Dat is niet 'Egypte', maar gewoon een gekkie, niet?quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Egyptische claim tegen joden van 3300 jaar oud
Egypte was het er 10 jaar geleden in ieder geval al mee eens.
Uit journalistiek oogpunt is dat meer dan voldoende.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Joden voor de slavernij in Egypte?
Haha, dat is nooit bewezen man. Enige bron is de Bijbel.
Nee, staten claimen dat niet. Het zijn altijd individuen voor zover ik weet. En ja, de meeste claims zijn niet serieus te nemen. Herstelbetalingen die wel door staten wordt onderhandeld gebeurt allemaal op politiek niveau.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is niet 'Egypte', maar gewoon een gekkie, niet?
Natuurlijk, het kan. In het geval van joodse slaven is echter een ander verhaal. Alleen de Bijbel vermeldt het, terwijl de Egyptische bronnen uit die periode zwijgen. Ook zijn er geen sporen gevonden van de Exodus.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, staten claimen dat niet. Het zijn altijd individuen voor zover ik weet. En ja, de meeste claims zijn niet serieus te nemen. Herstelbetalingen die wel door staten wordt onderhandeld gebeurt allemaal op politiek niveau.
Wat betreft Nederland is er wel een belangrijke uitspraak geweest:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Rawagede
Een ander nationaal drama waar
'Nederland aan de verkeerde kant van de geschiedenis stond' en waar de rechter zich recentelijk ook over heeft uitgesproken. Het kan dus wel.
Tradities veranderen continu. Het sinterklaasfeest is door de jaren heen ook aangepast.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:40 schreef Jordony het volgende:
Wat een trieste ophef over zwarte piet. Lager qua niveau kunnen we niet gaan in Nederland.
Het merendeel van de me mensen komen hier wonen, met inachtneming van de tradities. Als je dan gaat lopen zeiken over een 'racistische' traditie en dit wilt afschaffen had je 2 keer moeten nadenken voordat je hier kwam wonen. Je blijft met je poten van de tradities af.
"Had je hier maar niet moeten komen wonen" zeggen tegen mensen die hier gewoon geboren zijnquote:Op zondag 20 oktober 2013 11:40 schreef Jordony het volgende:
Wat een trieste ophef over zwarte piet. Lager qua niveau kunnen we niet gaan in Nederland.
Het merendeel van de me mensen komen hier wonen, met inachtneming van de tradities. Als je dan gaat lopen zeiken over een 'racistische' traditie en dit wilt afschaffen had je 2 keer moeten nadenken voordat je hier kwam wonen. Je blijft met je poten van de tradities af.
Tuurlijk niet. Elke agent staat achter zwarte piet dus zal niks doen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:13 schreef Party_P het volgende:
Als dit allemaal door zou gaan en verboden zou worden, dan mag je oppassrn als je toch als zwarte piet verkleed gaat. Straks word je nog opgepakt ook. Of wordt de verkleedwinkel opgedoekt vanwege het verkopen van racisme opwekkend materiaal
Klopt maar tradities veranderen continu. Nederlanders zijn ook van het vereren van Wodan naar het vereren van de christelijke god overgestapt. Oftewel, een traditie die is veranderd.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:40 schreef Jordony het volgende:
Dus omdat cultuur en tradities veranderen, moet Zwarte Piet in de ban worden gedaan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt maar tradities veranderen continu. Nederlanders zijn ook van het vereren van Wodan naar het vereren van de christelijke god overgestapt. Oftewel, een traditie die is veranderd.
Of wil jij zeggen dat tradities nooit veranderen en jij nog steeds Wodan vereert net zoals je voorouders deden?
Dat zeg ik niet, Koos. Ik zeg alleen dat tradities continu veranderen. Dus star blijven vasthouden hoe Sinterklaas anno 2013 gevierd wordt, is nogal absurd.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat cultuur en tradities veranderen, moet Zwarte Piet in de ban worden gedaan.
Waarom niet vasthouden aan de huidige viering van Sinterklaas? Waarom nu aanpassen? Of moeten tradities maar veranderen omwille van verandering?quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, Koos. Ik zeg alleen dat tradities continu veranderen. Dus star blijven vasthouden hoe Sinterklaas anno 2013 gevierd wordt, is nogal absurd.
Maar die mensen beschikken (nog) niet over de unieke Nederlandse eigenschappen zoals vrijheid en tolerantie. Dus hier geboren worden maakt je niet automatisch Nederlander.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:03 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
"Had je hier maar niet moeten komen wonen" zeggen tegen mensen die hier gewoon geboren zijnlol
Welke immateriële schadequote:De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.
Je hoeft het van mij niet nu aan te passen. De Sinterklaasviering verandert vanzelf wel naarmate de tijd vordert. Hoe men in 1800 Sinterklaas vierde was ook verschillend ten opzichte van nu. In 2100 zal de Sinterklaasviering vermoedelijk anders zijn dan hoe het anno 2013 gevierd wordt.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom niet vasthouden aan de huidige viering van Sinterklaas? Waarom nu aanpassen? Of moeten tradities maar veranderen omwille van verandering?
Ben ik het mee eens.quote:Opmerkingen als "die negers mogen er niets van zeggen en anders moeten ze maar naar hun eigen land" vind ik absurd.
Dat is inderdaad ook absurd. Men moet 2 zaken gescheiden houden: vergoeding vanwege slavernij enerzijds en de Sinterklaasviering anderzijds.quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:15 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens.
Wat ik zo absurd vind is die vergoeding voor de slaventijd die erbij betrokken wordt. Daar kan ik echt niet bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |