abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132361512
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die 3 maanden is natuurlijk helemaal geen verplichting, het staat de eigenaar nog altijd vrij om normaal motorrijtuigenbelasting te betalen.
Maar als je nou krenterig wilt zijn, en toch het kwarttarief wilt benutten, en het hele jaar wilt rijden, kan je de auto dan net voor de winter op naam van je vrouw zetten, 3 maanden belasting betalen, en daarna weer op je eigen naam zetten? Kost je 2 keer per jaar overschrijven, 3 maanden belasting, en 9 maanden kwarttarief!
Of hebben ze hier een stokje voor gestoken?
ja. Je kunt de maanden niet zelf uitkiezen, dat is altijd dec t/m feb.
pi_132361557
Ik denk dat ik als ik zo'n dieselbenz had gewoon met een barrelrally mee zou doen en het ding naar een afrikaans weeshuis of iets dergelijks zou brengen. Financieel is hij toch bijna niets meer waard en op deze manier hou je er nog een leuke reis aan over.
pi_132361595


Wordt verkocht op deze velgen, laat dat duidelijk zijn ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132361789
Ja, die zijn een stuk beter :').
pi_132362908
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:55 schreef valek het volgende:

[..]

Maae het moet volgens mij nog steeds door de 1ste kamer goedgekeurd worden. En voordat dit gebeurd is zitten we al bijna op het einde van het jaar. Toch?
Ja, het zal uiterlijk half december aangeboden worden, en dan gaat het gewoon per 1-1-2014 in. Is ook niet spannend, want er zijn zelfs maatregelen in het verleden doorgevoerd dat 1 dag na stemming al ingevoerd werd. Een ander mooi recent voorbeeld is de Btw-verhoging: dat heeft ook niet gek lang geduurd (korter en sneller dan die oldtimer-soap nu).
pi_132363016
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.
Speciale modellen en uitvoeringen ervan wel.
Leuk detail: dat riep men ooit over de Volvo Amazon ook, sterker nog: toen die toegelaten werden bij de Volvo-club hier in NL dreigde heel die club te klappen omdat men vond dat dat geen klassieker was.

Ander leuk voorbeeld: de Ford Mustang die nu een klassieker is, was eigenlijk de Opel Kadett van de USA in de jaren '60. Iets wat nu misschien geen klassieker is, kan dat gerust over 10-20 jaar wel zijn. Dat kan ook voor een 740 gelden. ;)
pi_132363259
Zelfs ik had dat tien jaar geleden al. Een 140 was gewoon een oud schijthok. Inmiddels zijn het wel echt klassiekers.
pi_132363263
Kijk ook naar de Kever, Mini, Eend, Renault 4 etc. Allemaal auto's met enorme productie aantallen en vele decennia lang geproduceerd. Toch hebben die nu echt wel de status van klassieker. Dat terwijl de Mini en Kever nog niet eens zo gek lang uit productie zijn. De originele Mini is tot en met het jaar 2000 nieuw geproduceerd en ook in ons land verkocht. De Kever is nog iets langer geproduceerd, maar de laatste jaren niet meer voor de Europese markt.
pi_132363891
quote:
Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.
Speciale modellen en uitvoeringen ervan wel.
Had ik je m'n oldtimer al voorgesteld? >:) En ik heb er een berg lol mee.
Dit is een Signature....
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:08:53 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:11:34 #71
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132365640
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:51 schreef Dimitri_ het volgende:
Oké.. Ik kreeg dus vandaag de vrijstellingbrief voor mijn januari '88er.
[ link | afbeelding ]

Hoe moet ik dit nu intepreteren? Blij met een dode mus omdat het toch gaat veranderen?
dat is het systeem wat per 1-1-2013 in in gegaan nieuwe gaat per 1-1-2014 in dan krijg je weer een brief
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:12:59 #72
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132365677
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:01 schreef Ivo1985 het volgende:
December 2013 gelden sowieso nog de oude regels, dus als we Jan+Feb 2014 'cadeau' krijgen, hoeft je auto deze winter nog helemaal niet de stalling in.
in jan of feb krijg je pas de brief met de keuze 100% of 25%
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:16:55 #73
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132365788
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:35 schreef einszweiachtung het volgende:
Laten we eerlijk zijn de echte Oldtimer fans rijden toch Benzine, op een Amerikaan op LPG daargelaten. Het is gewoon mensen zoeken altijd wat om onder hun lasten uit te komen, eerst waren het de grijze platen daarna die oldtimers Mercedes 200 met LPG tank en dalijk die 25km voertuigen. Het is jammer maar helaas
tis meer de stallings verplichting. en de uitzondering. en wat zijn fans? als jij opgegroeit bent in een mercedes 200D in de jaren 80 en die nu je volwassen bent 1 wil hebben uit dat oogpunt dan vind ik dat je fan bent. maar heey als je anders fan bent maakt mij dat ook niet uit ik vind alles met auto's goed (op opel na ;) )
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:18:41 #74
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132365824
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die 3 maanden is natuurlijk helemaal geen verplichting, het staat de eigenaar nog altijd vrij om normaal motorrijtuigenbelasting te betalen.
Maar als je nou krenterig wilt zijn, en toch het kwarttarief wilt benutten, en het hele jaar wilt rijden, kan je de auto dan net voor de winter op naam van je vrouw zetten, 3 maanden belasting betalen, en daarna weer op je eigen naam zetten? Kost je 2 keer per jaar overschrijven, 3 maanden belasting, en 9 maanden kwarttarief!
Of hebben ze hier een stokje voor gestoken?
koop ik toch een pekelbak? voor 200 kun je zat kopen en weer verkopen. veiligheid is puntje2

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:53 schreef Mehari het volgende:
Je bent toch niet verplicht om je oldtimer 3 maanden te stallen?
Ik ben van plan gewoon het standaard tarief aan wegenbelasting te betalen.
Alleen bij het gereduceerde tarief geldt die verplichting lijkt mij.
Stalling huren kost mij meer dan wegenbelasting.
Ik heb 4 auto's die allemaal boven de 25 jaar zijn en geen stalling.
voor een auto die nu gratis wat en de afgelopen 2 jaar 750km heeft gereden moet ik ineens 1800 euro dokken.... hij is trouwens al geschorst omdat ik er nooit meer mee reed en de verzekering verlengt moest worden.
pi_132376546
Ja, dan gaat het pijn doen.
Dat valt voor mij wel mee met een BX van 24 Euro, een eend van 11 Euro en 2 auto's van meer dan 40 jaar.
pi_132378640
Dit pareltje wil ik toch met jullie delen :D

quote:
Zelfs na 2013 is deze auto voor 75% wegenbelastingvrij.
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
  zondag 20 oktober 2013 @ 23:48:57 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132380599
Tof karretje, en zeker apart... wel een beetje aan de prijs, dat dan weer wel. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_132381402
Hoe zit het nu precies met een auto van september 87? is gewoon belastingvrij toch? En volgend jaar kwart tarief toch?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  Spellchecker maandag 21 oktober 2013 @ 00:35:17 #79
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_132382079
Die Golf van mij is 3 maanden jonger (april 1988) dan die van Dimitri_; benieuwd of ik over 3 maanden ook zo'n brief krijg :P
Tevens -purist.
pi_132383808
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, daar knapt hij van op... :')
Zo heb ik hem gekocht, en zo kan jij hem ook maken door de plastidip simpel te verwijderen en met een doekje thinner over de achterlichten heen gaan..

Als jij dat mooier vind.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132383838
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:08 schreef r8v2 het volgende:
Ja, die zijn een stuk beter :').
TGF by BBS velgen.. :)

Best oldscool toch?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132384166
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:51 schreef Dimitri_ het volgende:
Oké.. Ik kreeg dus vandaag de vrijstellingbrief voor mijn januari '88er.
[ link | afbeelding ]

Hoe moet ik dit nu intepreteren? Blij met een dode mus omdat het toch gaat veranderen?
Deze brief kan niet bestaan volgens elk van de 3 regelingen. Overigens ben je de 2e met een '88er en zo'n brief waar ik van heb gehoord. Heel bizar!
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_132384389
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 07:28 schreef powerflux het volgende:

[..]

Deze brief kan niet bestaan volgens elk van de 3 regelingen. Overigens ben je de 2e met een '88er en zo'n brief waar ik van heb gehoord. Heel bizar!
de nieuwe regelingen bestaan nog niet, want ze zijn nog niet behandeld. De brief krijg je omdat nu de oude regeling nog geldt.
pi_132384596
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

de nieuwe regelingen bestaan nog niet, want ze zijn nog niet behandeld. De brief krijg je omdat nu de oude regeling nog geldt.
Dat weet ik, goed lezen. ik zeg alle 3 de regelingen. Dat betekent: de huidige, de vorige én de nieuwe.

- in de huidige regeling zou een 88'er pas in 2015 belastingvrij worden, niet 2014 De tabel was als volgt

1988 = 27jaar (2015)
1989 = 28jaar (2017)
1990 = 29jaar (2019)
1991 = 30jaar (2021)
en dan vanaf 30 jaar vrij

- In de regeling daarvoor had hij al dit jaar belastingvrij geweest moeten zijn, want hij was in 2013 al 25 jaar.

en voor de compleetheid
- in de nieuwe regeling, mits deze wordt aangenomen, was de 88er in ieder geval niet vrijgesteld geweest.

Dus 2014 en dan belastingvrij komt uit de lucht vallen

[ Bericht 2% gewijzigd door powerflux op 21-10-2013 08:52:21 ]
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_132385549
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:35 schreef powerflux het volgende:

[..]

Dat weet ik, goed lezen. ik zeg alle 3 de regelingen. Dat betekent: de huidige, de vorige én de nieuwe.

- in de huidige regeling zou een 88'er pas in 2015 belastingvrij worden, niet 2014 De tabel was als volgt

1988 = 27jaar (2015)
1989 = 28jaar (2017)
1990 = 29jaar (2019)
1991 = 30jaar (2021)
en dan vanaf 30 jaar vrij

Dus 2014 en dan belastingvrij komt uit de lucht vallen
Verrek, nu je het zegt.... Ik wist het ergens wel maar realiseerde het me niet toen hier over de brief verteld werd. Dikke FAAL van de belastingdienst dus.
pi_132407544
En dan nog een heffing voor gas en diesel.

Ik vind het nog steeds een goede regeling.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132415953
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En dan nog een heffing voor gas en diesel.

Ik vind het nog steeds een goede regeling.
Nou ja, in tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 21 oktober 2013 @ 23:07:46 #88
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132416287
Daar denkt de politiek anders over.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132424321
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nou ja, in tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Klopt absoluut. Maar het is het minst slechtste alternatief t.o.v. de oude regeling.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:02:05 #90
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132427588
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nou ja, in tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
je moet het ook vanuit het pluche van het binnenhof bezien natuurlijk.. Een lastenverzwaring voor ons, is voor hen een lastenverlichting (denken ze). Dat die hele regeling waarschijnlijk op termijn en over de gehele linie gezien veel meer kost als hij oplevert komen ze over een jaartje of wat pas achter :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')