quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit dus! Per slot van rekening vinden 9 van de 10 mensen een groepsverkrachting ook heel leuk. Er is altijd één zeikerd die dan gaat lopen miepen (meestal de vrouw).
mooi verhaal ware het niet dat Quiny oo kniet vanuit zijn eigen beleving begon te stuiteren maar omdat zijn moeder onlangs zogenaamd zwarte Piet werd genoemdquote:
En wat ik me dan ook afvraag: dat kinderen vroeger raar opkeken bij mensen met een andere huidskleur, vind ik niet zo vreemd. En kinderen zeggen bijvoorbeeld ook rustig tegen hun moeder, dat die mevrouw zo vreselijk dik is of die meneer zo'n raar gezicht heeft.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
mooi verhaal ware het niet dat Quiny oo kniet vanuit zijn eigen beleving begon te stuiteren maar omdat zijn moeder onlangs zogenaamd zwarte Piet werd genoemd
dikke kans dat Quincy zelf vooraan stond toen er snoep uitgedeeld werd ...
De meeste kinderen die bezig zijn met geloven in Sinterklaas zijn nooit zo heel erg bezig met de huidskleur van hun klasgenootjes. Misschien wel eens een keertje, maar dan is dan is snel het nieuwtje of het bijzondere weg. Ze zaniken er meestal niet elk jaar weer opnieuw over door.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En wat ik me dan ook afvraag: dat kinderen vroeger raar opkeken bij mensen met een andere huidskleur, vind ik niet zo vreemd. En kinderen zeggen bijvoorbeeld ook rustig tegen hun moeder, dat die mevrouw zo vreselijk dik is of die meneer zo'n raar gezicht heeft.
Hoe kijken kindertjes in de arme negerlanden tegen blanken aan. Wrijven die ook over armen om te kijken of dat afgeeft?
Nou ja, toen ik klein was hadden we geen negers in het dorp. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik de eerste neger zag, maar dat kan best wel geweest zijn toen ik al 20 of zo was.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
De meeste kinderen die bezig zijn met geloven in Sinterklaas zijn nooit zo heel erg bezig met de huidskleur van hun klasgenootjes. Misschien wel eens een keertje, maar dan is dan is snel het nieuwtje of het bijzondere weg. Ze zaniken er meestal niet elk jaar weer opnieuw over door.
Uitzonderingen daargelaten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, toen ik klein was hadden we geen negers in het dorp. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik de eerste neger zag, maar dat kan best wel geweest zijn toen ik al 20 of zo was.
Vet van mij!quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Uitzonderingen daargelaten.
Anno nu breek je zowat continu je nek over ze.
Da's geen traditie, dat is godsdienst! Dat is heilig, daar mag je niet mee spotten, hoor!quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:51 schreef Zienswijze het volgende:
Naja, tradities veranderen met de tijd. Als we ons werkelijk aan starre tradities zouden blijven vastklampen dan zouden we nog Wodan vereren, nietwaar mensen?
En we zouden nog slaven hebben.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:51 schreef Zienswijze het volgende:
Naja, tradities veranderen met de tijd. Als we ons werkelijk aan starre tradities zouden blijven vastklampen dan zouden we nog Wodan vereren, nietwaar mensen?
Mwoa, slaven. Slavinnen, mag dat ook?quote:
Tip: uitkijken waar je loopt en niet alle ruimte om je heen opeisen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Uitzonderingen daargelaten.
Anno nu breek je zowat continu je nek over ze.
Nee...... traditie zegt dat het niet mag.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mwoa, slaven. Slavinnen, mag dat ook?
Maar hoe kom je dan aan nieuwe slaafjes? Als je alleen de mannetjesslaven houdt en geen vrouwtjesslaven hebt, krijg je nooit jonkies en bovendien worden de mannetjesslaven op een bepaald moment vals.quote:Op maandag 14 oktober 2013 00:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee...... traditie zegt dat het niet mag.
Zwarte Piet is geen traditie, maar een beslissing van een avant la lettre geitewollensokkenonderwijzer uit Amsterdam (Jan Schenkman). Dus er is niks op tegen dat een geitenwollensokkenschool de beslissing neemt om bv regenboogpieten in te zetten en bv een zwarte sinterklaas. Als de meerderheid van ouders van de leerlingen van die school regenboogpieten in wil zetten, moet dat dus ook kunnen. Dat kan dan mooi naast elkaar bestaan, naast de Zwarte Pieten en de blanke (hulp)-sint. Dan heeft niemand wat te zeuren. Of: de "Henk Westbroeken" beginnen weer met "Ellllek jaaaaar dat gezeueueueueur....". Terwijl hij dan zelf de grootste zeurpiet is...quote:Op maandag 14 oktober 2013 00:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee...... traditie zegt dat het niet mag.
Dan levert de SGP geen steun meer in de Eerste Kamer, want duivelse afbeeldingen. Gaat dus niet gebeuren.quote:Op maandag 14 oktober 2013 07:03 schreef Resistor het volgende:
We kunnen de pieten natuurlijk ook weer door Krampus vervangen...
Maar of de kinderen daar nou blij van worden...
Overigens wordt in genoemde publicatie Zwarte Piet geintroduceerd als Pieter-knecht of iets dergelijks (en dus niet als Zwarte Piet). En nu is een knecht veel dingen, maar zeker geen slaafquote:Op maandag 14 oktober 2013 06:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Zwarte Piet is geen traditie, maar een beslissing van een avant la lettre geitewollensokkenonderwijzer uit Amsterdam (Jan Schenkman).
Dat is toch echt heel iets anders dan een slaaf.quote:Betekenis ' knecht '
Je hebt gezocht op het woord: knecht.
knecht (meervoud: knechten, knechts)
1
(de; m) mannelijke bediende
2
(de; m,v) (sport) wielrenner die tijdens de wedstrijd zijn kopman ondersteunt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |