Vooruit.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Sorry, blijkbaar verkeerde voor me. Hoop dat je me vergeeft enzo.
Ik wilde bijna voor White Denim gaan, maar ik ga toch maar niet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:39 schreef Moody het volgende:
Iets anders.
Glen Hansard, Phosphorescent, Villagers, Radical Face, John Grant op Crossing Border (Enschede, Den Haag)
Wie gaat er nog meer?
Dat doet pijnquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zaten trouwens wel wat mensen in de zaal die Space Is Only Noise-achtig geluid hadden verwacht, denk ik. Die gingen er snel vandoor toen er een muur van onherkenbare herrie op ze af kwam
Darkside is te hipster voor hemquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:06 schreef BoerBert het volgende:
Atzegod doet z'n naam weinig eer aan en kijkt Darkside niet af.
Wie?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:06 schreef BoerBert het volgende:
Atzegod doet z'n naam weinig eer aan en kijkt Darkside niet af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga vanuit daar naar de Bebop. Deze vorm is voornamelijk in New York ontstaan in de jaren '40. Jazzmuzikanten zaten vrijwel allemaal in swingorkesten, omdat het de meest lucratieve baan voor ze was. Uitdagend was het al lang niet meer. Ze kwamen na de optredens van een swingorkest samen in kleine café's, waarbij in jamsessies men elkaar testte op virtuositeit. Het kenmerkt zich door een ontzettend hoog tempo en een scheller geluid. Hierin zie je hele kleine bezettingen ontstaan: meestal een blazer, pianist, percussionist en bassist; gitaristen ook wel, maar met minder regelmaat. Het is een breuk met jazz voor het grote publiek, dat blijft voorbehouden aan de swing. Belangrijke namen hier zijn Charlie Parker, Dizzy Gillespie, Max Roach, Roy Haynes, Charlie Christian en Bud Powell.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan het eind van de jaren '40 krijg je een antwoord vanuit de West Coast: Cool Jazz. Slow tempo, warm en lyrisch vergeleken met het gehaaste, virtuoze van de bebop. Miles Davis en Chet Baker noem ik hier even.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de loop van de jaren '50 ontstaat de Hard Bop. Het is simpel gezegd een extensie van bebop: de bezetting wordt weer groter en daarmee ook een voller geluid. De virtuositeit als principieel element wordt echter behouden. Een paar belangrijke namen zijn Art Blakey, Sonny Rollins en Cannonball Adderley.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bebop, Cool Jazz en Hard Bop zijn grofweg de genres waarin Davis, Coltrane en Mingus zijn gevormd als muzikanten. Naast deze stijlen - die eigenlijk veels te kort door de bocht zijn, as usual met muziek in hokjes stoppen - noem ik ook even Thelonious Monk en Bill Evans als zéér invloedrijk. Ik ga zelf Charlie Parker verder benoemen als de ábsolute invloed voor vrijwel alle muzikanten in de jaren '50 en '60.
Het is eigenlijk heel simpel, je moet ook - in ieder geval dat vind ik - de evolutie van jazz zelf begrijpen. Het is zo'n fascinerend iets, het liefst had ik nog pagina's door lopen kalken, maar ik moet weer verder met de studie hier. Hopelijk heb je er iets aan, Tchock.![]()
O, ik zie ook dat je alsnog naar Darkside bent geweest. Awesome!![]()
Het is live zo ongelooflijk vet, hé?![]()
Jaaaquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:39 schreef Maxerazzi het volgende:
O, ik zie ook dat je alsnog naar Darkside bent geweest. Awesome!![]()
Het is live zo ongelooflijk vet, hé?![]()
![]()
![]()
Overigens, als je en keer nog tijd over hebt; ik sta altijd open voor meer geschiedenis en muziekonderwijsquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Het is zo'n fascinerend iets, het liefst had ik nog pagina's door lopen kalken, maar ik moet weer verder met de studie hier.![]()
![]()
Zo maxi, die post mag ook wel in de jazz OP
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Ziet er goed uit ja, misschien ook maar eens een tripje doorheen maken.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Wat Kerftminster zegt.
Voor de rest is er vandaag niet veel gebeurd?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Gaan we eens verandering in brengen dan. Ben enorm kwaad door het resultaat van Feyenoord dus dat los ik op met een lekker hard album. Uncle Acid & The Deadbeats - Blood Lust. Heavy psychedelische rock/doom metal. Klinkt erg goed zeg, zie ook dat het op RYM in de top 4000 aller tijden staat terwijl het album uit 2011 komt.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Ja sorry ik ben druk dus topic gaat minder snel
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Ik was bij Darksidequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:13 schreef Felagund het volgende:
Wat Kerftminster zegt.
Voor de rest is er vandaag niet veel gebeurd?![]()
![]()
Vreemde competitie, niemand lijkt echt afstand te kunnen nemen. Morgen PSV misschien, maar Groningen is ook niet makkelijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:14 schreef Kerftminister het volgende:
Gaan we eens verandering in brengen dan. Ben enorm kwaad door het resultaat van Feyenoord dus dat los ik op met een lekker hard album. Uncle Acid & The Deadbeats - Blood Lust. Heavy psychedelische rock/doom metal. Klinkt erg goed zeg, zie ook dat het op RYM in de top 4000 aller tijden staat terwijl het album uit 2011 komt.Was je daar gisteren ook niet al? Of heb ik mij dat verbeeld?quote:You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Jaquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vreemde competitie, niemand lijkt echt afstand te kunnen nemen. Morgen PSV misschien, maar Groningen is ook niet makkelijk.
[..]
Was je daar gisteren ook niet al? Of heb ik mij dat verbeeld?Maar het was na twaalven dus ook vandaag.
![]()
![]()
Tja elk team heeft gewoon een legioen aan prutsers erinstaan, dan krijg je dat. Domineer je 90 minuten in die houten schuur in Deventer en weet je nog puntverlies te lijden, tja.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vreemde competitie, niemand lijkt echt afstand te kunnen nemen. Morgen PSV misschien, maar Groningen is ook niet makkelijk.
[..]
Was je daar gisteren ook niet al? Of heb ik mij dat verbeeld?
Morgen trouwens beginnen met leren voor tentamens aankomende week, kan dat ik dan wat Jazz erdoorheen ga jagen.
Begin er iig niet mee, als blijkt dat het nodig is doe ik het wel.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Mooie woordgrapquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:30 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja elk team heeft gewoon een legioen aan prutsers erinstaan, dan krijg je dat. Domineer je 90 minuten in die houten schuur in Deventer en weet je nog puntverlies te lijden, tja.
Morgen trouwens beginnen met leren voor tentamens aankomende week, kan dat ik dan wat Jazz erdoorheen ga jagen.
Begin er iig niet mee, als blijkt dat het nodig is doe ik het wel.![]()
![]()
Tja van zulke wedstrijden word je erg snel cynisch, ik al helemaal.quote:
Nu maar weer het geweldige tricot-album opzetten om me wat op te vrolijken.
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Ik kan je The Flaming Lips aanradenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:45 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja van zulke wedstrijden word je erg snel cynisch, ik al helemaal.
Nu maar weer het geweldige tricot-album opzetten om me wat op te vrolijken.![]()
![]()
Ja er is momenteel geen club die er wat van kan. Tenzij Frank de Boer nou eens zn oogkleppen verwijderd, dan is het kampioenschap wel weer beslist.
![]()
Flaming Lips nu niet echt in de stemming voor, was sowieso een beetje een deceptie omdat deze week bleek dat Yoshimi Battles the Pink Robots helemaal niet zo vet was als ik dacht. Terwijl ik hem de eerste 3 keren luisteren enorm vet vond.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:46 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik kan je The Flaming Lips aanraden
[ Bericht 3% gewijzigd door Kerftminister op 20-10-2013 00:11:28 ]Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Wat? Was je ongesteld?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Flaming Lips nu niet echt in de stemming voor, was sowieso een beetje een deceptie omdat deze week bleek dat Yoshimi Battles the Pink Robots helemaal niet zo vet was als ik dacht. Terwijl ik hem de eerste 3 keren luisteren enorm vet vond."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Ja geen idee, vind Fight Test, Yoshimi Battles the Pink Robots 1 en 2 en Ego Tripping nog steeds vet, maar bij de rest had ik toch behoorlijk veel moeite mijn aandacht erbij te houden.quote:Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Tijd voor wat Peruviaanse post-punk á la The Cure.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Dolores Delirio toevallig?quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:04 schreef Kerftminister het volgende:
Tijd voor wat Peruviaanse post-punk á la The Cure.![]()
Goed gespiekt op mijn Last.fm.quote:
Nee, eerste googlehitquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:07 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Goed gespiekt op mijn Last.fm.![]()
![]()
Haha, kan ook.
Was overigens tweede keer dat ik het luisterde, maar vond het niet heel bijzonder.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Ja ben verliefdquote:Het klinkt aan de ene kant als een plaat die minimaal uit de 60ies moet komen en het is toch nog steeds verrassend
![]()
![]()
Die zijn leuk jaquote:Op zondag 20 oktober 2013 20:06 schreef debeterebob het volgende:
Ik vind 'Looking At Her' tot nu toe het leukst2e plaats I Can Bet.
Save Us had Brandon Flowers graag gemaakt
New is een verwijzing naar de '60-Beatles. Everybody Out There is misschien wel het beste nr op deze plaat imo.![]()
Ik zag dat je van Elbow houdt, Moody, getuige je jaarlijstenWist je dat ze een nieuw live albumpje hebben?
![]()
Ah. Thnxquote:Op zondag 20 oktober 2013 20:18 schreef debeterebob het volgende:
Ik zag dat je van Elbow houdt, Moody, getuige je jaarlijstenWist je dat ze een nieuw live albumpje hebben?
Ben wel een beetje uitge-elleboogd naar het laatste album, die was echt heeeel matig
Zie dat er veel oudere nummers opstaan. Dus ga 'm wel ff proberen.![]()
Haha die plaat kwam vandeweek nog in me op, wat is het een beetje?quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:48 schreef brooklyndodger het volgende:
Ben gigantisch laat met deze band maar dit plaatje bevalt me erg goed.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Ik weet niet maar het valt een beetje tussen indierock en poppy screamo in.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:50 schreef Kerftminister het volgende:
Ben gigantisch laat met deze band maar dit plaatje bevalt me erg goed.
Haha die plaat kwam vandeweek nog in me op, wat is het een beetje?![]()
Hmm, eens proberen dan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:51 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Ik weet niet maar het valt een beetje tussen indierock en poppy screamo in.
Ik zit zelf allerlei albums af te gaan die ik al maanden heb maar nog nooit geluisterd heb, meestal zijn die platen ook niet echt de moeite waard.
Wat heb je allemaal wel geluisterd. Dan heb ik wat aanvullingen. Zeker en vast.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:52 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm, eens proberen dan.
Ik zit zelf allerlei albums af te gaan die ik al maanden heb maar nog nooit geluisterd heb, meestal zijn die platen ook niet echt de moeite waard.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: