quote:Het beest heeft geen tanden, geen tong, geen ogen en geen neus, maar wel een enorme mond. Daar komt nog bij dat de eieren zich in een soort wratten op de rug bevinden, die diepe gaten achterlaten eenmaal ze uitgebroed zijn.
De voortplanting is nog zo’n reden waarom de Surinaamse pad tot de meest bizarre onder de diersoorten mag worden gerekend. Nadat het vrouwtje eitjes heeft gelegd, worden deze door het mannetje in de vergrote poriën op haar rug geduwd. De huid groeit vervolgens over de 100 tot 300 eitjes heen en na vijf tot zes maanden komen er al even lelijke kikkertjes naar buiten. Door deze manier van voortplanten hebben de vrouwtjes een tijd lang heel grote gaten in de rug die de pad extra gevoelig maken voor parasieten en roofdieren. Deze gaten worden door de kleintjes nog een tijdje als onderdak gebruikt, tot het moment dat ze groot genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen.
Ik bedoelde tanden die menselijk lijkenquote:Op maandag 21 oktober 2013 23:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Er zijn verschillende soorten vissen met tanden ja.
Jammer dat het beest dood moet.. Of was die al dood? zou goed kunnen aangezien er maar heeeeel weinig levend zijn gezien.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:12 schreef Yogaflame het volgende:
"Hoe zullen we deze eens noemen?"
"Uhm...wat dacht je van Kolossale Inktvis...?"
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:34 schreef BlauweTijger het volgende:
Ben ik weer!Dat heet geen horzel, maar een hoornaar. Hornet=hoornaar (frelon in het frans)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reuzen horzel! ( giant asian hornet ) Grootste steekvlieg ter wereld.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb er hier wel eens een binnen gehad
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
Mooi !!!!quote:Op zaterdag 30 november 2013 02:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog even een kick met wat gekke zeebeesten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mario plant - de diepzee versie
[ afbeelding ]
Het werkt voor mij.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja ontzettend gaaf hoe al die rupsen hun eigen methoden hebben om eventuele jagers af te schrikken.
Cocuquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:09 schreef lurf_doctor het volgende:
Puik topic![]()
[ afbeelding ]
Om deze moet ik altijd erg lachen.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:43 schreef Turbomuis het volgende:
Het meest ranzige beest wat ik ken, krijg er echt de kriebels van, de Surinaamse pad, ofwel de Pipa.
[..]
Gremlins!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:43 schreef Turbomuis het volgende:
Het meest ranzige beest wat ik ken, krijg er echt de kriebels van, de Surinaamse pad, ofwel de Pipa.
[..]
Deze zag ik laatst nog in het gemeente huis, achter het loket. Zei iets in de geest van 'computer says no'quote:
Vond ik ook.Je zou als visje net eronder zitten.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Deze vind ik persoonlijk vrij creepy. Hoe hij daar stil hangt met z'n alienhoofdtBovendien heeft ie ook nog eens gigantisch lange tentakels.
120 jaar? Zo weinig? Sommige virussen kunnen 30.000 jaar dat doen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze zijn 1mm.
Wel vet, lees net dat stuk. Ze kunnen compleet uitdrogen en zelfs 120 jaar ergens liggen, om vervolgens door een druppeltje water weer tot leven te kunnen komen
Altijd fascinerend zulke beesten, omdat ze totaal niet voldoen aan de definitie van een beest zoals wij dat meestal kennen. Stel je voor dat je kat 120 jaar ergens ligt en opeens weer actief kan worden. Natuurlijk is het niet te vergelijken, maar het is wel een gek idee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
Virussen zijn geen beesten. Ze worden veelal zelfs niet als levend gezien.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:35 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
120 jaar? Zo weinig? Sommige virussen kunnen 30.000 jaar dat doen.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Even een kick voor mijn nieuwe favoriet gek beest.
[ afbeelding ]
Filmpje:
Een virus is geen organisme, maar alleen een pakketje erfelijk materiaal omringd door eiwit zonder eigen stofwisseling. Voor een organisme, laat staan een meercellig organisme, is wat de tardigrada voor elkaar krijgt heel bijzonder.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:35 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
120 jaar? Zo weinig? Sommige virussen kunnen 30.000 jaar dat doen.
Een organisme is iets wat leeft. Als de Marsrover nu op Mars een virus zou vinden, dan zouden de wetenschappers dol worden omdat er eindelijk leven op andere planeten gevonden zou zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Een virus is geen organisme, maar alleen een pakketje erfelijk materiaal omringd door eiwit zonder eigen stofwisseling. Voor een organisme, laat staan een meercellig organisme, is wat de tardigrada voor elkaar krijgt heel bijzonder.
Ja, want een virus kan niet zonder andere organismen en het is dus een indicatie dat er celvormig leven moet zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:14 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Een organisme is iets wat leeft. Als de Marsrover nu op Mars een virus zou vinden, dan zouden de wetenschappers dol worden omdat er eindelijk leven op andere planeten gevonden zou zijn.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:45 schreef Samuray13 het volgende:
Wat zou dit beest kunnen zijn?
[ afbeelding ]Zombiesss!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En hoe zou dat virus zich dan vormen en voortplanten? Dat kan het namelijk niet zelf, het kan alleen een organisme dwingen dit te doen. Dat is één van de redenen waarom een virus geen organisme is, naast natuurlijk het niet hebben van een eigen metabolisme en nog een paar kenmerken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:14 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Een organisme is iets wat leeft. Als de Marsrover nu op Mars een virus zou vinden, dan zouden de wetenschappers dol worden omdat er eindelijk leven op andere planeten gevonden zou zijn.
Wij zijn geen dierenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:24 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[ afbeelding ]
eigenlijk zijn wij ook wel rare dieren hoor.
[ afbeelding ]
Mensen zijn gewoon zoogdieren hoor...quote:
Volgens de evolutie gekkies?quote:Op maandag 7 april 2014 14:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mensen zijn gewoon zoogdieren hoor...
quote:
quote:Op maandag 7 april 2014 16:13 schreef Elfletterig het volgende:
Is dit een raar topic over dieren, of een topic of rare dieren?
Doe nou niet zo moeilijk joh.quote:Op maandag 7 april 2014 16:13 schreef Elfletterig het volgende:
Is dit een raar topic over dieren, of een topic of rare dieren?
Ga lekker in een relitopic trollenquote:
Ik troll niet .quote:Op maandag 7 april 2014 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga lekker in een relitopic trollen
quote:Op maandag 7 april 2014 17:27 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Ik troll niet .
Een mens is geen dier.
Misschien op de planeet waar jij vandaan komt niet, hier wel.quote:Op maandag 7 april 2014 17:27 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Ik troll niet .
Een mens is geen dier.
Lol.quote:Op maandag 7 april 2014 17:27 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Ik troll niet .
Een mens is geen dier.
Volgens de evolutie gekkies inderdaad , dat maakt het niet waar.quote:Op maandag 7 april 2014 19:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Lol.
Mens (Homo sapiens)
Domein: Eukaryota
Rijk: Animalia
Stam: Chordata
Klasse: Mammalia
Orde: Primates
Familie: Hominidae
Geslacht: Homo
Nee inderdaad, wat zijn wij uniek en wat staan we toch volledig los van dieren en organismen in het algemeen
Oké troll/relimalloot.quote:Op maandag 7 april 2014 19:37 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Volgens de evolutie gekkies inderdaad , dat maakt het niet waar.
Geef eens jouw definitie van een dier.quote:Op maandag 7 april 2014 19:37 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 54% gewijzigd door Supertolll op 07-04-2014 19:57:44 ]
Dacht dat de fok traditie was er een mod van te maken.quote:
Haha ga fietsen kerel.quote:Op maandag 7 april 2014 19:37 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Jawel we zijn allemaal apen.quote:Op maandag 7 april 2014 17:27 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Ik troll niet .
Een mens is geen dier.
Een albinorog met pootjesquote:
Babyroggetjes, liev he?quote:
Supercute, allicht. Maar pootjes?quote:
De evolutie is prachtig, niet?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Supercute, allicht. Maar pootjes?Da hak nie dach.
Dat zijn de mannelijke geslachtsdelenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Supercute, allicht. Maar pootjes?Da hak nie dach.
Dat laatste dacht ik ook, al lijken het extreem op ogen hier.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 07:50 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
Dat zijn de mannelijke geslachtsdelenRoggen (en ook haaien) hebben er twee van.
De 'oogjes' zijn trouwens z'n neusgaten en de echte ogen zitten bovenop de kop.
http://en.wikipedia.org/wiki/Clasperquote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat laatste dacht ik ook, al lijken het extreem op ogen hier.
Dat eerste, weet je dat zeker? Hebben kraakbeenvissen een soort hemipenis?
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:54 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Clasper
Dat laatste wist ik al, het eerste niet. Thnxquote:Op dinsdag 20 mei 2014 07:50 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
Dat zijn de mannelijke geslachtsdelenRoggen (en ook haaien) hebben er twee van.
De 'oogjes' zijn trouwens z'n neusgaten en de echte ogen zitten bovenop de kop.
Ik vind die beesten zo eng.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:44 schreef Maureentje het volgende:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Lamprey
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |