abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132168963
Een voormalige Israëlische soldaat, die politiek nogal links georiënteerd is, schreef een veelzeggend artikel in de Times of Israel over de overweldigende vijandschap die hij ontmoette tijdens een reeks spreekbeurten in de VS, waardoor zijn kijk op het conflict geheel veranderde.

Hen Mazzig, die als afgezant van de organisatie StandWithUs sprak op studentencampussen en in kerken in het noordwesten van de VS, dacht dat zijn reputatie als liberaal en voorstander van vrede hem een open deur zou verschaffen om op een redelijke manier te vertellen en te bespreken wat er in het gebied gaande is.

Het is een fout die veel Israëli's hebben gemaakt, en net als zij ontdekte Mazzig al snel dat het voor de meeste tegenstanders van Israël niet uitmaakt dat hij tegen de zogenaamde 'bezetting' is en echt (in de IDF-eenheid COGAT) heeft gezorgd voor het welzijn van de Palestijnen.

Zoals Mazzig ontdekte wordt deze beweging niet bezield door legitieme kritiek op Israël en zionisme, zoals de leden zeggen, maar meer door antisemitisme.

'Toen ik als soldaat op de Westbank diende, raakte ik er aan gewend dat er lelijke dingen tegen me werden gezegd, maar niets heeft mij voorbereid op de verkeerde informatie, het demoniseren van Israël, en de hartverscheurende anti-Israël en antisemitische vijandigheid die veel studenten, professoren en kerkleden lieten horen', schreef hij.

Mazzig vervolgde: 'Ik had nooit verwacht zulke haat en leugens tegen te komen. Ik heb nooit geloofd dat dergelijke antisemitisme nog bestond, vooral in de VS. Ik heb nooit geweten dat het slagveld niet alleen Gaza en de Westbank is, en vijandige landen in het Midden-Oosten die Israël willen vernietigen en onze burgers en soldaten willen doden. Het is ook hier in Amerika, waar strijd gevoerd moet worden tegen vooroordelen en leugens'.

'Israëlische soldaat tot Amerikaanse Joden: wordt wakker!'
Maar de jonge afgezant maakte zich nog meer zorgen over het ontbreken van een sterke reactie van de kant van de Amerikaanse Joodse gemeenschap.
'De meeste gewone Amerikaanse Joden zijn zich volledig onbewust van deze lelijke beweging en de bedreiging die deze vormt', zei Mazzig. Hij wees er op, dat dit in de hele geschiedenis een gevaarlijk patroon is geweest voor Joodse gemeenschappen.

http://israeltoday.nl/hea(...)-antisemitisme-in-vs

Jammer dat het antisemitisme nog steeds hoogtij viert. Zelfs in de VS, de trouwste bondgenoot van Israël
pi_132169410
Net alsof er geen haat tegen christenen, islamieten, etc is. :') Nee hoor, de joden moeten weer extra hard janken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:09:14 #3
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_132169471
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:08 schreef Rezania het volgende:
Net alsof er geen haat tegen christenen, islamieten, etc is. :') Nee hoor, de joden moeten weer extra hard janken.
tja...
had je wat anders van ze verwacht :') ?
pi_132169569
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:09 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

tja...
had je wat anders van ze verwacht :') ?
Nee, eerlijk gezegd niet. Dat is het mooie aan gelovigen, ze zijn zo lekker voorspelbaar.
pi_132169850
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:59 schreef zwaaien het volgende:
Jammer dat het antisemitisme nog steeds hoogtij viert.
Jammer dat Mazzig daar zelf ook zo z'n steentje aan bijdraagt.
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:18:37 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_132169952
Wat een onzinnig propaganda verhaal. Er is geen land zo pro-Israel als de VS. Behalve Israel zelf.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_132170028
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat een onzinnig propaganda verhaal. Er is geen land zo pro-Israel als de VS. Behalve Israel zelf.
De regering wel ja, maar de meeste Amerikanen moeten geloof ik niks hebben van andere religies.
pi_132170140
aan antisemieten ook geen tekort hier op fok!, leuk om te zien
pi_132170172
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:19 schreef Rezania het volgende:

[..]

De regering wel ja, maar de meeste Amerikanen moeten geloof ik niks hebben van andere religies.
waar heb je het nou over? waarom heeft dit te maken met religie?
pi_132170201
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Want de overheid spreekt namens het hele volk? :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_132170221
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 14-10-2013 21:58:05 ]
pi_132170430
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:22 schreef kibhaon het volgende:

[..]

waar heb je het nou over? waarom heeft dit te maken met religie?
Nagenoeg alle Joden zijn religieus, duh. Daarbij is antisemitisme niks meer dan Jodenhaat, wat op van alles kan zijn gebaseerd, waaronder religie en Israël.
pi_132170446
Boehoe. Dat arme ruimdenkende Israëlische volk. :')

Wanneer leren ze nou eens dat kritiek uiten op de bezetting en kolonisatie van Palestijnse gebieden, of zelfs kritiek op Israël als geheel, níet hetzelfde is als anti-semitisme. Zelfs Joodse organisaties (zie in Israël bijvoorbeeld Beh'teselem en in Nederland 'Een Ander Joods Geluid') uiten kritiek op het Israëlische beleid, hoe kan dat dan anti-semitisme zijn...

Man up, stop met dat calimero-gedrag en ga wat aan je mensenrechtenschendingen doen. Niet alleen het buitenland, maar ook binnen Israël zijn er genoeg mensen die dat vinden. Zelfs een hoop ex-militairen van de IDF. Die kritiek komt niet uit de lucht vallen.
pi_132170550
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nagenoeg alle Joden zijn religieus, duh.
beetje wereldvreemd om deze gedachte erop na te houden. ook grappig dat de israelier in dit artikel helemaal niet religieus is.
pi_132170668
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:27 schreef _dirkjan_ het volgende:
Boehoe. Dat arme ruimdenkende Israëlische volk. :')

Wanneer leren ze nou eens dat kritiek uiten op de bezetting en kolonisatie van Palestijnse gebieden, of zelfs kritiek op Israël als geheel, níet hetzelfde is als anti-semitisme. Zelfs Joodse organisaties (zie in Israël bijvoorbeeld Beh'teselem en in Nederland 'Een Ander Joods Geluid') uiten kritiek op het Israëlische beleid, hoe kan dat dan anti-semitisme zijn...

Man up, stop met dat calimero-gedrag en ga wat aan je mensenrechtenschendingen doen. Niet alleen het buitenland, maar ook binnen Israël zijn er genoeg mensen die dat vinden. Zelfs een hoop ex-militairen van de IDF. Die kritiek komt niet uit de lucht vallen.
jij hebt het kritiek gehoord dat tegen Hen Mazzig/israel werd geuit?
pi_132170816
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:31 schreef kibhaon het volgende:

[..]

jij hebt het kritiek gehoord dat tegen Hen Mazzig/israel werd geuit?
Nee, maar ik ken israeltoday.nl een beetje. Iedere dag een gezonde portie propaganda.
pi_132170834
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:29 schreef kibhaon het volgende:

[..]

beetje wereldvreemd om deze gedachte erop na te houden. ook grappig dat de israelier in dit artikel helemaal niet religieus is.
En een beetje wereldvreemd dat je denkt dat antisemitisme belangrijker is dan haat jegens andere bevolkingsgroepen.
pi_132171349
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:34 schreef Rezania het volgende:

[..]

En een beetje wereldvreemd dat je denkt dat antisemitisme belangrijker is dan haat jegens andere bevolkingsgroepen.
dat denk ik helemaal niet. waar denk je dat uit op te maken?

ik vind het eigenlijk heel raar dat dit;
quote:
maar niets heeft mij voorbereid op de verkeerde informatie, het demoniseren van Israël, en de hartverscheurende anti-Israël en antisemitische vijandigheid die veel studenten, professoren en kerkleden lieten horen'
blijkbaar niet mag opgemerkt worden (ongeacht of het waar is), omdat er ook haat bestaat tegen andere groepen en/of religies
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:08 schreef Rezania het volgende:
als een israelisch krant een artikel wil schrijven over de ervaringen van een israelische soldaat die spreekt in amerika dan moet dat toch gewoon kunnen?
pi_132171420
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:34 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Nee, maar ik ken israeltoday.nl een beetje. Iedere dag een gezonde portie propaganda.
ah, je kent de site een beetje.
pi_132171765
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:24 schreef kibhaon het volgende:

[..]

?
Je ziet wat dit topic teweeg brengt aan reacties? Iedere poging om Israël niet weg te zetten als zwart schaap wordt naar de prullenbak verwezen. Dat zou antisemitisch zijn. Dan wordt het natuurlijk vanzelf een self fulfilling prophecy. Op die manier werken jij en Mazzig ook mee aan antisemitisme.
pi_132171776
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:45 schreef kibhaon het volgende:

[..]

ah, je kent de site een beetje.
Jongens, alleen Kibhaon is voldoende geinformeerd om een mening te kunnen uiten. Flikker toch op man. Was jij er wel bij toen die kritiek richting Hen Mazzig werd geuit?
pi_132171916
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:51 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Jongens, alleen Kibhaon is voldoende geinformeerd om een mening te kunnen uiten. Flikker toch op man. Was jij er wel bij toen die kritiek richting Hen Mazzig werd geuit?
nee, daarom oordeel ik ook niet.
pi_132172051
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:53 schreef kibhaon het volgende:

[..]

nee, daarom oordeel ik ook niet.
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:22 schreef kibhaon het volgende:
aan antisemieten ook geen tekort hier op fok!, leuk om te zien
Ok..
pi_132172125
Maar wat is er precies gezegd/gedaan? Want voor veel mensen staat kritiek op Israël gelijk aan antisemitisme.
pi_132172299
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:56 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

[..]

Ok..
die ''ook'' mag inderdaad wel weg, sorry.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')