Je moet Norrage gewoon 2 weken de tijd geven voordat hij tot zijn evenwichtsmening komt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:17 schreef Arn0 het volgende:
Als we dan toch bezig zijn met Norrage quotes boven te halen.. Norrage over het laatste album van Wilco
[..]
[..]
[..]
Ach variatie mag. Meh dat MBV album is een beetje de betekenis van mosterd na de maaltijd. Het is goed maar het hoeft niet te bestaan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:11 schreef methodmich het volgende:
Da's een ander liedje....
Maar ook een leuke
Nou ja, als Loveless de standaard is is bijna alles overbodigquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:13 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Ach variatie mag. Meh dat MBV album is een beetje de betekenis van mosterd na de maaltijd. Het is goed maar het hoeft niet te bestaan.
Mwah. Gewoon een goed album, dan heeft het toch bestaansrecht? Denk dat weinig artiesten 20 jaar na hun laatste album nog zoiets kunnen afleveren. En ik vind het hele album net wel consistent, geen mindere song erop.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:13 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Ach variatie mag. Meh dat MBV album is een beetje de betekenis van mosterd na de maaltijd. Het is goed maar het hoeft niet te bestaan.
Precies!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:19 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mwah. Gewoon een goed album, dan heeft het toch bestaansrecht? Denk dat weinig artiesten 20 jaar na hun laatste album nog zoiets kunnen afleveren.
Klopt. Er zijn na Loveless door anderen zoveel geweldige shoegaze albums gemaakt, zowel in de 90s als in de 00s als in de 10s, aan al die albums kan MBV lang niet tippen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:13 schreef brooklyndodger het volgende:
Heb ik gezegd dat het geen bestaanrecht heeft? Ik zeg alleen dat ik er zelf niet op zat te wachten omdat het toch loveless niet overtreft en er zoveel hype is overgemaakt dat het alleen kan tegen vallen.quote:
Dat is nou eenmaal het voordeel van een wereldberoemde invloedrijke band zijn. Puur op basis van statistiek alleen al zouden we het overgrote deel van de albums in deze reeks nooit gekend hebben al ze niet waren uitgebracht door de artiest die het deed.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:31 schreef ranja het volgende:
als MBV van een willekeurige beginnende band zou zijn geweest dan had er geen hond naar gekraaid denk ik, zou die volledige genegeerd zijn geweest zoals 95% van de indiereleases.
Als ze nu weer isn't anything zouden maken zal dat wel een flinke hype zijn. Zeker met de shoegaze revivial nuquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:31 schreef ranja het volgende:
als MBV van een willekeurige beginnende band zou zijn geweest dan had er geen hond naar gekraaid denk ik, zou die volledige genegeerd zijn geweest zoals 95% van de indiereleases.
Niks loos aan, het album is goed maar steunt toch vooral op de aandacht dat het een MBV album is en zeker met de lange tijd en drama die het heeft gekost om af te krijgen. Als je er neutraal naar luistert hoor ik een goede experimentele rock plaat maar echt niet meer. Ik zou het daarna denk een aantal keer draaien en dan vergeten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal het voordeel van een wereldberoemde invloedrijke band zijn. Puur op basis van statistiek alleen al zouden we het overgrote deel van de albums in deze reeks nooit gekend hebben al ze niet waren uitgebracht door de artiest die het deed.Beetje loos statement.
dat bedoel ik dusquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:34 schreef brooklyndodger het volgende:
Niks loos aan, het album is goed maar steunt toch vooral op de aandacht dat het een MBV album is en zeker met de lange tijd en drama die het heeft gekost om af te krijgen.
Ik twijfel soms behoorlijk welke ik beter vind. Toch Loveless maar, al scheelt het weinig. Beide zullen tussen ca. plaats 10 en 25 in m'n allertijdenlijst staan.quote:Sommige mensen kunnen ook echt niet tegen kritiek op MBV, toen ik een tijdje op SYG(Sonic youth gossip) zat had ik eens een felle discussie waarom ik Loveless minder vind dan Isn't Anything en toen kreeg ik een mannetje of 10 over mij heen omdat die mening niet kon. Soort fascistisch aanhang krijg je dan. Maar waarom ik isn't anything beter vind dan loveless is een ander punt.
Fanfora zijn nogal apart vaak, maar zelfs op een forum over een andere band zo fanatiek iemand aanvallen? Wowquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:34 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Als ze nu weer isn't anything zouden maken zal dat wel een flinke hype zijn. Zeker met de shoegaze revivial nu
[..]
Niks loos aan, het album is goed maar steunt toch vooral op de aandacht dat het een MBV album is en zeker met de lange tijd en drama die het heeft gekost om af te krijgen. Als je er neutraal naar luistert hoor ik een goede experimentele rock plaat maar echt niet meer. Ik zou het daarna denk een aantal keer draaien en dan vergeten.
Sommige mensen kunnen ook echt niet tegen kritiek op MBV, toen ik een tijdje op SYG(Sonic youth gossip) zat had ik eens een felle discussie waarom ik Loveless minder vind dan Isn't Anything en toen kreeg ik een mannetje of 10 over mij heen omdat die mening niet kon. Soort fascistisch aanhang krijg je dan. Maar waarom ik isn't anything beter vind dan loveless is een ander punt.
Jep bij sommige mensen zit het diep, apart ook dat mijn mening over the beatles altijd minder weerstand oproept.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:44 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Fanfora zijn nogal apart vaak, maar zelfs op een forum over een andere band zo fanatiek iemand aanvallen? Wow.
Laat staan Ecstacy and Strawberry Wine, al betwijfel ik of ze daar wat van gespeeld hebben.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:43 schreef brooklyndodger het volgende:
Had nog een discussie met een maat van me tijdens het optreden in de effenaar van hoeveel van de 'jonge honden' in het publiek ooit isn't anything hebben gehoord...
Gaat hier voor het eerst aan nuquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:43 schreef brooklyndodger het volgende:
Had nog een discussie met een maat van me tijdens het optreden in de effenaar van hoeveel van de 'jonge honden' in het publiek ooit isn't anything hebben gehoord...
U2 maakt ooit dit:quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
maar een goed onderbouwde uitleg waarom ze het een kutband vinden zie je in 95% van de gevallen niet. Gewoon meeloperij.
Jangle pop overal, geweldige verzamelaarquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Laat staan Ecstacy and Strawberry Wine, al betwijfel ik of ze daar wat van gespeeld hebben.
Je bevestigd alleen maar mijn puntquote:
Welk punt? Ik ben helemaal geen hardcore MBV-fan. Het enige wat ik zei is dat mbv een prima album is en Loveless briljant.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:53 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Je bevestigd alleen maar mijn punt, maar goed bezig en je zal er zeker geen spijt van krijgen.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vind de latere U2 ook niet vreselijk. Mist soms wat passie van vroeger, maar degelijke popmuziek.
En de vroege U2 vind ik dan weer iets overgewaardeerd. Vooral de periode '84-'93 is toch wel erg goed. Dan reken ik daar Rattle & Hum toch ook maar even toe. Die is helemaal niet zo slecht.
Hah nog steeds. Ik bedoel dat zo weinig mensen die loveless briljant vinden isn't anything hebben gehoord, verbaas me er altijd erover.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Welk punt? Ik ben helemaal geen hardcore MBV-fan. Het enige wat ik zei is dat mbv een prima album is en Loveless briljant.Ik was ook niet in de Effenaar.
Tsja. Begin dit jaar 'ontdekt', meteen bergen er van binnengehaald maar uiteindelijk alleen Loveless heel erg veel geluisterd. Meer had ik toen niet nodigquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:58 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Hah nog steeds. Ik bedoel dat zo weinig mensen die loveless briljant vinden isn't anything hebben gehoord, verbaas me er altijd erover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |