Jaquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:06 schreef Anne het volgende:
Hmm, interessant en ik ben wel benieuwd naar je ervaring.
Het probleem bij mij alleen is dat ik geen bril, maar lenzen draag. Werkt dit dan ook?
Ja, natuurlijkquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:06 schreef Anne het volgende:
Het probleem bij mij alleen is dat ik geen bril, maar lenzen draag. Werkt dit dan ook?
Zou gewoon moeten werken. Probeer het gewoon eens een keertjequote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:44 schreef Anne het volgende:
Oké, ik heb nog ergens een bril waar ik de glazen kan verwisselen in zwart en geel, voor op de motor.
Dat zal dan dus eigenlijk ook moeten werken?
Keertje proberen.
Duur grapje! Ze zijn er nu voor 35,- incl glazenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:47 schreef Lizan het volgende:
Ik heb een nachtbril van Hans Anders op sterkte. Kost 65 euro, heb er al veel plezier van gehad. Ik heb het idee dat het rustiger kijkt en ben ook niet meer bang voor tegenliggers. Heb de bril dan ook standaard in de auto liggen.
Ik heb geen last van nachtblindheid, wel van eiwit afzetting op mn lenzen als ik op donkere wegen met tegenliggers rijdt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:06 schreef Anne het volgende:
Oke, dat is dan wel goedkoper geworden. Ik heb het gedeclareerd bij de verzekering, heeft mij niks gekost dus uiteindelijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:15 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Duur grapje! Ze zijn er nu voor 35,- incl glazen
Ik ga vanavond die kartonnen eens proberen, en dan morgen een echte bestellen
Oh.. uiteindelijk toch duurder, want ik kan het niet declareren...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:00 schreef Lizan het volgende:
[..]
Oke, dat is dan wel goedkoper geworden. Ik heb het gedeclareerd bij de verzekering, heeft mij niks gekost dus uiteindelijk.
Ik heb vanavond met bril + kartonnen brilletje gereden, ik vond het een wereld van verschil! Zelfs toen het ging regenen had ik nog goed zicht.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:15 schreef GlenSpey het volgende:
Heb hetzelfde kartonnen brilletje toevallig vorige week geprobeerd. Ik merkte eerlijk gezegd geen enkel verschil en heb dezelfde problemen als jij in het donker. Bij tegenliggers en vooral met regen erbij moet ik me echt focussen op de belijning op de weg want anders dan gaat het niet goed... maar ligt er ook een beetje aan dat ik 's avonds over bochtige en smalle N-wegen in het oosten des lands (dus veelal zonder straatverlichting) rijEn dan rijden er vaak ook nog van die flikkers met het grote licht wat ze dan niet ff uitzetten als je eraan komt
Sowieso rustgevend, omdat ik nu niet verkrampt en turend in de auto zitquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:50 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd ook met een gele bril in het donker; dat scheelt echt een hoop vwb verblinding, en in de schemer of bij slecht licht is het contrastverhogend.
Tevens vind ik het rustgevend; vraag me niet waarom.
Misschien ook eens gaan proberen dan maar..merk dat ik er steeds meer last van ga krijgen..(leeftijd)quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:50 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd ook met een gele bril in het donker; dat scheelt echt een hoop vwb verblinding, en in de schemer of bij slecht licht is het contrastverhogend.
Tevens vind ik het rustgevend; vraag me niet waarom.
Ik rijd dagelijks krap 250 kilometer, waarvan 200 over onverlichte 2 strooks snelwegen, en dan heb je heel erg last van slecht afgestelde verlichting en van dat kl#te Xenon. En idd, als je dan ook nog in de regen rijdt, is het allemaal niet zo'n pretje; lang leve de anti-verblindingsstand van de binnenspiegelquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:31 schreef Charged het volgende:
[..]
Misschien ook eens gaan proberen dan maar..merk dat ik er steeds meer last van ga krijgen..(leeftijd)
Nou helemaal met de aankomende natte periode.
Ik wacht nog steeds op m'n echte brilquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:28 schreef Charged het volgende:
Nou,ik ben benieuwd,heb eens zo'n demo nachtbril van Hans besteld.
Binnen 5 werkdagen zou het binnen moeten zijn,ik post mijn bevindingen wel.
Mja,ik wel iig...al moet ik wel erbij vermelden dat ik 1 maf oog heb,geen idee of dat meespeelt.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:33 schreef Fer het volgende:
Ik heb het idee dat het met de jaren lastiger wordt in het donker en met glimmend wegdek. Hebben meer dat?
Welke zijn dan wel en niet goed? Ik heb 's nachts hetzelfde probleem namelijk.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik rijd dagelijks krap 250 kilometer, waarvan 200 over onverlichte 2 strooks snelwegen, en dan heb je heel erg last van slecht afgestelde verlichting en van dat kl#te Xenon. En idd, als je dan ook nog in de regen rijdt, is het allemaal niet zo'n pretje; lang leve de anti-verblindingsstand van de binnenspiegel![]()
Let wel op trouwens; niet elke gele bril is even goed, ik heb er diverse (ik werk er ook vaak mee), en er zit wel degelijk verschil tussen de ene en de andere.
Waarom hou je hem niet gewoon op?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 08:32 schreef Apuleius het volgende:
Ja, het werkt, maar verwacht er geen wonderen van. Bij mij is het zo dat ik de bril op mijn voorhoofd heb staan, tot er een tegenliggen aan komt.Het is dus op en af met dat ding.
In sommige omstandigheden vind ik het toch prettiger om zonder die glazen te rijden. Het is voor mij handig bij fel licht van tegenliggers en regen, of de combinatie daarvan. Niet nachtblind genoeg nog.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 08:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Waarom hou je hem niet gewoon op?
Juustem! Ik ben nachtblind genoeg om niet te kunnen rijdenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 08:59 schreef Apuleius het volgende:
[..]
In sommige omstandigheden vind ik het toch prettiger om zonder die glazen te rijden. Het is voor mij handig bij fel licht van tegenliggers en regen, of de combinatie daarvan. Niet nachtblind genoeg nog.
Succes vanavond!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:00 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Juustem! Ik ben nachtblind genoeg om niet te kunnen rijden
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:50 schreef Apuleius het volgende:
TS heeft zich inclusief fonkelnieuwe nachtkijkert om een boom gevouwen?
Geen tijd gehad om even weg te kunnenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:50 schreef Apuleius het volgende:
TS heeft zich inclusief fonkelnieuwe nachtkijkert om een boom gevouwen?
Oh gelukkig, je bent nog aan 1 stuk aanwezig.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:12 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Geen tijd gehad om even weg te kunnen
Ik mis een paar schroefjes, maar voor de rest gaat het primaquote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:18 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Oh gelukkig, je bent nog aan 1 stuk aanwezig.
Goede vraag, mijn gevoel zegt; hoe harder geel hoe beterquote:Op donderdag 24 oktober 2013 08:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Welke zijn dan wel en niet goed? Ik heb 's nachts hetzelfde probleem namelijk.
Wat heb je nu gekocht dan?quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:51 schreef Poesopstokje het volgende:
Dames, heren; mijn bril is goedgekeurd!!
Net een uur moeten rijden, zowel snelweg als provinciaal. Ging méér als goed! Een wereld van verschil joh.
Absoluut! Het kartonnen proefbrilletje was al fijn, maar eentje op sterkte helemaal.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:57 schreef Sounddragon het volgende:
Ah ok, tailormade, dan zal het inderdaad wel een aardige verbetering zijn
Wat kostte die? Ik ga dit weekend ook op pad voor zo'n brilquote:Op donderdag 7 november 2013 10:37 schreef Poesopstokje het volgende:
Leuke meevaller; mijn verzekeraar heeft de kosten terug betaald!![]()
Hans Anders wist niet zeker of het vergoed werd, ik moest de nota maar opsturen. Met succes dus
Hans Anders, ¤35,- incl glazen op sterkte.quote:Op donderdag 7 november 2013 22:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat kostte die? Ik ga dit weekend ook op pad voor zo'n bril
Tot 10 november. Heb hem deze week nog besteld, want dat demobrilletje was geweldig.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:58 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hans Anders, ¤35,- incl glazen op sterkte.
Was wel een aanbieding, maar volgens mij is die verlengd tot half november? Even navragen!
quote:Op donderdag 7 november 2013 22:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat kostte die? Ik ga dit weekend ook op pad voor zo'n bril
quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tot 10 november. Heb hem deze week nog besteld, want dat demobrilletje was geweldig.
Dank je, morgen ga ik naar HA!quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:58 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hans Anders, ¤35,- incl glazen op sterkte.
Was wel een aanbieding, maar volgens mij is die verlengd tot half november? Even navragen!
En mocht jij (of een ander) niet eentje op glazen nodig hebben; de Action heeft ze voor 2,50quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dank je, morgen ga ik naar HA!
Draag normaalgesproken geen bril of lenzen, dus verwacht geen bril op sterkte nodig te hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:25 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
En mocht jij (of een ander) niet eentje op glazen nodig hebben; de Action heeft ze voor 2,50
Dat heb ik m'n schoonzus/zwager ook geadviseerd. Die hebben nu ook beide een goedkoop brilletje van de Action, bevalt ze primaquote:Op vrijdag 8 november 2013 17:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Draag normaalgesproken geen bril of lenzen, dus verwacht geen bril op sterkte nodig te hebben.
Dan dit eerst maar eens proberen, bedankt!
Kom je nu mee.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:25 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
En mocht jij (of een ander) niet eentje op glazen nodig hebben; de Action heeft ze voor 2,50
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:22 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
JaMijn man had een nachtbrilletje van de Action meegenomen, gewoon een normale bril met gele glazen. Maar die past niet over m'n eigen bril
Dus ik moet echt eentje op sterkte hebben.
quote:
Okee, my bad. Het was ook licht ironisch bedoeld.quote:
Had het anders wel sneu gevonden hoorquote:Op vrijdag 8 november 2013 17:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Okee, my bad. Het was ook licht ironisch bedoeld.
Lang leve Action!quote:Op vrijdag 8 november 2013 18:12 schreef Charged het volgende:
Ben op m'n demobrilletje gaan zitten,lekker slim...Action it is dus.
Dat half uurtje dat ik dat demo ding gebruikt heb beviel best goed.
Super!quote:Op vrijdag 8 november 2013 18:18 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Lang leve Action!
Ze liggen in een doosje bij de auto-afdeling.
Ik hoop op goede ervaringenquote:Op zondag 10 november 2013 13:45 schreef leolinedance het volgende:
Heb het Action ding gehaald. Wel 2,79 ipv
2,50 !! Vandaag of morgen testen!
Ik heb hem nu een paar keer gebruikt en het is die ¤ 35 meer dan waard. Wat een rust aan de ogen!quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:55 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Had het anders wel sneu gevonden hoor35,- of 2,50... zit nogal verschil in.
Jij bent niet de snuggerste thuis he?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:00 schreef Andyy het volgende:
Het is bullshit, je hebt al weinig licht en dan doe je er ook nog eens glas voor wat ervoor zorgt dat je nog minder licht binnen krijgt
Uhuhquote:Op woensdag 11 december 2013 20:36 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jij bent niet de snuggerste thuis he?
Dat is juist het hele idee, dat je minder licht binnen krijgt zodat je niet verblind word, en dus geen last hebt van "nachtblindheid", verblinding door te veel lichten die voornamelijk voorkomt bij mensen met een bril/lenzen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtblindheidquote:Nachtblindheid is een aandoening van het netvlies van het oog (ICD-10 H53.6, E50.5). Nachtblindheid is het slecht of helemaal niet kunnen zien wanneer er weinig licht is.
Ok, dan is die aandoening inderdaad wat jij bedoelt, maar dit topic gaat over wat ik bedoel (lees de OP)quote:Op woensdag 11 december 2013 20:39 schreef Andyy het volgende:
[..]
Uhuh
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtblindheid
en
http://www.gezondheidsnet.nl/ziekten/3176/nachtblindheid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |