ik vind hem in kerststukjes mooi. maar in de tuinen valt het me nu eerlijk gezegd ook een beetje tegen.quote:Op maandag 25 november 2013 21:53 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Volgens mij is jouw vraag nooit beantwoord hè. Ik zag deze struik laatst hier in de buurt staan. Ongeveer 2 meter hoog en 1,5 meter breed. Kale takken met die paarse besjes eraan. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo heel mooi, maar in een kale wintertuin kan het natuurlijk de boel wel opfleuren.
Lijkt me geen probleem , om hem nu te snoeien , zorg er wel voor dat je niet alleen tot het verhoute deel van de plant terug snoeit. Zorg dat er wat "blad" aan blijft zittenquote:Op maandag 25 november 2013 20:29 schreef Lolaatje het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is voor deze vraag, maar misschien hebben jullie een antwoord.
Wegens het vervangen van een kozijn moet ik helaas mijn volle kamperfoelie flink gaan snoeien. Nu is dit natuurlijk niet bepaald de ideale periode daarvoor.. bestaat er een (redelijke) kans dat een kamperfoelie dat overleeft?
Callicarpa kan wel heel mooi zijn , tegen een grijze schutting bijvoorbeeld of op een plek die in deze periode wat saai is. Je moet er wel veel van genieten zolang de bessen eraan zitten , rond de kerst zijn ze vaak al op gegeten door de vogels. Die eten ze pas na wat vorst.quote:Op maandag 25 november 2013 22:24 schreef loecje het volgende:
[..]
ik vind hem in kerststukjes mooi. maar in de tuinen valt het me nu eerlijk gezegd ook een beetje tegen.
maar ik kom erachter dat we al een winterbloeier hebben staan; Viburnum bodnadense.
dat is al een mooie eyecatcher in de winter. leuke verrassingen met een nieuwe tuin
Waarom niet nu, Bluezz? Volgens mij is november de beste tijd om bomen te planten.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:51 schreef Bluezz het volgende:
Mooi kaas, idd dat rode
Ik wil volgend voorjaar echt een rode japanse esdoorn kopen voor helemaal achterin
Hmm dat is zo. Bomen die in een pot zijn opgekweekt kan je het hele jaar door aanplanten. Als je een boom of struik wilt aan/verplanten uit de volle grond kan je dat het beste nu doen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:57 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Waarom niet nu, Bluezz? Volgens mij is november de beste tijd om bomen te planten.
Zelf ben ik erg blij met mijn hedera helix arborescens. Een klimop in struikvorm (woekert dan ook niet) die besjes krijgt waar vogels van houden en voor de bijen ook waardevol is. Het mooie vind ik dat hij laat bloeit (fijn voor bijen wanneer de zomerbloeiers (deels) al zijn uitgebloeid) en dan in de winter besjes krijgt wanneer vogels het goed kunnen gebruiken. Hij groeit overigens niet snel.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:53 schreef loecje het volgende:
vogeltjes lokken met planten is natuurlijk ook leuk...
ik heb nu wel wat voer hangen voor de vogeltjes. daar komen vooral meesjes op af.
doen jullie verder nog wat speciaals in de tuin voor de vogeltjes?
en in de zomer voor de bijen/vlinders en andere tuinbewoners?
quote:Op maandag 25 november 2013 21:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
Overleven zal ie het wel, maar groei en met name bloei volgend jaar zullen niet optimaal zijn.
Dank, dan ik ga het proberen. Ik wil sowieso proberen een deel wat uit de weg te binden of zo, maar door de grootte zal er hoe dan ook gesnoeid moeten worden. Jammer wel, er zitten nog allemaal bloemen in en dat eind novemberquote:Op dinsdag 26 november 2013 10:48 schreef rac het volgende:
[..]
Lijkt me geen probleem , om hem nu te snoeien , zorg er wel voor dat je niet alleen tot het verhoute deel van de plant terug snoeit. Zorg dat er wat "blad" aan blijft zitten
Wil je hem zo groot mogelijk houden ? probeer hem dan zo goed en zo kwaad het lukt aan de kant te duwen. Meestal zijn ze vrij flexibel
suggesties zijn altijd welkom.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:54 schreef Lolaatje het volgende:
Als je wat suggesties wilt, roep je maar
Ik heb een vuurdoorn en een poortje van hedera helix, verder nog wat struikjes met rode besjes (cotoneaster geloof ik) en ik wil nog bottelrozen planten.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:53 schreef loecje het volgende:
vogeltjes lokken met planten is natuurlijk ook leuk...
ik heb nu wel wat voer hangen voor de vogeltjes. daar komen vooral meesjes op af.
doen jullie verder nog wat speciaals in de tuin voor de vogeltjes?
en in de zomer voor de bijen/vlinders en andere tuinbewoners?
quote:Op donderdag 21 november 2013 18:47 schreef kaasplankje het volgende:
Acer palmatum "Atropurpureum" de rode op de voorgrond[ afbeelding ]
Prachtige kleuren hebben deze 2 zegquote:
Die laat ik gewoon buiten staan in een ( grote brede) pot, samen met de thijm.quote:Op donderdag 5 december 2013 00:29 schreef sittingtuck het volgende:
De rozemarijn die ik van de zomer in een pot op het terras had krijgt binnen allemaal zwarte uiteinden aan z'n blaadjes.
Wat gaat hier fout denken jullie? Teveel water, te weinig misschien? Te grote omschakeling in temp?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2013 20:47:20 ]
Dat zal nog wel even duren. (Komend voorjaar). Maar als het zover is zal ik het zeker posten!quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:27 schreef Bluezz het volgende:
Die houten kratten rotten natuurlijk op den duur wel weg.
Maar je kan ze in de winter ook binnen zetten?
Benieuwd wat er uiteindelijk van je plannen hier te zien zal zijn
Maar dan is het natuurlijk maar de vraag of ze precies de goede maat hebben. Misschien ga ik bij de plaatselijke kringloop wel een kindermatrasje zoeken en daar een hoes voor naaien. Maar dat zie ik tegen die tijd wel. Eerst maar eens kiezen wat het definitief moet gaan worden sowieso.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:08 schreef Gwywen het volgende:
Die paarse bloemen lijken me bloeiende bieslook of allium.
Matrasje voor die bank moet je denk ik even tot het voorjaar wachten, dan hebben ze de tuinkussens wel weer bij zaken als Kwantum en Leenbakker en zo.
Het lijkt me eenvoudiger om dan het bankje in de maat van een gangbaar tuinkussen te bouwen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:48 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Maar dan is het natuurlijk maar de vraag of ze precies de goede maat hebben. Misschien ga ik bij de plaatselijke kringloop wel een kindermatrasje zoeken en daar een hoes voor naaien. Maar dat zie ik tegen die tijd wel. Eerst maar eens kiezen wat het definitief moet gaan worden sowieso.
1 tip :quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:52 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb laatst ook zaden geraapt bij een bijna-paarse esdoorn, misschien was dit wel een rubrum-variant, ik hoop in elk geval dat een aantal zaden uitkomen, zal mooi staan in m'n gemengde haag.
Dat is opzich best wel slim jaquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:11 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Het lijkt me eenvoudiger om dan het bankje in de maat van een gangbaar tuinkussen te bouwen.
Bedankt, wat goed om dit te weten!quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:12 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
1 tip :
In de natuur wachten de zaden op een vorstperiode , pas dan zullen ze in het voorjaar kiemen .
Geen vorst tijdens de winter , dan blijven ze ongekiemd liggen , wachtend tot volgende winter. Kunstmatig kunnen wij dat ook .14 dagen voor het zaaien ( februari – maart ) zaad eerst twee dagen in water weken . Daarna het zaad mengen in vochtig rivierzand , per soort in een plasticzak doen , dichtknopen en in de diepvries stoppen .
Die handeling noemt Stratificeren.Voor het zaad te weken en te vervriezen kan u het eerst in een cylindrische doos doen waar langs de rand schuurpapier is in aangebracht . Met de doos met zaad schudden wrijft het omhulsel wat af van het zaad , wat de kieming achteraf gemakkelijker maakt . Eind februari – maart kan gezaaid worden in een goed doorlatende , grofkorrelige grond of rivierzand . Na zaaien de zaden afdekken met een laagje ( 1 cm ) zand om het dichtslaan bij het begieten te voorkomen . Tweede voordeel is dat de kiem goed door dit medium kan groeien . Afhankelijk van de temperatuur kiemt het zaad na twee tot zes weken .
Acer 30 dagen warm 90-180 dagen koud, Morus (moerbei) alba en nigra 60 dagen koud, Pinus cembra 60 dagen warm 90-270 dagen koud, Pinus parviflora 60 dagen warm 90 dagen koud, Robina scarficeren
Heb ik uit het bonsai topic gehaald een jaar of wat terug. Was een tip van Sigme geloof ik. Het enige wat ik heb gedaan is knippen en plakken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:31 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Bedankt, wat goed om dit te weten!
quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:11 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben wat inspiratie voor de invulling van mijn achtertuin aan het zoeken en dacht, misschien vinden jullie het ook wel leuk. Ik zal de plaatjes onder een spoiler zetten want anders wordt het een heel lang bericht. Ik weet ook niet of dat dit topic ook echt voor zulke dingen bedoeld is. Maar ik vind het zo leuk om er mee bezig te zijn.
Die blauwe potjestoren is leuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de bomen in een pot zitten eigenlijk het hele jaar , maar als je bomen uit de volle grond wilt kun je tot eind maart zonder probleem kunnen poten , waar je wel rekening mee moet houden is dat je de boom kunt planten , dus zorg dat het niet een paar dagen flink gevroren heeft anders kun je de grond niet in komen .quote:Op donderdag 12 december 2013 12:51 schreef Gwywen het volgende:
We hebben nog steeds geen besluit genomen trouwens v.w.b. de bomen in de voortuin.
Is het intussen niet te laat, mochten we er in de kerstvakantie eens tijd voor hebben om er uitgebreid voor te gaan zitten?
Tot wanneer loopt het bomenplantseizoen?
Ik weet al waar ze moeten komen dus het gat kan ik alvast graven. Hoe diep moet dat zijn? Halve meter?quote:Op maandag 16 december 2013 10:56 schreef rac het volgende:
[..]
Als de bomen in een pot zitten eigenlijk het hele jaar , maar als je bomen uit de volle grond wilt kun je tot eind maart zonder probleem kunnen poten , waar je wel rekening mee moet houden is dat je de boom kunt planten , dus zorg dat het niet een paar dagen flink gevroren heeft anders kun je de grond niet in komen .
Zou je niet eerst de bomen kopen en kijken hoe groot de kluit is ?quote:Op maandag 16 december 2013 11:48 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik weet al waar ze moeten komen dus het gat kan ik alvast graven. Hoe diep moet dat zijn? Halve meter?
Ik wou de gaten eigenlijk opvullen met potgrond, of is dat niet nodig?quote:Op maandag 16 december 2013 12:02 schreef rac het volgende:
[..]
Zou je niet eerst de bomen kopen en kijken hoe groot de kluit is ?
En natuurlijk de grond verbeteren zodat de boom meer overlevingskans heeft cq krijgt
Natuurlijk , kun je dat graven nu doen maar ook de grond die je er nu uit haalt zal bevriezen je krijgt de bomen er dan niet goed in en je kunt ze dan ook niet goed water geven
Opvullen met potgrond is prima , beter is je grond ruim om de kluit heen verbeteren met compost en goed bemesten zodat de boom beter in de grond kan wortelenquote:Op maandag 16 december 2013 12:07 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik wou de gaten eigenlijk opvullen met potgrond, of is dat niet nodig?
Want als ik diep graaf kom ik al gauw op een laag zand terecht.
Ik denk dat het verstandig om het op korte termijn te doen, voor zover ik het weertopic hier op Fok volg blijft het zeker tot aan de kerst heel zacht.quote:Op maandag 16 december 2013 12:27 schreef rac het volgende:
[..]
Opvullen met potgrond is prima , beter is je grond ruim om de kluit heen verbeteren met compost en goed bemesten zodat de boom beter in de grond kan wortelen
doe je dit van te voren , en het vriest ? dan kan je na het poten water geven maar in bevroren grond zal het niet goed lukken. Het water kan niet weg door dat de grond bevroren is en de kluit zal nat bevriezen en dat is niet goed
Clematis Montana is leuk maar vaak moeilijk voor een kleinere plek zoals een boog of hekje hij bloeit op oud hout en is nogal een rigoureuze groeier zomers vooral over een boog waar je onderdoor loopt is niet echt aan te raden . Je zult hem te vaak moeten snoeien na een jaar of 3 als hij echt op gang komt .quote:Op maandag 16 december 2013 15:18 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraag, ik heb een tuinhek/boog aan de westkant van de tuin. Daar staat 's morgens een paar uur de zon aan de ene kant (enigszins gefilterd door de appelboom) en aan het eind van de dag een paar uur aan de buitenkant.
Ik wil er een klimmer overheen laten groeien, maar weet niet zo goed welke klimmer tegen betrekkelijk weinig zon kan.
Clematis montana misschien?
In m'n vorige tuin had ik montana over de schommel groeien, op zich vind ik vaak snoeien geen probleem, ben graag bezig in m'n tuin. Alleen vind ik de montana bijna "gewoontjes" omdat je hem zo veel ziet, vandaar dat ik me afvroeg wat er nog meer kan.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:40 schreef rac het volgende:
[..]
Clematis Montana is leuk maar vaak moeilijk voor een kleinere plek zoals een boog of hekje hij bloeit op oud hout en is nogal een rigoureuze groeier zomers vooral over een boog waar je onderdoor loopt is niet echt aan te raden . Je zult hem te vaak moeten snoeien na een jaar of 3 als hij echt op gang komt .
Ik zou eerder wat hedera tegen een kaal hek / boog met daar een stuk of 2 ,3 groot bloemige clematissen bij die niet tegelijk bloeien of een vaste plant lathyrus , of een kamperfoelie
qua licht is het geen enkel probleem.
Clematissen houden sowieso niet van teveel zon
Clematis alpina is ook een leuke maar eigenlijk alleen bloemen in het voorjaar wederom op oud hout wel een voordeel dat deze niet zo heel wild groeit
Het is niet te zien vanuit het raam omdat er al een andere boog staat, die wel al helemaal is begroeid met hedera. Nog een boog met hedera daarnaast vind ik een beejte dubbelop. Het mag ook allemaal wat luchtiger, aangezien die oude boog nogal massief aandoet.quote:Is deze plek te zien van uit je raam ?
Dan zou ik er echt eerst wat hedera tegen aanzetten voor wat blad structuur en groen in de winter , ook zullen clematissen hier beter uitspringen qua achtergrond
Hedera kun je het hele jaar snoeien en is prima in de hand te houden een tot twee keer per jaar is vaak voldoende maar als je het de mogelijkheid geeft ja dan neemt deze zeker zijn ruimte.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:46 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind Hedera adviseren omdat Clematis montana te wild zou groeien in een boog ook een beetje een nono advies rac. Alsof dat niet woekert.
prachtig!quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:32 schreef Gwywen het volgende:
Misschien kies ik voor Clematis Ville de Lyon. Ik vind die kleur zó prachtig![]()
[ afbeelding ]
Steekt ook mooi af tegen al het groen erachter.
Stokrozen heb ik daar volgens mij al gezaaid, vingerhoedskruid weet ik zeker.
Moet ik eerlijk gezegd nog achter komen, ik heb deze in augustus pas in mijn tuin gezet.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:40 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Oh wauw die is mooi! Is dat een moeilijke plant?
Krokussen zijn prima te herkennen.quote:Op zondag 5 januari 2014 00:28 schreef Fripsel het volgende:
Bij mij zijn er ook al bollen die boven de grond uitkomen maar ik weet niet meer welke we waar gepland hebben
Het is het eerste jaar dat ik zelf bollen in de grond gestopt heb, dus het verschil tussen het ene groene sprietje en het andere groene sprietje hoop ik je volgend jaar te kunnen vertellen!quote:
Wat ik nog weet: Tulpen, anemonen, narcissen, crocussen en allium.quote:
Sneeuwklokjes en de meeste bolgewassen die vroeg bloeien zullen dat zonder problemen kunnen hebben , normaal gesproken vriest het nog als ze bloeien .quote:Op zondag 5 januari 2014 00:23 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb al een boel sneeuwklokjes in bloei.. Dikke kans dat ze doodvriezen als het daadwerkelijk gaat sneeuwen.
Op zich kun je het wel redelijk goed zien aan de sprietjes. Krokussen hebben gras-achtige sprietjes met een witte lengtestreep, blauwe druifjes iets dikkere, afgeronde groene sprieten (en die komen nu al volop op), narcissen ovale punten die uit de grond komen, hyacinten hebben dikke driehoekige groene punten die uit de grond steken en het groen van sneeuwklokjes is meestal een beetje grijzig.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:13 schreef Fripsel het volgende:
Het is het eerste jaar dat ik zelf bollen in de grond gestopt heb, dus het verschil tussen het ene groene sprietje en het andere groene sprietje hoop ik je volgend jaar te kunnen vertellen!
Met Annabelle hoef je je geen zorgen te maken , deze bloeit op nieuw hout. Bloemen gegarandeerd !quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:43 schreef AnneX het volgende:
Het idee van bollen in de grasmat, heb ik de eerste keer gedaan en goed spijt
van gehad!![]()
Bij het vervangen van de ( kleine) grasmat heb ik het niét gedaan en besloten
dat maar mooi aan de Gemeenteplantsoenen over te laten.
Ofschoon het plaatje van Gwywen heel leuk eruit ziet.
En bedankt voor de reminder van vorst en de hortensia (Annabelle)
Ja die hoewel ik hem ken als :quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:32 schreef kaasplankje het volgende:
Hydrangea omvalleriana is dat toch?
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:32 schreef kaasplankje het volgende:
Hydrangea dweillalla omvallerianaquote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:32 schreef kaasplankje het volgende:
Waarom ook al weer niet? Kan me herinneren dat jij dat al eens verteld had maar ben het vergetenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:43 schreef AnneX het volgende:
Het idee van bollen in de grasmat, heb ik de eerste keer gedaan en goed spijt
van gehad!![]()
Bij het vervangen van de ( kleine) grasmat heb ik het niét gedaan en besloten
dat maar mooi aan de Gemeenteplantsoenen over te laten.
Is hij van het kaliber "golfbaan" en "nagelschaartje"?quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:04 schreef Fripsel het volgende:
Alleen als je bollen in je grasmat plant, dan moet je dus de grasmat los halen en daaronder planten? Mijn vader zou al een hartverzakking krijgen van het idee alleen.
Zo erg is het nog net niet maar het gazon mochten we nog niet maaien al gaven we geld toequote:Op donderdag 9 januari 2014 23:18 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Is hij van het kaliber "golfbaan" en "nagelschaartje"?
Ik heb de bollen in het gazon gewoon met zo'n ronde bollenplanter gedaan. Daarna graspol terug in het gaatje en aanstampen, na een dag of wat zie je er al niks meer van.
Weet iemand trouwens de naam van die Prunus-achtige struikjes/boompjes die momenteel bloeien? Ik vind die zo schattig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Via marktplaats heb ik een partij rode klinkers gevonden waarmee ik het kleine terrasje aan wil gaan leggen. Voor het grote terras en het looppad moeten we nog even kijken. Rond die stapstenen wil ik dan wat mossen en vetplantjes planten zodat het wel goed loopbaar blijft.
En ik heb een kweker in de buurt gevonden die witte vlinderstruiken, ribes en forsythia verkoopt voor een goede prijs (denk ik dan, ik heb er eigenlijk geen verstand van maar het klinkt niet duur).![]()
Forsythia en vlinderstruik kunnen best fors worden hoor, ik zou ze dan in een (zonnig) hoekje zetten.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:38 schreef Fripsel het volgende:
En ik heb een kweker in de buurt gevonden die witte vlinderstruiken, ribes en forsythia verkoopt voor een goede prijs (denk ik dan, ik heb er eigenlijk geen verstand van maar het klinkt niet duur).
Ja, hier ook. Ribes en hortensia vooral. Zelfs de druivenknoppen beginnen al te zwellen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:14 schreef Ooi86 het volgende:
Meeen, de plantjes in mijn tuin zijn echt serieus aan het uitlopen nu.... Hopen dat we geen hele serieuze vorst meer krijgen.
Je moet toch jaarlijks verticuteren, dus dan snij je de grasmat toch al helemaal open. De bollen moet je dan wel zo diep planten dat de verticuteermachine niet elk jaar de bollen eruit werkt.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:04 schreef Fripsel het volgende:
Alleen als je bollen in je grasmat plant, dan moet je dus de grasmat los halen en daaronder planten? Mijn vader zou al een hartverzakking krijgen van het idee alleen.
Als je dat niet doet verandert het in een mosveld, toch?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Je moet toch jaarlijks verticuteren, dus dan snij je de grasmat toch al helemaal open.
ligt oa aan de hoeveelheid zon die je gazon heeft. Bij veel schaduw, heb je meer mos.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:27 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Als je dat niet doet verandert het in een mosveld, toch?
Ik wil namelijk heel graag dat mijn grasveld een mosveld wordt![]()
Ben er al sagina in aan het planten, mijn ouders hebben ook sagina ipv gras![]()
Mwah, beetje half-half. Het ligt pal zuid, maar er staan een aantal forse bomen rondom.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:29 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
ligt oa aan de hoeveelheid zon die je gazon heeft. Bij veel schaduw, heb je meer mos.
Elzen en hazelaars bloeien altijd vroeg maar januari schijnt wel extreem vroeg te zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:04 schreef Bluezz het volgende:
De hazelaar bij de buren heeft van die groene lange dingen hangen... lijkt me ook niet goed ?
[ afbeelding ]
Oja, ik ook! Ik hou van groen, maar dit zijn toch de dingen die ik liever niet zie...quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:07 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Elzen en hazelaars bloeien altijd vroeg maar januari schijnt wel extreem vroeg te zijn.
Hierdoor is mijn hooikoorts ook lekker vroeg begonnen dit jaar. Loop al week of twee te niezen en snotteren.
Heb je een foto misschien?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:17 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Weet iemand nou al hoe die boompjes/struikjes heten die op dit moment roze bloeien?
Rac?
Nee, geen foto, ik zie het soms in tuinen waar ik langs kom 's morgens. Meter of twee hoog, soms wat groter. Opgaande takken en lichtroze, vrij kleine bloempjes dicht langs de takken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:54 schreef rac het volgende:
[..]
Heb je een foto misschien?
roze bloemetjes ?
hoe groot zijn de boompjes ?
Amandelbloesem , Prunus Triloba ?
Vaak zijn dit geknotte boompjes van een meter of 1,5 hoog ( knotten is noodzakelijk om vorm en bloei goed te houden
Die is het dusquote:
Ik deed altijd yoghurt om nieuwe potten snel een "oude" (bemoste) look te geven.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
je moet er melk opsmeren, dat werkt wel!
Heb het zelf met yoghurt geprobeerd , is nog net iets zuurder dan melk .quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
je moet er melk opsmeren, dat werkt wel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |