abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132218238
Ben zojuist een heerlijke controversiėle quote tegengekomen, en ik ben benieuwt hoe er hier over gedacht wordt :P

Hitler was geboren in een christelijk gezin, maar heeft ervoor gekozen om atheļst te zijn. Technisch gezien had hij dus de mogelijkheid om aan het eind van zijn leven om vergeving te vragen aan god, waarna zijn zonden als sneeuw voor de zon verdwijnen, en hij dus gewoon naar de hemel heeft kunnen gaan.

Aan de andere kant, hebben de Joden, als aanhanger van het verkeerde geloof, geen enkele mogelijkheid volgens de christelijke leer, om ooit de hemel binnen te komen en zijn zodoende dus gedoemd tot de hel.

Ik ben benieuwt, zit hier, volgens de christelijke leer, die al onze eigen normen en waarden overstijgt, een kern van waarheid in? Is het christendom zo'n smerige sekte dat het Hitler zou ontvangen als een saint, en zijn slachtoffers als minderwaardige wezens afdankt?
pi_132218253
Nee.
Hier staat niets.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 10:00:59 #3
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_132218255
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:00 schreef Prospos het volgende:
Nee.
pi_132218275
En al die kleine jongetjes zitten ook in de hel want seks buiten het huwelijk om.
pi_132218278
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:00 schreef Prospos het volgende:
Nee.
Want? God is toch dit alles vergevende wezen, dat iedereen van zijn zonden ontdoet, zolang je maar christelijk bent?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 10:02:07 #6
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_132218281
Een paar hints:

Er staat nergens dat je ''christen'' moet zijn om in de hemel te komen

Joden zijn volgens datzelfde geloof het volk van God
pi_132218358
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:01 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

Want? God is toch dit alles vergevende wezen, dat iedereen van zijn zonden ontdoet, zolang je maar christelijk bent?
Als je stout bent komt zwarte Piet je halen en ga je in een zak naar Spanje om vervolgens tot het jaar erna geslagen te worden met de roe.
Hier staat niets.
pi_132218370
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:02 schreef aequus het volgende:
Een paar hints:

Er staat nergens dat je ''christen'' moet zijn om in de hemel te komen

Joden zijn volgens datzelfde geloof het volk van God
Maar ze belijden het geloof op een verkeerde manier, waardoor ze alsnog naar de hel gaan, tenminste, dit is mij ooit door een gereformeerde pastoor vertelt.
pi_132218400
<knip>

[ Bericht 98% gewijzigd door Molurus op 16-10-2013 11:28:41 ]
  woensdag 16 oktober 2013 @ 10:09:07 #10
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132218425
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:07 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

You can't prove that. De wereld om ons heen is het bewijs dat god bestaat.
Eeeehm, nee, dat is allang ontkracht hoor, we leven niet meer in de middeleeuwen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_132218456
De vraag is, heb je spijt van je daden.

Hitler zag de Joden als een bedreiging, daar ze de controle hadden over aantal sectoren (bankwezen, advocatuur, etc). waarin alleen Joden ingewijd werden en steeds meet beheer hadden over niet-Joden. Hitler handelde vervolgens van wat hij dacht dat het goed was voor het pan-Europese volk, door ze van 'ongewenste' elementen te bevrijden om zo een betere verdeling van welvaart en macht na te streven. De Joden trokken alsmaar steeds meer macht naar zichzelf toe, zonder dat met niet-Joden te delen, dat zat in hun aard beweerde Hitler in zijn Mein Kampf.

Los van ethisch of niet, hij dacht iets goed te doen vanuit bepaalde motieven. Dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hij er spijt van heeft.

Aan de andere kant. Hitler vond dat hij naar eer en geweten handelde in het belang voor het Pan-Europese volk. Dat kunnen Christenen die elke dag naar de kerk gaan en naasten proberen te helpen, ook hetzelfde zeggen. Aan wie is het dan om te oordelen of ze al het goede gedaan hebben? Afgaand op de bijbel, is het vooral schuldbewustzijn. Als Hitler en de Christenen vinden dat ze proper gehandeld hebben en niet als zonde zien, gaan ze beiden naar de hemel.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 10:10:47 #12
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_132218458
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eeeehm, nee, dat is allang ontkracht hoor, we leven niet meer in de middeleeuwen :').
Pas op wat je zegt anders gooit TS je op de brandstapel :')
pi_132218481
Ik zat zelf meer in een andere hoek te denken bij het lezen van de TT.

Men zegt toch wel eens dat de natuur zijn weg zoekt bij overbevolking? Wat nou als Hitler en zijn companen nou gewoon de bulldozer waren voor de mensheid? Gewoon even de boel flink reduceren zodat we weer een X tijd vooruit kunnen?

Is dat per definitie slecht als je daarmee de mensheid wel weer 'vooruit' helpt door dat het makkelijker is om voedsel te krijgen etc.
Keur het absoluut niet goed hoe ome Adolf de Joodse bevolking verschrikkelijk heeft vernietigd maar vanuit die hoek dacht ik dus een beetje bij het lezen van de TT
pi_132218496
6/10
This is not about heroes, nor is it about deeds, or lands or anything about glory, honor, might, majesty, dominion or power... except war. Above all I am not concerned with poetry, my subject is war, and the pity of war. The poetry is in the pity...
  woensdag 16 oktober 2013 @ 10:13:14 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132218525
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:11 schreef Monopoly het volgende:
Ik zat zelf meer in een andere hoek te denken bij het lezen van de TT.

Men zegt toch wel eens dat de natuur zijn weg zoekt bij overbevolking? Wat nou als Hitler en zijn companen nou gewoon de bulldozer waren voor de mensheid? Gewoon even de boel flink reduceren zodat we weer een X tijd vooruit kunnen?

Is dat per definitie slecht als je daarmee de mensheid wel weer 'vooruit' helpt door dat het makkelijker is om voedsel te krijgen etc.
Keur het absoluut niet goed hoe ome Adolf de Joodse bevolking verschrikkelijk heeft vernietigd maar vanuit die hoek dacht ik dus een beetje bij het lezen van de TT
Sowieso zijn "we" dat natuurlijk enorm aan het tegenwerken, die natuurlijke manieren. Mensen worden ouder en ouder en we vinden steeds meer geneesmiddelen tegen allerlei dodelijke ziektes, we houden de gahandicapten in leven (nee, ik ben daar niet tegen) etc.

Dus ja, de overbevolking wordt wel steeds meer een probleem.
Get woke, go broke!
pi_132218656
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sowieso zijn "we" dat natuurlijk enorm aan het tegenwerken, die natuurlijke manieren. Mensen worden ouder en ouder en we vinden steeds meer geneesmiddelen tegen allerlei dodelijke ziektes, we houden de gahandicapten in leven (nee, ik ben daar niet tegen) etc.

Dus ja, de overbevolking wordt wel steeds meer een probleem.
Wij als mensheid zijn 7 miljard kwaadaardige kankergezwellen voor de planeet. Het zou voor de Aarde een zegen zijn als wij er niet meer zijn.
De werkwijze van ome Adolf was dan wel verschrikkelijk, effectief was het wel.

Maar om op het vraagstuk van TS terug te komen:
Ik denk niet dat Hitler spijt had, hij zag het Jodendom en de Joden als de vijand van het Germaanse Rijk. Dus spijt zal hij wel niet hebben gehad.

Mocht hij wel spijt hebben gehad vraag ik me af of je ermee 'weg komt' als je de Joodse bevolking behoorlijk hebt gereduceerd op verschrikkelijke wijze.
(En dan tel ik niet eens alle militaire en burger slachtoffers en de vernietiging van Roma, gehandicapten, andersdenkenden etc).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2013 10:19:17 ]
  woensdag 16 oktober 2013 @ 10:19:27 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132218671
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:18 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Wij als mensheid zijn 7 miljard kwaadaardige tumoren voor de planeet. Het zou voor de Aarde een zegen zijn als wij er niet meer zijn.

Maar om op het vraagstuk van TS terug te komen:
Ik denk niet dat Hitler spijt had, hij zag het Jodendom en de Joden als de vijand van het Germaanse Rijk. Dus spijt zal hij wel niet hebben gehad.

Mocht hij wel spijt hebben gehad vraag ik me af of je ermee 'weg komt' als je de Joodse bevolking behoorlijk hebt gereduceerd op verschrikkelijke wijze.
(En dan tel ik niet eens alle militaire en burger slachtoffers en de vernietiging van Roma, gehandicapten, andersdenkenden etc).
Eens.

De mens zou ook gewoon eens moeten nokken met eeuwig doorfokken. Er mogen/moeten nog best kinderen gemaakt worden hoor, maar doe het eens met beleid :').
Get woke, go broke!
pi_132218676
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:18 schreef Monopoly het volgende:

[..]

6 miljoen mensen vergassen op een bevolking van toen misschien 3 miljard vind ik niet erg effectief. Jij wel?
pi_132218699
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:20 schreef Jeroen128 het volgende:

[..]

6 miljoen mensen vergassen op een bevolking van toen misschien 3 miljard vind ik niet erg effectief. Jij wel?
Ja oorlog is veel effectiever en goed voor de economie dus een win win win situatie.
This is not about heroes, nor is it about deeds, or lands or anything about glory, honor, might, majesty, dominion or power... except war. Above all I am not concerned with poetry, my subject is war, and the pity of war. The poetry is in the pity...
pi_132218710
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:20 schreef Jeroen128 het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de Joodse populatie. Volgens mij heeft 'ie wel een procent of 10, 15 van de Joodse bevolking systematisch vernietigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')