Ha, een update dan maar
Timmeren!Ik was vrijdag vrij en heb het raamwerk voor de nieuwe wand gebouwd. Lekker knutselen met balken, hoekstripjes, schroeven en houtlijm dus. Deurkozijntje gesteld.
Toen moest ik de hoek om en dan wordt het weer lastig. Want ja, het moet zo dun mogelijk in verbanden met de keuken van 2700, ik maak de ruimte in principe 2750 nu. Maar ja, ik snoep alweer plaatmateriaal dikte eraf tegen de balken.
Lastig, lastig. Maar ik heb 'n
[b]plan [/b]gemaakt. Balkjes 44x44, 69x44 op z'n kant tegen het plafond en de vloer. Daar tegen 12,5 gips of 12 multiplex en daar gips tegenaan. Of misschien 6mm MDF en daar gips tegenaan.
Foto's krijg ik niet van m'n camera af momenteel dus helaas.Het raamwerk. Voor de grap even de oude deur erin gezet

Gelijk maatje hogere deuren!
![IMG_20131019_094636_zps19e73671.jpg]()
Wie geen schietlood heeft.. wie raadt wat het is

![IMG_20131019_163526_zps937a3f60.jpg]()
En zo gaan we door.
![IMG_20131019_163404_zpsca857ba5.jpg]()
En natuurlijk altijd weer een verrassing in dit huis, ik ga er maar even vanuit dat het dood en wel is:
![IMG_20131019_113643_zps313b0531.jpg]()
Gisteren een heel leuke avond, bezoek, dus was om 16:30 gestopt. Weinig gedaan, want ik kwam erachter dat elektra weer een drama wordt, ik een foutje had gemaakt tijdens een van de klusavonden na het werk.... etc.
Vraagje: ik ga mijn 5 voudig raam verticaal plaatsen naast de hal deur. Waarom? Omdat ik een wandje heb van 1230 breed tussen 2 deuren. Ik wil hier een kastje of een dressoirtje/sidetable zetten. Maak ik die knoppen horizontaal, dan snoep ik bijna 40 breed. Dan kan er dus nooit een kastje staan.
Hoe hoog maak ik een verticaal 5 voudig raam, als de andere knoppen allemaal op 1100 zitten?
En dan nog iets... ik ga op 4 locaties lampen dimmen op die plaats. Waarom doe ik dan 4 dimmers en niet 2 dubbele dimmers?
Dak!Vandaag kwam de dakdekker weer voor de 7e keer onderhand.
Tuinslang, splinternieuw ding, aangesloten en gaan testen. En ja hoor, drup drup.....
Dus de beste man heeft hier en daar wat EPDM geplakt, een en ander kit hier en daar. Zelf heb ik een XX aantal voegen volgekit en voor de "looks" afgesmeerd met zilverzand (vooral voor de buren).... Tijdelijk, er zou noodweer aan komen dus voegen uitslijpen en voegen zag ik niet zitten.
Blijft het natuurlijk pracht weer
Hele pleurisbende weer in elkaar gezet. Want ja, schot van de buren los, leuning los, flikker bijna van het dak af
Dus ja, binnenkort weer ff de slang erop, dan kan ik met een "gerust hart" door bouwen als het niet meer lekt.
Conclusie is wel dat ik moet gaan impregneren. De gevel is gewoon slecht. Het plakwerk kan nu vrijwel niets meer mis mee zijn. Ik moet zelf aan de slag met voegen, kitten, stripje... dakgoot fixeren.
Dus de voortgang is dat er een raamwerk voor de wand staat en ik dit de komende avonden ga afmaken. Dan ga ik de dozen erin maken (verticaal) en dan ga ik maar gips er tegenaan jassen.
De trap!Ja, ja, oplossing. Ik heb een offerte voor ¤595 voor een vuren steektrap op maar voor mijn situatie. 36 dik, 850 breed... stijl, ondiep en in een bouwpakket.
Een dichte trap, dus wordt nog een geklooi ook.
Het is aan de prijs, maar ik moet het maar gewoon doen. Ik zal hem van de week exact inmeten en dan bestellen. Even kijken of ik de trap er wel in ga krijgen, gezien de wanden al staan. Hoe zal ik dat doen?
De trap 850 en de ruimte waar hij in moet is 900 breed. Krijg ik dat erin gedraaid?
Conclusie!Al met al weer een matig weekend wat klussen betreft. Vrijdag was ik happy, lekker timmeren. Maar ja, overal lekkage enzo blijft een domper
[ Bericht 3% gewijzigd door Gieliovd op 20-10-2013 21:05:52 ]