quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik ook weer zo raar. Waarom is het wel racistisch om een zwarte een aap te noemen, maar niet om een blanke een aap te noemen? Is dat dan niet weer een soort van onderhuids racisme?
Als je een vrouw met twee blanke kinderen ziet die lekker aan het spelen zijn dan kun je zeggen: nou, die apen van u hebben plezier! Maar zoiets kun je tegenwoordig maar beter uit je hoofd halen als het negerkindjes betreft! Dat is toch raar!
Noemde mn surinaamse neefje altijd kleine aap toen ie klein was. M'n roomwitte andere neefje ook trouwens. Maar goed, andere discussie. Punt blijft dat je overal wel over kunt gaan janken, ook over een woord als aap.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:03 schreef LXIV het volgende:
Als je een vrouw met twee blanke kinderen ziet die lekker aan het spelen zijn dan kun je zeggen: nou, die apen van u hebben plezier! Maar zoiets kun je tegenwoordig maar beter uit je hoofd halen als het negerkindjes betreft! Dat is toch raar!
Dan zouden we dus ook zo moeten reageren als vrouwen en/of minderheden in andere landen racistisch worden bejegend, gediscrimineerd of onderdrukt. In hún land geldt dat niet als racisme / discriminatie / onderdrukking, dus moeten we daar ook niks van willen zeggen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:03 schreef Luigi het volgende:
Nou, pech voor 'de rest van de wereld' denk ik dan. In Nederland geldt Zwarte Piet iig níet als iets rascistisch.
nou wij staan niet met ons "bekende belerende vingertje" buitenlandse volksfeesten af te zeiken volgens mij hoor, daar wil ik wel graag een voorbeeldje van danquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:20 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Dan zouden we dus ook zo moeten reageren als vrouwen en/of minderheden in andere landen racistisch worden bejegend, gediscrimineerd of onderdrukt. In hún land geldt dat niet als racisme / discriminatie / onderdrukking, dus moeten we daar ook niks van willen zeggen.
Maar nee, dan staan wij opeens vooraan met ons bekende belerende vingertje. Discriminatie! Schande! FOEI! MAG NIET!!
Dus discriminatie / racisme / onderdukking is toegestaan, zolang het maar alleen op volksfeesten gebeurt? Hm, die clausule heb ik geloof ik gemist in de mensenrechtenverdragen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:22 schreef sp3c het volgende:
nou wij staan niet met ons "bekende belerende vingertje" buitenlandse volksfeesten af te zeiken
niet per se maar er is ook zoiets als appels en peren vergelijken, het moment dat wij ons "bekende belerende vingertje" uit de kast trekken dan is er echt wel wat meer aan de hand dan een zwarte die vrolijk snoep uitdeelt voor een oude blanke dude 1x per jaarquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:25 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Dus dicriminatie / racisme / onderdukking is toegestaan, zolang het maar alleen op volksfeesten gebeurt? Hm, die clausule heb ik geloof ik gemist in de mensenrechtenverdragen.
(Okee, 1 groot volksfeest dan: de Olympische Spelen in Rusland.)
Appel = Pyrus malus, peer = Pyrus communis.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:26 schreef sp3c het volgende:
niet per se maar er is ook zoiets als appels en peren vergelijken
Volgens degenen die het doen, ja. Maar dat is wel vaker zo bij plegers van bovenstaande zaken.quote:bovendien is hier gewoon geen sprake van discriminatie / racisme / onderdrukking
ok wie wordt er hier onderdrukt?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:30 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Appel = Pyrus malus, peer = Pyrus communis.
[..]
Volgens degenen die het doen, ja. Maar dat is wel vaker zo bij plegers van bovenstaande zaken.
Dat was de aanleiding; collega van Quinsy's moeder had gezegd: "oh, daar is de zwarte piet van ons bedrijf" ofzoiets. En daar was ze zo van van slag geraakt, dat Quinsy een actie is begonnen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:25 schreef sp3c het volgende:
wat is dat toch steeds met die collega zijn moeder????
welke randdebiel noemt een vrouw nou zwarte Piet
verzonnen verhalenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat was de aanleiding; collega van Quinsy's moeder had gezegd: "oh, daar is de zwarte piet van ons bedrijf" ofzoiets. En daar was ze zo van van slag geraakt, dat Quinsy een actie is begonnen.
Dus omdat er een debiel zo iets zegt moet maar een oude nederlandse traditie worden afgeschaft.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat was de aanleiding; collega van Quinsy's moeder had gezegd: "oh, daar is de zwarte piet van ons bedrijf" ofzoiets. En daar was ze zo van van slag geraakt, dat Quinsy een actie is begonnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |