Dit las ik ook ergens, ik heb net een toekomstige klassieker gekocht, gaat deze ook in 2017 onder het kwarttarief vallen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 08:35 schreef powerflux het volgende:
[..]
Dat weet ik, goed lezen. ik zeg alle 3 de regelingen. Dat betekent: de huidige, de vorige én de nieuwe.
- in de huidige regeling zou een 88'er pas in 2015 belastingvrij worden, niet 2014 De tabel was als volgt
1988 = 27jaar (2015)
1989 = 28jaar (2017)
1990 = 29jaar (2019)
1991 = 30jaar (2021)
en dan vanaf 30 jaar vrij
- In de regeling daarvoor had hij al dit jaar belastingvrij geweest moeten zijn, want hij was in 2013 al 25 jaar.
en voor de compleetheid
- in de nieuwe regeling, mits deze wordt aangenomen, was de 88er in ieder geval niet vrijgesteld geweest.
Dus 2014 en dan belastingvrij komt uit de lucht vallen
jup heb een auto uit 2-1-1987quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:12 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoe zit het nu precies met een auto van september 87? is gewoon belastingvrij toch? En volgend jaar kwart tarief toch?
nee 1987 wel. 1988 moet tot 40 jaar wachtenquote:Op maandag 21 oktober 2013 00:35 schreef NoBody122 het volgende:
Die Golf van mij is 3 maanden jonger (april 1988) dan die van Dimitri_; benieuwd of ik over 3 maanden ook zo'n brief krijg
bouwjaar na 1987 dan moet je 100% betalen tot dat hij 40 jaar is. (bij de regeling die ze nu willen invoeren)quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:52 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Dit las ik ook ergens, ik heb net een toekomstige klassieker gekocht, gaat deze ook in 2017 onder het kwarttarief vallen?
Het lijkt me logisch dat de auto's die over een x-aantal jaar 40 worden, ook vrijstelling krijgen van mrb.
hij is teminste eerlijk er staan genoeg diesel en lpg wagens met blijvend belasting vrijquote:Op zondag 20 oktober 2013 22:56 schreef CafeRoker het volgende:
Dit pareltje wil ik toch met jullie delen
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
Damn....nou ja, enige voordeel is wel dat ik hem als klassieker voor 60 euro per jaar heb kunnen verzekeren en hem alleen als hobby auto gebruik.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:16 schreef T42 het volgende:
[..]
jup heb een auto uit 2-1-1987
[..]
nee 1987 wel. 1988 moet tot 40 jaar wachten
[..]
bouwjaar na 1987 dan moet je 100% betalen tot dat hij 40 jaar is. (bij de regeling die ze nu willen invoeren)
Ja, echt tenenkrommend af en toe.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:20 schreef T42 het volgende:
[..]
hij is teminste eerlijk er staan genoeg diesel en lpg wagens met blijvend belasting vrij
Ja precies, en die 3 maanden betaald je vrouw het normale tarief, terwijl jij de rest van het jaar op kwarttarief zit. Lijkt me een prima loophole om met belastingkorting het hele jaar te rijden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:01 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ja. Je kunt de maanden niet zelf uitkiezen, dat is altijd dec t/m feb.
Alleen dat Weekers met cijfers is gekomen en het verslag van Autobelangen een kopje kleiner gemaakt heeft door met TNO-cijfers/onderzoeken te komen. Zie http://www.rijksoverheid.(...)lastingplan-2014.pdf en http://www.rijksoverheid.(...)update-oldtimers.pdfquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:53 schreef virl3 het volgende:
Nog nieuws? Bijvoorbeeld dat amendement van vliet van kracht blijft, het 40 jaar compromis afgeserveerd en Weekers met pek en veren Den haag uitgejaagd is of zo?
Masterbak, alleen doe ff de normale achterlichten er weer in ookquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]
Wordt verkocht op deze velgen, laat dat duidelijk zijn
Is er al een reactie van stichting autobelangen?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:24 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Alleen dat Weekers met cijfers is gekomen en het verslag van Autobelangen een kopje kleiner gemaakt heeft door met TNO-cijfers/onderzoeken te komen. Zie http://www.rijksoverheid.(...)lastingplan-2014.pdf en http://www.rijksoverheid.(...)update-oldtimers.pdf
Als je het mij vraagt zal men @ Tweede Kamer en Eerste Kamer hier wel genoegen mee nemen.
Doekje met thinner en hij is zo weer de oude..quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het wel een goede regeling alleen dat stallen in de winter vind ik belachelijkmijn oldtimer gaat door weer, pekel en wind
[..]
Masterbak, alleen doe ff de normale achterlichten er weer in ook
Ik weet het niet precies, daarom ben ik ook heel benieuwd wat Autobelangen zegt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:28 schreef r8v2 het volgende:
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde
De details van de regeling zijn nog niet duidelijk. Het zou me niets verbazen als het zo geformuleerd is dat de auto in kwestie tijdens die maanden geschorst zou moeten zijn geweest, en dat een wisseling van eigenaar die keuze niet reset.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja precies, en die 3 maanden betaald je vrouw het normale tarief, terwijl jij de rest van het jaar op kwarttarief zit. Lijkt me een prima loophole om met belastingkorting het hele jaar te rijden.
Autobelangen beweerde telkens dat alles van de overheid en TNO etc op verkeerde importcijfers gebaseerd is. Maar dat blijkt dus mee te vallen. Daarnaast: het probleem van het "misbruik" van de oldtimerregeling heeft niet zozeer met de import te maken, maar het dagelijks gebruik van bijvoorbeeld een oude diesel en daar is de regeling nooit voor bedoeld geweest.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:28 schreef r8v2 het volgende:
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde
Niet voor bedoeld geweest, maar een beetje gedogen was wel netjes geweest. Je levert uiteindelijk een hoop comfort in en je hebt meer onderhoudskosten. Daarbij wat wil je dan, iedereen de trein in? Of zich niet verplaatsen?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:02 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Autobelangen beweerde telkens dat alles van de overheid en TNO etc op verkeerde importcijfers gebaseerd is. Maar dat blijkt dus mee te vallen. Daarnaast: het probleem van het "misbruik" van de oldtimerregeling heeft niet zozeer met de import te maken, maar het dagelijks gebruik van bijvoorbeeld een oude diesel en daar is de regeling nooit voor bedoeld geweest.
Ik heb met mijn W123 anders meer comfort dan het gros van de bestuurders met een moderne auto.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:36 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Niet voor bedoeld geweest, maar een beetje gedogen was wel netjes geweest. Je levert uiteindelijk een hoop comfort in en je hebt meer onderhoudskosten. Daarbij wat wil je dan, iedereen de trein in? Of zich niet verplaatsen?
Comfort qua airco, cruise control, usb stick inpluggen, centrale vergrendeling op afstand, etc, dat tegenwoordig vrij standaard is, zelfs op kleine gebakjes.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik heb met mijn W123 anders meer comfort dan het gros van de bestuurders met een moderne auto.![]()
Een toeslag (en dus niet meteen de volle 100%) voor diesel en LPG vind ik best redelijk aangezien de niet-oldtimers op LPG en diesel hier ook meer belasting voor moeten betalen. En waar ze ook wat meer naar mogen kijken is of het de enige auto van het huishouden is (dus aannemelijker dat de auto voor woon-werkverkeer gebruikt wordt) of dat er nog een auto aanwezig is waar wel MRB over betaald wordt.
Ik vind het spijtig dat alles nu zwart-wit benaderd wordt terwijl er genoeg tussenoplossingen te bedenken zijn waar het merendeel van de berijders zich in kan vinden, waar de schatkist toch iets door gespekt wordt en waar de branche niet zo keihard de dupe van is.
Onderschat de gemiddelde klassieke Mercedes niet; met name de W126 en de W124 zijn enorm goed uitgerust en hebben al die "extra's" vaak ook gewoon.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:38 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Comfort qua airco, cruise control, usb stick inpluggen, centrale vergrendeling op afstand, etc, dat tegenwoordig vrij standaard is, zelfs op kleine gebakjes.
En die brandstoftoeslag was idd nog wel te betalen. Niet dat ik me verder druk maak hier in Zweden, maar toch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Onderschat de gemiddelde klassieke Mercedes niet; met name de W126 en de W124 zijn enorm goed uitgerust en hebben al die "extra's" vaak ook gewoon.
Ik heb zelf de meest basic variant, maar dat vind ik juist prachtig. Er gaat simpelweg niets kapot en het is autorijden in z'n puurste vorm.Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |