ja die was wel zeldzaam slecht iddquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Das een mooi excuus.
Uit "begrip" racist worden.
Wat was dat ook alweer?quote:
achterlijkquote:
quote:
quote:
eensch eensch eenschquote:
en terecht volgens iemand hierquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef Ulx het volgende:
Ow ja,
pedofiel! Werd ook nog geroepen..
het verdiende er meer eigenlijk maar zonder mijn abo kan ik niet zo snel achter elkaar postenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:56 schreef anonymoussie het volgende:
Tjonge had je daar 3 posts voor nodig?
Mooie samenvatting.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:56 schreef Stink-ui het volgende:
Even de hoorzitting samenvatten:
• Alle technische bezwaren zijn afgewezen.
• Er werd gezegd dat er geen juridische basis was om het figuur Zwarte Piet racistisch te noemen
• Zwarte Piet is niet bekend in de jurisprudentie
• Het vergelijken van Sinterklaas met de Holocaust was geen succes
• Iets met jodensterren. Kwam niet echt uit de verf.
• Pieten worden betaald. Het zijn dus geen slaven.
[*]Sinterklaas is uitgemaakt voor pedofiel
Gewoon niet meer schminken. Heb ik de afgelopen jaren al diverse keren gezien. Werd ook prima ontvangen door de kinderen. Ook lekker makkelijk voor de pieten zelf.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als we zwarte piet nou weer eens echt kachelzwart maken, dan is de vergelijking met wat voor soort mens dan ook opgeheven. (voor zover er al sprake was van discriminatie of racisme. De slimme hulp van de sint doet echt niet onder voor sinterklaas zelf. Dus wat doet zijn afkomst er dan nog toe? Nog afgezien van het feit dat beide figruen gewoon niet bestaan.)
ff gejat en aangevuldquote:
als ik nou zwart ben en piet speel wat dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:57 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Gewoon niet meer schminken. Heb ik de afgelopen jaren al diverse keren gezien. Werd ook prima ontvangen door de kinderen. Ook lekker makkelijk voor de pieten zelf.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:58 schreef Stink-ui het volgende:
[..]
als ik nou zwart ben en piet speel wat dan?
Geen vrijheid van meningsuiting toen hij ging protesteren tegen zwarte Piet, werd ook opgenoemd.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:49 schreef Ulx het volgende:
Even de hoorzitting samenvatten:
• Alle technische bezwaren zijn afgewezen.
• Er werd gezegd dat er geen juridische basis was om het figuur Zwarte Piet racistisch te noemen
• Zwarte Piet is niet bekend in de jurisprudentie
• Het vergelijken van Sinterklaas met de Holocaust was geen succes
• Iets met jodensterren. Kwam niet echt uit de verf.
• Pieten worden betaald. Het zijn dus geen slaven.
• Iemand riep iets dat Sint een pedofiel was. Volgens mij was dat ook niet echt succesvol als argument.
nog iets?
Vreemde reactie, of snap je echt niet wat ik bedoel?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:58 schreef Stink-ui het volgende:
[..]
En de vrijheid van expressie, schmink!, dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:01 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Geen vrijheid van meningsuiting toen hij ging protesteren tegen zwarte Piet, werd ook opgenoemd.
dan nietsquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:58 schreef Stink-ui het volgende:
[..]
ik zou dit nooit doen zwarte piet is zwarte piet al zooo lang.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan niets
dan ben je een Piet die toevallig zwart is ipv een zwarte Piet, daar valt helemaal niemand over
het niet schminken is een redelijke oplossing voor iets wat geen probleem zou moeten zijn
Terecht, 4:05!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef Ulx het volgende:
Ow ja,
pedofiel! Werd ook nog geroepen..
Dat en hoe hij werd opgepakt in Dordrecht was dan ook wel schandalig. Voor de rest niet echt een argument in deze zaak.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:01 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Geen vrijheid van meningsuiting toen hij ging protesteren tegen zwarte Piet, werd ook opgenoemd.
ja ik ook niet maar dat lijkt me nog geen reden om onzinnige problemen te gaan zoeken bij oplossingen voor problemen die al niet al te helder zijnquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:04 schreef Stink-ui het volgende:
[..]
ik zou dit nooit doen zwarte piet is zwarte piet al zooo lang.
Huh? Watte?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik ook niet maar dat lijkt me nog geen reden om onzinnige problemen te gaan zoeken bij oplossingen voor problemen die al niet al te helder zijn
ze staan gewoon in hun recht in Nederland, hoeven ze echt niet de bootvluchteling voor uit te hangenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:08 schreef longinus het volgende:
dus 20 zeikerds verpesten de sfeer voor duizenden mensen.
tja, laten ze dan vertrekken als ze het niet bevalt, bootje naar lapedusa of zo
En dat los je op door gekleurde pieten te introduceren? Het belangrijkste bezwaar is volgens mij de huidskleur van piet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:07 schreef sp3c het volgende:
maar om het feit dat zwarte Piet de slaaf zou zijn van de goedheiligman
wat op zichzelf al een vreemde gedachte is
Het is niet verboden zwarte schmink te dragen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
En dat los je op door gekleurde pieten te introduceren? Het belangrijkste bezwaar is volgens mij de huidskleur van piet.
Ik zou ook niet opteren voor dwang. Als mensen niet meer de originele zwarte piet willen, dan lijkt mij het niet meer schminken een beter alternatief dan de 'roetvariant'.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik ook niet maar dat lijkt me nog geen reden om onzinnige problemen te gaan zoeken bij oplossingen voor problemen die al niet al te helder zijn
Van mij hebben ze alle recht om er tegen te zijn, maar hou op met zeuren als de meerderheid het er niet mee eens is, ook dat is nederland.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze staan gewoon in hun recht in Nederland, hoeven ze echt niet de bootvluchteling voor uit te hangen
beetje een onzinnige klacht maar so be it
Dat lijkt mij evident.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is niet verboden zwarte schmink te dragen.
Nee, het gaat inderdaad niemand om de huidskleur van zwarte Piet. Wat een merkwaardige gedachte. Dat is inderdaad compleet niet de essentie van de discussie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:07 schreef sp3c het volgende:
het gaat niemand (voorzover ik weet) om de huidskleur van zwarte Piet maar om het feit dat zwarte Piet de slaaf zou zijn van de goedheiligman
wat op zichzelf al een vreemde gedachte is
Het zal best. Ik zag vroeger al dat er soms hele stukken keel en nek blank waren.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:11 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ik zou ook niet opteren voor dwang. Als mensen niet meer de originele zwarte piet willen, dan lijkt mij het niet meer schminken een beter alternatief dan de 'roetvariant'.
Ik denk dat we de niet geschminkte piet al meer gaan zien de aankomende jaren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:03 schreef Ferdo het volgende:
En Amsterdam doet de intocht dus gewoon zoals het hoort: met Zwarte Pieten. (bron: NOS radionieuws)
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zal best. Ik zag vroeger al dat er soms hele stukken keel en nek blank waren.Gvd, half zwart en dan al te lui om verder te schminken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |