Waarom wordt er gehandeld als dingen niet helder zijn?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar er zit een verschil tussen gefaseerd naar een tehuisplaatsing toe werken, of pats-boem uit huis geplukt worden terwijl je er al kind niets van snapt, en geen duidelijkheid krijgen over wanneer je terug mag.
En dan nog reageert elk kind anders.
Misschien ben je ook wat te positief. Als BJZ zaken in twee jaar niet helder krijgt, gaan ze dat in een paar dagen UHP ook niet helder krijgen. En om nou op incidentele meldingen af te gaan, tsja, bekijk de gelinkte docu en zie wat er dan gebeurt.
Dat machtsmisbruik heb ik dus ook meegemaakt en van vele anderen gehoord.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:09 schreef Alentejana het volgende:
Vaak (wat ik zei) is niet hetzelfde als altijd. Er zijn er genoeg die goede intenties hebben.
En niet om het een of ander maar ik had nou niet echt de indruk dat mijn ex enige macht had of pretendeerde die te hebben. Hij had trouwens zelf kinderen en al zijn collega´s ook vaak zelf inclusief pleegkinderen.
Dus het verschilt per persoon. (En misschien ook wel per instelling?)
Ik denk dat elke partij een ander plaatje heeft, al naar gelang met hoe je er mee te maken hebt gehad.
Met die redenering kan je per direct alle Spaanse en Italiaanse kinderen uit huis zetten. Wat een onzin.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:39 schreef Ouder1 het volgende:
. Onderweg hadden ze wel fruit gegeten maar ze zaten pas om 21:00 aan de avondmaaltijd. Dat was voor BJZ aanleiding om verlenging aan te vragen van de uithuisplaatsing; er zou niet goed voor hem gezorgd worden door de ouders.
Die emoties komen vanzelf wanneer je door een officiële instantie bedreigd wordt met UHP of OTS.. Gezien het vaststaande feit dat wanneer ze hun tengels eenmaal in een gezin hebben ze net zolang zullen peuteren en wroeten tot ze een stok vinden om de hond mee te slaan denk ik niet dat jij in zo'n situatie je schouders op zult halen. Hoe kan je in vredesnaam je schouders ophalen als men dreigt je kinderen bij je weg te halen om lullige redenen als een huisdier op de slaapkamer, de duur van buiten spelen, het soort eten dat je op tafel zet, het aantal visite dat je ontvangt, enz?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:06 schreef Alentejana het volgende:
@Ouder1: Ik denk dat het voor mij zou voelen als "ik heb niks te vrezen dus er zal niks gebeuren" . En ik haal mijn schouders op.
Los daarvan:
Ik denk dat in conflicten (wat bij scheidingen meestal het geval is) de emoties hoog oplopen en in de weg zitten.
Als je agressief of op hoge poten naar een instantie doet kun je er donder op zeggen dat je een bijpassend gedrag terug krijgt.
Je praat in dit geval over een ex-stel met co-ouderschap. En een BJZ dat dat wil opheffen omdat ze de vader niet geschikt vinden. Dat emoties dan hoog oplopen begrijp ik wel. (de daad niet btw)quote:Jaloezie valt niet uit te roeien.
Een ander iets niet gunnen valt niet uit te roeien.
En dat zijn de hoofdoorzaken waarom kinderen worden vermoord na een scheiding.
Als een kind bij een ouder zit en de ander is het er niet mee eens, kan een instantie niet voorkomen dat er ontvoert en/of vermoord wordt, er is geen echte macht over de "slechte". Ze kunnen die niet preventief in het gevang gooien ofzo.
Het enige dat ze wel kunnen als het gevaar aanwezig lijkt, is het kind weghalen....en dat vind de andere ouder (en het kind) dan ook niet leuk.
Precies. En dan was het ook nog een gevalletje 'overmacht'.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:11 schreef Viajero het volgende:
[..]
Met die redenering kan je per direct alle Spaanse en Italiaanse kinderen uit huis zetten. Wat een onzin.
Sorry, je kent me, niet. Ik haal dan nog de schouders op. En wellicht ga een keurig gesprek aan met de hoogste pief van de instantie. De opdrachtgever. Beetje uithoren over wat hij eigenlijk weet en waarom dat exact dan slecht zou zijn voor de kinderen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 08:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die emoties komen vanzelf wanneer je door een officiële instantie bedreigd wordt met UHP of OTS.. Gezien het vaststaande feit dat wanneer ze hun tengels eenmaal in een gezin hebben ze net zolang zullen peuteren en wroeten tot ze een stok vinden om de hond mee te slaan denk ik niet dat jij in zo'n situatie je schouders op zult halen. Hoe kan je in vredesnaam je schouders ophalen als men dreigt je kinderen bij je weg te halen om lullige redenen als een huisdier op de slaapkamer, de duur van buiten spelen, het soort eten dat je op tafel zet, het aantal visite dat je ontvangt, enz?
Lekkere moeder ben je dan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:07 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Sorry, je kent me, niet. Ik haal dan nog de schouders op.
Pardon, maar die hebben wel degelijk een maaltijd daarvoor (tussen 4 en 6) die engelsen als tea, of later supper, bestempelen en portugezen als lanche, italianen als spuntino en spanjaarden als bocadillo.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:11 schreef Viajero het volgende:
[..]
Met die redenering kan je per direct alle Spaanse en Italiaanse kinderen uit huis zetten. Wat een onzin.
Als ik me schouders ophaal voor loze bedreigingen?quote:
Wat je te vrezen hebt is één van de talloze voorbeelden te worden waarbij de kinderen onterecht jaren uit huis geplaatst zijn; door fouten in rapportages, door aannames van hulpverleners die je niet kunt weerleggen (gebeurde immers in huis) enz.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:32 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Als ik me schouders ophaal voor loze bedreigingen?
Als ze denken iets te kunnen bewijzen gaan ze hun gang maar.
Als ik niks te vrezen heb, heb ik niks te vrezen. Ik denk dat je een en ander beter wel in de context kunt laten.
Als jij ambulancepersoneel, brandweer, politie en de diverse inspecties tot de "zieligheidsindustrie" rekent, tja dan begrijp ik dat je tot dergelijke stupide reacties komt. Maar ja, lezen - en dan vooral begrijpend lezen - is een steeds zeldzamer voorkomend verschijnsel kennelijk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. Er wordt juist enorm veel geld rondgepompt in de "zieligheidsindustrie". Dat is geen bezuinigen.
[..]
Je kan nog zo lullen, maar uiteindelijk zijn WIJ (de burgers/kiezers) degenen die op die politici - en dus de politiek - stemmen. Daarmee zijn wij wel degelijk mede-verantwoordelijk. Hoewel jij niet natuurlijk, want jij woont niet eens hier meen ik begrepen te hebben. Vind het dan ook wel een beetje vreemd dat je je mijn kritiek zo aantrekt.quote:NOOIT:
1 - je brengt 1/10.000.000e stem uit op 1 Kamerlid van 1 partij. Je hebt 0 controle op dat Kamerlid (hij/zij kan met jouw "mandaat" doen wat ie wil) en hebt al helemaal 0 controle op het uit te voeren beleid, dat niet het parlement maar de regering uitvoert.
2 - er zijn 2373038 onderwerpen waarom je op een partij kan stemmen. Een stem op Partij A die geen Jeugdzorg in het programma heeft staan, wil niet zeggen dat je tegen Jeugdzorg bent.
3 - het is zwaaaaar onethisch om de fouten die opgestapeld worden door politici aan te smeren aan onschuldige burgers.
[..]
Waarom? Die politiek komt immers niet opeens zomaar uit de lucht vallen. Je mag het wel met mij oneens zijn, maar het blijft een feit dat de politiek bedreven wordt op het mandaat van de kiezers en dus van ons allen. Dat er veel verschillen van mening zijn is evident, maar is tevens geen reden om alle verantwoordelijkheid bij "alle anderen" te leggen. Enne....niet kiezen is óók een keuze maken (voordat je daar over begint).quote:Wie is er nu kortzichtig?? Jij toch zeker, die eventjes alle stemmende Nederlanders de fouten van de politiek aansmeert....![]()
Ranzig verhaal...quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:30 schreef Beauke het volgende:
18 jaar cel en TBS voor de stiefvader.
Link toegevoegd, staan wel gruwelijke details in.
https://robzijlstra.wordpress.com/2015/01/20/daniella/
ik werk op een school. ik zou elk kind wat het niet fijn vind wel in huis willen nemen, maar zo werkt het gewoon niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:16 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Als iemand huilend bij mij aan de deur staat, omdat diegene mishandeld wordt, dan is die inderdaad van harte welkom, zolang als nodig is. Het is verre van ideaal, maar wel veilig en dat is toch het belangrijkste?
Getraumatiseerde levende wezens moet je niet in de steek laten, uit gemakszucht of eigenbelang aan een ander overdragen die daar niet capabel voor is. Ik vind dat je alles moet doen wat in je macht ligt, klaar. Niet wachten tot een ander het doet, want dat is zo vaak te laat.
Ik had haar niet terug laten gaan, nee. Heb het al vaak gedaan, soms teleurgesteld in het verloop of de afloop, maar de keren dat iemand, mens of dier, er wel bovenop komt, f***ing worth it.
Niet ingrijpen is toch minder zwaar dan handelen en ik begreep dat moeder zwakbegaafd was, wat maakt dat je eea verminderd kan toerekenen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:43 schreef Poolhond39 het volgende:
Wat ik nou nooit goed begrijp... waarom krijgen de moeders in dit soort zaken altijd minder straf?
Het is GVD haar eigen kind!
Stiefpa mag dan het meisje heb gedood met een honkbalknuppel, maar Ma had veel eerder moeten ingrijpen en die vent het huis uitgooien.
Ik vind dat Ma óók 18 jaar cel heeft verdiened.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |