Dan wordt het de Iraanse Hadji Firoez, dat moeten we toch ook niet willen met ons allen!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:16 schreef Perrin het volgende:
Of Sint zwart haar geven en zwart schminken. En dan met gouden kettingen ipv een staf.
Citaat uit jouw citaat: Dit staaltje hypocrisie illustreert mijn inziens voldoende dat we met deze figuur op het verkeerde spoor zitten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:13 schreef Joanne35 het volgende:
Dit staaltje hypocrisie illustreert mijn inziens voldoende dat we met deze figuur op het verkeerde spoor zitten.
Nee, alleen dat men dondersgoed beseft dat Piet internationaal omstreden is en niet op de UNESCO lijst zal belanden. Zeker niet als men enige research naar de herkomst doet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Citaat uit jouw citaat: Dit staaltje hypocrisie illustreert mijn inziens voldoende dat we met deze figuur op het verkeerde spoor zitten.
Dus hypocriet over iets liegen bevestigt dat de leugen waar is?
Onaantastbaar ? In welke zin?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:37 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Er is juridisch een mogelijkheid Sinterklaas onaantastbaar te maken:
Het toevoegen van Sinterklaas aan de UNESCO lijst.
Onaantastbaar als het op de UNECO lijst staat als het goed is, ( je kan dan niet zomaar iets wijzigen )quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onaantastbaar ? In welke zin?
Het wordt strafbaar om de rol in een groen pak te doen?
Het wordt strafbaar om hem na te spelen of te tekenen zonder baard en met jarretels ?
Dat is een aanslag op Nederlandse tradities, bijv vrije meningsuiting.
Doe maar niet.
Wat houdt dat in? Die onaantastbaarheid?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:12 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Onaantastbaar als het op de UNECO lijst staat als het goed is, ( je kan dan niet zomaar iets wijzigen )
die edit van jou:![]()
![]()
![]()
dat je niet zomaar drastische wijzigingen mag doorvoeren. Bekijk het als de pyramide's die op de wereld erfgoedlijst staan. Die mag je ook niet zomaar verbouwen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat houdt dat in? Die onaantastbaarheid?
Dus vanuit het buitenland gaat men dicteren hoe wij de sint moeten spelen of afbeelden ?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:15 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
dat je niet zomaar drastische wijzigingen mag doorvoeren. Bekijk het als de pyramide's die op de wereld erfgoedlijst staan. Die mag je ook niet zomaar verbouwen.
Eehm nee. Nederland heeft een verdrag omtrent immaterieel erfgoed getekend. Vanuit het OCW wordt dat centraal geregeld, niet internationaal oidquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus vanuit het buitenland gaat men dicteren hoe wij de sint moeten spelen of afbeelden ?
da fingerrrrrrr
Dat bepalen we zelf wel. De vrije meningsuiting laten we niet zo inperken vanuit het buitenland
Ik snap dat ook niet hoe men mij wilt verbieden om de sint op een heel ongewone manier uit te beelden. Bijv in een groen pak, met jarretels en zonder baard.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:19 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Eehm nee. Nederland heeft een verdrag omtrent immaterieel erfgoed getekend. Vanuit het OCW wordt dat centraal geregeld, niet internationaal oidEn ik snap niet waarom jouw meningsuiting aangetast zou worden?
Sinterklaas intocht is nationaal geregeld en is ook als dusdanig als evenement juridisch geregeld lijkt me? DAT zal dan dus niet gewijzigd worden. Wat jij wilt zal het systeem een rotzorg zijnquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet hoe men mij wilt verbieden om de sint op een heel ongewone manier uit te beelden. Bijv in een groen pak, met jarretels en zonder baard.
Is dat een drastische wijziging. ? Lijkt mij wel.
Geen weldenkende Nederlandse regering zal mij dat kunnen verbieden.
Mooi dat men zich niet bemoeit met mijn opvattingen van de sint uitbeelden. Zo hoort het ook.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:27 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Sinterklaas intocht is nationaal geregeld en is ook als dusdanig als evenement juridisch geregeld lijkt me? DAT zal dan dus niet gewijzigd worden. Wat jij wilt zal het systeem een rotzorg zijn
Ik beschouw t als erfgoed wat beschermd moet worden..quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mooi dat men zich niet bemoeit met mijn opvattingen van de sint uitbeelden. Zo hoort het ook.
Maar nog steeds hartstikke fout dat of van het buitenland of door een Nederlandse wet bepaald wordt dat de sint gespeeld moet worden volgens een zeker concept.
Dat is blotsinnn...
Hoe wil je beschermen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:33 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Ik beschouw t als erfgoed wat beschermd moet worden..
Er zijn genoeg sinterklaasvieringen, het zal heus niet illegaal zijn om als rode piet rond te lopen oid!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe wil je beschermen?
Met een geldpot sintvieringen financieren? Prima.
De staat moet bepaalde veranderingen in de sintviering verbieden? Dat is waanzin.
Oh nee? Hij was anders al bijna verdwenen hoor. Nog een quote van diezelfde pagina:quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:06 schreef poemojn het volgende:
Onze huidige sint en piet zijn dus ontworpen om bestaande wilde feesten in beschaafde burgerlijke kaders te gieten. Dat de oeroude traditie om het gezicht zwart te maken nu mss niet meer zo burgerlijk of beschaafd is als toen betekent niet dat je van bovenaf opgelegd die tradities gemakkelijk kunt wegnemen.
quote:Bij deze ideologische dreiging voegde zich een praktische. Het was al opgemerkt dat de generatie van tweeverdieners geen zin meer had in bewerkelijke sinterklaassurprises en elkaar liever designspulletjes gaf met Kerstmis, dat in Nederland toch al een 'geeffeest' was geworden sinds werkgevers na de oorlog met kerstgratificaties en kerstpakketten begonnen. De media speelden hierop in door steeds intensiever met Santa Claus op de proppen te komen, die ook een gewenste internationale uitstraling bezat. Naar aanleiding van deze ontwikkelingen schreef NRC-Handelsblad op Sinterklaasavond 1980: 'Het hoge woord moet er maar eens uit: Sinterklaas loopt op zijn laatste benen'. De krant gaf hem nog een jaar of drie, vier. De tekenen wezen inderdaad in die richting. Grootwinkelbedrijven begonnen al met kerstversieringen terwijl Sinterklaas nog in het land was en restaurants en tuincentra sloegen zijn feest zelfs helemaal over.
Een tegenbeweging liet niet lang op zich wachten. De achtergrond hiervan was een groeiend chauvinisme, want Nederland was ongemerkt van een emigratieland in een immigratieland veranderd en het proces van Europese eenwording scheen de nationale identiteit weg te willen poetsen.
wat moet dan wel verboden worden door de overheid ?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:43 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg sinterklaasvieringen, het zal heus niet illegaal zijn om als rode piet rond te lopen oid!
Niks wordt verboden. Het aantasten wordt moeilijker! Voor de preciezere regels moet je het verdrag even nalezenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat moet dan wel verboden worden door de overheid ?
Lieve Joannequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:44 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Oh nee? Hij was anders al bijna verdwenen hoor. Nog een quote van diezelfde pagina:
[..]
Prachtig als er niks verboden wordt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:46 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Niks wordt verboden. Het aantasten wordt moeilijker! Voor de preciezere regels moet je het verdrag even nalezen
ik ben geboren in 1980 en heb het feest altijd gevierd. Echt, het verdwijnt niet zomaar. Heel veel mensen hebben meer gevoel bij Sinterklaas dan bij de Coca Cola kerstman.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:44 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Oh nee? Hij was anders al bijna verdwenen hoor. Nog een quote van diezelfde pagina:
[..]
We kunnen hem ook tot Russisch ambassadeur benoemen ofzo.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:37 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Er is juridisch een mogelijkheid Sinterklaas onaantastbaar te maken:
Het toevoegen van Sinterklaas aan de UNESCO lijst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |