Iets wat we al lang wisten natuurlijk, maar nu ook wetenschappelijk bewezenquote:Uit onderzoek van het Expertisecentrum Beroepsonderwijs en het Researchcentrum Onderwijs en Arbeidsmarkt is gebleken dat Nederlandse mannen beter zijn in rekenen en taal en meer probleemoplossend vermogen hebben dan vrouwen. Dat meldt Trouw.
Taalvaardigheid, rekenen en probleemoplossend vermogen
Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van het ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschap, sociale zaken en economische zaken. Taalvaardigheid, rekenvaardigheid en probleemoplossend vermogen zijn drie 'kernvaardigheden' en zijn de beste graadmeters voor financieel en maatschappelijk succes in onze samenleving, aldus het onderzoek.
Nederland doet het op alle vlakken uitstekend. Op taalvaardigheid moet Nederland alleen Japan en Finland voor zich dulden. Met rekenen staat Nederland op een gedeelde tweede plaats achter Japan en bij probleemoplossend vermogen staat ons land ook in de topdrie.
Mannen beter dan vrouwen
En er is in het onderzoek ook gekeken naar het verschil tussen mannen en vrouwen. Mannen scoren in Nederland, net als in andere landen, beter op rekenvaardigheid en probleemoplossend vermogen. Op taalvaardigheid zijn de verschillen internationaal niet zo groot, behalve in Nederland en Zuid-Korea.
Toch is er wel goed nieuws voor de vrouwen. Volgens de onderzoekers presteren Nederlandse vrouwen "in de internationale vergelijking toch goed ten opzichte van andere vrouwen".
Bron
Mijn gedachte... Doe maar, ik kijk wel hoe jullie het doenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:22 schreef valentijn101 het volgende:
Ach als jullie mannen het allemaal beter weten en kunnen ga je gang. Doet deze vrouw gewoon helemaal niets meer
Is eeuwenlang prima gegaan, pas sinds de emancipatie is het echt bergafwaarts gegaan in Nederlandquote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:22 schreef valentijn101 het volgende:
Ach als jullie mannen het allemaal beter weten en kunnen ga je gang. Doet deze vrouw gewoon helemaal niets meer
Wanneer hou jij de deur weer eens voor me open?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is eeuwenlang prima gegaan, pas sinds de emancipatie is het echt bergafwaarts gegaan in Nederland.
Als je weer eens een laag decollete laat zienquote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wanneer hou jij de deur weer eens voor me open?
Hee, een vrouw die zich op internet voordoet als man!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:11 schreef GGMM het volgende:
Als dit zelfde onderzoek door een vrouw was gedaan kam er waarschijnlijk een hele uitslag uit.
Omdat vrouwen zo dom zijn.
Wat zegt u, mevrouw?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:11 schreef GGMM het volgende:
Als dit zelfde onderzoek door een vrouw was gedaan kam er waarschijnlijk een hele uitslag uit.
Omdat vrouwen zo dom zijn.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:22 schreef valentijn101 het volgende:
In het kader van het leerproces lijkt het me handig wanneer jullie dus nog maar even goed oefenen!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mijn gedachte... Doe maar, ik kijk wel hoe jullie het doen
Regel maar een crewmeet, dat decolleté is geen probleemquote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je weer eens een laag decollete laat zien.
Nee, het met succes organiseren van een crewmeet wel anno 2013quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Regel maar een crewmeet, dat decolleté is geen probleem
Jij bent toch een man... Die kunnen toch alles beter?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het met succes organiseren van een crewmeet wel anno 2013.
Beter, niet het schier onmogelijkequote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij bent toch een man... Die kunnen toch alles beter?
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:55 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Hee, een vrouw die zich op internet voordoet als man!
'dit zelfde' 'kam' 'hele uitslag'
Ik ben blij dat m'n poging om jullie wat zelfvertrouwen te geven is geslaagd.quote:
En nóg een vrouw die zich op internet voordoet als man.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:13 schreef vigen98 het volgende:
Gaap was al 2000 jaar bekendMaar nog steeds
Nu kan er gelukkig bewijs als weer een dom vrouw zegt ja vrouwen zijn slimmer, slimmer zeg je he? Bitch kijk hier eens naar
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |