abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132117341
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 09:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit dus! Per slot van rekening vinden 9 van de 10 mensen een groepsverkrachting ook heel leuk. Er is altijd één zeikerd die dan gaat lopen miepen (meestal de vrouw).
:') kom op zeg
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 11:52:01 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132118962
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

mooi verhaal ware het niet dat Quiny oo kniet vanuit zijn eigen beleving begon te stuiteren maar omdat zijn moeder onlangs zogenaamd zwarte Piet werd genoemd

dikke kans dat Quincy zelf vooraan stond toen er snoep uitgedeeld werd ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_132143761
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

mooi verhaal ware het niet dat Quiny oo kniet vanuit zijn eigen beleving begon te stuiteren maar omdat zijn moeder onlangs zogenaamd zwarte Piet werd genoemd

dikke kans dat Quincy zelf vooraan stond toen er snoep uitgedeeld werd ...
En wat ik me dan ook afvraag: dat kinderen vroeger raar opkeken bij mensen met een andere huidskleur, vind ik niet zo vreemd. En kinderen zeggen bijvoorbeeld ook rustig tegen hun moeder, dat die mevrouw zo vreselijk dik is of die meneer zo'n raar gezicht heeft.
Hoe kijken kindertjes in de arme negerlanden tegen blanken aan. Wrijven die ook over armen om te kijken of dat afgeeft?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132143985
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En wat ik me dan ook afvraag: dat kinderen vroeger raar opkeken bij mensen met een andere huidskleur, vind ik niet zo vreemd. En kinderen zeggen bijvoorbeeld ook rustig tegen hun moeder, dat die mevrouw zo vreselijk dik is of die meneer zo'n raar gezicht heeft.
Hoe kijken kindertjes in de arme negerlanden tegen blanken aan. Wrijven die ook over armen om te kijken of dat afgeeft?
De meeste kinderen die bezig zijn met geloven in Sinterklaas zijn nooit zo heel erg bezig met de huidskleur van hun klasgenootjes. Misschien wel eens een keertje, maar dan is dan is snel het nieuwtje of het bijzondere weg. Ze zaniken er meestal niet elk jaar weer opnieuw over door.
pi_132144127
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

De meeste kinderen die bezig zijn met geloven in Sinterklaas zijn nooit zo heel erg bezig met de huidskleur van hun klasgenootjes. Misschien wel eens een keertje, maar dan is dan is snel het nieuwtje of het bijzondere weg. Ze zaniken er meestal niet elk jaar weer opnieuw over door.
Nou ja, toen ik klein was hadden we geen negers in het dorp. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik de eerste neger zag, maar dat kan best wel geweest zijn toen ik al 20 of zo was.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132144274
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou ja, toen ik klein was hadden we geen negers in het dorp. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik de eerste neger zag, maar dat kan best wel geweest zijn toen ik al 20 of zo was.
Uitzonderingen daargelaten.

Anno nu breek je zowat continu je nek over ze.
pi_132144314
Naja, tradities veranderen met de tijd. Als we ons werkelijk aan starre tradities zouden blijven vastklampen dan zouden we nog Wodan vereren, nietwaar mensen?
pi_132144343
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Vet van mij!
Weet je wel zeker dat die opmerking niet discriminerend is?
Straks krijg je ook allerlei onzin-vragen van een of andere kunstenaar (Wat is zijn kunst eigenlijk, weet iemand dat?) achter je aan.
pi_132144378
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:51 schreef Zienswijze het volgende:
Naja, tradities veranderen met de tijd. Als we ons werkelijk aan starre tradities zouden blijven vastklampen dan zouden we nog Wodan vereren, nietwaar mensen?
Da's geen traditie, dat is godsdienst! Dat is heilig, daar mag je niet mee spotten, hoor!
pi_132144404
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:51 schreef Zienswijze het volgende:
En we zouden nog slaven hebben.
pi_132144492
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

En we zouden nog slaven hebben.
Mwoa, slaven. Slavinnen, mag dat ook?
pi_132145455
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Tip: uitkijken waar je loopt en niet alle ruimte om je heen opeisen.
pi_132145479
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mwoa, slaven. Slavinnen, mag dat ook?
Nee...... traditie zegt dat het niet mag.
pi_132145873
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 00:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar hoe kom je dan aan nieuwe slaafjes? Als je alleen de mannetjesslaven houdt en geen vrouwtjesslaven hebt, krijg je nooit jonkies en bovendien worden de mannetjesslaven op een bepaald moment vals.
En de vrouwtjes zijn heel goed bruikbaar voor vrouwelijke werkzaamheden.
  maandag 14 oktober 2013 @ 01:58:03 #135
362590 Krabs2.0
Krabburgers
pi_132146623
Ik had al vrij snel door dat zwarte pieten geen negers waren. Hoe vaak zie je nou negers met helder blauwe ogen?
Het geld heeft altijd gelijk. ~Eugčne Krabs
pi_132147450
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 00:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zwarte Piet is geen traditie, maar een beslissing van een avant la lettre geitewollensokkenonderwijzer uit Amsterdam (Jan Schenkman). Dus er is niks op tegen dat een geitenwollensokkenschool de beslissing neemt om bv regenboogpieten in te zetten en bv een zwarte sinterklaas. Als de meerderheid van ouders van de leerlingen van die school regenboogpieten in wil zetten, moet dat dus ook kunnen. Dat kan dan mooi naast elkaar bestaan, naast de Zwarte Pieten en de blanke (hulp)-sint. Dan heeft niemand wat te zeuren. Of: de "Henk Westbroeken" beginnen weer met "Ellllek jaaaaar dat gezeueueueueur....". Terwijl hij dan zelf de grootste zeurpiet is...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_132147529
We kunnen de pieten natuurlijk ook weer door Krampus vervangen...

Maar of de kinderen daar nou blij van worden...
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_132147770
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 07:03 schreef Resistor het volgende:
We kunnen de pieten natuurlijk ook weer door Krampus vervangen...

Maar of de kinderen daar nou blij van worden...
Dan levert de SGP geen steun meer in de Eerste Kamer, want duivelse afbeeldingen. Gaat dus niet gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2013 07:54:59 ]
  maandag 14 oktober 2013 @ 09:28:11 #140
37295 Luigi
mario pls
pi_132148615
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 06:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zwarte Piet is geen traditie, maar een beslissing van een avant la lettre geitewollensokkenonderwijzer uit Amsterdam (Jan Schenkman).
Overigens wordt in genoemde publicatie Zwarte Piet geintroduceerd als Pieter-knecht of iets dergelijks (en dus niet als Zwarte Piet). En nu is een knecht veel dingen, maar zeker geen slaaf ;). Volgens de Van Dale:

quote:
Betekenis ' knecht '
Je hebt gezocht op het woord: knecht.

knecht (meervoud: knechten, knechts)
1
(de; m) mannelijke bediende
2
(de; m,v) (sport) wielrenner die tijdens de wedstrijd zijn kopman ondersteunt
Dat is toch echt heel iets anders dan een slaaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')