Ja die staat er ook tussen een flitser.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:29 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Heb een mooie 35 mm 1.4 op het oog
[..]
Geld is het probleem niet, ik heb er al voor gespaard. En dat gespaarde geld kan ik inderdaad maar 1 keer uitgeven
[..]
Zo is het bij mij nu ook ongeveer. Ik heb budget vrij gemaakt. Maar dan de keuze... Toch die 35mm of misschien een 85?
[..]
liever 24 dan 35?
[..]
Ah, ja... dat is ook wel herkenbaar![]()
Er zijn zat dingen die ik wil/nodig hebmaar ik hield het hier even bij fotografie
Anders had ik wel gezegd: "Ja hoor, daarom zit de 35mm 1.4 nog steeds niet in de tasquote:
Welke?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:29 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Heb een mooie 35 mm 1.4 op het oog
yep. Stond net op het punt om een nieuwe macbook pro te bestellen, hoor ik net dat de geiser vervangen moet worden..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:56 schreef Xilantof het volgende:
kennen jullie dat? dat weet wat je wilt kopen (een lens), maar dan toch gaat bedenken of je dat geld niet beter aan iets anders kunt uitgeven
Geluk dat je niet net besteld had danquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:35 schreef Ener-G het volgende:
[..]
yep. Stond net op het punt om een nieuwe macbook pro te bestellen, hoor ik net dat de geiser vervangen moet worden..
quote:
Eigenlijk de Nikon... Hoewel die Sigma zeker ook interessant is...quote:
Naja op het punt.. wil eerst nog wat reviews en benchmarks afwachten. Het gare van Apple is dat geheugen niet uit te breiden is, en ik o.a. in dubio ben of ik er meteen 16gb in plemp, of het bij de standaard 8gb hou bijvoorbeeld. Scheelt weer 200 euro. Maar ik wacht eigenlijk al vanaf het voorjaar op deze upgradequote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Geluk dat je niet net besteld had dan
Prima. RAW inladen in LR is zo gepiept, TIFF's inladen is daarna zo gepiept en alleen met de filters over TIFF's doet hij af en toe iets minder gepiept. Maar goed ook dan moet je nog denken aan korte laadtijden hoor. Ik heb de i7 3GHZ variant. 13',quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:17 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dark_Angelus > Hoe gaat het editen met de 8gb in jouw rmbp?
Een 300 of 400 is hier ook nog een natte droom. Alleen onbetaalbaar. Dan kan ik hooguit een 70-200 2.8 met extender gebruiken, maar die heb ik allebei niet. En ik heb er geen doel voorquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:00 schreef Uncle het volgende:
[..]
jammer dat die dingen zo duur zijn... net als een 300 2.8... zit ik wel regelmatig naar te kijken maar toch eigenlijk net iets te veel van het goede. Maar dacht, als ik er een 2e hands op de kop tik voor een normal prijs dan schrijf ik er ook niets op af.
Ik weet echt niet hoe dat zit met Apple. Ik heb een iPad omdat ik die gekregen heb van de baas. En een iPod omdat die lekker plat is en handig voor in mijn motorpak. Maar verder is alles Windows of android hier haha.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:17 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Naja op het punt.. wil eerst nog wat reviews en benchmarks afwachten. Het gare van Apple is dat geheugen niet uit te breiden is, en ik o.a. in dubio ben of ik er meteen 16gb in plemp, of het bij de standaard 8gb hou bijvoorbeeld. Scheelt weer 200 euro. Maar ik wacht eigenlijk al vanaf het voorjaar op deze upgrade
Dark_Angelus> Hoe gaat het editen met de 8gb in jouw rmbp?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 07:45 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad nog gekkere mensen
Maar half 6 de wekker vind ik vroeg zat
Begin van het jaar moest ik om 6 uur in Eindhoven beginnen, dat was dus om 4u30 de deur uit, ruim voor 4 uur ging dus de wekker.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 07:45 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad nog gekkere mensen
Maar half 6 de wekker vind ik vroeg zat
Als je de siggie eens aan de tand wilt voelen dan moet je maar even pb-en en regelen we watquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:01 schreef Xilantof het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk de Nikon... Hoewel die Sigma zeker ook interessant is...
Dat zou ik voor 1 keer doen, maar vaker dan dat ook echt niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
[..]
Begin van het jaar moest ik om 6 uur in Eindhoven beginnen, dat was dus om 4u30 de deur uit, ruim voor 4 uur ging dus de wekker.
Voor mij was dat van augustus 2012 tot mei dit jaar.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zou ik voor 1 keer doen, maar vaker dan dat ook echt niet.
Dan zou ik echt ander werk zoeken. Of op andere tijden beginnen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:33 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Voor mij was dat van augustus 2012 tot mei dit jaar.
Een 300 of 400 is wel tof ja...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een 300 of 400 is hier ook nog een natte droom. Alleen onbetaalbaar. Dan kan ik hooguit een 70-200 2.8 met extender gebruiken, maar die heb ik allebei niet. En ik heb er geen doel voor
Merk dat ik qua brandspuntafstand toch wel erg divers prettig vind. 35 lijkt me voor walk-around erg prettig gewoonquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:27 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind 35mm een ideale lens voor FF, zit de laatste tijd zelden nog hoger.
Daar heb ik zeker interesse in!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:29 schreef Uncle het volgende:
[..]
Als je de siggie eens aan de tand wilt voelen dan moet je maar even pb-en en regelen we wat
Zelf ook wel gekeken naar 24 1.4 maar dat was destijds de duurste <200mm prime in het nikon assortiment. De nieuwe 58mm gaat daar nu nog een stukje overheen![]()
FF? Even nieuwsgierig ^^quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:27 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind 35mm een ideale lens voor FF, zit de laatste tijd zelden nog hoger.
Vooral voor film is de 35mm ideaal, ik heb de samyang, die is zonder AF, maar dan gebruik ik een monitor met peaking wat perfect werktquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:34 schreef Xilantof het volgende:
Merk dat ik qua brandspuntafstand toch wel erg divers prettig vind. 35 lijkt me voor walk-around erg prettig gewoon
Alleen voor de 0.4 verschil?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb ook een35 mm maar dan een 1.8 fotografeer er ook graag mee. Misschien ooit nog eens een 1.4 kopen.
Misschien scheelt het er dat ene haha. Zou hem dan sowieso eerst een keer proberen hoorquote:
Ja, voor concerten maakt dat zeker veel verschil als je op het podium staat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik schiet liever alles op 24 en amper op 35.
Gelukkig kan je kiezen
50 MM 1,2 van Canonquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Misschien scheelt het er dat ene haha. Zou hem dan sowieso eerst een keer proberen hoor
Zijn er nog lichtsterkere?
Dat gaat niet op mijn Nikonquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:53 schreef SunChaser het volgende:
[..]
50 MM 1,2 van Canon
50 mm 0,95 canon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |