Zeg ik. Geweldig. Maar niet helemaal mijn ding. Een mensenleven is te kort om 40 Miles Davis albums te aanbidden en wekelijks te draaienquote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:00 schreef DO2 het volgende:
Ja, het is uitgedacht, ja. So what?
Het klinkt fuckin fantastisch, man!
Toch wel?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Zeg ik. Geweldig. Maar niet helemaal mijn ding. Een mensenleven is te kort om 40 Miles Davis albums te aanbidden en wekelijks te draaien
Meestal in stereo opgenomen en daarna mono gemastered.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:15 schreef Tchock het volgende:
Jazznoobvraag. Als ik een album download, wat doet de muziek meer recht? Stereo of mono?Ik begrijp uiteraard wat de voor- en nadelen van elk zijn maar ik neem aan dat het in de jaren '50-60 allemaal mono werd opgenomen.
Wijsneus.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Meestal in stereo opgenomen en daarna mono gemastered.
Dan ga ik gewoon voor het beste geluid > stereo.quote:Vergeet niet: Live optreden zijn nooit mono
Heel kort door de bocht:
Als je het gevoel wilt beleven zoals kopers van de platen toen hadden -> mono
Als je het gevoel wilt beleven zoals concert-bezoekers toen hadden -> stereo
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:33 schreef Maxerazzi het volgende:
Hoezo heb ik gemist dat er een nieuwe Bonnie Prince Billy uitgekomen is...
Tom Waits ertussenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oké.
[ afbeelding ]
Aan- of opmerkingen?
Survivor's Suitequote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:53 schreef brooklyndodger het volgende:
Worden deze geweldige klassiekers vergeten:
oh, nog niet gehoordquote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:59 schreef Moody het volgende:
Indie fakers
Wat vind jij van Polica? Is jouw genre
Tis wel een beetje eentonig vind je niet? Het is een leuk geluid, maar kan me geen drie kwartier boeien op deze manier...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Indie fakers
Wat vind jij van Polica? Is jouw genre
hm... volgens mij moet ik mijn genre nog eens herdefinierenquote:
Tijd dat je jouw genre uitbreidquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:09 schreef ranja het volgende:
[..]
hm... volgens mij moet ik mijn genre nog eens herdefinierenklinkt redelijk maar niet bijzonder
Ik snap die ontdekking van Moody ook niet zoquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:07 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Tis wel een beetje eentonig vind je niet? Het is een leuk geluid, maar kan me geen drie kwartier boeien op deze manier...
Naja, als je een artiest afschrijft op 1 nummer, ben je snel klaarquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik snap die ontdekking van Moody ook niet zoPrecies hetzelfde gevoel heb ik erbij
één nummer is prima vol te houden, dat moet ik je toegevenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Daarom duurt dat nummer ook maar 4 minuten.
Ik snap je wel, maar ik snap je nietquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:21 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
één nummer is prima vol te houden, dat moet ik je toegeven![]()
Ik doe het op basis van wat ik van ze ken: het 2012 albumquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Naja, als je een artiest afschrijft op 1 nummer, ben je snel klaar
Het is vrij populair dingetje in diverse blogs, wellicht doe ik er anderen nog een plezier mee
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:26 schreef ranja het volgende:
[..]
en dat zou mijn genre moeten zijn?
ah, een mix tussen Coldplay en Keane, daar zat de wereld op te wachtenquote:
als iets wordt aangekondigs als 'mijn genre' dan verwacht ik niet dat ik iets out of the box krijgquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:30 schreef Moody het volgende:
Het *zou* kunnen dat je af en toe out of the box zou denken. Niet gelukt deze keer.
Ik was er niet ofzo?quote:
Zelfs mensen die van Anouk kunnen genieten konden dat niet deze weekquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:35 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik van iets meer dingen kan genieten dan enkel van Nederlandse rockchicks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |