abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132316181
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:58 schreef Tchock het volgende:
Darkside _O_ O+ Tyfuschristus wat was dat vet.
lul :'(
pi_132316277
Keizer Atze is negatief over Darkside :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132316303
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:14 schreef Norrage het volgende:

[..]

O+
Vertel :D
Ze begonnen met een berg ruis met radiofragmenten er door, volledig in het donker. De lichten gingen pas na een minuut of twintig aan. Toen werd er een soundscape gemaakt met allemaal lagen en gitaren en toetsen en weet ik veel wat. Daar druppelden heel langzaam dingen in die ik herkende als het intro van Golden Arrow. Na een kwartier waren ze bij een beat aanbeland. Vanaf dat punt gingen ze op chronologische volgorde praktisch het hele album door, maar het had niets weg van een normaal concert. Er zat geen seconde stilte in, alleen maar improvisatie, chaos en een muur van geluid. Ze bouwen elke keer een enorm uitgebreid geluid op, waarna ze een nummer in meanderen, dat een paar minuten aanhouden en er dan weer langzaam uit vliegen. Minpunt; herkenningswaarde lag heel erg laag. Het publiek was merkbaar opgelucht toen na een halfuur of zo de super herkenbare gitaar van Heart er doorheen scheurde. Ik had het idee dat Nico en Dave op een of andere manier ook meer los waren vanaf dat moment; de focus ging meer naar melodieën spelen op piano en gitaar dan naar alléén maar geluid maken.

Paper Trails had een stampende, snoeiharde housebeat waar je hele lichaam van ging trillen. Het kostte merkbaar moeite voor me om stil te blijven zitten, en daar was ik absoluut niet de enige in. Vanaf dat moment zat ik écht in het concert, de tijd vloog. Voor ik het wist was Greek Light een zeldzaam rustpuntje. Afsluiter Metatron knalde en beukte als een woest monster, stierf een keer een teleurstellende dood, om vervolgens weer op te leven tot een geweldige finale O+

Opmerkelijk hoe hárd (niet qua volume, daar kom ik later op) de muziek kan zijn als ze dat willen. Ze doorbreken een hypnotische muur van geluid met beats die overal doorheen snijden en pompen. Het is godverdomme dánsmuziek! Overigens was dat een keer of drie/vier, voor de rest is het niet echt dansbaar en ik was dus wel blij dat het een concert met zitplaatsen was.

Het podium was op één lamp in een luxaflex-patroon na helemaal donker. Wat soms wel jammer was, want ondanks dat ze beiden op talloze instrumenten stonden te rammen was daar bijzonder weinig van te zien. Boven ze hing aan het plafond een enorme ronde spiegel waar constant een enorm felle lamp op stond in allerlei patronen. De spiegel draaide rond en schoot als een vuurtoren draden en bundels van licht de zaal in.

Minpunt: het stond echt te hard. Ik begrijp dat je om de muziek echt intens te maken nogal wat volume nodig hebt maar dit was te veel. Soms deed het zeer aan je oren, vooral aan het begin. Ik weet niet of het toen echt harder was of dat je er gewoon aan gewend raakt.

Al met al ongelofelijk vet. Vloog voorbij O+

edit: Het is nogal een verhaal geworden. Kuch. :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Tchock op 19-10-2013 01:30:02 (Laatste k moest een h zijn.) ]
pi_132316304
Darkside is ook de popmuziek onder de electronica. Niet vernieuwend, niet uitdagend. Dat is niet echt likeable voor ultieme hipsters natuurlijk.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_132316313
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:27 schreef Moody het volgende:
Darkside is ook de popmuziek onder de electronica. Niet vernieuwend, niet uitdagend. Dat is niet echt likeable voor ultieme hipsters natuurlijk.
Ik ben er ook nog niet over uit of ik het heel leuk vind. Tot nu zijn andere elektronische albums uit dit jaar meer mijn favoriet (o.a. Autechre).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_132316327
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ze begonnen met een berg ruis met radiofragmenten er door, volledig in het donker. De lichten gingen pas na een minuut of twintig aan. Toen werd er een soundscape gemaakt met allemaal lagen en gitaren en toetsen en weet ik veel wat. Daar druppelden heel langzaam dingen in die ik herkende als het intro van Golden Arrow. Na een kwartier waren ze bij een beat aanbeland. Vanaf dat punt gingen ze op chronologische volgorde praktisch het hele album door, maar het had niets weg van een normaal concert. Er zat geen seconde stilte in, alleen maar improvisatie, chaos en een muur van geluid. Ze bouwen elke keer een enorm uitgebreid geluid op, waarna ze een nummer in meanderen, dat een paar minuten aanhouden en er dan weer langzaam uit vliegen. Minpunt; herkenningswaarde lag heel erg laag. Het publiek was merkbaar opgelucht toen na een halfuur of zo de super herkenbare gitaar van Heart er doorheen scheurde. Ik had het idee dat Nico en Dave op een of andere manier ook meer los waren vanaf dat moment; de focus ging meer naar melodieën spelen op piano en gitaar dan naar alléén maar geluid maken.

Paper Trails had een stampende, snoeiharde housebeat waar je hele lichaam van ging trillen. Het kostte merkbaar moeite voor me om stil te blijven zitten, en daar was ik absoluut niet de enige in. Vanaf dat moment zat ik écht in het concert, de tijd vloog. Voor ik het wist was Greek Light een zeldzaam rustpuntje. Afsluiter Metatron knalde en beukte als een woest monster, stierf een keer een teleurstellende dood, om vervolgens weer op te leven tot een geweldige finale O+

Opmerkelijk hoe hárd (niet qua volume, daar kom ik later op) de muziek kan zijn als ze dat willen. Ze doorbreken een hypnotische muur van geluid met beats die overal doorheen snijden en pompen. Het is godverdomme dánsmuziek! Overigens was dat een keer of drie/vier, voor de rest is het niet echt dansbaar en ik was dus wel blij dat het een concert met zitplaatsen was.

Het podium was op één lamp in een luxaflex-patroon na helemaal donker. Wat soms wel jammer was, want ondanks dat ze beiden op talloze instrumenten stonden te rammen was daar bijzonder weinig van te zien. Boven ze hing aan het plafond een enorme ronde spiegel waar constant een enorm felle lamp op stond in allerlei patronen. De spiegel draaide rond en schoot als een vuurtoren draden en bundels van licht de zaal in.

Minpunt: het stond echt te hard. Ik begrijp dat je om de muziek echt intens te maken nogal wat volume nodig hebt maar dit was te veel. Soms deed het zeer aan je oren, vooral aan het begin. Ik weet niet of het toen echt harder was of dat je er gewoon aan gewend raakt.

Al met al ongelofelijk vet. Vloog voorbij O+

edit: Het is nogal een verhaal geworden. Kuck. :@
Die laatste k moet een h zijn.
Voor de rest een vet verhaal _O_
'13 |
'14
pi_132316332
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:27 schreef Moody het volgende:
Het is ábsoluut geen popmuziek. Of je het goed of slecht vindt is verder niet mijn zaak maar iets wat zo lang opbouwt, zo weinig climaxen bevat en live zo verwrongen en verdraaid wordt kun je geen popmuziek noemen :P

Er zaten trouwens wel wat mensen in de zaal die Space Is Only Noise-achtig geluid hadden verwacht, denk ik. Die gingen er snel vandoor toen er een muur van onherkenbare herrie op ze af kwam :')
pi_132316343
Maar ik ga nu slapen, morgen naar Londen. :W

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_132316352
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:30 schreef Felagund het volgende:
Maar ik ga nu slapen, morgen naar Londen. :W

Je bent net een dag te laat voor McCartney :P
'13 |
'14
pi_132316360
Nee popmuziek is het niet. Die gitaar is toegankelijk ja en de reden dat het zo populair is, maar verder vind ik het erg originele vette muziek :) maar das duidelijk :) en dit verslag klinkt als een heerlijke trip :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132316364
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is ábsoluut geen popmuziek. Of je het goed of slecht vindt is verder niet mijn zaak maar iets wat zo lang opbouwt, zo weinig climaxen bevat en live zo verwrongen en verdraaid wordt kun je geen popmuziek noemen :P

Er zaten trouwens wel wat mensen in de zaal die Space Is Only Noise-achtig geluid hadden verwacht, denk ik. Die gingen er snel vandoor toen er een muur van onherkenbare herrie op ze af kwam :')
Op het album is het vrij toegankelijke electronica, dat bedoel ik te zeggen. Het kan dat ze live veel meer los gaan, dat is natuurlijk alleen maar te prijzen :)
'13 |
'14
pi_132316403
Overigens waren de andere twee acts ook niet onaardig. Opener was een xylofonist samen met een DJ. Die deden twintig minuten spacy shit waarbij de xylofoon speelde en de dj dat live samplede en remixte tot een hypnotiserend geheel. Leuk idee, blijft niet echt twintig minuten boeiend. Zeker niet als je maar één nummer doet.

Daarna kwam het Nederlands Kamerorkest. Die hadden samen met Henrik Schwarz acht van zijn techno-nummers omgezet naar klassieke muziek, en die werden opgevoerd. Schwarz zat in de zaal en ontving applaus maar deed zelf verder niets.

De nummers zelf waren heel vet gedaan, al was de ene geslaagder dan de andere. Het is heel interessant om elektronica (zelfs al kende ik de nummers niet) te horen in een klassieke setting. Vooral omdat een orkest grotendeels geen percussie heeft moet alle ritme komen uit de strijkers en blazers. De oplossingen die ze vonden waren soms heel tof en sloegen soms de plank een beetje mis. Wel heel boeiend om mee te maken, vrij uniek ook voor zover ik weet. Nog nooit zoiets gehoord in elk geval :D
pi_132316414
Best wel een fijne vrijdagavond als je je helemaal ingesteld had op de hele avond studeren.
pi_132316421
Iets anders.

Glen Hansard, Phosphorescent, Villagers, Radical Face, John Grant op Crossing Border (Enschede, Den Haag)

Wie gaat er nog meer? :D
'13 |
'14
  Moderator zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:40:16 #190
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_132316427
Dat is best een aardig rijtje namen, Moody.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_132316430
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:39 schreef Moody het volgende:
Iets anders.
pi_132316476
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:39 schreef Moody het volgende:
Iets anders.

Glen Hansard, Phosphorescent, Villagers, Radical Face, John Grant op Crossing Border (Enschede, Den Haag)

Wie gaat er nog meer? :D
Een beetje ver weg van hier (hoewel het niet heel ver van mijn ouders is). Wel mooie namen. Komen er nog meer of is dit alles?
Album top 100 2024
pi_132316495
Even off-topic, maar ik ontdek net dat Nick Cave haarimplantaten heeft.
neohu heeft nog geen signature
pi_132316500
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:44 schreef Felagund het volgende:

[..]

Een beetje ver weg van hier (hoewel het niet heel ver van mijn ouders is). Wel mooie namen. Komen er nog meer of is dit alles?
Nee, dat is een persoonlijke greep uit de line-up :) (wel de meest interessante namen)

http://enschede.crossingborder.nl/

Voordeel: kost geen drol en Enschede is altijd zeer relaxt.
Heb 1 of 2 slaapplekken, dus wees er snel bij :P
'13 |
'14
pi_132316517
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:48 schreef Moody het volgende:

[..]

Nee, dat is een persoonlijke greep uit de line-up :) (wel de meest interessante namen)

http://enschede.crossingborder.nl/

Voordeel: kost geen drol en Enschede is altijd zeer relaxt.
Heb 1 of 2 slaapplekken, dus wees er snel bij :P
Warpaint, sexy.
pi_132316529
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Warpaint, sexy.
Toch geen verkeerd idee om eens te "meeten" (gay woord) met wat Fok!kers op dat festival.
Jij hebt een connectie met Enschede, dus jij gaat zeker toch?
'13 |
'14
pi_132316557
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:52 schreef Moody het volgende:

[..]

Toch geen verkeerd idee om eens te "meeten" (gay woord) met wat Fok!kers op dat festival.
Jij hebt een connectie met Enschede, dus jij gaat zeker toch?
Wat heb ik voor connectie met Enschede?
pi_132316567
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat heb ik voor connectie met Enschede?
Oh dat dacht ik eens gelezen te hebben. Nofi :)

Oja, Mocktar is nu van ons. Dat is jouw connectie :P :')
'13 |
'14
pi_132316575
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:57 schreef Moody het volgende:

[..]

Oh dat dacht ik eens gelezen te hebben. Nofi :)
Ik ben er twee weken geleden voor het eerst geweest, is dat de connectie?
pi_132316580
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ben er twee weken geleden voor het eerst geweest, is dat de connectie?
Sorry, blijkbaar verkeerde voor me. Hoop dat je me vergeeft enzo.
'13 |
'14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')