gekkie, niet?
Nee, staten claimen dat niet. Het zijn altijd individuen voor zover ik weet. En ja, de meeste claims zijn niet serieus te nemen. Herstelbetalingen die wel door staten wordt onderhandeld gebeurt allemaal op politiek niveau.

Wat betreft Nederland is er wel een belangrijke uitspraak geweest:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Rawagede

Een ander nationaal drama waar 'Nederland aan de verkeerde kant van de geschiedenis stond' en waar de rechter zich recentelijk ook over heeft uitgesproken. Het kan dus wel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132353735
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, staten claimen dat niet. Het zijn altijd individuen voor zover ik weet. En ja, de meeste claims zijn niet serieus te nemen. Herstelbetalingen die wel door staten wordt onderhandeld gebeurt allemaal op politiek niveau.

Wat betreft Nederland is er wel een belangrijke uitspraak geweest:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Rawagede

Een ander nationaal drama waar
'Nederland aan de verkeerde kant van de geschiedenis stond' en waar de rechter zich recentelijk ook over heeft uitgesproken. Het kan dus wel.
Natuurlijk, het kan. In het geval van joodse slaven is echter een ander verhaal. Alleen de Bijbel vermeldt het, terwijl de Egyptische bronnen uit die periode zwijgen. Ook zijn er geen sporen gevonden van de Exodus.
pi_132353752
Belachelijk :']
pi_132354134
Het Sinterklaasfeest niet tot cultureel erfgoed benoemen omdat er racistische elementen in zijn achtergebleven vind ik niet zo vreemd.

Het hele Sinterklaasfeest wegzetten als racistisch feest vind ik raar.
pi_132354557
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:40 schreef Jordony het volgende:
Wat een trieste ophef over zwarte piet. Lager qua niveau kunnen we niet gaan in Nederland.
Het merendeel van de me mensen komen hier wonen, met inachtneming van de tradities. Als je dan gaat lopen zeiken over een 'racistische' traditie en dit wilt afschaffen had je 2 keer moeten nadenken voordat je hier kwam wonen. Je blijft met je poten van de tradities af.
Tradities veranderen continu. Het sinterklaasfeest is door de jaren heen ook aangepast.
  zondag 20 oktober 2013 @ 14:03:07 #169
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_132356951
quote:
Wat een trieste ophef over zwarte piet. Lager qua niveau kunnen we niet gaan in Nederland.
Het merendeel van de me mensen komen hier wonen, met inachtneming van de tradities. Als je dan gaat lopen zeiken over een 'racistische' traditie en dit wilt afschaffen had je 2 keer moeten nadenken voordat je hier kwam wonen. Je blijft met je poten van de tradities af.
"Had je hier maar niet moeten komen wonen" zeggen tegen mensen die hier gewoon geboren zijn :') lol
pi_132358710
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:13 schreef Party_P het volgende:
Als dit allemaal door zou gaan en verboden zou worden, dan mag je oppassrn als je toch als zwarte piet verkleed gaat. Straks word je nog opgepakt ook. Of wordt de verkleedwinkel opgedoekt vanwege het verkopen van racisme opwekkend materiaal
Tuurlijk niet. Elke agent staat achter zwarte piet dus zal niks doen.
pi_132358938
quote:
Klopt maar tradities veranderen continu. Nederlanders zijn ook van het vereren van Wodan naar het vereren van de christelijke god overgestapt. Oftewel, een traditie die is veranderd.

Of wil jij zeggen dat tradities nooit veranderen en jij nog steeds Wodan vereert net zoals je voorouders deden?
pi_132359130
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Klopt maar tradities veranderen continu. Nederlanders zijn ook van het vereren van Wodan naar het vereren van de christelijke god overgestapt. Oftewel, een traditie die is veranderd.

Of wil jij zeggen dat tradities nooit veranderen en jij nog steeds Wodan vereert net zoals je voorouders deden?
Dus omdat cultuur en tradities veranderen, moet Zwarte Piet in de ban worden gedaan.
pi_132359257
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat cultuur en tradities veranderen, moet Zwarte Piet in de ban worden gedaan.
Dat zeg ik niet, Koos. Ik zeg alleen dat tradities continu veranderen. Dus star blijven vasthouden hoe Sinterklaas anno 2013 gevierd wordt, is nogal absurd.
pi_132359371
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, Koos. Ik zeg alleen dat tradities continu veranderen. Dus star blijven vasthouden hoe Sinterklaas anno 2013 gevierd wordt, is nogal absurd.
Waarom niet vasthouden aan de huidige viering van Sinterklaas? Waarom nu aanpassen? Of moeten tradities maar veranderen omwille van verandering?
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:10:04 #175
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132359423
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:03 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

"Had je hier maar niet moeten komen wonen" zeggen tegen mensen die hier gewoon geboren zijn :') lol
Maar die mensen beschikken (nog) niet over de unieke Nederlandse eigenschappen zoals vrijheid en tolerantie. Dus hier geboren worden maakt je niet automatisch Nederlander.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:22:57 #176
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_132359915
Sinterklaasfeest hoeft van mij helemaal geen cultureel erfgoed te worden. Van die onzin heb ik sowieso geen hoge hoed op. Maar gun het de mensen om het feest gewoon te vieren zoals ze het zelf fijn vinden. En laat de VN en de zwartkijkers elders spijkers op laag water gaan zoeken. :(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † zondag 20 oktober 2013 @ 17:08:58 #177
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_132363877
quote:
De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.
Welke immateriële schade :?
:')
pi_132363985
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom niet vasthouden aan de huidige viering van Sinterklaas? Waarom nu aanpassen? Of moeten tradities maar veranderen omwille van verandering?
Je hoeft het van mij niet nu aan te passen. De Sinterklaasviering verandert vanzelf wel naarmate de tijd vordert. Hoe men in 1800 Sinterklaas vierde was ook verschillend ten opzichte van nu. In 2100 zal de Sinterklaasviering vermoedelijk anders zijn dan hoe het anno 2013 gevierd wordt.

Wat ik wel vind is dat een ieder individu kritiek op het Sinterklaasfeest mag hebben zolang men dit met argumenten onderbouwd. Mijn opmerking was gericht tegen de mensen die vinden dat 'buitenstaanders' er niets van mogen zeggen en dat tradities altijd hetzelfde moeten blijven.

Ik vind het goed dat er discussie op gang is gekomen. Een ieder heeft recht op een mening. Mijn doel is dat beide partijen er op een volwassen manier over deze viering discussieren en samen een oplossing hiervoor bedenken.

Opmerkingen als "die negers mogen er niets van zeggen en anders moeten ze maar naar hun eigen land" vind ik absurd. Enerzijds hypocriet zelfs omdat de meeste autochtone Nederlanders zelf de Amerikaanse cultuur op een voetstuk aanbidden (films, muziek, kleding) en hun eigen Nederlandse cultuur links laten liggen. Maar als het op Sinterklaas aankomt, moet dat plots koste wat het kost beschermd worden. Tradities veranderen en ik hoop dat beide partijen er op een gemoedelijke manier eruit komen.
pi_132364114
quote:
Opmerkingen als "die negers mogen er niets van zeggen en anders moeten ze maar naar hun eigen land" vind ik absurd.
Ben ik het mee eens.

Wat ik zo absurd vind is die vergoeding voor de slaventijd die erbij betrokken wordt. Daar kan ik echt niet bij.
pi_132364145
quote:
2s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:15 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens.

Wat ik zo absurd vind is die vergoeding voor de slaventijd die erbij betrokken wordt. Daar kan ik echt niet bij.
Dat is inderdaad ook absurd. Men moet 2 zaken gescheiden houden: vergoeding vanwege slavernij enerzijds en de Sinterklaasviering anderzijds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')