quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:07 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar daar zit hem nou juist het probleem: voor goed drama heb je geloofwaardige personages nodig. De enige twee die ik nog een beetje kan waarderen zijn Rick en Daryl. Bij Carol is alleen haar kapsel al een groot irritatiepunt voor mij, om over dat jonge koppel (dat niets anders doet dan batsen en zeuren) en kutbakkus Carl nog maar te zwijgen.
Vorig seizoen was er een aflevering met vrijwel uitsluitend dialogen tussen Rick en Morgan. Dat was gelijk de beste aflevering van het seizoen.
Het zou wel leuk zijn om een handjevol highbrows neer te zetten in dezelfde situatie... drs'en in de filosofie, sociologie, een enkele ing-ingenieur, en vooruit paar mensen uit TTK...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:07 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar daar zit hem nou juist het probleem: voor goed drama heb je geloofwaardige personages nodig. De enige twee die ik nog een beetje kan waarderen zijn Rick en Daryl. Bij Carol is alleen haar kapsel al een groot irritatiepunt voor mij, om over dat jonge koppel (dat niets anders doet dan batsen en zeuren) en kutbakkus Carl nog maar te zwijgen.
Vorig seizoen was er een aflevering met vrijwel uitsluitend dialogen tussen Rick en Morgan. Dat was gelijk de beste aflevering van het seizoen.
Huh, beweer je nou dat je alleen goede karakterontwikkeling kan hebben bij intelligente personages?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het zou wel leuk zijn om een handjevol highbrows neer te zetten in dezelfde situatie... drs'en in de filosofie, sociologie, een enkele ing-ingenieur, en vooruit paar mensen uit TTK....
Goeie gesprekken en karakterontwikkeling galore, maar zouden zij het redden?
Nee... ik niet iig.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Huh, beweer je nou dat je alleen goede karakterontwikkeling kan hebben bij intelligente personages?
Ja, het zal...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan begrijp ik je post niet, maar het zal wel.
Dit kan je niet zomaar generaliseren hoor. Is gewoon voor elke film en serie anders.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:16 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens de interessantste karakterontwikkelingen in de Amerikaanse films en series komen juist van de lower middle class... De intellectueel wordt meestal als geek weggezet.
Daar waar je een film vol met geeks hebt, wordt het vaak een mislukte film...
Amerikanen houden net als Nederlanders van gewone mensen in hun films en series, over het algemeen...
Nee, let maar op, vaak zijn het gewone mensen in ongewone situaties... of als ze dan toch intellectueel zijn dan wordt er verwezen naar een lower middle class background...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit kan je niet zomaar generaliseren hoor. Is gewoon voor elke film en serie anders.
Opzich snap ik zijn redenering wel. Ik heb ook wel een beetje het idee dat de wetenschappers vaak een sulletje zijn in series en filmsquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit kan je niet zomaar generaliseren hoor. Is gewoon voor elke film en serie anders.
Zoals House en Walter White bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:21 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Opzich snap ik zijn redenering wel. Ik heb ook wel een beetje het idee dat de wetenschappers vaak een sulletje zijn in series en films
Behalve dan in CSI Las Vegas, alhoewel Jim Brass daar dan weer de gewone recht toe recht aan denkende arbeider is...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:21 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Opzich snap ik zijn redenering wel. Ik heb ook wel een beetje het idee dat de wetenschappers vaak een sulletje zijn in series en films
House is een mooi voorbeeld waarbij het anders ligt idd... een neurotische hyperintellectuele arts...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:23 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zoals House en Walter White bijvoorbeeld?
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:26 schreef So_Surreal het volgende:
Het valt gewoon op dat zoveel mensen in deze reeks zeuren over de serie, maar in het Game of Thrones topic gewoon totaal niet.
Nah, ik zeur niet, ik vind het wel interresant.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:26 schreef So_Surreal het volgende:
Het valt gewoon op dat zoveel mensen in deze reeks zeuren over de serie, maar in het Game of Thrones topic gewoon totaal niet.
Ja. Wanneer er 6 biljoen films/series op de wereld zijn, zijn er altijd wel een aantal te vinden waar het niet zo is. Als ik nu zeg: Zoals The Walking Dead of Agents of SHIELD? Ben je overtuigd?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:23 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zoals House en Walter White bijvoorbeeld?
Daarom is generaliseren gewoon niet zo slim.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:28 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ja. Wanneer er 6 biljoen films/series op de wereld zijn, zijn er altijd wel een aantal te vinden waar het niet zo is. Als ik nu zeg: Zoals The Walking Dead of Agents of SHIELD? Ben je overtuigd?
Glenn was zo baas in de eerste aflevering. Nu is het een mietje geworden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 07:25 schreef Jivis het volgende:
Het was wel aardig. Ik vind de personages alleen stuk voor stuk irritant, waardoor ik moeite heb met ze mee te leven. Toen Glen besprongen werd door zombies hoopte ik zelfs dat hij eindelijk dood zou gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Benieuwd wat ze ervan maken.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Ja, die jongen is bang dat-ie een kind op de wereld heeft geschopt...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Glenn was zo baas in de eerste aflevering. Nu is het een mietje geworden.
Ik dacht dat het gewoon een virus was met als bijwerking een bloedneus. De link met de zombies is niet noodzakelijk, maar waarschijnlijk zal dat er wel iets mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:29 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik dacht trouwens dat die dude in de douche gewoon bloed op zijn bek had omdat hij flikkerde en daardoor overleed? Maar dat hij zo ziek is en snel daarna dood gaat is inderdaad ook wel verdacht.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:29 schreef SEMTEX het volgende:
Maareh...Alles wijst wel die kant op idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Benieuwd wat ze ervan maken.
Quote jij voor mij eens een paar quotes uit het GoT topic danquote:
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:29 schreef SEMTEX het volgende:
Maareh...Mm, zou kunnen... ik heb iig niet een clue nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Benieuwd wat ze ervan maken.
Maar waarom sterven dan die lui van de gouvernor wrs stuk voor stuk uit en Ricks groep wrs niet?
Ze gebruiken hetzelfde water, lijkt me...I´m back.
En toch ben ik er van overtuigd dat er vaker wetenschappers als een sulletje neer worden gezet dan andere beroepenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:29 schreef Jivis het volgende:
[..]
Daarom is generaliseren gewoon niet zo slim.
Er wordt in élke reeks over een tv serie gezeurd, gezeverd en gezanikt. Tot vervelens toe.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:26 schreef So_Surreal het volgende:
Omdat die zich beter kunnen verdedigen lijkt mij. Waarschijnlijk zullen er wel een aantal van Woodbury overleven. (Tyrese, Karen bijv.)quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, zou kunnen... ik heb iig niet een clue nog.
Maar waarom sterven dan die lui van de gouvernor wrs stuk voor stuk uit en Ricks groep wrs niet?
Ze gebruiken hetzelfde water, lijkt me...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |