quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geef maar eens bewijs over dat racisme dan. En kom nou niet aan met plaatjes uit een prentenboek ui 1850, maar over de huidige Pieten.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou misschien iets eerder maar in de huidige kindvriendelijke vorm zie ik er niets racistisch in
Oké. Stapje bij stapje komen wij er.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:37 schreef sp3c het volgende:
ja zwarte piet is een neger, zo ver waren we al
hoe is dat racistischer dan 'sint is een blanke'
ik heb een zwarte donkere huidskleur en je mag het mij uitlegen want ik zie het nietquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oké. Stapje bij stapje komen wij er.
Nu wij erover eens zijn dat zwarte piet dus echt bedoeld is om een neger voor te stellen, dan mag jezelf bedenken waarom mensen (met een zwarte huiskleur) daar eventueel aanstoot aan zouden kunnen nemen.
Om heel eerlijk te zijn: gek veel inlevingsvermogen heb je er niet voor nodig. Beetje gezond verstand wel.
Mij ook. Het is mijn ouders ook verteld. In de jaren veertig en begin vijftig. Het hele negergezwam is iets van de laatste tien, vijftien jaar.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:40 schreef sp3c het volgende:
mij is overigens altijd verteld dat het toch echt van de schoorsteen kwam trouwens
geloofde pa en ma direct, ik had mijn ogen moeten openen
Hebben wij hem weer: honden hebben bazen, mensen hebben werkgevers. Als jouw werk bestaat uit blaffen en aan de ketting liggen snap ik wel dat je geen probleem hebt met het zwarte pietenfenomeen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb een zwarte donkere huidskleur en je mag het mij uitlegen want ik zie het niet
een vrolijke zwarte werkt voor een blanke ... w00ptiefuckingd00da, mijn baas ziet dat iedere dag
Dit quote ik maar per direct.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:40 schreef rechtsom het volgende:
De vraag is of dat Zwarte Piet racistisch is of dat bepaalde mensen zichzelf gediscrimineerd VOELEN. Want als je de slachtofferrol aanneemt, dan voelt alles racistisch, ook heeft het niets met afkomst te maken (maar met gedrag bijvoorbeeld)
blaft Sinterklaas tegen zijn Pieten?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hebben wij hem weer: honden hebben bazen, mensen hebben werkgevers. Als jouw werk bestaat uit blaffen en aan de ketting liggen snap ik wel dat je geen probleem hebt met het zwarte pietenfenomeen.
Je doet niet eens moeite meer om op de inhoud te gaan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hebben wij hem weer: honden hebben bazen, mensen hebben werkgevers. Als jouw werk bestaat uit blaffen en aan de ketting liggen snap ik wel dat je geen probleem hebt met het zwarte pietenfenomeen.
Dat is niet zo moeilijk, maar om daar nu dit hele feest voor te veranderen of zelfs af te schaffen gaat nergens over.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oké. Stapje bij stapje komen wij er.
Nu wij erover eens zijn dat zwarte piet dus echt bedoeld is om een neger voor te stellen, dan mag jezelf bedenken waarom mensen (met een zwarte huiskleur) daar eventueel aanstoot aan zouden kunnen nemen.
Om heel eerlijk te zijn: gek veel inlevingsvermogen heb je er niet voor nodig. Beetje gezond verstand wel.
Misschien gelooft de tekenaar het gelul van die Quincy wel.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Een doorsnee tekening van een Zwarte Piet anno 2013 en niet anno 1850.
ik vind het als gekleurde medelander nogal lastigquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk, maar om daar nu dit hele feest voor te veranderen of zelfs af te schaffen gaat nergens over.
Het is geen kinderfeest maar een volksfeest. Dat een deel van de festiviteiten zich richt op kinderen betekent niet dat het daarom geen feest meer is voor alle Nederlanders.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:43 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Dit quote ik maar per direct.
Overal heeft men het over de discussie 'because my feelings', 'it is racism', etcetera.
Het is een kinderfeest! En tenzij het kutouders zijn krijgt elk kind mee dat pieten hele gave mensen zijn en worden ze door menig kind als helden beschouwd.
Welnee.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind het als gekleurde medelander nogal lastig
toch welquote:
Dat mag.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
toch wel
ik zie er niets aanstootgevends in
Sinterklaasje kom maar binnen met je werknemer.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |