abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132265461
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:34 schreef Ulx het volgende:
Sambalbij is een eerder een mislukte poging tot lollig doen. Voornamelijk vervelend omdat men het in een restaurant waarschijnlijk ontzettend vaak moet horen.

Ik vond de insinuatie van die dikke tijdens de hoorzitting dat het vieren van Sinterklaas eigenlijk hetzelfde is als het vieren van de Holocaust door Anne Frankjes met gastanks rond te laten lopen veel en ook echt veel grover. Met andere woorden: als je Sinterklaas viert, ben je een nazi. Hoe bedoel je over één kam scheren?
Sssssst, dit mag je helemaal niet aankaarten. Het is de rol van de allochtoon in kwestie om zich gediscrimineerd en slachtoffer van generalisatie te voelen, niet van de autochtoon! Was getekend, gelly.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2013 16:36:13 ]
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:36:08 #152
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_132265466
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat dat betreft ontstijgt je betoog het niveau van vanmiddag niet. Daar werden de negers met joden vergeleken, de blanken met nazi's en moest Zwarte Piet maar eens juridisch aangepakt worden.
Dat hele mens van die joden/negers vergelijking heeft gewoon een steekje los zitten :')
pi_132265516
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Autochtonen moeten zichzelf laten uitschelden voor kk kaaskop, kk blanke, kk witkop en kk kk kk kk kk je moeder kaaskop kk kk kk. Dat is nu eenmaal het lot van de superieure Witmensch in ons land, en daar zal je gelly/gnaeus/welkekloondanook ook nooit over horen.
Het is maar goed dat jij geen neger bent denk ik, je zou waarschijnlijk een nog grotere huilebalk zijn.
pi_132265575
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is maar goed dat jij geen neger bent denk ik, je zou waarschijnlijk een nog grotere huilebalk zijn.
Je bent weer inhoudelijk sterk bezig in plaats van op de man te spelen als je argumenten op zijn. Wat dat betreft ga je qua retorisch vermogen toch met stappen vooruit, waarvoor hulde.
pi_132265609
quote:
6s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bent weer inhoudelijk sterk bezig in plaats van op de man te spelen als je argumenten op zijn.
Ja precies. Heel vervelend.
pi_132265645
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja precies. Heel vervelend.
Ja zeker wel. Bijna net zo 'vervelend' als vanmiddag die hoorzitting was. Ik pak alvast de popcorn, want je bent al aardig op weg net zo vermakelijk te zijn qua betoog dan die padjakker met zijn jodenster. Ik wil jouw geraaskal voor geen minuut missen, do you mind?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2013 16:40:34 ]
pi_132265671
Eigenlijk zijn die tegenstanders gewoon ordinaire haatzaaiers. Pure haters. Onschuldige zwarte pieten die kinderen aan het vermaken zijn, heel behulpzaam zijn en de sint langs route begeleiden worden zomaar weggezet als een stelletje domme gekke negerslaven die niets kunnen.
pi_132265734
Maar goed,

even ontopic: Er waren dus geen juridische argumenten bekend tegen Zwarte Piet. Zonder deze komt er toch geen verbod. Dus moeten Quincy en co. naar de rechter. Een Zwarte Piet aanklagen wegens racisme en dan aantonen dat dit komt door het dragen van de kleding en zwarte schmink en ook nog eens dat alle Zwarte Pieten dat georganiseerd met dat als doelstelling zo doen.

Hoe schat je de kansen van Quincy en co. in?
pi_132265743
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:34 schreef Ulx het volgende:
Sambalbij is een eerder een mislukte poging tot lollig doen. Voornamelijk vervelend omdat men het in een restaurant waarschijnlijk ontzettend vaak moet horen.
Dat is toch ook de voornaamste klacht ? Dat zwarte piet een grapje is ? "Hahaha - kijk eens naar die stomme neger in zijn apenpakkie !"

Dat die "stomme neger" inmiddels al decennia geen overdreven dommig Surinaams accent meer heeft en met regelmaat aanzienlijk intelligenter is dan de oude wijze Sinterklaas wordt gemakshalve maar even genegeerd. Of genegerd, zo u wenst.
pi_132265757
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:40 schreef RobbieRonald het volgende:
Eigenlijk zijn die tegenstanders gewoon ordinaire haatzaaiers. Pure haters. Onschuldige zwarte pieten die kinderen aan het vermaken zijn, heel behulpzaam zijn en de sint langs route begeleiden worden zomaar weggezet als een stelletje domme gekke negerslaven die niets kunnen.
Dat zij de echte discriminerende en haatzaaiende mensen binnen onze maatschappij zijn waren we het hier al over eens. Dit soort mensen hebben een verbitterdheid over zich die moeilijk te meten valt.
pi_132265827
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:42 schreef Ulx het volgende:
Maar goed,

even ontopic: Er waren dus geen juridische argumenten bekend tegen Zwarte Piet. Zonder deze komt er toch geen verbod. Dus moeten Quincy en co. naar de rechter. Een Zwarte Piet aanklagen wegens racisme en dan aantonen dat dit komt door het dragen van de kleding en zwarte schmink en ook nog eens dat alle Zwarte Pieten dat georganiseerd met dat als doelstelling zo doen.

0 natuurlijk. Als we dit soort dingen zouden afschaffen zou dat onder druk gedaan worden van de moralistisch verheven plank-in-reet-hebbende Joop.nl bezoekende bril-dragende paarsbroek die werkzaam is in de reclamewereld en uit principe links stemt.
pi_132265950
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:42 schreef Grouch het volgende:

[..]

Dat is toch ook de voornaamste klacht ? Dat zwarte piet een grapje is ? "Hahaha - kijk eens naar die stomme neger !"

Dat die "stomme neger" inmiddels al decennia geen overdreven dommig Surinaams accent meer heeft en met regelmaat aanzienlijk intelligenter is dan de oude wijze Sinterklaas wordt gemakshalve maar even genegeerd.
En dat ze allemaal verschillende rollen doen. Paard Piet, Paraplu Piet, Domme Piet, Slaap Piet, Opruim Piet, Steltloop Piet, Boekronddraag Piet, Lach Piet, Matroos Piet, Inpak Piet, Hoofd Piet,etc.

Dus, tja, simpel aan te tonen dat het niet echt is. Tenzij er natuurlijk Paard Surinamer, Paraplu Surinamer, Domme Surinamer, Steltloop Surinamer, etc rondlopen. Maar die kans acht ik klein.
pi_132266012
Magoed, misschien moet er maar weer een slotje op dit topic, volgend jaar beter.
Tussenstand tot nu toe is 1953 - 0 voor de 'blanken'.
pi_132266027
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zij de echte discriminerende en haatzaaiende mensen binnen onze maatschappij zijn waren we het hier al over eens. Dit soort mensen hebben een verbitterdheid over zich die moeilijk te meten valt.
Dit mag ook herhaald worden. Dergelijke mensen maken het moeilijk voor hunzelf, hun naasten en menig ander. Zij zijn degenen die professionele hulp nodig hebben.
pi_132266035
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

0 natuurlijk. Als we dit soort dingen zouden afschaffen zou dat onder druk gedaan worden van de moralistisch verheven plank-in-reet-hebbende Joop.nl bezoekende bril-dragende paarsbroek die werkzaam is in de reclamewereld en uit principe links stemt.
Die dienen geen klacht in. Reclamejongens verdienen goed aan Sinterklaascampagnes. Dus waarom zouden ze moeilijk doen?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:49:39 #166
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132266063
quote:
6s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:48 schreef Scorpie het volgende:
Magoed, misschien moet er maar weer een slotje op dit topic, volgend jaar beter.
Tussenstand tot nu toe is 1953 - 0 voor de 'blanken'.
Ach, misschien kunnen ze het volgend jaar eens als volwassen beschaafde mensen proberen aan te kaarten ipv dit kansloze gejank incl jodensterren.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_132266250
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach, misschien kunnen ze het volgend jaar eens als volwassen beschaafde mensen proberen aan te kaarten ipv dit kansloze gejank incl jodensterren.
Nee, het liefst zie ik nu eigenlijk dat Quincy en co naar de rechter stappen. Laat ze maar proberen om het organisatiecomite als een criminele organisatie te bestempelen. Dat gaat me toch een partij lachen worden.

Ik zie de getuige-deskundigen al binnenkomen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:55:23 #168
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132266325
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:53 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, het liefst zie ik nu eigenlijk dat Quincy en co naar de rechter stappen. Laat ze maar proberen om het organisatiecomite als een criminele organisatie te bestempelen. Dat gaat me toch een partij lachen worden.

Ik zie de getuige-deskundigen al binnenkomen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze ten eerste die vervloekte racismekaart eens achterwege laten en op een normale manier aankomen met argumenten, een duidelijke achterban ipv 0,00002% vd bevolking, dan kan er misschien best een gepraat worden over eea.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:00:18 #169
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132266498
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:42 schreef Ulx het volgende:
Maar goed,

Incorrect. Zoals mevrouw de jurist namens de burgemeester ook probeerde uit te leggen wordt een bezwaar zoals deze getoetst (o.a) aan twee kaders. Een juridisch kader en een beleidsmatigkader.

In Nederland is het fenomeen 'Zwarte Piet' niet verboden, en dat zou inderdaad door een rechter bepaald moeten worden. Maar dat speelde geen rol van betekenis in deze procedure. De klagers hebben aan het bestuur gevraagd om op inhoudelijke gronden een verbod op zwarte pieten tijdens het evenement in te stellen. De Gemeente Amsterdam zou dat kunnen doen door anders geen vergunning te verlenen. De gemeente is niet aan een wet of rechtelijke uitspraak gebonden om dit te doen, maar zou dit in het kader van hun beleid wel kunnen doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132266499
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als ze ten eerste die vervloekte racismekaart eens achterwege laten en op een normale manier aankomen met argumenten, een duidelijke achterban ipv 0,00002% vd bevolking, dan kan er misschien best een gepraat worden over eea.
Ze konden vanmorgen niet aangeven waarom het nou een probleem voor die mensen persoonlijk was. Ik hoorde alleen wat dat het "racistisch aanvoelt" en zo. Tja.
Iemand die klaagt over travestieten op de gay pride omdat dat "sexistisch aanvoelt" is ook zoiets.

Wat moet je daar nou mee? Stap dan naar de rechter en begin een zaak. Dan heb je argumenten. Maar dit? Stemmingmakerij.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:02:12 #171
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132266555
Een vervolging op grond van art 137c Str. Zou trouwens nog wel eens een kans van slagen hebben als je de reacties op het internet over zwarte pieten erbij betrekt: http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/137c.html
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132266604
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Incorrect. Zoals mevrouw de jurist namens de burgemeester ook probeerde uit te leggen wordt een bezwaar zoals deze getoetst (o.a) aan twee kaders. Een juridisch kader en een beleidsmatigkader.

In Nederland is het fenomeen 'Zwarte Piet' niet verboden, en dat zou inderdaad door een rechter bepaald moeten worden. Maar dat speelde geen rol van betekenis in deze procedure. De klagers hebben aan het bestuur gevraagd om op inhoudelijke gronden een verbod op zwarte pieten tijdens het evenement in te stellen. De Gemeente Amsterdam zou dat kunnen doen door anders geen vergunning te verlenen. De gemeente is niet aan een wet of rechtelijke uitspraak gebonden om dit te doen, maar zou dit in het kader van hun beleid wel kunnen doen.
Wat is het belang van de klagers dat het niet doorgaat. Ik hoorde geen argumenten. Ja, "het voelt vervelend".
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:07:10 #173
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132266709
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat is het belang van de klagers dat het niet doorgaat. Ik hoorde geen argumenten. Ja, "het voelt vervelend".
En dat is een belang? Moet meegewogen worden. Amsterdam heeft een anti-racisme beleid, als een dergelijk evenement in de praktijk daar haaks op staat dan moet Amsterdam daar iets mee gaan doen.

Dat gesprek tussen de burgemeester en de klagers is niet voor niets. Dit is een onderwerp waar de gemeente al een kleine 10 jaar mee kampt. Als het besluit van de gemeente n.a.v deze hoorzitting onbevredigend is kan er een bodemprocedure gestart worden bij de rechter.
--
pi_132266736
Een demonstratie is natuurlijk ook een totaal verkeerde manier om zoiets aan te pakken vind ik. Op een kinderfeestje nota bene... Kom je direct zo agressief over met dat geroep en al die borden, wekt alleen maar weerstand op bij meerderheid, die gewoon een leuke dag met de kids probeert te hebben. Kijk eerst eens (bijv. dmv een enquête) of er steun is onder de mensen en probeer dan voorzichtig begrip te kweken ipv het direct zo met een hoop kabaal af te willen dwingen. Niet dat ze dan wel kans maken maar misschien iets meer, plus wat minder antipathie.
pi_132266760
Ik vind het vervelend dat blanke mensen zich zwart moeten schminken om kinderen het idee te geven dat donkere mensen toch werken :{

SPOILER
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')