Dit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zit heel regelmatig in die trein, en die keren dat ik het meegemaakt heb werd het ruim van tevoren omgeroepen. Het probleem met de IC Roosendaal-Zwolle is dat hij door 2 enkelsporige stukjes op het traject en allerlei kruisende bewegingen bij Den Bosch en Zutphen/Deventer heel vertragingsgevoelig is, maar door diezelfde vertraging moeten de tegenliggers dan ook wachten voor de enkelsporige Maasbrug bij Ravenstein. Ik kan de keuze om dan de dorpen tussen Nijmegen en Arnhem ertussenuit te gooien (In Lent en Arnhem Zuid stappen nog geen 10 reizigers uit) zodat vanaf Arnhem e.e.a. weer in het gareel loopt, en de 100 man die daar uit- of over moeten stappen wel op tijd zijn. Plus alle aansluitende en kruisende treinen.
Het is de keuze voor de grote aantallen, en dat gaat ten koste van de kleine. Jammer, maar gezien de frequentie op dit traject is het leed nogal te overzien.
Juist.quote:
Kan gebeuren. Ook machinisten kunnen fouten maken. Zolang het maar geen veiligheidsfouten zijn. Want da ga je goed nat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:15 schreef VeX- het volgende:
Heb ik dus ook een keer gehad terwijl ik op weg was naar werk. Sloegen die idioten Zaandam over.
Dit zouden meer reizigers moeten bedenken. Ik mag het niet zeggen, maar doe het toch. Steeds vaker valt het me op dat de mens alles met de paplepel ingegoten moet worden. Er komt nog een tijd dat je iedereen persoonlijk uit de trein moet halen aan het handje. En moet omroepen of men het licht thuis wel heeft uitgemaakt en de deur op slot heeft gedraaid.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt geen terugweg. Dat de trein tussen Nijmegen en Arnhem als IC gaat rijden roepen ze voor aankomst in Nijmegen al om, dus kun je er daar uit om de volgende Sprinter naar Lent te pakken. En stel dat je met een minuut of 8 vertraging in Nm aankomt, dan heb je 4 minuten later al je trein naar Lent... en blijft je totale vertraging bij 12 minuten. Lullig, maar de file op de Waalbrug duurt meestal langer.
quote:NS introduceert de non-stoptrein
‘Nieuwe trein altijd op tijd’
De NS heeft besloten om het experiment met ‘niet stoppen op kleine stations’ verder uit te breiden. Op een nieuw, ondergrondse traject zal niet in of uitgestapt kunnen worden. Ook zal de trein nooit stoppen. ‘Daarmee zijn we gegarandeerd altijd op tijd,’ zegt een woordvoerder. Het nieuwe traject zal onder heel Nederland door rijden.
De keuze voor een ondergronds traject noemt de NS voor de hand liggend. ‘Onder de grond heb je geen last van blaadjes op het spoor, geen venijnig lenteweer, geen sneeuwvlokken. Ook hoef je geen rekening te houden met zwartrijders, dat scheelt enorm in de conducteurskosten. En ondergrond heb je geen klagende bewoners of geluidsoverlast dus kunnen we flink de vaart er in houden: Gemiddelde snelheden van 300 km/u zijn goed haalbaar. En altijd op tijd.’
De non-stoptrein zal vanaf januari 2016 voor niemand beschikbaar zijn.
http://www.speld.nl/2013/10/11/ns-introduceert-de-non-stoptrein/
Ik zou zeggen: koop aandelen met medestanders en verander het systeem! Ownee de NS is geen privaat bedrijf dus dat kan niet. Liegende socialistenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze moeten rijden wanneer ze moeten rijden en stoppen wanneer ze moeten stoppen. Voordat de NS geprivatiseerd werd, hadden we nog nooit van dat soort debiliteiten gehoord.
Je kunt het systeem niet veranderen. Welke vervoerder ook, die zal zich moet schikken aan Prorail en ook die zal met andere vervoerders te maken krijgen die ook spoortijd ingekocht hebben. Daarom wil ik het wel eens meemaken als je meerdere vervoerders op een traject krijgt. Wie oh wie gaat dan vertragingen betalen. Dat word een leuk, langdurig en duur rechtelijk steekspel.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:01 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: koop aandelen met medestanders en verander het systeem! Ownee de NS is geen privaat bedrijf dus dat kan niet. Liegende socialisten
Prorail ook verkopenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:06 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je kunt het systeem niet veranderen. Welke vervoerder ook, die zal zich moet schikken aan Prorail en ook die zal met andere vervoerders te maken krijgen die ook spoortijd ingekocht hebben. Daarom wil ik het wel eens meemaken als je meerdere vervoerders op een traject krijgt. Wie oh wie gaat dan vertragingen betalen. Dat word een leuk, langdurig en duur rechtelijk steekspel.
Ik neem aan dat je al op Nijmegen te horen krijgt dat de trein niet meer stopt op de tussengelegen stations, zodat je dan kan uitstappen en de volgende stoptrein kan pakken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geldt dat hiervoor ook?
Want...
[..]
[ code verwijderd ]
Stel, je stapt in Roosendaal in en je moet naar Nijmegen Lent. Als Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid worden overgeslagen en je dus aankomt bij Arnhem, heb je 19 minuten te lang doorgereisd. Terugreizen zou dus minimaal 38 minuten duren, wat betekent dat je recht hebt op geld terug. 1/2 ritprijs, om precies te zijn.
Of wordt er maar één station tegelijk overgeslagen?
Dat zou ik al doen als ie "mijn" station voorbij rijd..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:26 schreef arjan1112 het volgende:
En wat moet je dan doen als je de trein terugpakt en ie weer doorrijd ? aan de noodrem trekken ?
En dan ieder jaar weer nieuwe plannen verzinnen etc. Met alle kosten die daarbij komen zoals overnames, opleidingen en noem het maar allemaal op. En wie geeft dan nog de garantie op het openbaar vervoer als er verlies gedraaid word?quote:
Ja het eerste wat ik zou doen als ik zojuist een stukje spoor had gekocht, is het meteen zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor klanten en potentiële klanten! Je verhaal over garanties is trouwens lachwekkend. Staatsbedrijf NS wilde stoppen met rijden op de lijn bij mijn oude dorpje. Enge private partijen zagen er nog wel geld in en nu is er een betere dienstregeling met om de 15 minuten een trein op een spoor dat zogenaamd overbodig was. Helaas was het twee jaar terug alsnog de slechtste spoorlijn van Nederland omdat het onderhoud van staatsbedrijf Prorail zo kut is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:16 schreef Cherna het volgende:
[..]
En dan ieder jaar weer nieuwe plannen verzinnen etc. Met alle kosten die daarbij komen zoals overnames, opleidingen en noem het maar allemaal op. En wie geeft dan nog de garantie op het openbaar vervoer als er verlies gedraaid word?
Het wegennet in NL zou je dan ook moeten verkopen aan de particulier. Maar garanties heb je dan niet.
Welk dorpje als ik vragen mag. Als NS wilt stoppen komt dat doordat de lijn onrendabel is nog winst te maken. Waarom zou je ook nog rijden als je verlies draait.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:24 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ja het eerste wat ik zou doen als ik zojuist een stukje spoor had gekocht, is het meteen zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor klanten en potentiële klanten! Je verhaal over garanties is trouwens lachwekkend. Staatsbedrijf NS wilde stoppen met rijden op de lijn bij mijn oude dorpje. Enge private partijen zagen er nog wel geld in en nu is er een betere dienstregeling met om de 15 minuten een trein op een spoor dat zogenaamd overbodig was. Helaas was het twee jaar terug alsnog de slechtste spoorlijn van Nederland omdat het onderhoud van staatsbedrijf Prorail zo kut is.
Ik snap trouwens niet wat je zeurt over het wegnet van NL want de automobilist betaald zo'n 60% teveel momenteel. En daar zitten enkel nog maar de kosten in verwerkt die niet naar het wegennet gaan, maar naar hele andere dingen. De hele ambtenarenmolen blijft buiten schot. Er moet vast wel iemand zijn die zo'n vetpot wil overnemen.
Oh jaquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef roos85 het volgende:
Ik moet ineens aan deze tweet denkentwitter:Duckstadkrant twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 08:23:00Uit een tevredenheidsonderzoek bij de Duckstadse Spoorwegen kwam naar voren dat het bedrijf zijn klanten maar "mwoah" vindt. reageer retweet
Lijn Arnhem-Doetinchem bedoel ik. Die valt niet onder de provincie maar de stadsregio. De lijn Arnhem-Winterswijk is wel van de provincie. Maar mensen betalen niet teveel voor allerlei commissietjes hoor! Toen ik er nog iedere dag over moest rijden was het trouwens bijna iedere week raak met cein- en wisselstoringen en slechts af en toe een kapotte trein.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:33 schreef Cherna het volgende:
[..]
Welk dorpje als ik vragen mag. Als NS wilt stoppen komt dat doordat de lijn onrendabel is nog winst te maken. Waarom zou je ook nog rijden als je verlies daait.
Arnhem-Winterswijk? Nou ja, daar rijd NS niet maar vallen net zo goed treinen uit en rijden treinen met vertraging.
En wie betaalt die frequentie van 15 minuten? De provincie?
Wat ik een beetje jammer vind is dat de ruimteplanners van de NS alle bankjes hebben weggehaald. Bij stationsvernieuwingen halen ze ook doodleuk voorzieningen zoals de verwarmde glazen hokken weg.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:37 schreef raptorix het volgende:
Ik stoor me nog niet eens zo aan vertragingen (heb er weinig last van) wel dat de stations allemaal zo pauperig zijn, zorg bijvoorbeeld voor goede gratis Wifi en fatsoenlijke shops.
Oja, en laat beveiliging de hangjongeren wegschoppen.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh ja
Volgens mij nog op werkelijkheid gebaseerd ook. NS had onderzoek laten doen waaruit bleek dat ondanks betere prestaties opgeleukte statistieken de reizigers toch niet tevredener werden, en trok daaruit de conclusie dat de reiziger ongelijk heeft en stelde voor dat het reizigersoordeel voortaan minder moest meetellen in de prestatie-afspraken tussen de overheid en NS.
de speld serieus nemenquote:
Vergis je niet. Het is dat bijvoorbeeld Veolia in het zuiden verplicht is door te gaan. Maar die draaien verlies en willen liever vandaag dan morgen stoppen. Alleen houd de provincie dit tegen en natuurlijk een boete voor Veolia als zij zouden stoppen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:40 schreef Brum_brum het volgende:
Het is overigens wel bizar dat het 3 andere trein maatschappijen wel is gelukt om er geld in te zien terwijl het staatsbedrijf fuck you tegen te klant zei.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |