Gewoon je helm ophouden, ziet niemand je beschaamde gezichtquote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:05 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Haha das wel zuur ja.
Zo kwam ik wel eens zonder benzine te staan in centrum
Ik had dat btw ook nog met de stoppie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:12 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Gewoon je helm ophouden, ziet niemand je beschaamde gezicht
Nee, dat was geen stijlquote:
Waarom op de beurs pas? die dingen haal je op elke hoek van de straat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:23 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb nu ff voor 2 tientjes zon setje standaard alpine dopjes gehaald bij de motorzaak laat ik op de beurs wel weer nieuwe aanmeten....
nee zijn niet van die dingen die je tussen je vingers moet rollen. Deze dusquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waarom op de beurs pas? die dingen haal je op elke hoek van de straat.![]()
Ik heb a.s. zaterdagmiddag een afspraak op de terugweg naar huis vanuit het werk, om afdrukken te maken, dan zou ik ze binnen 10 dagen moeten hebben.![]()
Ik gebruik ze minimaal 6 uur per dag beroepsmatig, en ik heb nu al schrale oortjes van die 'propdoppen', dat werkt dus écht niet
Klinkt erg bekend, maar met mij was het in Bosnië en dan met m'n bakkes (en motor) evt in een auto. Kan er nu om lachen, maar op dat moment zeker niet. Uiteindelijk zat er hoogstens 20 cm tussen m'n voorwiel en de bestuurdersdeur. Precisienoodstop Balkan-style.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:26 schreef KneusTeun het volgende:
Nee, dat was geen stijldat was een "i'm dead" momentje.
250kg aan fiets wat met meer dan 80km/h aankomt zo hard mogelijk stoppen... ik had gelukkig de controle om de boel niet te laten blokkeren. Anders gleed ik waarschijnlijk door rood met me bakkes over het asfalt....
dat het schuim van je zadel vast tussen de billen zitquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:38 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Klinkt erg bekend, maar met mij was het in Bosnië en dan met m'n bakkes (en motor) evt in een auto. Kan er nu om lachen, maar op dat moment zeker niet. Uiteindelijk zat er hoogstens 20 cm tussen m'n voorwiel en de bestuurdersdeur. Precisienoodstop Balkan-style.
"Are you OK" vroeg de bestuurder van die auto terwijl'ie ijzig kalm z'n auto weer terug van de weg afreed. Ik kon gewoon niks uitbrengen
Sja, dan liggen je prioriteiten idd duidelijk andersquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:21 schreef Salatrel het volgende:
En waar jij ze 6 uur per dag in hebt rij ik woonwerk 20 minuten enkele reis
Olie koelvloeistof en bandenspanningquote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:03 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb hier een oude Promotor liggen waarin de motor van een meisje wordt gekeurd.
Eén keer raden welke drie minpunten er zijn geconstateerd.
De laatste is alvast goed.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:06 schreef klawie het volgende:
[..]
Olie koelvloeistof en bandenspanning
Remvloeistof voor en achter, check.quote:
ketting spannen/smerenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Remvloeistof voor en achter, check.
Het laatste punt doet haar vader altijd voor haar, maar dat is nu ze het huis uit is toch weer een stukje rijden en te veel moeite waardoor ze het laat schieten.
Jawel! 'Elke keer dat smeren en af en toe stellen is niets voor mij, dus dat laat ik lekker aan mijn vader over.'quote:
Ik vertrouw de spanning van mijn voorband nooit helemaal en smeren doe ik trouw elke +/- 400 km.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:17 schreef klawie het volgende:
Ik lijk dan echt een vrouw ik span en smeer ook nooit en pomp nooit me banden op tussen beurten in echt faal
Smeren gewoon als ik een flink stuk heb gereden, even op de bok na een rit.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vertrouw de spanning van mijn voorband nooit helemaal en smeren doe ik trouw elke +/- 400 km.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'s avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:10 schreef KneusTeun het volgende:
Sala en Deka, laat IJsland maar varen ik heb de nieuwe eindbestemming voor jullie!JeuzesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
vind ze niet zo heel erg lekker, heb me laatste toen maar weggegeven.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:41 schreef Salatrel het volgende:
Kennen jullie dat filmpje van baronvongrumble waarin hij die doubledecker chocoladereep koopt? Ik heb die vandaag ook op. Fucking lekker
ja ik kocht er 1 en niet een heel pakquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:48 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
vind ze niet zo heel erg lekker, heb me laatste toen maar weggegeven.
Ik had mijn ogen weer is groter dan mijn maagquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:58 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja ik kocht er 1 en niet een heel pak
Weer effe wat vertrouwen opbouwenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:50 schreef Piles het volgende:
Morgen mn motor weer ophalenKijken of ik het nog durf na de glijpartij...
Dat is geen keuze hoorquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:01 schreef klawie het volgende:
2keuze's voor morgen
winkelen met 2 dames of de hele dag lkkr touren op de motor
Is wel nodig jaquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:45 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Weer effe wat vertrouwen opbouwen
Leuk ding, lekker veel power ook, maar niet geschikt om met mijn lange lijf elke dag mee naar mijn werk en terug te rijden. Helaas.. Morgen een Kawa ER-5 proberen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:11 schreef picodealion het volgende:
Vandaag of morgen proefritje op een GSX 1100 F, ben benieuwd.
die is nog kleinerquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:16 schreef picodealion het volgende:
[..]
Leuk ding, lekker veel power ook, maar niet geschikt om met mijn lange lijf elke dag mee naar mijn werk en terug te rijden. Helaas.. Morgen een Kawa ER-5 proberen.
Dat doe ik ook alquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:58 schreef Dekatria het volgende:
Jongens, praat me es uit het kopen van een klassiekert voor erbij. Ik heb nog 2 reizen te maken, maar ik blijf maar plaatjes kijken en advertenties opsnorren
Gelukkig hebben we geen plek meer om t kwijt te kunnenquote:Op zondag 20 oktober 2013 00:03 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dat doe ik ook algevaarlijke hobby om heel MP en speurders uit je kop te kennen qua oldtimers. gaat nog keer geld kosten
staat bijvoorbeeld een leuke GN250 streettracker op MP
op weg naar Leeds kwam ik er een heleboel tegen.....quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:46 schreef Gummiebeer het volgende:
Blij dat ik daarnet in het koekblik zat. Kwam een spookrijder tegen!
waar, in boekelo/haaksbergen?quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:22 schreef KneusTeun het volgende:
gewoon stug volhouden op de rechterbaan! en de pliesie bellen
Zo oldtimers kijken
Hier ook. Maar je kunt "verder gaan op eigen risico".quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:05 schreef Dekatria het volgende:
Ligt MF er bij jullie ook uit trouwens? Google heb het hier geblockt mbt malware.
quote:motor-forum.nl
Als je MF bezoekt met oa Chrome krijg je mogelijk een waarschuwing van Google. We hebben het gefixt en wachten op hercontrole van Google.
Sorry ja, was al weg hequote:Op zondag 20 oktober 2013 11:42 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
waar, in boekelo/haaksbergen?
ik ga nu even een ritje op de motor maken en ik denk dat ik in boekelo eens even afstap
bullshit, ik ben 1.85 en ik heb nergens last van.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:36 schreef klawie het volgende:
[..]
Ik ben ongv 1.75 en voor mij was hij al iets te klein
ik heb er ook 1 gehad maar voor mij gevoel was hij klein maar kan voor iedereen anders zijnquote:Op zondag 20 oktober 2013 20:45 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
bullshit, ik ben 1.85 en ik heb nergens last van.
ooit op gereden?
T was btw mijn er5 waar de proefrit mee gereden werd en dacht niet dat ie tegen viel.
Welke? En wat wil je daarvoor hebben?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:42 schreef klawie het volgende:
Ik heb trouwens ook nog een setje valbeugels liggen voor een er5
ik heb 1 voor de voorkantquote:
Ik heb geen motorspullies helaasquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:09 schreef klawie het volgende:
[..]
ik heb 1 voor de voorkant
links en rechts 'blok' beschermers
en links en rechts voor de zijkant die maak je vast aan de veerpoot
als je nog mooi motorspul hebt waar ik iets aan heb kunnen we mooi ruilen zijn we beide blij ;p
Eerst je reizen maken en daarna beloon je jezelf met een bij-brommert.quote:
quote:
ja hey uhhh hallo er zijn nog wat niet besproken bestemmingen op de lijst jaquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:42 schreef Anne het volgende:
[..]
Eerst je reizen maken en daarna beloon je jezelf met een bij-brommert.
Uhmz interessant,quote:Op maandag 21 oktober 2013 03:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja hey uhhh hallo er zijn nog wat niet besproken bestemmingen op de lijst ja
35 euro????quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:41 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb geen motorspullies helaas. Dus dat wordt eventueel ruilen tegen geld.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:42 schreef Anne het volgende:
Eerst je reizen maken en daarna beloon je jezelf met een bij-brommert.
Wie zegt niet dat de twee gecombineerd worden?quote:Op maandag 21 oktober 2013 03:43 schreef Salatrel het volgende:
ja hey uhhh hallo er zijn nog wat niet besproken bestemmingen op de lijst ja
http://www.want.nl/custom(...)en-gevaar-op-de-weg/quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:24 schreef KneusTeun het volgende:
Iemand ervaring met de oude Honda XL500's? '81?
Ga denk ik deze week maar eentje bekijken voor de winter
Erg sexy inderdaad, maar wil hem gewoon houden zo als ie is.quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
http://www.want.nl/custom(...)en-gevaar-op-de-weg/
Ik denk dat als je voor specifieke info zoekt je op ADVrider een heel eind komt. Enorm veel kennis en ervaring daar, met uiteenlopende soorten motoren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:24 schreef KneusTeun het volgende:
Iemand ervaring met de oude Honda XL500's? '81?
Ga denk ik deze week maar eentje bekijken voor de winter
Ja krijg de tip van een maat om 250 te nemen, heeft zelf een XT250 naar Mongolie ofzo gereden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:06 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik denk dat als je voor specifieke info zoekt je op ADVrider een heel eind komt. Enorm veel kennis en ervaring daar, met uiteenlopende soorten motoren.
vandaag weer lekker op mijn eigen fiets.zat toch een stuk comfortabeler dan die cbrquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:32 schreef stinkie het volgende:
Deze week nog even lekker op de motor naar het werk. Prima rijweer vandaag
Met de CBR van een famielid even naar Leedsquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:35 schreef Anne het volgende:
Volgens mij heb ik even iets gemist. Waar ben je naartoe Sala? Voor vakantie? Kamperend? Hoe lang? Wie? Wat? Waar?
Iemand die op de CBR nodig had?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:42 schreef Anne het volgende:
En wat is er in Leeds dan dat ie daar even naartoe moet?
mijn broer doet zijn PhD aan de uni daar dus die woont er een paar jaar en wilde zijn motor daar hebbenquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:42 schreef Anne het volgende:
quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:24 schreef Salatrel het volgende:
Een foto van de bezienswaardigheden staat op fb
je valt nu wel door de mand want blijkbaar heb je mijn status update van vrijdagochtend 05:00 niet gelezenquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:42 schreef Anne het volgende:
Daar staat geen verdere info bij manquote:Op maandag 21 oktober 2013 19:23 schreef Salatrel het volgende:
[..]
je valt nu wel door de mand want blijkbaar heb je mijn status update van vrijdagochtend 05:00 niet gelezen
Die gast heb na 1 middag geen polsen en rug meer over.quote:
Lol, het is ook niet druk ofzoquote:Op maandag 21 oktober 2013 23:51 schreef stinkie het volgende:
http://www.autojunk.nl/20(...)r-vs-suzuki-gsxr1000
En daarom heb ik een echte motor
daar koop je een alp voor!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:49 schreef Dekatria het volgende:
Prijsopgaaf van Hyperpro binnen voor nieuwe achtershock, met inbouw en afstellen. Duurste optie 800 euri
schokkendquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:49 schreef Dekatria het volgende:
Prijsopgaaf van Hyperpro binnen voor nieuwe achtershock, met inbouw en afstellen. Duurste optie 800 euri
Ongetwijfeldquote:
Foto's van je motorquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef Sloggi het volgende:
Modder - Sloggi: 0 - 1 (de modder speelde thuis).
Maar eens wat tractorpaden verkend. Ik ging wel erg enthousiast een paar dieper dan verwachte plassen door, maar ik ben overeind gebleven. Ik ben wel van top tot teen nat.
Tot zover mijn eerste offroadervaring.
/liefdagboek
quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~1400 hier, zou er bij vervanging heb er 2 nodig hebbenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:49 schreef Dekatria het volgende:
Verhoging zit erbij inbegrepen zeggen ze, heb maar even gevraagd of ze de voorvering dan ook meenemen. Zou m.i. een beetje raar zijn als het enkel voor achter geldtquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:24 schreef Maegrim het volgende:
[..]
~1400 hier, zou er bij vervanging heb er 2 nodig hebben
dan mag ik nog evenquote:
Ik begon in Juni op 60.000 ongeveer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:17 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
dan mag ik nog even
Iets van 63000 ofzo
wromquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:54 schreef KneusTeun het volgende:
Leuke brommert!
Wil nog wel keer zo'n ding rijden, alleen dan wel op een afgesloten circuit met goede verzekering.
Motor gebruiken waar ie voor gemaakt isquote:
Waar z'n vriendin met d'r korte pootjes ook op kanquote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:39 schreef KneusTeun het volgende:
nog meer twijfel,misschien toch wat lichters nog.
haha bijnaquote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:13 schreef Salatrel het volgende:
Heb je al een kaal plekje op je achterhoofd Teun waar die duim van punkmuis past? Heb je daarom dat petje?
een meeuwquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:51 schreef Salatrel het volgende:
Er vloog een struisvogel over?
Vandaag was wel een heerlijke dag voor een toertje. Helaas bleef het bij woon werk verkeer
Wat voor?quote:
Das toch heul niet voor pekel?quote:
Still better than a hayabusa!quote:
pics?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:17 schreef KneusTeun het volgende:
Net even wat nieuwe fairing besteld voor het oude beest! is ie straks weer als nieuw
Worden nog verstuurd.quote:
haha nee, probleem is wel de kleurquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:32 schreef Salatrel het volgende:
oh gewoon witen nu ga je ze dus in fc twente kleuren spuiten met groot grolsch erdoorheen
Of vragen of je korting krijgt als je je tieten laat zien.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:30 schreef Salatrel het volgende:
[..]
bellen en vragen of je korting krijgt als je hem zonder kappen neemt
dat zal bij jou eerder werken als bij mij vrees ikquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:31 schreef Anne het volgende:
[..]
Of vragen of je korting krijgt als je je tieten laat zien.
We heten niet allemaal Anne.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:31 schreef Anne het volgende:
[..]
Of vragen of je korting krijgt als je je tieten laat zien.
Bij mij zitten ze allemaal losquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:28 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Worden nog verstuurd.
Zijn gewoon nieuwe achterste witte kappen.
Zat 1 los, dus heb nieuwe besteld zodat het allemaal weer spik en span is.
Die goedkope van Louis is in ieder geval kut met peren en zouden ze gratis weg moeten geven.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:27 schreef kepler het volgende:
Weet iemand trouwens nog een goede beschermhoes voor buiten? Hij moet in principe de hele winter buiten staan en ik rij er niet elke dag op, dus wil hem wel goed beschermen
kijk eens in het contactslot. Daar vond ikde mijnequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:39 schreef Dekatria het volgende:
Godverdomme, ik ben m'n motorsleutels kwijt.
Nu wel serieus?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:39 schreef Dekatria het volgende:
Godverdomme, ik ben m'n motorsleutels kwijt.
heb je wat te doen op je vrije dagquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:47 schreef Dekatria het volgende:
Ik zoek al sinds 1 uur vandaagwilde vertrekken, geen sleutel in de jaszak. Reservesleutel al gehaald, maar van de topkoffer heb ik die niet. Is dus alsnog van belang dat ik ze terugvind.
In je topkoffer misschienquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:47 schreef Dekatria het volgende:
Ik zoek al sinds 1 uur vandaagwilde vertrekken, geen sleutel in de jaszak. Reservesleutel al gehaald, maar van de topkoffer heb ik die niet. Is dus alsnog van belang dat ik ze terugvind.
maak dan een mooi rally achtig kuipjequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:22 schreef kepler het volgende:
[..]
Bij mij zitten ze allemaal losLeuk klusje om van de winter eens wat aan te doen. Ik werk in de composieten-industrie, dus misschien zelfs helemaal van composiet (koolstof uiteraard
) maken
Maar ik ga eens beginnen met een spiegeltje
Het slotquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:55 schreef Salatrel het volgende:
Heb je de complete koffer gesloopt dan?
ik had ook binnen no time een spijker erin. Nieuwe binnenband erin en gaan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:01 schreef Sloggi het volgende:
En toen had ik een lekke band. Een of andere debiel vond het een goed idee een stuk hard kunststof met een spijker erin op de openbare weg te laten slingeren.
Heb een keer nog 2 dagen rond gereden met een schroef in de bandquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:04 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik had ook binnen no time een spijker erin. Nieuwe binnenband erin en gaan.
Gast dat lijkt meer een brommer bij jouquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:42 schreef Tankiej het volgende:
MV Agusta heeft nieuw leuk speelgoed, de Rivale! 800cc 3 cilinder
Proefritje gemaakt vanmiddag, rijdt heel erg goed!
[ afbeelding ]
Hahaha ik weet hetquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:08 schreef Geerd het volgende:
[..]
Gast dat lijkt meer een brommer bij jou![]()
Hoe lang ben je? Maja ook nog naar 3 uurtjes?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hahaha ik weet het
Maar het zit wel heel goed, zelfs met mijn lengte
+/- 1.92quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:10 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoe lang ben je? Maja ook nog naar 3 uurtjes?
Hey dat was bij StarTwin of niet?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:42 schreef Tankiej het volgende:
MV Agusta heeft nieuw leuk speelgoed, de Rivale! 800cc 3 cilinder
Proefritje gemaakt vanmiddag, rijdt heel erg goed!
[ afbeelding ]
Kloptquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:36 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hey dat was bij StarTwin of niet?
Ze hadden toch een of andere proefrijdag georganiseerd? Dacht dat ik zoiets voorbij zag komen althansquote:
Ongeveer.. Vandaag was de introductie van dat model bij alle MV Agusta dealers in Nederland. In principe waren de proefritten alleen voor mensen die ook gelijk een handtekening zette onder het koopcontract, maar er stonden geen afspraken meer en mijn intentie om een andere motor te kopen volgend jaar was ook genoegquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:03 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ze hadden toch een of andere proefrijdag georganiseerd? Dacht dat ik zoiets voorbij zag komen althans
Nicequote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:05 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ongeveer.. Vandaag was de introductie van dat model bij alle MV Agusta dealers in Nederland. In principe waren de proefritten alleen voor mensen die ook gelijk een handtekening zette onder het koopcontract, maar er stonden geen afspraken meer en mijn intentie om een andere motor te kopen volgend jaar was ook genoeg
Haha het ging ook makkelijker dan ik had verwachtquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:06 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nice. Nee Kees/Wieger zijn niet zo heel moeilijk
Klopt, Panigale mag je inderdaad alleen op rijden als je 'm ook écht gaat kopen. Niet zo gek ook natuurlijkquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:08 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Haha het ging ook makkelijker dan ik had verwacht
Kameraad die mee was wilde proefrit maken op de 899 Panigale, maar dat mocht niet..
Ik zou nooit ja zeggen tegen koop als ik niet weet hoe het rijdt. Maar ik snap wel dat ze niet zomaar iedereen er op latenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:10 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Klopt, Panigale mag je inderdaad alleen op rijden als je 'm ook écht gaat kopen. Niet zo gek ook natuurlijk
Nee, inderdaad, maar volgens mij heb je zo'n motor ook meer voor de hebquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:15 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik zou nooit ja zeggen tegen koop als ik niet weet hoe het rijdt. Maar ik snap wel dat ze niet zomaar iedereen er op laten
Je hebt 3 x 2 remblokken nodigquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:24 schreef whY... het volgende:
Even een vraagje, als ik mijn remblokjes wil vervangen en ik bestel hier: http://www.louis.de/_1037(...)STATARTNRGR=10044100
bedoelen ze dan dat ik drie keer een setje moet aanschaffen? ( twee front, 1 rear)
Bij Yamaha XJ 900 staan meerdere discriptions binnen het zelfde tabelvakje.
Dat betekend bij die link dus 3* 31 euro = 93 euro.quote:
Voor die 30,- hoef je het niet te doen. Voel eens aan je schijven, staat ook precies op hoeveel vlees ze nog moeten hebben,quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:29 schreef whY... het volgende:
[..]
Dat betekend bij die link dus 3* 31 euro = 93 euro.
Verschilt dat erg met dit?
http://www.louis.de/_1037(...)gr&artnr_gr=10044261
Dat zou dan 3* 20 = 60 euro zijn.
Banden versleten? Vierkant?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:36 schreef Piles het volgende:
Pfff, 3e rit na mn val vandaag. Sloeg echt helemaal nergens op, kan geen rotonde normaal meer nemen![]()
Morgen nog maar een rondje. Gelukkig genoeg rotondes in Almere om te oefenen
Blokjes zijn nog 'goed' in de dikte, schijven zou ik even kunnen meten. Ik heb het idee dat afgelopen winter ze een beetje glazed zijn waardoor ze wat minder goed remmen. Dan zou blokjes voldoende zijn toch?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:36 schreef Geerd het volgende:
[..]
Voor die 30,- hoef je het niet te doen. Voel eens aan je schijven, staat ook precies op hoeveel vlees ze nog moeten hebben,
Als dit alles nog al krap is kun je beter de hele bende laten vervangen anders sta je om de 5k blokjes te verwisselen
Is hij niet gewoon bang in de bochtjes om opnieuw te vallen?quote:
Schijven worden alleen blauw als ze goed heet worden, blokjes verglazen idd.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:45 schreef whY... het volgende:
[..]
Blokjes zijn nog 'goed' in de dikte, schijven zou ik even kunnen meten. Ik heb het idee dat afgelopen winter ze een beetje glazed zijn waardoor ze wat minder goed remmen. Dan zou blokjes voldoende zijn toch?
Anders zou ik inderdaad ook drie schijven moeten bestellen.
Misschien wel, mijn ervaring is toch zachte band dan wel vierkant,quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:46 schreef whY... het volgende:
[..]
Is hij niet gewoon bang in de bochtjes om opnieuw te vallen?
Dit dus, daarom ook altijd remmen los om hem niet krom te trekken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:59 schreef Salatrel het volgende:
Schijven kunnen echt veel hebben zolang ze maar niet krom trekken.. Met de auto had ik een vastgelopen remklauw. De boel was zo heet geworden dat de rook eraf kwam bij het stoplicht. Complete klauw moest vervangen worden maar de schijf was nog in orde...
Zolang de schijf nog dik genoeg en recht is zou ik die dus lekker laten zitten
Dat ja...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:46 schreef whY... het volgende:
[..]
Is hij niet gewoon bang in de bochtjes om opnieuw te vallen?
Zijspan dan maar ?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat ja...
Voor mn val reed het allemaal prima, ben nu in elke bocht bang om weer te vallen.
Komt allemaal weer goed, zit tussen je oren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat ja...
Voor mn val reed het allemaal prima, ben nu in elke bocht bang om weer te vallen.
Hé, een nieuwe variatie op de zijwieltjes-grapquote:
Dan hang je je helm lekker aan de wilgen tot je van het voorjaar een nieuwe start kunt maken.quote:Op zondag 27 oktober 2013 10:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Hé, een nieuwe variatie op de zijwieltjes-grap![]()
@SD: dat zal vast,maar het rijdt kut nuzeker nu het weer minder wordt, stap ik toch (nog) minder snel op.
Ik heb BT023's, en daarmee doet hij het met 20 graden op kurkdroge weg al als je niet oppast, vandaar dat ik ook niet al te happig ben op nat weer rijden met Brutusjequote:Op zondag 27 oktober 2013 11:02 schreef Maegrim het volgende:
eerste keer op de CB met nat weer maakte ik bijna een highsider, beetje gaan zwiepen bij teveel gas in de bocht![]()
geen fan van de dunflops die eronder liggen
ken het gevoel kom wel weer goed rustig aan opbouwenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat ja...
Heb ik ook gedaan (moest dat ding toch halen bij de garage), dag erna 2 uur gereden (twijfelend, maar wel 2 uur). Gisteren dus na een week niet-rijden weer een ritje, ging minder dan de eerste rittenquote:Op zondag 27 oktober 2013 11:52 schreef Anne het volgende:
Eigenlijk moet je het niet rustig opbouwen, maar meteen weer op die motor stappen. Anders ga je teveel nadenken en wordt die stap alleen maar groter.
Je zou een of twee rijlessen kunnen overwegen om je zelfvertrouwen wat op te krikken?quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan (moest dat ding toch halen bij de garage), dag erna 2 uur gereden (twijfelend, maar wel 2 uur). Gisteren dus na een week niet-rijden weer een ritje, ging minder dan de eerste ritten
Eerst de valbeugel er maar weer op laten zetten rond het motorblok, want die zit er ook nog niet op
Maar ik wil nog wel ff doorrijden eigenlijk, maar dat bekijk ik wel per dag.
Heeft geen zin denk ik, want je wilt sort off terug naar je oude rijstijl, en dat is meestal niet wat een instructeur wil zienquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je zou een of twee rijlessen kunnen overwegen om je zelfvertrouwen wat op te krikken?
Ligt aan de instructeur. De mijne liet vaak merken wat de 'examenmanier' was en hoe je dingen het beste kunt doen als je eenmaal je rijbewijs hebt. Ik snap je punt wel.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft geen zin denk ik, want je wilt sort off terug naar je oude rijstijl, en dat is meestal niet wat een instructeur wil zien![]()
Gewoon rijden, desnoods met een groepje ofzo..
Heb het wel overwogen gisteren, zolang rij ik ook nog niet hč. En bij mijn rij-instructeur zou ik daar wel vertrouwen in hebben, Maar ff zien hoe het gaat, anders doe ik in het voorjaar weer wat lessen als ik de hele winter niet gereden heb.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft geen zin denk ik, want je wilt sort off terug naar je oude rijstijl, en dat is meestal niet wat een instructeur wil zien![]()
Als ik met mijn normale rijstijl een stukkie zou gaan rijden met een instrukteur, zou hij me óf de tering schelden, óf ik was hem na 5 minuten kwijtquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ligt aan de instructeur. De mijne liet vaak merken wat de 'examenmanier' was en hoe je dingen het beste kunt doen als je eenmaal je rijbewijs hebt. Ik snap je punt wel.
Die van mij was een echte motorrijder en hij kon ook wel wat met die fiets. Maar ja, het is wel een feit dat je meestal wat sportiever rijdt als je het papiertje eenmaal hebt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik met mijn normale rijstijl een stukkie zou gaan rijden met een instrukteur, zou hij me óf de tering schelden, óf ik was hem na 5 minuten kwijt![]()
Wat een ongelofelijk schijtweer trouwens zeg
Mjah, ik denk dat het grootste probleem bij mij zit in het ideale lijnen willen rijden en de snelheid, want 50 rijd ik alleen heel effe tijdens het optrekken of als ik achter een josti zit waar ik niet omheen kanquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die van mij was een echte motorrijder en hij kon ook wel wat met die fiets. Maar ja, het is wel een feit dat je meestal wat sportiever rijdt als je het papiertje eenmaal hebt.
Ik weet niet of je daar trots op moet wezen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik met mijn normale rijstijl een stukkie zou gaan rijden met een instrukteur, zou hij me óf de tering schelden, óf ik was hem na 5 minuten kwijt![]()
Wat een ongelofelijk schijtweer trouwens zeg
naar het station en weer terug vanavondquote:Op zondag 27 oktober 2013 12:47 schreef Geerd het volgende:
Wat een weertje gaan er nog mensen rijden?
Werk ze !quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:58 schreef Salatrel het volgende:
[..]
naar het station en weer terug vanavond
Idd lekker zonnetje !quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:58 schreef Anne het volgende:
De zon schijnt! Snel! Naar buiten! Rondje om de kerk!
beetje lamballen.. voetbaldienstje vandaag. Vanaf 17:30 schaft gevolgd door nsrdaaaaaag tot 00:00quote:
Beter dus even pizza eten bij Konakquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
beetje lamballen.. voetbaldienstje vandaag. Vanaf 17:30 schaft gevolgd door nsrdaaaaaag tot 00:00
Mooi man beetje mee vieren met de wind. Naja ben en rijd ik ook niet de lichtste motor maar tochquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:21 schreef daNpy het volgende:
Op de wind na is het wel goed te doen hier
ik heb al warm gegetenquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Beter dus even pizza eten bij Konaken om 22.00 naar huis
quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:34 schreef Geerd het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)andweg,_zandweg.html
Beste klappert
Weg bergquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:34 schreef Geerd het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)andweg,_zandweg.html
Beste klappert
Op de motor? Dan kun je vaarwel zeggen tegen je toekomstige kidsquote:Op maandag 28 oktober 2013 17:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Weg berg.
Waarom bleef 'ie niet gewoon staan?
Hoe die baby ook vliegt als'ie op snelheid isquote:
had ik eerst wel vondt het bagger laatst een gebruikte tomtom rider gekocht werkt veel fijnerquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:38 schreef rulerofdeath het volgende:
gebruikt er iemand hier ook navigatie op de telefoon?
jup, op iPhone werkt dikke prima.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:38 schreef rulerofdeath het volgende:
gebruikt er iemand hier ook navigatie op de telefoon?
dan gebruik je geen apple maps zekerquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:50 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
jup, op iPhone werkt dikke prima.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:53 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dan gebruik je geen apple maps zekersowieso niet, hoewel nu met maverick de kans wel groter is!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'s avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
of je nu TomTom op telefoon draait of ander kastje, lijkt me weinig verschil toch?!?!quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:46 schreef klawie het volgende:
[..]
had ik eerst wel vondt het bagger laatst een gebruikte tomtom rider gekocht werkt veel fijner
Was geen tomtom op me telefoon maar syric maar op je telefoon is het beeld gewoon kut en met een tomtom is het gewoon beterquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:32 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
of je nu TomTom op telefoon draait of ander kastje, lijkt me weinig verschil toch?!?!
Ik gebruik ook sygic, werkt dikke prima.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:41 schreef klawie het volgende:
[..]
Was geen tomtom op me telefoon maar syric maar op je telefoon is het beeld gewoon kut en met een tomtom is het gewoon beter
Lonen doet het m.i. niet. Je kunt beter het geld besparen tot je 24 bent en je zwaar mag doen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:25 schreef Plienn het volgende:
En wie wil er nou op een motor met 125cc rondtuffen.. Of loont het toch?
Oké dat is in ieder geval íetsje positiever. Ietsje.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:33 schreef JK het volgende:
Regels terugdraaien? Nope. Alleen vanaf begin 2014 directe instroom naar A2 op je 20e.
Ik was al bang voor dat antwoord ja..quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Lonen doet het m.i. niet. Je kunt beter het geld besparen tot je 24 bent en je zwaar mag doen.
Van terugdraaien lijkt me totaal geen sprake. Voor meer vragen check PTA / Motorrijles #65 - Met nieuwe newbies!
Koop een piaggo mp3 :pquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:38 schreef Plienn het volgende:
[..]
Oké dat is in ieder geval íetsje positiever. Ietsje.
[..]
Ik was al bang voor dat antwoord ja..
Thnx !
Ringen er in testbank uitdraai maken doorgeven aan je verzekering en bij je kenteken papieren doen om je rijbewijs staat alleen a2quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:00 schreef Plienn het volgende:
Oké maar nu heb ik nog iets. Wij hebben een aantal motoren thuis, waarbij van 1 sinds kort de begrenzer er uit is. ( Dat zijn gewoon 3 ijzeren ringetjes?)
Als ik wél voor het A2 rijbewijs ga, kan je de motor dan zelf ook weer downtunen? En komt er dan 35kW op je rijbewijs te staan of hoe gaat dat?
De rij-klare een Suzuki Bandit gsf 400 en een Suzuki gsx600fquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:05 schreef klawie het volgende:
[..]
Ringen er in testbank uitdraai maken doorgeven aan je verzekering en bij je kenteken papieren doen om je rijbewijs staat alleen a2
Overgens mag je niet zomaar elke moyor knijpen hou hier rekening mee
Wat voor motoren heb je allemaal
Deze ook!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:48 schreef Sloggi het volgende:
Trikes vallen tegenwoordig ook allemaal onder het motorrijbewijs, dat wist ik niet.
die heb ik geďnstalleerd en kaart importeren via google maps lijkt wel goed te gaanquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:58 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik gebruik ook sygic, werkt dikke prima.
En ook handschoenen gebruiken werkt
Mijne 50.4quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:37 schreef Salatrel het volgende:
De tenere is stock 35kw dat voldoet prima
Bedankt voor de tip !quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:16 schreef JK het volgende:
Zo'n GSF400 en GSX600F kunnen wel naar 35kW, maar niet op kenteken (ja, of je moet er flink voor betalen). Maar hoe dan ook.. met 35kW is best te rijden hoor. Koop anders gewoon een Suzuki GS500e (vol vermogen, heeft 34kW) en dan tuf je daar even op rond, tot je vol vermogen mag. Zo'n GS koop je voor weinig en heeeeeeeeeeeeel veel onderdelen voor te krijgen, want er reden/rijden er genoeg rond.
niks tegenwoordig. Altijd al. A is bedoeld voor motorvoertuigen met 3 of minder wielen....quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:48 schreef Sloggi het volgende:
Trikes vallen tegenwoordig ook allemaal onder het motorrijbewijs, dat wist ik niet.
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/9013/3465493quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:24 schreef Gummiebeer het volgende:
Ook al waaide het niet zo erg vandaag, toch effe een momentje gehad toen de wind vol van opzij kwam! Tegenligger schrok ook.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:22 schreef stinkie het volgende:
[..]
niks tegenwoordig. Altijd al. A is bedoeld voor motorvoertuigen met 3 of minder wielen....
http://www.rijksoverheid.(...)js-rijbewijs-a1-a2-aquote:Sinds 19 januari 2013 vallen alle gemotoriseerde driewielers (zoals een trike of driewielige motorscooter) onder rijbewijscategorie A1 of A. Vóór die datum vielen deze voertuigen soms onder categorie B.
quote:Was u vóór 19 januari 2013 al in het bezit van een rijbewijs B? Dan blijven voor u de oude regels van kracht. U kunt in dat geval dus met uw rijbewijs B gewoon blijven rijden op uw gemotoriseerde driewieler.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 06:11 schreef Tankiej het volgende:
[..]
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)js-rijbewijs-a1-a2-a
En als je toen al je rijbewijs B had, dan maakt het niks uit:
[..]
Wel de veranderingen in de regeltjes blijven volgen hequote:Op woensdag 30 oktober 2013 07:57 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ik heb nooit anders geweten dan 3 wielen is A. Moest ik voor huren ook hebben. Verkeersborden zijn/waren (?) ook verdeeld over 4 wielen en 3 of minder. Was in de tijd van ee houten gulden een examenvraag
tuurlijk. Ik mag nu 130. Vroeger was dat 120quote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:04 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wel de veranderingen in de regeltjes blijven volgen he
nog een paar verhogingen en het risico op oververhitting verdwijnt langzaamaanquote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:10 schreef stinkie het volgende:
[..]
tuurlijk. Ik mag nu 130. Vroeger was dat 120
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nog een paar verhogingen en het risico op oververhitting verdwijnt langzaamaan
ik heb in mn 25kw tijd 2 jaar met een gs500 zonder begrenzers gereden en heb me prima vermaakt met dat brommertje. Ze zijn alleen heel gevoelig kwa oliepijl, maar verder bulletproofquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:16 schreef JK het volgende:
Zo'n GSF400 en GSX600F kunnen wel naar 35kW, maar niet op kenteken (ja, of je moet er flink voor betalen). Maar hoe dan ook.. met 35kW is best te rijden hoor. Koop anders gewoon een Suzuki GS500e (vol vermogen, heeft 34kW) en dan tuf je daar even op rond, tot je vol vermogen mag. Zo'n GS koop je voor weinig en heeeeeeeeeeeeel veel onderdelen voor te krijgen, want er reden/rijden er genoeg rond.
ach, heb 2 jaar dat ding mishandeld en 1x mn blok naar de klote gereden omdat ik zo stom was t oliepeil niet te controleren. Daarnaast nog verschillende kennissen/vrienden die ook op een GS hun 25kw straf uitreden die eigenlijk nooit wat schokkends hadden.quote:
Dat heb ik gemerkt ja, tot twee keer toequote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:12 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
ik heb in mn 25kw tijd 2 jaar met een gs500 zonder begrenzers gereden en heb me prima vermaakt met dat brommertje. Ze zijn alleen heel gevoelig kwa oliepijl, maar verder bulletproof
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:38 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat heb ik gemerkt ja, tot twee keer toe![]()
Wel gecontroleerd, maar binnen 70km was alles weg.
Trouwens: oliepeil
Geen problemen! Alleen ging ik laatst bijna op m'n bek omdat ik iets teveel gas gaf bij het verlaten van een rotonde bij regen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:41 schreef Bouke-p het volgende:
[..]wist ik wel, dacht dat ik t veranderd had
![]()
hoe is jouw SV btw in de regen? mijn SV leek wel een duc, een druppel regen en hij deed niks meer behalve sputteren, knallen en bokken.
dat dacht ik in de eerste instantie wel, maar gaatje doorgeprikt, extender voor mn spatbord gemonteerd en dat hielp niet. CDI vervangen hielp ook niet... heb m uiteindelijk maar weggedaan en een Fazer gekocht. Later nog wel zn grote broertje, de TL1000s gehadquote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:19 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Geen problemen! Alleen ging ik laatst bijna op m'n bek omdat ik iets teveel gas gaf bij het verlaten van een rotonde bij regen.
Is trouwens wel een bekend probleem die je noemt volgens mij, afwatering bij de bougie van de voorste cilinder is dan verstopt ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |