Laat jij je huis dan maar bouwen door een aannemer uit Belgie of Duitsland/Oostenrijkquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:44 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Is voor mij één pot nat. Die hele vastgoedwereld is ziek.
Het is toch allemaal rotzooi.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:45 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Laat jij je huis dan maar bouwen door een aannemer uit Belgie of Duitsland/Oostenrijk
Het is ubarhaupt belachelijk dat de overheid huizen subsidieert.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het is toch ook belachelijk dat de overheid een tweede huis subsidieert. Iedereen kan van zijn tweede huis af, kwestie van aanpassen aan de markt.
En daar is overigens niks mis meequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:19 schreef LogiteX het volgende:
Theoretisch gezien moet huren wel duurder zijn als kopen. Als huren namelijk goedkoper zou zijn dan zou het voor de eigenaar van het pand namelijk aantrekkelijker zijn om het te verkopen.
Je betaalt met huren voor flexibiliteit en het feit dat je zelf weinig geld hebt.
quote:Crisismaatregelen tweede huis worden verlengd
De tijdelijke crisismaatregelen voor woningbezitters die met een tweede huis zitten dat zij niet verkocht krijgen, blijven ook volgend jaar van kracht.
Dat heeft staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) vrijdag bekendgemaakt. De maatregel kost volgens de bewindsman 5 miljoen euro.
Een woningbezitter met dubbele woonlasten heeft nu 3 jaar lang recht op hypotheekrenteaftrek over beide hypotheken, in plaats van de gebruikelijke 2 jaar.
Mooie argumenten maar ik niks wat die 50% onderbouwd. Waarom geen 60, 80, 100%?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:40 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
• Alsmaar dalende maximale leencapaciteit.
De maximale leencapaciteit zal de komende jaren alleen maar verder dalen, zo heeft de overheid al aangekondigd. Tevens zijn al die ingewikkelde constructies om het "maximale uit je HRA te halen" onlangs aan banden gelegd.
• Alsmaar oplopende werkloosheid.
Weliswaar viel dit de afgelopen 2 maanden weer erg mee. Maar de tegengestelde trend is nog niet ingezet. Ook het CPB voorspelt een in 2014 verder oplopende werkloosheid.
• Steeds sterkere loonmatiging
Dat zie je nu al gebeuren: velen krijgen er al jaren niks meer bij, en sommigen moeten zelfs inleveren.
• Steeds lagere pensioenen
Nodigt ook niet erg uit om eens lekker te gaan besteden, laat staan om een 2de (vakantie)huisje voor erbij te kopen.
• Enorme woningvoorraad
Er is momenteel een ongekend aanbod van woningen, zo'n 265.000 op 's Neerlands bekendste woningwebsite.
Afijn, zo kan ik nog wel even doorgaan met negatieve indicaties, die er allen op wijzen dat de richting van de beweging nog steeds omlaag is, en dat voorlopig nog wel even zal zijn.
Daarentegen, het enige argument dat erop wijst dat het binnenkort beter zou gaan, is "omdat de huren zo hoog gemaakt worden, dat men op een gegeven moment wel vanzelf gaat kopen!". Nou, vergeet het maar. De meeste huurders hebben helemaal niet genoeg geld en/of voldoende baanzekerheid om überhaupt te kunnen kopen.
Die hoge huren bewerkstelligen niet meer dan dat het binnenkort toch nog heel erg druk gaat worden onder die brug.
Doen ze niet. E jij hebt het over de koop van woningen, waar de overheid ook helpt bij huur.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:02 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Het is ubarhaupt belachelijk dat de overheid huizen subsidieert.
Ik vind het een beetje raar. Stel je huurt een woning voor 1000 per maand (want je kan of wil niet kopen). Zou je dezelfde woning kopen, dan worden je maandlasten ineens een stuk lager... Dat is wel vreemd. En dat terwijl je die lasten voor de koop maar dertig jaar hebt en als je huurt de rest van je leven...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:19 schreef LogiteX het volgende:
Theoretisch gezien moet huren wel duurder zijn als kopen. Als huren namelijk goedkoper zou zijn dan zou het voor de eigenaar van het pand namelijk aantrekkelijker zijn om het te verkopen.
Je betaalt met huren voor flexibiliteit en het feit dat je zelf weinig geld hebt.
Subsidie is maar wat duidelijk, maar vooruit laten we het belastingkorting noemen. De overheid helpt trouwens alleen bij huur voor mensen tot een bepaald inkomen, de hra is er voor iedereen met een koophuis.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doen ze niet. E jij hebt het over de koop van woningen, waar de overheid ook helpt bij huur.
Ook onzin, zet de eigen woning in box 3 net als dat een ander zijn spaargeld in box 3 heeft zitten.quote:Maar wat vind jij van de eigen woningforfait?
Vergeet niet dat bij een koophuis een hoop extra factoren komen: je k.k., het grootonderhoud, maar ook risco op verlies, gebondenheid etc. Moielijk in geld uit te drukken, maar het zijn wel factorenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:47 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind het een beetje raar. Stel je huurt een woning voor 1000 per maand (want je kan of wil niet kopen). Zou je dezelfde woning kopen, dan worden je maandlasten ineens een stuk lager... Dat is wel vreemd. En dat terwijl je die lasten voor de koop maar dertig jaar hebt en als je huurt de rest van je leven...
daarnaast gaan ouderen het liefst huren die laatst tien jaar dat ze nog in Nederland wonen in gezondheid, voor al het geld naar hun eigen verzorging gaatquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Vergeet niet dat bij een koophuis een hoop extra factoren komen: je k.k., het grootonderhoud, maar ook risco op verlies, gebondenheid etc. Moielijk in geld uit te drukken, maar het zijn wel factoren
Minimaal 50% heb ik volgens mij laatst eens gezegd. Ik denk dat je op basis van deze argumenten wel tot de voorspelling moet komen dat de prijsdaling zeker meer dan 50% zal zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mooie argumenten maar ik niks wat die 50% onderbouwd. Waarom geen 60, 80, 100%?
En ik gaf je in die andere posting een compliment hè, dat het je niet aanstaat omdat jij lange tijd op een bepaald niveau hier aanwezig was, maakt het nog geen ad hominem
Ben niet op de hoogte van elk regeltje, taxje en subsidietje. Weet wel dat er veel te veel van zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doen ze niet. E jij hebt het over de koop van woningen, waar de overheid ook helpt bij huur.
Maar wat vind jij van de eigen woningforfait?
Ik ging voor het gemak even uit van de abstracte situatie dat iemand oneindig lang huurt / woont.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje raar. Stel je huurt een woning voor 1000 per maand (want je kan of wil niet kopen). Zou je dezelfde woning kopen, dan worden je maandlasten ineens een stuk lager... Dat is wel vreemd. En dat terwijl je die lasten voor de koop maar dertig jaar hebt en als je huurt de rest van je leven...
Vergeet ook niet, dat de bovengenoemde factoren 1 t/m 4, juist en vooral de mensen in de huursector treffen: oplopend ewerkeloosheid, dalende koopkracht en pensioenen die gekort worden: het zorgt ervoor dat juist de groepen mensen in huurwoningen, het echt wel achterwege laat om de koopwoningen markt op te gaan.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:40 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
De maximale leencapaciteit zal de komende jaren alleen maar verder dalen, zo heeft de overheid al aangekondigd. Tevens zijn al die ingewikkelde constructies om het "maximale uit je HRA te halen" onlangs aan banden gelegd.
Weliswaar viel dit de afgelopen 2 maanden weer erg mee. Maar de tegengestelde trend is nog niet ingezet. Ook het CPB voorspelt een in 2014 verder oplopende werkloosheid.
Dat zie je nu al gebeuren: velen krijgen er al jaren niks meer bij, en sommigen moeten zelfs inleveren.
Nodigt ook niet erg uit om eens lekker te gaan besteden, laat staan om een 2de (vakantie)huisje voor erbij te kopen.
• Enorme woningvoorraad
Er is momenteel een ongekend aanbod van woningen, zo'n 265.000 op 's Neerlands bekendste woningwebsite.
Afijn, zo kan ik nog wel even doorgaan met negatieve indicaties, die er allen op wijzen dat de richting van de beweging nog steeds omlaag is, en dat voorlopig nog wel even zal zijn.
Daarentegen, het enige argument dat erop wijst dat het binnenkort beter zou gaan, is "omdat de huren zo hoog gemaakt worden, dat men op een gegeven moment wel vanzelf gaat kopen!". Nou, vergeet het maar. De meeste huurders hebben helemaal niet genoeg geld en/of voldoende baanzekerheid om überhaupt te kunnen kopen.
Ja, zo werkt het bijna altijd? Kopen zou altijd voor de langere termijn goedkoper moeten zijn. En 30 jaar is een lange tijd, in een mensenleven en al helemaal als je naar enkel in rendement geïnteresseerd bent.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Leuk voor je verhaal, maar bij al jouw argumenten is afgelopen half jaar een herstel ingetreden, Daling werkloosheid is minder sterk, positie banken is sterk verbeterd mede dankzij annuïteiten, woningen die te koop staan neemt het aantal zelf iets van af en is nu onder de 265.000 gekomen(eerst verkopen dan kopen zorgt sowieso voor een stijging). Aantal verkopen neemt aanzienlijk toe, alles duidt er op dat het dieptepunt voorbij is. Kijk ook eens naar de beurzen die 1,5 tot 2 jaar op de economie vooruit lopen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:40 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
• Enorme woningvoorraad
Die hoge huren bewerkstelligen niet meer dan dat het binnenkort toch nog heel erg druk gaat worden onder die brug.
De werkeloosheid stijgt nog steeds, de positie van de banken is uiterst wankel, minder huizen te koop omdat verkopers ze terug halen uit de verkoop (komt geen hond kijken), de beurs ligt er al jaren belabberd bij ten teken dat ook op langere termijn, géén enkel herstel te verwachten is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:50 schreef Bayswater het volgende:
Leuk voor je verhaal, maar bij al jouw argumenten is afgelopen half jaar een herstel ingetreden, Daling werkloosheid is minder sterk, positie banken is sterk verbeterd mede dankzij annuïteiten, woningen die te koop staan neemt het aantal zelf iets van af en is nu onder de 265.000 gekomen(eerst verkopen dan kopen zorgt sowieso voor een stijging). Aantal verkopen neemt aanzienlijk toe, alles duidt er op dat het dieptepunt voorbij is. Kijk ook eens naar de beurzen die 1,5 tot 2 jaar op de economie vooruit lopen.
En dit is nog maar het begin van een opsomming. Ik kan nog wel een tijdje doorgaan:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:10 schreef blomke het volgende:
[..]
De werkeloosheid stijgt nog steeds, de positie van de banken is uiterst wankel, minder huizen te koop omdat verkopers ze terug halen uit de verkoop (komt geen hond kijken), de beurs ligt er al jaren belabberd bij ten teken dat ook op langere termijn, géén enkel herstel te verwachten is.
De huidige crisissituatie is de nieuwe economische situatie; voor nu én voor de toekomst.
Ga ik NU doen!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:50 schreef pfaf het volgende:
Hpeopjes, heb jij de Volkskrant, zo ja, zou ik pagina 24 en 25 eens lezen.
Nee, ik ben niet zo van kranten, en al helemaal niet van de Volkskrant.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:50 schreef pfaf het volgende:
Hpeopjes, heb jij de Volkskrant, zo ja, zou ik pagina 24 en 25 eens lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |