Aangenaam. Smit Tak.quote:
Welke voorbeelden?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Geef eens voorbeelden? Of heb je het over een enkele reactie hier?
En dan zien ze een blauwe. Wat dan? Bovendien, collectief onthouden dat zwart piet zwart is vanwege de roet gaat nog wel, maar heel nederland gaan leren waar al die kleurtjes vandaan komen? Voor je het weet zeg je het verkeerde tegen een kind en heeft het een trauma nog groter dan een klein negertje dat Zwarte Piet in de klas heeft ontmoet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dan is hij groen geworden van de cv ketel. Huppakee, en het verschijnsel sinterklaas is de 21ste eeuw ingetild.
Met je Wij tegen Zij denken schiet je niets op. De vraag is: Waarom mogen er geen zwarten meedoen met de viering van Sinterklaas?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welke voorbeelden?
Dat de kwestie nu een hype is in de media?
Voornamelijk door boosheid van mensen die zich aangevallen voelen.. in hun persoon, in hun cultuur.
Jij bent er een van.
Deze hele topicserie wordt voornamelijk op poten gehouden door die boze groep.
Zwarte pages waren vroeger heel gebruikelijk, zeker in de tijd dat Schenkman zijn verhaal schreef. Ik vind je hypothese heel interessant dat het een vorm van ridiculisering vanuit het volk zou zijn, maar ik denk eerder dat men Sinterklaas gewoon als iemand van de hogere stand zag en dat het dus helemaal niet vreemd was dat hij met zwarte pages rondliep.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:55 schreef Ryon het volgende:
a, dat is toch ook precies wat ik zeg? Pages waren adellijke bedienden van goede afkomst. Een verschijnsel dat het volk kende. Waarom denk je dat ze negers (verklede mannen van het volk) juist die kleding lieten aantrekken?
Kloptquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met je Wij tegen Zij denken schiet je niets op.
Dat is jouw vraag.quote:De vraag is: Waarom mogen er geen zwarten meedoen met de viering van Sinterklaas?
Nou, ik lees berichten dat het traumatiserend is voor zwarte kindertjes om een Zwarte Piet tegen te komen. En mensen willen tenslotte het beste voor hun kind. Combineer dat met het feit dat men de intocht wil verbieden en de enige logische conclusie is dat die mensen willen dat hun kinderen Sinterklaas niet vieren.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Dat is jouw vraag.
Ik ben dat niet tegengekomen in de media. Wie wilt dat niet dan ?
Dat moeten die ouders zelf weten of ze wel of geen Sint vieren of ze wel of niet de kinderen laten meedoen met schoolactiviteiten.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, ik lees berichten dat het traumatiserend is voor zwarte kindertjes om een Zwarte Piet tegen te komen. En mensen willen tenslotte het beste voor hun kind. Combineer dat met het feit dat men de intocht wil verbieden en de enige logische conclusie is dat die mensen willen dat hun kinderen Sinterklaas niet vieren.
Krijgt regelmatig klappen zo te zienquote:
Ja, dan schijt je zeven verschillende kleuren stront.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die hebben toch allerlei geneeskrachtige effecten als je ze opeet?
Ja, maar nu komen wij dus precies op het pijnlijke puntquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:04 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Zwarte pages waren vroeger heel gebruikelijk, zeker in de tijd dat Schenkman zijn verhaal schreef. Ik vind je hypothese heel interessant dat het een vorm van ridiculisering vanuit het volk zou zijn, maar ik denk eerder dat men Sinterklaas gewoon als iemand van de hogere stand zag en dat het dus helemaal niet vreemd was dat hij met zwarte pages rondliep.
Onderstaand schilderij stamt uit eind 17e/begin 18e eeuw, het is wel duidelijk waar Schenkman zijn inspiratie vandaan haalde.
[ afbeelding ]
Maar wat is het probleem daarmee eigenlijk?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ongetwijfeld dat na de jaren zestig de rol van de Piet enigszins is veranderd, maar bepaalde ouderwetse elementen zitten er nog steeds goed ingebakken. Kan je hoog of laag springen. Je kan het moeilijk ontkennen.
Nou de gemiddelde nigger gangstar herken je aan z'n kleuren.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:28 schreef Ulx het volgende:
Maar Zwarte Piet? Die lijkt in de verste verte niet gangsta.
Nee, Zwarte Piet lijkt inderdaad niet op een stoere gangsta (ook niet 'coole piet' de rapper, die trouwens wel erg dichtbij een 'black face' parodie op de zwarte hiphop cultuur komt). Zwarte Piet lijkt op een relikwie uit de 18e/19e eeuw, wat niet verwonderlijk is, aangezien hij dat ook blijkt te zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem daarmee eigenlijk?
Justin Bieber die zich verkleedt als een ghettoneger kan ik beschouwen als een parodie, bedoeld om zwartjes belachelijk te maken. Maar Zwarte Piet? Die lijkt in de verste verte niet gangsta.
En vroeger was Sinterklaas heel wijs. En nu is het een seniele oude kerel met Alzheimer die continu alles vergeet en zonder Piet amper de weg naar de kast met incontinentiemateriaal kan vinden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, Zwarte Piet lijkt inderdaad niet op een stoere gangsta (ook niet 'coole piet' de rapper, die trouwens wel erg dichtbij een 'black face' parodie op de zwarte hiphop cultuur komt). Zwarte Piet lijkt op een relikwie uit de 18e/19e eeuw, wat niet verwonderlijk is, aangezien hij dat ook blijkt te zijn.
Een tijd waarin men heel anders dacht over de verhoudingen tussen blank en zwart dan nu.
Jij vuige sloper van de Nederlandse cultuur. Dat soort oplossingen zijn veelte praktisch en gaan in tegen de Hollandse normen en waarden waarin wij kinderfeesten vieren met zwarte bedienden en niet met anders gekleurde, zoals wij dat altijd al gedaan hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:34 schreef Flow3r het volgende:
Wat de oorsprong is, is eigenlijk niet meer zo belangrijk, het gaat er om hoe we er nu naar kijken en kennelijk hebben sommigen er moeite mee.
Ik vind dat we best wel rekening mogen houden met anderen , zeker nu we een multiculturele samenleving hebben. Maar niet alleen dat, we staan voor paal in het buitenland, geen enkele toerist zal dit kunnen begrijpen.
Zwarte Piet is achterhaald, maak er kleurpieten van en er is geen enkel probleem meer.
Verzin een mooi verhaal over Sint en Piet die door een regenboog voeren met de boot waardoor alle pieten een ander kleurtje kregen.
Dan is het ook nog eens leuk voor Nederlanders met een donkere huid om Piet te kunnen spelen op een kinderfeest
Ik ben tegen voeren van discriminatie aan kinderen en daar is deze kliek mee bezig. Is me geen enkel feest waard. Dus vervang de zwarte piet zodat kinderen gevrijwaard worden van ouders met onderbuikgevoelens. Ben hooguit boos op dergelijke ouders. Niet op een hele bevolkingsgroep. Het is maar een feest. Net als het offerfeest of suikerfeest, kerst etc. Wanneer om die reden we elkaar in hokjes gaan plaatsen laat het dan maarquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welke voorbeelden?
Dat de kwestie nu een hype is in de media?
Voornamelijk door boosheid van mensen die zich aangevallen voelen.. in hun persoon, in hun cultuur.
Jij bent er een van.
Deze hele topicserie wordt voornamelijk op poten gehouden door die boze groep.
De Sint is 800+ jaar oud. In Nederland heb je dan het recht om een seniele oude kerel te zijn. Net zoals opa.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
En vroeger was Sinterklaas heel wijs. En nu is het een seniele oude kerel met Alzheimer die continu alles vergeet en zonder Piet amper de weg naar de kast met incontinentiemateriaal kan vinden.
Maar waarom piept niemand dat we daarmee de aanhang van 50+ belachelijk maken?
De Nederlandse cultuur is aan verandering onderhevig en zeker nu in deze tijden waar kinderfeesten niet meer bestaan uit roomblanke kindjes alleen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jij vuige sloper van de Nederlandse cultuur. Dat soort oplossingen zijn veelte praktisch en gaan in tegen de Hollandse normen en waarden waarin wij kinderfeesten vieren met zwarte bedienden en niet met anders gekleurde, zoals wij dat altijd al gedaan hebben.
Pfoe, dat lijkt enorm op een zwartepietenpak.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:04 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Zwarte pages waren vroeger heel gebruikelijk, zeker in de tijd dat Schenkman zijn verhaal schreef. Ik vind je hypothese heel interessant dat het een vorm van ridiculisering vanuit het volk zou zijn, maar ik denk eerder dat men Sinterklaas gewoon als iemand van de hogere stand zag en dat het dus helemaal niet vreemd was dat hij met zwarte pages rondliep.
Onderstaand schilderij stamt uit eind 17e/begin 18e eeuw, het is wel duidelijk waar Schenkman zijn inspiratie vandaan haalde.
[ afbeelding ]
Wat? Een oude kerel die met zijn paard over het dak rijdt, om dan cadeaus door de schoorsteen de CV-ketel in te gooien, daarbij geholpen door een stoombootlading mannen in maillots die allemaal dezelfde voornaam hebben?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:34 schreef Flow3r het volgende:
geen enkele toerist zal dit kunnen begrijpen.
Het zal toch niet zo zijn dat al die negers met die witte op de foto willen omdat hij een andere kleur heeft?quote:
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
En vroeger was Sinterklaas heel wijs. En nu is het een seniele oude kerel met Alzheimer die continu alles vergeet en zonder Piet amper de weg naar de kast met incontinentiemateriaal kan vinden.
Maar waarom piept niemand dat we daarmee de aanhang van 50+ belachelijk maken?
Hou eens even heel snel op ja, dwaze gekquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben tegen voeren van discriminatie aan kinderen en daar is deze kliek mee bezig.
Waarom zou je hun feestje willen verpesten?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:44 schreef PriesterB het volgende:
Zes topics over een kill en zijn matties die geen eens bestaan.![]()
![]()
Hou die arme kinderen niet voor de gek en zeg gewoon dat ze niet bestaan.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:44 schreef PriesterB het volgende:
Zes topics over een kill en zijn matties die geen eens bestaan.![]()
![]()
Hou die arme kinderen niet voor de gek en zeg gewoon dat ze niet bestaan.
Hee, het nationale mopperhoofd.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:46 schreef Ryon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Sang, deze boy weet!!"
Het punt is natuurlijk dat kinderen er helemaal niets in zien, geen discriminatie of racisme of wat dan ook negatiefs. Het zijn de ouders, aan beide kanten, die problemen hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben tegen voeren van discriminatie aan kinderen
De personificatie van Zeurpiet. Slaaf of niet, die wil ik wel even met de zweep te grazen nemen.quote:
Welke kliek ?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben tegen voeren van discriminatie aan kinderen en daar is deze kliek mee bezig.
Vervangen hoeft voor mij niet zo..... hoor.quote:Is me geen enkel feest waard. Dus vervang de zwarte piet zodat kinderen gevrijwaard worden van ouders met onderbuikgevoelens. Ben hooguit boos op dergelijke ouders. Niet op een hele bevolkingsgroep. Het is maar een feest. Net als het offerfeest of suikerfeest, kerst etc. Wanneer om die reden we elkaar in hokjes gaan plaatsen laat het dan maar
Wel zo handig op een kinderfeestje.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat kinderen er helemaal niets in zien, geen discriminatie of racisme of wat dan ook negatiefs. .
Dat is blijkbaar niet meer zo. Niet bij deze kliek die nu al bezig zijn hun kinderen te onderwijzen over het racistische Nederland.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat kinderen er helemaal niets in zien, geen discriminatie of racisme of wat dan ook negatiefs. Het zijn de ouders, aan beide kanten, die problemen hebben.
Er zijn dames die dat kunnen organiseren voor je, weet je dat ?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
De personificatie van Zeurpiet. Slaaf of niet, die wil ik wel even met de zweep te grazen nemen.
Attention whore is het.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welke kliek ?
Ene Quincy ? Hij heeft kennissen die het met hem eens zijn ?
Probeer eens je eigen aversie te relativeren en zijn eerlijke bedoelingen te zien.
Wie is die kliek?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat is blijkbaar niet meer zo. Niet bij deze kliek die nu al bezig zijn hun kinderen te onderwijzen over het racistische Nederland.
Ga eens naar stormfront... daar kun je lekker ongestoord je racisme uitleven.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
Attention whore is het.
"Iemand noemt mijn mama zwarte piet. Boehoe. Het moet verboden worden. Uhm, uhm.... SLAVEN, ja SLAVEN"...
Waarom is hij een rascist, of mag je donkere mensen geen zeikerds meer vinden?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ga eens naar stormfront... daar kun je lekker ongestoord je racisme uitleven.
Of zit je daar al ?
Juist. Die mensen maken zelf van iets dat nooit racistisch bedoeld is geweest met terugwerkende kracht een soort KKK meets Negerhut-van-oom-Tom verhaal, om vervolgens zelf te gaan beweren dat dat de waarheid is en de viering dus maar aangepast moet worden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat is blijkbaar niet meer zo. Niet bij deze kliek die nu al bezig zijn hun kinderen te onderwijzen over het racistische Nederland.
Niks met racisme te maken, jankerd.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ga eens naar stormfront... daar kun je lekker ongestoord je racisme uitleven.
Of zit je daar al ?
Wat is blijkbaar niet meer zo?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Rascistquote:
O, hij is een bounty?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:53 schreef matthijst het volgende:
maar ik heb m nog nooooooooooit horen janken over iets debiels als zwarte piet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |