Ik probeer ook mee te doenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
KLB / nieuwe trend van epileptische usericons
Heb je dit bericht al gelezen dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:02 schreef Rickario het volgende:
'Flinke fik'
NOS is weer lekker bezig
Onterechte klacht want Zweedse vrouwenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:22 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Heb je dit bericht al gelezen dan?
http://nos.nl/op3/artikel(...)gelijke-fitties.html
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:23 schreef alors het volgende:
Ik ging Dinand nadoen, mijn kat keek opeens zo van
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:22 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Heb je dit bericht al gelezen dan?
http://nos.nl/op3/artikel(...)gelijke-fitties.html
Zweden sobersoquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Onterechte klacht want Zweedse vrouwen
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:22 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dit goed vinden en Coldplay slecht.
Jij.
en een beetje gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaayquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:33 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit plaatje van Drake is toch al best oud?
En toch, ook al is dat zo, vind ik niet dat het nu afgeschaft moet wordenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:37 schreef alors het volgende:
Ja en het is vast ook een oud cultureel gebruik om kroeshaar te nemen en rode lippen en slavenoorbellen
Mij maakt het niet zoveel uit, ik denk alleen dat het zijn langste tijd wel heeft gehad in de huidige vorm. Ik vind volwassenen die tegen regenboogpieten zijn en beweren dat kinderen dat heel erg vinden en niet snappen en dat ZE ONS FEEST AFPAKKEN, ook heel treurig. Net als tegenstanders die hun kinderen in de klas op school laten vertellen dat Sinterklaas niet bestaat, gewoon kinderachtig allemaal.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:38 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
En toch, ook al is dat zo, vind ik niet dat het nu afgeschaft moet worden
Ik weet niet hoe het in jouw jeugd zat, maar wij hadden genoeg vrouwen die zwarte piet waren (en duidelijk niet als man verkleed waren).quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:43 schreef ieniminimuis het volgende:
En ik vind dat er ook een vrouwelijke versie van Zwarte Piet moet komen.
Kerst is van oorsprong een heidens feest, net zoals Pasen. Waren jatters die christenen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:42 schreef SilentChaos het volgende:
Als ze (de Christelijken) er nou achter komen dat Jezus nooit heeft bestaan, gaan we dan ook Kerst afschaffen?
Nee, want het is traditie geworden...
Ik ben eerder tegen het geforceerd aandringen van "kleurenpieten". Als het op natuurljik beloop gaat, best, maar hier zit natuurlijk een zogenaamde "principekwestie" achter... dat stuit mij wel tegen de borstquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:43 schreef alors het volgende:
[..]
Mij maakt het niet zoveel uit, ik denk alleen dat het zijn langste tijd wel heeft gehad in de huidige vorm. Ik vind volwassenen die tegen regenboogpieten zijn en beweren dat kinderen dat heel erg vinden en niet snappen en dat ZE ONS FEEST AFPAKKEN, ook heel treurig. Net als tegenstanders die hun kinderen in de klas op school laten vertellen dat Sinterklaas niet bestaat, gewoon kinderachtig allemaal.
Maar de naam impliceert dat het om mannen gaatquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:44 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in jouw jeugd zat, maar wij hadden genoeg vrouwen die zwarte piet waren (en duidelijk niet als man verkleed waren).
Zwarte pieten zijn redelijk geslachtsloos geloof ik
Zwart, want dat is geen kleurquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Rood mag niet, want dat is van de indianen.
Geel mag niet, want dat is van de chineesjes.
Groen is de kleur van de aliens.
Blauw is van de smurfen.
Oranje is van de doorgebakken zonnebankbezoekers.
Paars en roze vallen ook af.
Welke kleur nemen we dan?
Transparant.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Rood mag niet, want dat is van de indianen.
Geel mag niet, want dat is van de chineesjes.
Groen is de kleur van de aliens.
Blauw is van de smurfen.
Oranje is van de doorgebakken zonnebankbezoekers.
Paars en roze vallen ook af.
Welke kleur nemen we dan?
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:48 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Zwart, want dat is geen kleur
En als er nou veel mensen zijn die daar toch moeite mee hebben? Dan moet het kost van het kost zo blijven, gewoon omdat het altijd zo is geweest? Feesten en tradities veranderen altijd mee met de tijden. Sinterklaas was vroeger een boeman, nu vinden we dat pedagogisch niet meer verantwoord.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:52 schreef Rickario het volgende:
Pieten moeten gewoon zwart blijven. Ok, het komt misschien voort uit slavernij. Maar daar heeft het al jaren niks meer mee te maken. Op die manier zou je anders van alles kunnen verbieden omdat ze niet op een compleet nette manier tot stand zijn gekomen
Maar welke kleur moet Piet dan wel krijgen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:55 schreef alors het volgende:
[..]
En als er nou veel mensen zijn die daar toch moeite mee hebben? Dan moet het kost van het kost zo blijven, gewoon omdat het altijd zo is geweest? Feesten en tradities veranderen altijd mee met de tijden. Sinterklaas was vroeger een boeman, nu vinden we dat pedagogisch niet meer verantwoord.
Allemaal even lachen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |