Eigenlijk wil ik een full frame DSLR, maar da's dan wel weer erg prijzig.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:53 schreef Seikcid het volgende:
De grootte van de sensor blijft bepalend ja.
Ik ook wel inderdaadquote:Op maandag 14 oktober 2013 17:30 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik een full frame DSLR, maar da's dan wel weer erg prijzig.
Herkenbaar. Ik heb zo'n rugzak, waarin je al je camerameuk onderin kwijt kan. In het bovenvak kun je dan nog es iets meenemen van een reisgids, een fles water, eten e.d. Loop je wel te sjouwen, maar het is in elk geval multifunctioneel.quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:42 schreef Seikcid het volgende:
Ik ook wel inderdaadAl wordt het gewicht e.d. dan wel steeds meer een issue. Zeker op vakantie loop ik graag rond zonder tas e.d. en heb ik alleen een 18-135mm bij me.
De mijne ookquote:Op maandag 14 oktober 2013 21:59 schreef CherryLips het volgende:
O ik ben echt een Japanner geloof ik. Met m'n telefoon nu helemaal, ding staat helemaal vol met foto's.
Foto's met telefoon zijn bijna allemaal ruk. Ik vind het niks. Snapshot materiaal voor een feestje, een los moment of iets. Niet als camera.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:23 schreef Faxie het volgende:
[..]
De mijne ook
Heb geen normale fototoestel
Ja dat wel. Maar die telefoon heb ik altijd bij me en staat altijd aan, dus snel onzinfoto's maken. Op vakantie neem ik de camera mee maar zo heel veel beter zijn die foto's niet echtquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 07:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Foto's met telefoon zijn bijna allemaal ruk. Ik vind het niks. Snapshot materiaal voor een feestje, een los moment of iets. Niet als camera.
Ik vind er nog steeds een absurd groot verschil tussen een spiegelreflex en de gemiddelde moderne compact zitten. En eigenlijk ook nog tussen mobiel en de moderne compact.quote:
Er zijn hele goeie compacts.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 08:19 schreef CherryLips het volgende:
Maar dat heb ik met m'n normale camera ook, die maakt ook geen mooie foto's als het iets bewolkt is, of binnen. Veel ruis enzo. Daarom wil ik eigenlijk een keer een nieuwe maar volgens mij hebben al die compacts daar moeite mee.
Denk wel dat dat het bij mij gaat worden. Of het moet gek lopen. Misschien tzt een FOT topic openen maar voorgaande topics hebben nog geen succes gehad. Terwijl op andere websites lijken mensen erg tevreden met hun systeem camera.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 08:30 schreef CherryLips het volgende:
Ja daar had ik ook naar gekeken maar inderdaad, wat een prijzen
Ik had laatst een leuke Lumix gezien maar eigenlijk zeggen al die kenmerken me ook niks
Fotos maken is dan ook een enorme overrated bezigheid. het is te simpel voor woorden, elke lul kan het, en doet het dus ook. En toch zijn er mensen die zich heel wat vinden als ze een keer een leuk plaatje hebben geschotenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 07:12 schreef Q. het volgende:
Ik maak wel 1000x zoveel foto's met mn iPhone als met mn digicam. De foon heb ik dan ook altijd bij me.
De sensor is ook niet geheel onbelangrijk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:31 schreef KomtTijd... het volgende:
Het belangrijkste van een slr (voor ons niet-fotografen) is de ongelooflijke snelheid van de ontsluiter. Volgens mij ben je een heel eind als je gewoon een fatsoenlijke compactcamera koopt die ook een megasnelle ontsluiter heeft.
Ik zou ook trots op mezelf zijn als ik eens een fatsoenlijke foto heb gemaaktquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Fotos maken is dan ook een enorme overrated bezigheid. het is te simpel voor woorden, elke lul kan het, en doet het dus ook. En toch zijn er mensen die zich heel wat vinden als ze een keer een leuk plaatje hebben geschoten.
Fotograaf zijn is het nieuwe DJ.
Er zijn echt wel echt goeie fotografen hoor, maar voor elke goeie lopen er 1000 losers met een dikke camera door de stad. Pretentieus en er van overtuigd dat ze meer recht hebben om ergens te staan dan jijquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zou ook trots op mezelf zijn als ik eens een fatsoenlijke foto heb gemaakt![]()
Maar soms zie ik inderdaad foto's voorbijkomen op FB ofzo en dan is de maker helemaal trots en dan denk ikwhut
Dat er heel veel mensen die DENKEN dat ze er heel goed in zijn, daar ben ik het me eens. Dat goed fotograferen (en DJ'en) simpel is en elke lul het kan.... neuhquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Fotos maken is dan ook een enorme overrated bezigheid. het is te simpel voor woorden, elke lul kan het, en doet het dus ook. En toch zijn er mensen die zich heel wat vinden als ze een keer een leuk plaatje hebben geschoten.
Fotograaf zijn is het nieuwe DJ.
Ja, dat zeg ik toch ook, 1 op de 1000 is echt goed.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:40 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat er heel veel mensen die DENKEN dat ze er heel goed in zijn, daar ben ik het me eens. Dat goed fotograferen (en DJ'en) simpel is en elke lul het kan.... neuhJa, elke lul KAN het, maar niet elke lul kan het GOED. Nogal een verschil
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |