En toch ben ik onwijs tevreden over die tripp trapp. Ik heb hiervoor een Ikea stoel en zo'n merkloos houten stoel gehad. Maar ik zou mijn tripp trapp niet meer willen missen. Hier kunnen ze heel lang nog in.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:47 schreef Spirit82 het volgende:
Suiker! Dat wilde ik ook nog vragenBij een tripp trap krijg je alleen de stoel toch? Dus dan moet je zelf dat plastic zitje en een kussentje erbij kopen? Toch toch toch? Wat zijn die krengen duur man...
Mee eens. Maar ik vind een box en een wipstoeltje en meer van die babymeuk ook mijn interieur verpesten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:51 schreef mousemicky het volgende:
Jep, basis is de houten stoel, de rest is allemaal extra. Hier gekocht bij prenatal tijdens mama mazzel dagen, toen kregen we enorme korting, en van alles gratis erbij. Met de donatie van overgrootopa en oma, was het toen nog te doen. Resultaat was wel data we hier al een stoel in huis hadden toen J. 3 maanden was. Heeft dus nog een tijdje in de doos op zolder gelegen...
En hij staat mooier in de woonkamer dan zo'n ikea ding...
Dat laatste!!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:51 schreef mousemicky het volgende:
Jep, basis is de houten stoel, de rest is allemaal extra. Hier gekocht bij prenatal tijdens mama mazzel dagen, toen kregen we enorme korting, en van alles gratis erbij. Met de donatie van overgrootopa en oma, was het toen nog te doen. Resultaat was wel data we hier al een stoel in huis hadden toen J. 3 maanden was. Heeft dus nog een tijdje in de doos op zolder gelegen...
En hij staat mooier in de woonkamer dan zo'n ikea ding...
Mijn huiskamer is net een speelgoedwinkel. En ik haat het zoquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Mee eens. Maar ik vind een box en een wipstoeltje en meer van die babymeuk ook mijn interieur verpesten.
En de tripptrapp was er in de kleur die ik wilde, whitewash rules! Maar voor de liefhebber ook in grifgroen en rood te krijgenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Mee eens. Maar ik vind een box en een wipstoeltje en meer van die babymeuk ook mijn interieur verpesten.
Dat haat ik ook. Wij hebben de mogelijkheid om al het speelgoed onzichtbaar op te bergen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:53 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn huiskamer is net een speelgoedwinkel. En ik haat het zo
Mja. Hopen dat ik snel weer werk heb (als het is afgerond) en dat we kunnen verhuizen naar een grotere woonkamer waar het mij niet zo opvalt
Je wil niet weten hoe het er hier uit zietquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat haat ik ook. Wij hebben de mogelijkheid om al het speelgoed onzichtbaar op te bergen.
Totdat Kleuter thuis komt hebben we een geweldig vt-wonen huis
Moehaha, oeps.... Wij zijn gelukkig toch voor matzwart leer gegaan. Nog wel gekeken naar wit, maar vriend kennende toch maar niet gedaan. Nu blij mee, ik heb een knoeikindquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:55 schreef Kyara het volgende:
Ik heb straks 3 triptraps naast elkaar staan
gekregen van mijn schoonouders gelukkig. Bij mijn moeder en schoonzusje staan ikea stoelen.
Ik weet wel dat ze enorm lang mee gaan en aangezien ik witte stoffen eetkamerstoelen heb (what was I thinking, gekocht in een pre kind tijdperk uiteraard) mogen ze van mij heel lang gebruik maken van die triptrap.
Ik zou wel even checken of de verkleiner er in past, zo te zien heb je een ouder model (even de helpdesk bellen, serienummer staat volgens mij onderop een van de poten). Ik denk dat je dat houden latje er wel uit zou moeten halen, anders krijg je die plastic verkleiner er zeker niet in.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:57 schreef Suikertante het volgende:
Goed, ik heb dus dit (voor ¤ 50,- via MP en er zit ook een tuigje bij):
[ link | afbeelding ]
F kan er niet uit vallen, maar ik heb dus inderdaad wat handdoeken nodig om hem te stutten. Kyara ik was de hele Bumbotip alweer vergetenIk denk omdat ik ze zo ontzettend lelijk vind. Ik geef hem nu eten in de wipstoel (als het een glad hapje is) en als hij zich kan verslikken of iets uit het knuistje eet zet ik hem in de Tripp Trapp.
Ons huis is klein en ik schop nu al regelmatig tegen de Tripp Trapp dus ik ben blij dat ik dat IKEA ding niet heb gekocht want die had ik denk ik al een paar keer door de hele woonkamer geschopt
Ik ga in elk geval een verkleiner kopen!
Past. Ik heb hetzelfde model en zo'n verkleiner gaat er gewoon op. Dat latje en leertje even loshalen en het zit.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:00 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik zou wel even checken of de verkleiner er in past, zo te zien heb je een ouder model (even de helpdesk bellen, serienummer staat volgens mij onderop een van de poten). Ik denk dat je dat houden latje er wel uit zou moeten halen, anders krijg je die plastic verkleiner er zeker niet in.
Toffe kleur trouwens!
Zou goed kunnen, hier hetzelfde hoor. In de tripp-trapp zit ie redelijk, maar was laatst bij een vriendin, en in haar kinderstoel zakte ie meteen helemaal scheef, terwijl haar zoontje van 6 maanden daar al best redelijk in zatquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:01 schreef Kyara het volgende:
Zou dat late zitten een premature grapje zijn? Want ook gecorrigeerd zitten mijn meisjes echt nog best wel beroerd als ik dat vergelijk met mijn -ook al niet al te snelle- M.
In mijn groeiboekje en alle andere boekjes doen ze net alsof het vanzelfsprekend is dat hij al kan zitten. Bij alle andere vaardigheden staat tien keer dat het ook nog wat langer kan duren en dat je je geen zorgen moet maken, maar bij zitten niet. Terwijl ik eigenlijk helemaal geen baby's van zijn leeftijd ken die al zelf kunnen zitten (Nin ongetwijfeld welquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:01 schreef Kyara het volgende:
Zou dat late zitten een premature grapje zijn? Want ook gecorrigeerd zitten mijn meisjes echt nog best wel beroerd als ik dat vergelijk met mijn -ook al niet al te snelle- M.
Ja, het zou zomaar kunnen! Zitten is echt beroerd hier! Andere prematuurmoeders?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:01 schreef Kyara het volgende:
+1!! Ik heb de Tripp Trapp boven staan en E. zit in de Ikea stoel. En bij ons schuift de Ikea stoel ook nog eens beter dan de TTquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:50 schreef Mineola het volgende:
De Ikeastoel vind ik zelf heel fijn. Eigenlijk wel een must voor die 15 (oid) euro die hij kost. To hell met die dure Tripp Trapps, mijn baby zit er iig veel beter in. Ok, de TT schuift wel beter
Ja, maar jouw F. is 6 maanden, dan hoeft ie dat ook allemaal nog niet te kunnen hoor... Hier zitten we op 9,5 maandquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:04 schreef Suikertante het volgende:
[..]
In mijn groeiboekje en alle andere boekjes doen ze net alsof het vanzelfsprekend is dat hij al kan zitten. Bij alle andere vaardigheden staat tien keer dat het ook nog wat langer kan duren en dat je je geen zorgen moet maken, maar bij zitten niet. Terwijl ik eigenlijk helemaal geen baby's van zijn leeftijd ken die al zelf kunnen zitten (Nin ongetwijfeld wel).
Weet je hoe zwaar dat is en dan ook nog dat evenwicht! Op de bank lukt het soms wel een minuutje om los te zitten, maar dan valt hij toch echt om! Laat staan dat hij zelf gáát zitten.
Aha, nummer 3 ... Misschien ga je wel gelijk hebben Kyaraquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:06 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ja, maar jouw F. is 6 maanden, dan hoeft ie dat ook allemaal nog niet te kunnen hoor... Hier zitten we op 9,5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben deze van mijn moeder en broer cadeau gekregen en zelf hebben we er vorig jaar eentje bij gekocht toen we een special edition konden krijgen met flinke korting. Die is dus voor ons mannetje als ie groot genoeg is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whehe, alleen op het aankleedkussen kan ze heel goed zitten, op de grond laat ze zich langzaam op zij vallenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:04 schreef Suikertante het volgende:
[..]
In mijn groeiboekje en alle andere boekjes doen ze net alsof het vanzelfsprekend is dat hij al kan zitten. Bij alle andere vaardigheden staat tien keer dat het ook nog wat langer kan duren en dat je je geen zorgen moet maken, maar bij zitten niet. Terwijl ik eigenlijk helemaal geen baby's van zijn leeftijd ken die al zelf kunnen zitten (Nin ongetwijfeld wel).
Weet je hoe zwaar dat is en dan ook nog dat evenwicht! Op de bank lukt het soms wel een minuutje om los te zitten, maar dan valt hij toch echt om! Laat staan dat hij zelf gáát zitten.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:06 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ja, maar jouw F. is 6 maanden, dan hoeft ie dat ook allemaal nog niet te kunnen hoor... Hier zitten we op 9,5 maand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind t een lelijk ding met rotpoten waar je over struikelt, maar vooruit...
Als we een ander huis krijgen, staat er een tripptrapp voor ons klaar bij mijn oom en tante. Hoe we nu wonen staat dat net zo goed voor geen meter![]()
Ik heb F net een stuk rauwe paprika gegeven, heeft ie een kwartier op zitten zuigen en smakkenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:07 schreef Piekie81 het volgende:
Hij heeft trouwens al 2 keer gekauwd/gesabbeld op wat reepjes komkommer en 1 keer op een worteltje (maar die was nog net niet lang genoeg gekookt, die was echt nog te hard)
Nee gisteren! Z'n lijntje is wat gedaald en hij zit nu eigenlijk exact op het gemiddelde, dus primaquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:14 schreef LadyBlack het volgende:
Moest jij nou vandaag naar het cb Suiker? Leuk, ik heb echt zin in onze afspraak volgende week
Oh dat doet F ook ja! Ook als hij met zijn rug op mijn buik ligt gaat hij gewoon zittenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:14 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en Kyara, zo zitten is echt nieuw ook hoor! Merkte ineens op schoot dat ze steeds bijna los zat. En dat ook WIL!!
Ik vind haar echt al mega hoor.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:12 schreef Kyara het volgende:
Bijzonder FR! Wat mini nog he?
LB, viel me op de rapley foto's ook al op hoe goed en stevig ze al zit. Hele leuke foto
Ik heb een Koeka voor de wandelwageninzet, en voor de maxicosi had ik een Wallaboo. Maar ik vermoed dat Koeka niet erg veel goedkoper is dan die van Bugabooquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:21 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik las er een tijdje geleden al eens iets over maar kan het zo snel niet vinden.
Over een tijdje past E. niet meer in de bak van de wandelwagen dus die moet ik ombouwen. Nu hebben we een Koeka voetenzak in de maxi cosi en ik wil nog een tweede voor in de wagen. Welke is fijn? We hebben de Bugaboo cameleon 3 en de originele zak vind ik wel heel erg duur
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:30 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb de Koeka voetenzak (Oslo grijs) voor ¤ 40,- via MP gekocht en hij was nog als nieuw.
Misschien ook een optie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Luuk kan het ook pas net. Die kon het met 10 maanden en een beetje denk ik. Maar nu hij het kan, kan hij het ook goed.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:06 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ja, maar jouw F. is 6 maanden, dan hoeft ie dat ook allemaal nog niet te kunnen hoor... Hier zitten we op 9,5 maand
Van dat premature weet ik niet maar L zit ook nog niet goed. Wipstoel en Bumbo werkt niet meer, hij gaat dan helemaal opzij hangen zodat hij op de grond kan spelen. Dus hij zit in de Ikea kinderstoel, maar wel half tegen de zijkant aan gezakt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:01 schreef Kyara het volgende:
Ja, fijnquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:34 schreef .Sparkling. het volgende:
De Lodger bunker ziet er fijn uit? Iemand?
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:07 schreef Fieder het volgende:
Ja, fijnwel via mp. Het enige nadeel is dat als hij zijn handjes uitsteekt zijn borstje een beetje bloot komt. Maar dat is misschien bij alle voetenzakken? Kan me niet voorstellen dat hij het pikt om zijn handjes in de voetenzak te houden. Hier hetzelfde met de Mutsy voetenzak die we bij de wandelwagen kregen. Maar J. heeft tegenwoordig een winterjas aan, dus da's geen probleem
![]()
MMdat probeer ik altijd te voorkomen Ik ook, maar deze keer was ie me te snel af, en had ie de lepel te pakken. En toen dacht ik, laat m maar even proberen, met als gevolg overal banaan (vloer, kleren, stoel, tafel, J.), gelukkig de muur niet, die zit op veilige afstand...
![]()
Wat is het bezwaar tegen hem eten geven als hij honger aangeeft?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:47 schreef ymme het volgende:
Ach Dex is vandaag niet zo vrolijk.
En lijkt veel honger te hebben. Hij zat een paar dagen op 6 flessen van 120cc (oh nee, 1 daarvan 100cc). Maar vandaag heeft hij echt om de 2 uur wel honger en krijst dan ook alles bij elkaar.
Maar meer voeding lijkt me niet zo handig voor een kleintje van net geen 3 weken (ik denk dat hij nu z'n 4300/4500 gram zal wezen).
Nou ja, wellicht is het morgen weer beter. Vind het ook wel sneu.
Wellicht voelt hij zich ook niet zo lekker vandaag. Zulke dagen kunnen ook voorkomen.
Ook bij ons tevreden rustige mannetje.
Geen 3 weken sprong maar rond de 3 weken heb je wel (een) regeldag(en)quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:03 schreef ferrari_rood het volgende:
lojgoed nieuws
@ymme hier wil Sac ook vaker drinken. Is er een 3wk sprong???
fv ipv bv dat mag niet onbeperkt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:14 schreef L-E het volgende:
[..]
Wat is het bezwaar tegen hem eten geven als hij honger aangeeft?
Dan zou het dat zijn. regelen ze ook bij fv?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Geen 3 weken sprong maar rond de 3 weken heb je wel (een) regeldag(en)
oh wat goed!!!! ik hoop echt heel erg dat hij jullie kan helpen!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:44 schreef Loj het volgende:
Yesyesyesyesyesyesyes![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb morgen een afspraak met de osteopaat (die ik graag wou)
Ik weet dat fv niet onbeperkt mag, maar 6 flessen voor een pasgeboren kindje klinkt me wat weinig in de oren, dus vandaar mijn vraag.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:15 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
fv ipv bv dat mag niet onbeperkt.
Ik geef dan vaak 30cc en rond de "feitelijke" tijd de rest.
Ik ben in het begin ook zoekende geweest naar hoe ik het het beste kon doen met de fles, want ik wilde dochter ook niet overvoeren. Maar kinderen zijn niet een soort goudvissen die zichzelf dood eten, als het niet meer past dan wordt de speen vd fles wel uitgespuugd (of als het maagje overloopt, dan komt de handel ook gewoon terug). Hier help hetzelfde als wat FR zegt: een beetje proberen het normale ritme aan te houden en als ze zich eerder meldde, dan gaf ik alvast een beetje: 30cc of de helft van wat ze normaal zou krijgen. Afleiden met een speen of een pink werkte iig averechts, daarvan ging ze echt over de flos als ze in de gaten kreeg dat er geen melk uit kwam.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:47 schreef ymme het volgende:
Ach Dex is vandaag niet zo vrolijk.
En lijkt veel honger te hebben. Hij zat een paar dagen op 6 flessen van 120cc (oh nee, 1 daarvan 100cc). Maar vandaag heeft hij echt om de 2 uur wel honger en krijst dan ook alles bij elkaar.
Maar meer voeding lijkt me niet zo handig voor een kleintje van net geen 3 weken (ik denk dat hij nu z'n 4300/4500 gram zal wezen).
Nou ja, wellicht is het morgen weer beter. Vind het ook wel sneu.
Wellicht voelt hij zich ook niet zo lekker vandaag. Zulke dagen kunnen ook voorkomen.
Ook bij ons tevreden rustige mannetje.
Wij hebben geleerd van de eerste. Toen hebben we echt wel eens knallende ruzie gehad midden in de nacht omdat zoonlief lag te gillen, en we allebei niet sliepen... Is niet aan te raden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:52 schreef Omentielvo het volgende:
Loj wat fijn dat je terecht kan
Laiv fijn dat jullie dat zo geregeld hebben. Dan is het inderdaad vol te houden.
Hier merk ik dat hij minder eet van de 8 maanden potjes. De 6 maanden fruit gaan in zijn geheel op en bij die van 8 heeft hij na de helft echt genoeg. Misschien is het wennen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:58 schreef Fieder het volgende:
Juud wat een mooie
Laiv wat goed geregeld! Fijn zeg.
Ik heb net vast wat 8 maanden potjes gehaald, ben benieuwd hoe dat straks gaat.
ssst, niet verder vertellen....quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:00 schreef Mineola het volgende:
[..]
Zeg, wat doe jij precies met de collega van Belle?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn Loj!! Ik hoop zo voor je dat hij iets voor jullie kan betekenen!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:44 schreef Loj het volgende:
Yesyesyesyesyesyesyes![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb morgen een afspraak met de osteopaat (die ik graag wou)
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:13 schreef Kyara het volgende:
mijn baby was niet tevreden met haar broccoli. Die wilde de druiven van haar broer....
[ link | afbeelding ]
sinds het weekend. Ik merkte dat ze bleef zoeken na een fles.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:20 schreef -Bubseltje- het volgende:
Wanneer zijn jullie overgegaan op flessen van 120cc? S. vandaag 2 weken zit nu op 7x 90cc.
Morgen komt de wijkverpleegkundige die zal ook wel tips hebben.
Fr Sac is wel goed gegroeid zeg! Ik ben benieuwd hoe zwaar S. nu is.
Wij hebben ook een tripp trapp die staat nog wel even op zolder
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:36 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie collega Belle
En Loj, wat fijn!
Leuk ding Juud, hopelijk heeft hij er veel plezier van. Babygym is hier nog maar even leuk. Ze blijven niet echt lekker op hun rug liggen en als je wil rollen dan staat het weer zo in de weg
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:00 schreef Mineola het volgende:
[..]
Zeg, wat doe jij precies met de collega van Belle?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |