abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:29:41 #91
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132438961
En in plaats van in de uitgaven te gaan snijden, komt er dan
*badumtsssss*
een nieuwe lastenverzwaring!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:52:40 #92
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_132448125
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:35 schreef powerflux het volgende:

[..]

Dat weet ik, goed lezen. ik zeg alle 3 de regelingen. Dat betekent: de huidige, de vorige én de nieuwe.

- in de huidige regeling zou een 88'er pas in 2015 belastingvrij worden, niet 2014 De tabel was als volgt

1988 = 27jaar (2015)
1989 = 28jaar (2017)
1990 = 29jaar (2019)
1991 = 30jaar (2021)
en dan vanaf 30 jaar vrij

- In de regeling daarvoor had hij al dit jaar belastingvrij geweest moeten zijn, want hij was in 2013 al 25 jaar.

en voor de compleetheid
- in de nieuwe regeling, mits deze wordt aangenomen, was de 88er in ieder geval niet vrijgesteld geweest.

Dus 2014 en dan belastingvrij komt uit de lucht vallen
Dit las ik ook ergens, ik heb net een toekomstige klassieker gekocht, gaat deze ook in 2017 onder het kwarttarief vallen?
Het lijkt me logisch dat de auto's die over een x-aantal jaar 40 worden, ook vrijstelling krijgen van mrb.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_132451999
Het kwarttarief is toch ook een overgangsregeling?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:16:43 #94
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132490799
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:12 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoe zit het nu precies met een auto van september 87? is gewoon belastingvrij toch? En volgend jaar kwart tarief toch?
jup heb een auto uit 2-1-1987

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:35 schreef NoBody122 het volgende:
Die Golf van mij is 3 maanden jonger (april 1988) dan die van Dimitri_; benieuwd of ik over 3 maanden ook zo'n brief krijg :P
nee 1987 wel. 1988 moet tot 40 jaar wachten

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:52 schreef IJsblock het volgende:

[..]

Dit las ik ook ergens, ik heb net een toekomstige klassieker gekocht, gaat deze ook in 2017 onder het kwarttarief vallen?
Het lijkt me logisch dat de auto's die over een x-aantal jaar 40 worden, ook vrijstelling krijgen van mrb.
bouwjaar na 1987 dan moet je 100% betalen tot dat hij 40 jaar is. (bij de regeling die ze nu willen invoeren)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:20:08 #95
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132490964
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 22:56 schreef CafeRoker het volgende:
Dit pareltje wil ik toch met jullie delen :D

[..]

http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
hij is teminste eerlijk er staan genoeg diesel en lpg wagens met blijvend belasting vrij
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:40:56 #96
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_132492215
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:16 schreef T42 het volgende:

[..]

jup heb een auto uit 2-1-1987

[..]

nee 1987 wel. 1988 moet tot 40 jaar wachten

[..]

bouwjaar na 1987 dan moet je 100% betalen tot dat hij 40 jaar is. (bij de regeling die ze nu willen invoeren)
Damn....nou ja, enige voordeel is wel dat ik hem als klassieker voor 60 euro per jaar heb kunnen verzekeren en hem alleen als hobby auto gebruik. :)
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_132495193
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:20 schreef T42 het volgende:

[..]

hij is teminste eerlijk er staan genoeg diesel en lpg wagens met blijvend belasting vrij
Ja, echt tenenkrommend af en toe.

Maar zo zijn er ook nog mensen die ¤6.000,- denken te krijgen voor een basic 190D uit 1986 met 180.000km op de teller :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132499693
Nog nieuws? Bijvoorbeeld dat amendement van vliet van kracht blijft, het 40 jaar compromis afgeserveerd en Weekers met pek en veren Den haag uitgejaagd is of zo?
Dit is een Signature....
pi_132503631
Geen nieuws.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  donderdag 24 oktober 2013 @ 09:06:30 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132504476
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:01 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

ja. Je kunt de maanden niet zelf uitkiezen, dat is altijd dec t/m feb.
Ja precies, en die 3 maanden betaald je vrouw het normale tarief, terwijl jij de rest van het jaar op kwarttarief zit. Lijkt me een prima loophole om met belastingkorting het hele jaar te rijden.
censuur :O
pi_132505969
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:53 schreef virl3 het volgende:
Nog nieuws? Bijvoorbeeld dat amendement van vliet van kracht blijft, het 40 jaar compromis afgeserveerd en Weekers met pek en veren Den haag uitgejaagd is of zo?
Alleen dat Weekers met cijfers is gekomen en het verslag van Autobelangen een kopje kleiner gemaakt heeft door met TNO-cijfers/onderzoeken te komen. Zie http://www.rijksoverheid.(...)lastingplan-2014.pdf en http://www.rijksoverheid.(...)update-oldtimers.pdf

Als je het mij vraagt zal men @ Tweede Kamer en Eerste Kamer hier wel genoegen mee nemen.
pi_132506037
Ik vind het wel een goede regeling alleen dat stallen in de winter vind ik belachelijk :( mijn oldtimer gaat door weer, pekel en wind
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]

Wordt verkocht op deze velgen, laat dat duidelijk zijn ;)
Masterbak, alleen doe ff de normale achterlichten er weer in ook :(
Facts don't care about your feelings
pi_132506615
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:24 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Alleen dat Weekers met cijfers is gekomen en het verslag van Autobelangen een kopje kleiner gemaakt heeft door met TNO-cijfers/onderzoeken te komen. Zie http://www.rijksoverheid.(...)lastingplan-2014.pdf en http://www.rijksoverheid.(...)update-oldtimers.pdf

Als je het mij vraagt zal men @ Tweede Kamer en Eerste Kamer hier wel genoegen mee nemen.
Is er al een reactie van stichting autobelangen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132507156
Nee, alleen dat ze inzicht hebben gekregen in "niet-kloppende cijfers" (1 dag voordat het op de rijksoverheid-site stond), maar daarna is het angstvallig stil gebleven. Een beetje raar dus.
pi_132512947
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het wel een goede regeling alleen dat stallen in de winter vind ik belachelijk :( mijn oldtimer gaat door weer, pekel en wind

[..]

Masterbak, alleen doe ff de normale achterlichten er weer in ook :(
Doekje met thinner en hij is zo weer de oude.. :) 1200,00 mag je hem hebben en zelf doen.. :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132518477
Nee zit zelf al met een bruin wrak :P
Facts don't care about your feelings
pi_132518666
1000,- maar lager ook niet, wil een 750i E32 halen..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132518673
2 jaar apk, nog nooit op LPG gelopen.. :@
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132518773
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde :?
pi_132520179
quote:
4s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:28 schreef r8v2 het volgende:
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde :?
Ik weet het niet precies, daarom ben ik ook heel benieuwd wat Autobelangen zegt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132522655
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 09:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja precies, en die 3 maanden betaald je vrouw het normale tarief, terwijl jij de rest van het jaar op kwarttarief zit. Lijkt me een prima loophole om met belastingkorting het hele jaar te rijden.
De details van de regeling zijn nog niet duidelijk. Het zou me niets verbazen als het zo geformuleerd is dat de auto in kwestie tijdens die maanden geschorst zou moeten zijn geweest, en dat een wisseling van eigenaar die keuze niet reset.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:44:33 #112
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132529349
bij rdw omkeuring aangevraagd voor landbouw voertuig dat is toch beter dan 8 jaar schorsen
pi_132529711
Voor welke van je 30 bolides? :P
pi_132530215
quote:
4s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:28 schreef r8v2 het volgende:
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde :?
Autobelangen beweerde telkens dat alles van de overheid en TNO etc op verkeerde importcijfers gebaseerd is. Maar dat blijkt dus mee te vallen. Daarnaast: het probleem van het "misbruik" van de oldtimerregeling heeft niet zozeer met de import te maken, maar het dagelijks gebruik van bijvoorbeeld een oude diesel en daar is de regeling nooit voor bedoeld geweest. ;)
pi_132531696
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:51 schreef ColtZ40 het volgende:
Voor welke van je 30 bolides? :P
die passat?
pi_132536667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:02 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Autobelangen beweerde telkens dat alles van de overheid en TNO etc op verkeerde importcijfers gebaseerd is. Maar dat blijkt dus mee te vallen. Daarnaast: het probleem van het "misbruik" van de oldtimerregeling heeft niet zozeer met de import te maken, maar het dagelijks gebruik van bijvoorbeeld een oude diesel en daar is de regeling nooit voor bedoeld geweest. ;)
Niet voor bedoeld geweest, maar een beetje gedogen was wel netjes geweest. Je levert uiteindelijk een hoop comfort in en je hebt meer onderhoudskosten. Daarbij wat wil je dan, iedereen de trein in? Of zich niet verplaatsen?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:02:33 #117
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132537348
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:36 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Niet voor bedoeld geweest, maar een beetje gedogen was wel netjes geweest. Je levert uiteindelijk een hoop comfort in en je hebt meer onderhoudskosten. Daarbij wat wil je dan, iedereen de trein in? Of zich niet verplaatsen?
Ik heb met mijn W123 anders meer comfort dan het gros van de bestuurders met een moderne auto. ;)

Een toeslag (en dus niet meteen de volle 100%) voor diesel en LPG vind ik best redelijk aangezien de niet-oldtimers op LPG en diesel hier ook meer belasting voor moeten betalen. En waar ze ook wat meer naar mogen kijken is of het de enige auto van het huishouden is (dus aannemelijker dat de auto voor woon-werkverkeer gebruikt wordt) of dat er nog een auto aanwezig is waar wel MRB over betaald wordt.

Ik vind het spijtig dat alles nu zwart-wit benaderd wordt terwijl er genoeg tussenoplossingen te bedenken zijn waar het merendeel van de berijders zich in kan vinden, waar de schatkist toch iets door gespekt wordt en waar de branche niet zo keihard de dupe van is.
pi_132545330
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 01:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik heb met mijn W123 anders meer comfort dan het gros van de bestuurders met een moderne auto. ;)

Een toeslag (en dus niet meteen de volle 100%) voor diesel en LPG vind ik best redelijk aangezien de niet-oldtimers op LPG en diesel hier ook meer belasting voor moeten betalen. En waar ze ook wat meer naar mogen kijken is of het de enige auto van het huishouden is (dus aannemelijker dat de auto voor woon-werkverkeer gebruikt wordt) of dat er nog een auto aanwezig is waar wel MRB over betaald wordt.

Ik vind het spijtig dat alles nu zwart-wit benaderd wordt terwijl er genoeg tussenoplossingen te bedenken zijn waar het merendeel van de berijders zich in kan vinden, waar de schatkist toch iets door gespekt wordt en waar de branche niet zo keihard de dupe van is.
Comfort qua airco, cruise control, usb stick inpluggen, centrale vergrendeling op afstand, etc, dat tegenwoordig vrij standaard is, zelfs op kleine gebakjes.

En die brandstoftoeslag was idd nog wel te betalen. Niet dat ik me verder druk maak hier in Zweden, maar toch :+.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:06:04 #119
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132546097
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:38 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Comfort qua airco, cruise control, usb stick inpluggen, centrale vergrendeling op afstand, etc, dat tegenwoordig vrij standaard is, zelfs op kleine gebakjes.

En die brandstoftoeslag was idd nog wel te betalen. Niet dat ik me verder druk maak hier in Zweden, maar toch :+.
Onderschat de gemiddelde klassieke Mercedes niet; met name de W126 en de W124 zijn enorm goed uitgerust en hebben al die "extra's" vaak ook gewoon.

Ik heb zelf de meest basic variant, maar dat vind ik juist prachtig. Er gaat simpelweg niets kapot en het is autorijden in z'n puurste vorm.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132546203
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Onderschat de gemiddelde klassieke Mercedes niet; met name de W126 en de W124 zijn enorm goed uitgerust en hebben al die "extra's" vaak ook gewoon.

Ik heb zelf de meest basic variant, maar dat vind ik juist prachtig. Er gaat simpelweg niets kapot en het is autorijden in z'n puurste vorm.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')