Misschien beter om die smith machine te wisselen voor een decline druk oefening?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:47 schreef Snakey het volgende:
Waarom dumbbell incline én Smith incline? Dat kleine stukje verschil in graden gaat je niks extra's opleveren.
Ik zou de smith weglaten en het bij 1x incline houden. Die kan je dan om de push dag omwisselen met een decline.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:26 schreef teun1990 het volgende:
[..]
Misschien beter om die smith machine te wisselen voor een decline druk oefening?
En twee keer deadliften in de week, 3x5, is dat niet teveel? Zou ik die misschien beter kunnen vervangen voor rackpulls of helemaal weglaten?
dit idd, deadlift is heel erg taxing voor je lijf.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:31 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou de smith weglaten en het bij 1x incline houden. Die kan je dan om de push dag omwisselen met een decline.
2x per week DL lijkt me inderdaad teveel. Misschien 1x in de week DL en 1x per week een assist zoals good mornings, RDL, sumo DL, bv.
afhankelijk van gewicht ook hè. Nu ik weer op 4*10 zit is 2/week prima te doen. Met 5*5 moet ik een tweede keer wel lager in gewicht gaan zitten of het tot 1 keer beperkenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:37 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dit idd, deadlift is heel erg taxing voor je lijf.
Dus je zit steeds op het randje van overtrainen? Is dat wel zo verstandig?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:16 schreef Hiatus het volgende:
Volgens jullie richtlijnen zou ik al maanden overtrainen.
Moet zeggen dat ik me soms ook opgebrand voel, neem dan meestal paar dagen rust. Snel daarna wil ik weer HAM gaan.
Heb dus vaak periodes waarin ik vaak en zwaar train, vervolgens doe ik stap je terug omdat ik wel naar me lichaam luister.
Veel youtube persoonlijkheden zweren bij 24/7 hard gaan in de gym (a la CT fletcher). Ik veronderstel dat dit een persoonlijke kwestie is en lang niet voor iedereen geld.
En dit soort gasten zijn vaak aan de juice waarbij dit soort trainingsgedrag makkelijker mogelijk is toch?
Er zijn geen echte richtlijnen, maar je kan voor jezelf bepalen wanneer je echt overtraind bent. Vooral in combinatie met powerliften kan je zenuwstelsel wel rap overtraind raken .. ga maar eens een paar weken lang alleen maar 1rm maxes doen .. moet je zien hoe snel je opbrandquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:16 schreef Hiatus het volgende:
Volgens jullie richtlijnen zou ik al maanden overtrainen.
Moet zeggen dat ik me soms ook opgebrand voel, neem dan meestal paar dagen rust. Snel daarna wil ik weer HAM gaan.
Heb dus vaak periodes waarin ik vaak en zwaar train, vervolgens doe ik stap je terug omdat ik wel naar me lichaam luister.
Veel youtube persoonlijkheden zweren bij 24/7 hard gaan in de gym (a la CT fletcher). Ik veronderstel dat dit een persoonlijke kwestie is en lang niet voor iedereen geld.
En dit soort gasten zijn vaak aan de juice waarbij dit soort trainingsgedrag makkelijker mogelijk is toch?
Ik heb wel eens gedacht, oh ik doe beide pull dagen gewoon deadlift. Pull A gewoon 5x5 reps voluit doen, Pull B goed opwarmen, wat reps en dan zwaardere doubles/singles doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:37 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dit idd, deadlift is heel erg taxing voor je lijf.
elke goede powerlifter deadlift eigenlijk niet meer dan 1x per week iddquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:28 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gedacht, oh ik doe beide pull dagen gewoon deadlift. Pull A gewoon 5x5 reps voluit doen, Pull B goed opwarmen, wat reps en dan zwaardere doubles/singles doen.
Dat merk je echt direct, compleet afgestorven daarna en de dag erna. Nu maar altijd een variatie doen met lichtere gewichten op B. Romanian of een lichtere deficit ofzo.
Klopt, heb mezelf helemaal gesloopt bepaalde periodes, is een hele goede instelling; go hard or go home .. maar als je op een gegeven moment gevorderder bent, of op steeds hogere gewichten komt, zul je leren ook wat slimmer te moeten trainen. Met enorm hoge werkgewichten staan blessures altijd om de hoek te kijken...en blessures hebben we niets aan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:36 schreef Hiatus het volgende:
Gotta pace myself.. Ik moet altijd tot het gaatje gaan.
Merk ook wel dat het niet perse nodig is en me tegen kan werken.
Train vaak met de go hard or go home mentaliteit. En al ben ik moe en lusteloos denk ik vaak " fuck it , geen smoesjes en ga ik alsnog trainen" .
Denk dat jullie dat ook weleens hebben?
Trouwens deze mindstate en philosophy video kan ik me goed in vinden. Die Mike Rashid is wel toffe kerel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:43 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Klopt, heb mezelf helemaal gesloopt bepaalde periodes, is een hele goede instelling; go hard or go home .. maar als je op een gegeven moment gevorderder bent, of op steeds hogere gewichten komt, zul je leren ook wat slimmer te moeten trainen. Met enorm hoge werkgewichten staan blessures altijd om de hoek te kijken...en blessures hebben we niets aan.
Ik leer nu "slim" te trainen, op deze manier kan ik wel volgas gaan maar op een andere manier. Middels een schema kan ik targets stellen en vooruit kijken, maar wel vlammen per trainen dankzij de lagere percentages qua werkgewichten. En daar pas ik nog steeds mijn gohard gohome mentaliteit op toe
Ken ik ja, nice shit!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:53 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Trouwens deze mindstate en philosophy video kan ik me goed in vinden. Die Mike Rashid is wel toffe kerel.
Voor mij werkt dit 10x meer motiverend dan zo een filmpje met energieke muziek waarin je bodybuilders keihard ziet trainen.
Ik zei 'ik let op wat ik eet', en dat doe ik dus ook.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dit zijn loze, holle woorden zonder betekenis tenzij je goed bijhoudt hoeveel kcal je eet, en hoeveel eiwitten je op een dag eet.
Weet je dat niet, had je net zo goed niks kunnen zeggen.
Scooby tussendoor.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:56 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ken ik ja, nice shit!
Ik vind de PL motivation vids van thedjskay1 altijd vet:
8 inmiddelsquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 03:15 schreef Nic1 het volgende:
Bij die 7kg in 10 weken zal aardig wat vet bij zitten.
Nietquote:Hoe is brood trouwens een goede vervanger van kwark?
De testosteron gehaltes zijn hier hoog, dus we kunnen soms wat rauw overkomen ... niets persoonlijksquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:00 schreef D. het volgende:
[..]
Ik zei 'ik let op wat ik eet', en dat doe ik dus ook.
Ik probeer zoveel mogelijk 'goed' te eten, en zo min mogelijk 'slecht'.
Dus dat ik net zo goed niks had kunnen zeggen slaat nergens op, ik geef vriendelijk antwoord op een vraag.
En de bedoeling is om alle kcal en eiwitten in kaart te brengen, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
whahahaha ja, lolled hardquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Scooby tussendoor.![]()
SHUT THE FUCK UP!
there's levels to this shit.. wat een beren johquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:56 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ken ik ja, nice shit!
Ik vind de PL motivation vids van thedjskay1 altijd vet:
teveel alpha en testosteron , hele channel zit vol met dat soort spul hahaquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:04 schreef Hiatus het volgende:
[..]
there's levels to this shit.. wat een beren joh
Dat is altijd mijn reden om zo snel mogelijk weer in Spanje te trainen. Niet zulke beesten, maar wel bijna continu gasten om je heen die er voor gaan. Alleen daarom al gaan je lifts 10 - 15% omhoog. Als iedereen om je heen gemotiveerd is kan je maar 1 kant op, mee.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:04 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
teveel alpha en testosteron , hele channel zit vol met dat soort spul haha
klopt idd, don't know that feelquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is altijd mijn reden om zo snel mogelijk weer in Spanje te trainen. Niet zulke beesten, maar wel bijna continu gasten om je heen die er voor gaan. Alleen daarom al gaan je lifts 10 - 15% omhoog. Als iedereen om je heen gemotiveerd is kan je maar 1 kant op, mee.
vrijdag voor het eerst dat gevoel. Squaten was bezet, dus deadliften met de kleine stang in het krachthonk. Ergens zorgen de kijkers er toch voor dat je jezelf even pushed. Het is een hele foute motivatie, maar het blijft motivatiequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is altijd mijn reden om zo snel mogelijk weer in Spanje te trainen. Niet zulke beesten, maar wel bijna continu gasten om je heen die er voor gaan. Alleen daarom al gaan je lifts 10 - 15% omhoog. Als iedereen om je heen gemotiveerd is kan je maar 1 kant op, mee.
Ik denk dat je niet begrijpt waar ik het over heb. Kijkers heb je niks aan, die voegen niks toe aan een gym. Ik bedoel mensen die echt aan het werk zijn om je heen. Werken aan of naar hun max. Geen BS, liften. Dat motiveert. Kijkers moeten naar het bos of naar het (naakt)strand ofzo.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:00 schreef stinkie het volgende:
[..]
vrijdag voor het eerst dat gevoel. Squaten was bezet, dus deadliften met de kleine stang in het krachthonk. Ergens zorgen de kijkers er toch voor dat je jezelf even pushed. Het is een hele foute motivatie, maar het blijft motivatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |