quote:
Op zondag 5 januari 2014 23:13 schreef Fripsel het volgende:Het is het eerste jaar dat ik zelf bollen in de grond gestopt heb, dus het verschil tussen het ene groene sprietje en het andere groene sprietje hoop ik je volgend jaar te kunnen vertellen!
Op zich kun je het wel redelijk goed zien aan de sprietjes. Krokussen hebben gras-achtige sprietjes met een witte lengtestreep, blauwe druifjes iets dikkere, afgeronde groene sprieten (en die komen nu al volop op), narcissen ovale punten die uit de grond komen, hyacinten hebben dikke driehoekige groene punten die uit de grond steken en het groen van sneeuwklokjes is meestal een beetje grijzig.
Tulpen zijn meestal vrij laat, die zul je nu nog niet zien.
Bij mij komt ook al heel veel op, terwijl ik nog niet eens alle bollen in de grond heb. Ik heb nog zeker 70 bollen liggen nu, maar omdat ik geen idee meer heb waar ik al eerder bollen heb geplant weet ik niet goed meer waar ik ze moet doen.

Ik kwam trouwens op een tuinblog dit tegen:
![5296c13d794d749927683e4b6425b434.jpg]()
Gras losmaken, bollen strooien, gras weer terugleggen en aanstampen, met dit als resultaat in het voorjaar:
![IMG_7895.JPG]()
Zo te zien werkt het wel, maar ik ga me dan altijd weer meteen zitten afvragen of die bollen dan wel diep genoeg liggen, ik houd meestal nogal keurig de plantdiepte van de verpakking aan.
Overigens heb ik er ook heel wat in het gras geplant - verwilderingsbollen, ook dat nog - dus ik ben heel benieuwd hoe mijn gazon er in het voorjaar bij ligt.