abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132101486
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 15:57 schreef Frank_Drebin het volgende:
Men moet gewoon eens gaan kappen met dat doorgeslagen politiek correcte gelul in de ruimte. Met wel meer dingen is dit het geval; neem dat gezeik over kinderspeelgoed, dat meisjes met een stofzuiger worden afgebeeld. Het is een feest voor kinderen en zwarte piet is gewoon zwarte piet, het hulpje van Sinterklaas. En Sinterklaas is een wijze, strenge doch rechtvaardige en lieve oude man. Zo zien kinderen het, niet meer en niet minder. Die verbinden er helemaal geen etniciteit aan. Dat gelul in de ruimte altijd, juist daardoor werkt je verschil in de hand omdat je er zo de aandacht op vestigt.
Amen.
Kleine kleuter kinderen zijn niet bezig met, wie is bruin en wie is wit. Het is gewoon, niet relevante, oninteressante info. Zou voor iedereen zo moeten zijn.
Klein voorbeeldje:
Dochtertje loopt huilend op haar moeder af. " mama, mama, dat jongetje heeft mij geduwt." moeder: "Welk jongetje was het die jou duwde dan?" dochtertje:"hij daar, met die blauwe jas en die bril." En wees naar best behoorlijk bruin jochie.
Punt is: kinderen maken pas een punt van evt. afkomst of kleur als ze dat in hun omgeving veel/vaak horen.
The waves you made will always be
pi_132101487
Waarom zijn de kleren van Zwarte Piet niet zwart van het roet, maar hun huid wel?
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:11:47 #203
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_132101488
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:06 schreef Weka het volgende:

[..]

Oké, dus jij vindt staatsregulatie geenszins aan de orde. Probeer je nou eens niet zo vast te klemmen aan de terminologie en bekijk het abstracter. Het gaat om het afgeven van een signaal. Steeds roepen dat staatsregulatie niet plaatsvindt is het in twijfel trekken van mijn gebruikte termen, in plaats van het opgooien van waardevolle tegenargumenten.
Jij bent tegen de huidige Zwarte Piet, vanwege de staatsregulatie. Althans, volgens je openingspost. Ik geef aan dat er geen staatsregulatie plaatsvind. Dat is niet het in twijfel trekken van de door jou gebruikte termen, dat is het aantonen dat jou argumenten niet juist zijn. Ik val niet jouw definitie van staatsregulatie aan, ik geef aan dat hetgene waarvan jij zegt dat het plaatsvind, niet plaatsvind. Als je denkt "Ok, staatsregulatie is niet wat ik bedoelde", dan moet je dat terugnemen en laten weten wat dan daadwerkelijk je argument tegen Zwarte Piet is. Anders kan ik er ook niet met je over in discussie gaan.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:12:51 #204
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_132101502
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:07 schreef Veldmeijer het volgende:

[..]

Had het al verbeterd inderdaad. Maar goed, Nikolaas van Myra was een orthodoxe Griek.
Oooh, wat fijn als mensen dat zien. _O_

Sowieso was het Oost-Romeinse Rijk natuurlijk een rijk van de Grieken. :Y
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:13:07 #205
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_132101514
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:11 schreef SchoneZoon het volgende:
Waarom zijn de kleren van Zwarte Piet niet zwart van het roet, maar hun huid wel?
Color Reus.
pi_132101545
quote:
De meeste mensen die Zwarte Piet hier verdedigen zijn te kortzichtig en naïef om daar antwoord op te geven.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:14:34 #207
291540 CasselerRIP
John H. Kennedy
pi_132101550
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:11 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Amen.
Kleine kleuter kinderen zijn niet bezig met, wie is bruin en wie is wit. Het is gewoon, niet relevante, oninteressante info. Zou voor iedereen zo moeten zijn.
Klein voorbeeldje:
Dochtertje loopt huilend op haar moeder af. " mama, mama, dat jongetje heeft mij geduwt." moeder: "Welk jongetje was het die jou duwde dan?" dochtertje:"hij daar, met die blauwe jas en die bril." En wees naar best behoorlijk bruin jochie.
Punt is: kinderen maken pas een punt van evt. afkomst of kleur als ze dat in hun omgeving veel/vaak horen.
Eh, een zelfverzonnen voorbeeld is een argument?

Kleuters houden zich heus wel bezig met huidskleuren hoor. Ze zijn tenslotte niet blind.
pi_132101567
quote:
ze wassen hun kleren wel en zichzelf niet denk ik.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:15:34 #209
291540 CasselerRIP
John H. Kennedy
pi_132101581
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:14 schreef JanCees het volgende:

[..]

De meeste mensen die Zwarte Piet hier verdedigen zijn te kortzichtig en naïef om daar antwoord op te geven.
Het verneukt ook gewoon de discussie voor mensen die er wel serieus een mening over hebben
pi_132101591
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:15 schreef CasselerRIP het volgende:

[..]

Het verneukt ook gewoon de discussie voor mensen die er wel serieus een mening over hebben
Zijn jullie voor of tegen? En waarom?
pi_132101592
Ik heb al bijna bingo
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:16:30 #212
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_132101597
quote:

[..]

Dan zal ik wel niet bij de meeste mensen horen. Het hele roetverhaal is natuurlijk onzin. Dat snapt elke volwassene. Kinderen snappen dat echter niet, die geloven het gewoon. En laat het nou een verhaal zijn dat wij aan kinderen vertellen. Zoveel verhalen voor kinderen zijn volkomen onlogisch en onzinnig.
pi_132101599
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:14 schreef CasselerRIP het volgende:

[..]

Eh, een zelfverzonnen voorbeeld is een argument?

Kleuters houden zich heus wel bezig met huidskleuren hoor. Ze zijn tenslotte niet blind.
Was toen m'n dochtertje op de peuterspeelplaats zat. Ik stond erbij en ik keek ernaar. ;)
pi_132101623
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:16 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Was toen m'n dochtertje op de peuterspeelplaats zat. Ik stond erbij en ik keek ernaar. ;)
Wat een mooie dag, zo onbezonnen als een kind kan zijn ^O^
- I can't handle stupidity on my own.
pi_132101625
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:16 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Dan zal ik wel niet bij de meeste mensen horen. Het hele roetverhaal is natuurlijk onzin. Dat snapt elke volwassene. Kinderen snappen dat echter niet, die geloven het gewoon. En laat het nou een verhaal zijn dat wij aan kinderen vertellen. Zoveel verhalen voor kinderen zijn volkomen onlogisch en onzinnig.
Je mist het hele punt. De achtergrond van 'zwarte piet' is gewoon racistisch. Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die dat niet kunnen inzien.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:18:02 #216
291540 CasselerRIP
John H. Kennedy
pi_132101627
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:16 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Dan heb je een leuk dochtertje, maar er zijn genoeg kleuters die er wel mee bezig zijn.

Bron: eigen kleutertijd 8-)
pi_132101630
"Kinderen zien het niet zo. Negers zien het niet zo. Blanken doen alleen maar moeilijk."

Dat zijn geen argumenten. Hoe een bepaalde groep er volgens jou over denkt is irrelevant. Het gaat om de racistische basis en er is nog steeds niemand die daar een argument tegen heeft.
pi_132101657
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:18 schreef Weka het volgende:
"Kinderen zien het niet zo. Negers zien het niet zo. Blanken doen alleen maar moeilijk."

Dat zijn geen argumenten. Hoe een bepaalde groep er volgens jou over denkt is irrelevant. Het gaat om de racistische basis en er is nog steeds niemand die daar een argument tegen heeft.
Sinterklaas was een heilig man! Zeker geen racist...
- I can't handle stupidity on my own.
pi_132101663
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:18 schreef Weka het volgende:

Het is niet racistisch, zwarte piet is zwart door de schoorsteen.

_O- _O- _O-
pi_132101669
Goede OP. :D Volledig mee eens.
pi_132101676
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:20 schreef JanCees het volgende:

[..]

Het is niet racistisch, zwarte piet is zwart door de schoorsteen.

_O- _O- _O-
Dat is inderdaad de beste :') Schoorstenen worden tegenwoordig gebouwd met pruiken en lippenstift aan de binnenkant zodat de schoorsteenvegers die op kunnen pikken onderweg :D
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:21:00 #222
291540 CasselerRIP
John H. Kennedy
pi_132101679
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:16 schreef Weka het volgende:

[..]

[..]

Zijn jullie voor of tegen? En waarom?
Ik ben vóór de discussie. Ik ben tegen mensen die met kulargumenten komen ("het komt door het roet") of helemaal geen argumenten gebruiken("het is gewoon racisme, klaar").

Ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik vind dat er met Zwarte Piet moet gebeuren.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:21:36 #223
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_132101691
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:17 schreef JanCees het volgende:

[..]

Je mist het hele punt. De achtergrond van 'zwarte piet' is gewoon racistisch. Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die dat niet kunnen inzien.
En waaruit blijkt dat ik dat punt mis? Natuurlijk is de (historische) achtergrond van Zwarte Piet racistisch. Het komt uit 1850, in die tijd was bijna iedereen racistisch door onwetendheid.

Betekent nog niet dat ik het in de huidige vorm af wil schaffen. Het is gewoon een hartstikke leuk fenomeen, waar alle punten die ooit negatief waren vanaf zijn gehaald.
pi_132101693
Trolltopic. Zwarte piet laten zoals hij is. Dit soort gejank gewoon negeren.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_132101694
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:18 schreef CasselerRIP het volgende:

[..]

Dan heb je een leuk dochtertje, maar er zijn genoeg kleuters die er wel mee bezig zijn.

Bron: eigen kleutertijd 8-)
Dat ging niet om mijn dochtertje maar om twee groepsgenootjes. Was na peuterspeelzaaltijd, stonden allemaal op onze dreumesen te wachten.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:22:25 #226
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_132101708
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:21 schreef BlackLining het volgende:
Racist. :(
pi_132101720
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:21 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat ik dat punt mis? Natuurlijk is de (historische) achtergrond van Zwarte Piet racistisch. Het komt uit 1850, in die tijd was bijna iedereen racistisch door onwetendheid.

Betekent nog niet dat ik het in de huidige vorm af wil schaffen. Het is gewoon een hartstikke leuk fenomeen, waar alle punten die ooit negatief waren vanaf zijn gehaald.
Hoe zijn die eraf gehaald dan?
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:22:56 #228
291540 CasselerRIP
John H. Kennedy
pi_132101723
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:21 schreef BlackLining het volgende:
Sterk betoog
pi_132101727
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:10 schreef Weka het volgende:

[..]

Dus zolang de meerderheid het geen probleem vindt, moeten we erover ophouden?
Kort gezegd wel ja. Als het maar een klein deel van de negers is die het als een probleem zien, is het in mijn ogen geen probleem. Zo kun je van alles namelijk een probleem maken om een kleine groep mensen tevreden te houden terwijl je een grote groep mensen ontevreden maakt.

Maar dat was mijn punt niet. Mijn punt is dat het voornamelijk blanke mensen zijn die klagen over dit "probleem". Ik kan blanke mensen niet serieus nemen als zij gaan klagen voor mensen die het niet als een probleem zien.
pi_132101728
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:22 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Racist. :(
Problem? :7
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_132101739
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:21 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Leuk voor jou, ja. Dat is ook het punt niet. Er is niemand die beweert dat Zwarte Pieten niet leuk zijn voor de meeste Nederlanders.

Het punt is dat ze een racistisch karakter in zich dragen wat niet verandert met de tijd. En een steeds grotere groep Nederlanders wordt daar door gekwetst. Dan kun je wel heel makkelijk roepen 'dat het leuk is', maar dat zet geen zoden aan de dijk.
pi_132101744
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:22 schreef CasselerRIP het volgende:

[..]

Sterk betoog
En nog waar ook. Kort maar krachtig.
pi_132101752
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de beste :') Schoorstenen worden tegenwoordig gebouwd met pruiken en lippenstift aan de binnenkant zodat de schoorsteenvegers die op kunnen pikken onderweg :D
Dus een soort van drag queens eigenlijk?
pi_132101753
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:23 schreef Dimens het volgende:

[..]

Kort gezegd wel ja. Als het maar een klein deel van de negers is die het als een probleem zien, is het in mijn ogen geen probleem. Zo kun je van alles namelijk een probleem maken om een kleine groep mensen tevreden te houden terwijl je een grote groep mensen ontevreden maakt.

Maar dat was mijn punt niet. Mijn punt is dat het voornamelijk blanke mensen zijn die klagen over dit "probleem". Ik kan blanke mensen niet serieus nemen als zij gaan klagen voor mensen die het niet als een probleem zien.
Je hoeft geen gekleurde huid te hebben om racisme te herkennen. En je hoeft ook geen activist te zijn om op een forum ergens je afkeur over uit te spreken. :P
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:25:29 #235
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_132101779
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:22 schreef Weka het volgende:

[..]

Hoe zijn die eraf gehaald dan?
Door ze niet meer te gebruiken. Bijvoorbeeld het overdreven (spottende) Surinaamse accent en het luie en onhandig aspect van Zwarte Piet. Tegenwoordig praat hij normaal en is hij juist hartstikke handig en talentvol.

Maar vertel nu eens wat je argument eigenlijk is, de staatsregulatie was het dus niet, maar als je vertelt wat je eigenlijk bedoelde, kunnen we verder on-topic.
pi_132101794
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:23 schreef Dimens het volgende:

[..]

De blanken klagen voor de negers die het wel erg vinden. En als Zwarte Piet een racistisch fenomeen is, wat het volgens mij absoluut is, is de klacht volledig terecht. Dan maakt het niet uit wie ermee komt, het gaat om de inhoudelijke discussie.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:26:17 #237
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_132101796
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:11 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Amen.
Klein voorbeeldje:
Er zijn anders heel veel donkere kindjes die gepest worden vanwege hun huidskleur. "Je mag niet met ons spelen, want je geeft af."
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_132101812
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:25 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Door ze niet meer te gebruiken. Bijvoorbeeld het overdreven (spottende) Surinaamse accent en het luie en onhandig aspect van Zwarte Piet. Tegenwoordig praat hij normaal en is hij juist hartstikke handig en talentvol.

Maar vertel nu eens wat je argument eigenlijk is, de staatsregulatie was het dus niet, maar als je vertelt wat je eigenlijk bedoelde, kunnen we verder on-topic.
Het beeld is inderdaad beter, maar er is nog steeds het probleem van de onderdanigheid en de ''blackface", wat in elke andere situatie extreem racistisch gevonden zou worden.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:27:41 #239
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_132101823
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Leuk voor jou, ja. Dat is ook het punt niet. Er is niemand die beweert dat Zwarte Pieten niet leuk zijn voor de meeste Nederlanders.

Het punt is dat ze een racistisch karakter in zich dragen wat niet verandert met de tijd. En een steeds grotere groep Nederlanders wordt daar door gekwetst. Dan kun je wel heel makkelijk roepen 'dat het leuk is', maar dat zet geen zoden aan de dijk.
Leuk voor kinderen, zwart en wit. Als er een bepaald aspect van Zwarte Piet is wat mensen beledigend vinden, laat ze dat dan uitleggen. Aan "Het is racistisch/een zwart stereotype, ik ben zwart, dus ik ben gekwetst" heb ik niet zoveel. Dan kunnen we alle stereotypes die op uiterlijke kenmerken zijn gebaseerd wel uit fictie willen uitbannen. Maar dat is een flinke klus.
pi_132101827
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:25 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Zijn accent is weg, oké. Waarom moet hij dan nog zwart blijven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')