abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132036615

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013
SPOILER: Versiebeheer
De OP staat hier
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_132036617
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:17 schreef ssebass het volgende:

[..]

Wat is het idee van de belt om je middenrif?

Lijkt mij een beetje hoog, niet?
Hij plaatst de riem waar zijn maag/buik het grootste is om maximale druk uit te kunnen oefenen voor maximale stevigheid.

Elite lifters zoals Konstantin en Stan Efferding doen het ook op die manier.

Als ze hem te laag dragen dan doen ze zichzelf alleen maar pijn met die belt.

Er is geen vaste plek voor je belt, dit kan voor iedereen verschillen. Vooral lange mensen met kleine heupen kunnen meer winst uit een riem halen door deze hoger te dragen.
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_132036680
Ik heb 2 vragen.

1. Hoe ga je stuk bij een bent over bb row? Na een deadline ben ik echt gesloopt, maar na een bobr niet echt. Op een gegeven moment krijg ik de stang niet meer omhoog, of ik ga compenseren. Gek genoeg heb ik dan nog niet dat lekkere verzuurde gevoel wat ik na een deadline wel heb.

2. In mijn schema heb ik nu op 1 vd borstdagen bp, incline en decline bp. Kan dit volgens jullie? Ik heb het idee dat de laatste oefening verschrikkelijk onder de eerste 2 lijdt.
pi_132036769
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:24 schreef nickhguitar het volgende:
Ik heb 2 vragen.

1. Hoe ga je stuk bij een bent over bb row? Na een deadline ben ik echt gesloopt, maar na een bobr niet echt. Op een gegeven moment krijg ik de stang niet meer omhoog, of ik ga compenseren. Gek genoeg heb ik dan nog niet dat lekkere verzuurde gevoel wat ik na een deadline wel heb.

2. In mijn schema heb ik nu op 1 vd borstdagen bp, incline en decline bp. Kan dit volgens jullie? Ik heb het idee dat de laatste oefening verschrikkelijk onder de eerste 2 lijdt.
1. als eerste raad ik je aan de oefening licht en langzaam uit te voeren, om zo alle spieren met MMC te kunnen betrekken in de beweging. Wanneer je dit onder de knie hebt zou je eens kunnen proberen in je set..wat cheat reps aan het einde uit te voeren met behulp van je benen. Door gaan tot je rug eraf valt.

2. Ik vind het persoonlijk teveel press voor chest. Het zou kunnen .. maar dan moet je de eerste oefening echt zwaar doen, en de volgende oefeningen met veel lichter gewicht .. meer reps... en meer op contractie focussen.

Maar zelf ben ik geen voorstander van drie press oefeningen in 1 chest workout. Less is more ... kwaliteit van de oefening boven kwantiteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door dreamerbulk op 10-10-2013 13:35:06 ]
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:28:58 #5
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_132036817
Probeer eens de bent over bb row uit te voeren terwijl je een soort van lat-spread pose aanhoudt. Het klinkt lastig, maar dan ga je zeker wel stuk.
Real men don`t play with fire, they play in it!
pi_132036828
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:23 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Hij plaatst de riem waar zijn maag/buik het grootste is om maximale druk uit te kunnen oefenen voor maximale stevigheid.

Elite lifters zoals Konstantin en Stan Efferding doen het ook op die manier.

Als ze hem te laag dragen dan doen ze zichzelf alleen maar pijn met die belt.

Er is geen vaste plek voor je belt, dit kan voor iedereen verschillen. Vooral lange mensen met kleine heupen kunnen meer winst uit een riem halen door deze hoger te dragen.
Ah oke, zou voor mij raar voelen. Ik draag nooit een belt maar de keren dat ik dat heb gedaan was het ter hoogte van wervel L5. Beetje overgang van lumbaal naar sacraal. Komt omdat ik daar altijd pijn had in mijn rug (niet gerelateerd aan trainen overigens).
pi_132036912
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:24 schreef nickhguitar het volgende:
Ik heb 2 vragen.

1. Vanuit mijn eigen ervaring hielp verder voorover buigen. Veel meer een hoek van 90 graden maken. Ik stond nog veel te recht.

2. Ik doe alleen bp en incline, maar zorg wel dat ik steeds met een ander begin. Dus niet altijd starten met bijv bp.
pi_132036926
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:29 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ah oke, zou voor mij raar voelen. Ik draag nooit een belt maar de keren dat ik dat heb gedaan was het ter hoogte van wervel L5. Beetje overgang van lumbaal naar sacraal. Komt omdat ik daar altijd pijn had in mijn rug (niet gerelateerd aan trainen overigens).
Ok ja dan is het logisch dat je hem daar draagt.

Die gasten die ik net benoemde hebben lower lumbars van titanium.. dat zal nooit hun breekpunt zijn. Maar omdat hun met een rounded upperback deadliften ..zal het zwakke punt eerder bij de onderkant van de upperback/begin midback zijn.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:44:32 #9
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_132038977
Met benchpress zit ik al een tijd vast op 85kg. Iemand suggesties waar ik aan kan werken om dit plateau te verbreken? Het zijn echt m'n triceps die het begeven op gegeven moment. Triceps pak ik 2x per week dus daar wordt aan gewerkt. Rust pak ik genoeg, m'n deadlift bijvoorbeeld gaat wel omhoog.
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
pi_132039105
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:44 schreef jeurse04 het volgende:
Met benchpress zit ik al een tijd vast op 85kg. Iemand suggesties waar ik aan kan werken om dit plateau te verbreken? Het zijn echt m'n triceps die het begeven op gegeven moment. Triceps pak ik 2x per week dus daar wordt aan gewerkt. Rust pak ik genoeg, m'n deadlift bijvoorbeeld gaat wel omhoog.
Nogmaals goed je vorm onder de loep nemen is altijd de eerste stap die je kunt zetten. Met beetje vorm verbetering kan je zo 10kg op je bench krijgen in een maandtijd.

Daarnaast idd triceps versterken dmv JM presses, skullcrushers en weighted dips.

Ook kan je pause benches gaan doen op het punt waarbij je faalt(3 - 6 sec pauzeren). Daarnaast ook incline bench PR's bijhouden en verhogen. Een andere tip is om met een smallere grip te gaan benchen omdat je hierbij meer je triceps gebruikt.

Daarnaast kan je ook een keertje Smolov Jr. gaan draaien, dit duurt drie weken maar de frequentie is enorm vaak, doet ook veel wonderen voor je vorm dan. Je zal dan na die 3 weken peaken op een hoger gewicht.

Vaak is de stamregel wil je zwaarder benchen, moet je vaker benchen.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:51:59 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_132039179
Close grip bench press ook een aanrader imo
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_132039290
Net gezien dat ik toch wel behoorlijke striemen krijg op mijn bovenbenen. Weet niet of dit nou komt door de boxer die te strak gaat zitten bij squats/deadlifts of gewoon het groter worden. Wel flink aangekomen in 2 maanden, maar toch. Best wel kut. :(
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:57:36 #13
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_132039380
Ook niet proberen constant die 85 kilo te benchen. Even een stapje terug en op 75 - 85 procent trainen een week of twee doet telkens weer de truuk voor me. Incline db presses helpen ook goed. Andere assists behalve triceps heb ik nooit zo veel aan gehad.
pi_132040205
Klopt zeker, vooruitgang in kracht moet gedaan worden middels subliminal maxes.
pi_132040211
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:55 schreef Faeroer het volgende:
Net gezien dat ik toch wel behoorlijke striemen krijg op mijn bovenbenen. Weet niet of dit nou komt door de boxer die te strak gaat zitten bij squats/deadlifts of gewoon het groter worden. Wel flink aangekomen in 2 maanden, maar toch. Best wel kut. :(
Hoe bedoel je? Meestal zie je het verschil tussen groeistriemen en afdruk van een te strakke boxershort wel...

Groter worden is nooit kut toch :P
pi_132047922
http://www.bodyenfitshop.(...)/vitamine-d-1000-iu/

dit is toch de vitamine d die hier vaker werd aangereden?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 20:46:11 #17
157922 fathank
pi_132048072
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:43 schreef Deeltjesversneller het volgende:
http://www.bodyenfitshop.(...)/vitamine-d-1000-iu/

dit is toch de vitamine d die hier vaker werd aangereden?
Er Is ook b&f huismerk van 5000iu per cap.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 20:53:03 #18
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_132048374
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:55 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Meestal zie je het verschil tussen groeistriemen en afdruk van een te strakke boxershort wel...

Groeistriemen gaan van boven naar beneden, striemen van je broek gaan overdwars.
pi_132048639
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:46 schreef fathank het volgende:

[..]

Er Is ook b&f huismerk van 5000iu per cap.
Klopt, is slechts 1250% van de ADH :')

Maar inderdaad, die is er. Kon je de laatste keer trouwens kiezen als cadeau bij je bestelling.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:10:30 #20
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_132049335
Ik denk dat de ADH bij vitamine D momenteel het scheefst is van alle vitamines :) Die mag wel wat omhoog, al is de ADH voor orale vitamine D ook deels afhankelijk van je huidproductie in de zon.
Confidence through competence
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:12:31 #21
157922 fathank
pi_132049437
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:58 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Klopt, is slechts 1250% van de ADH :')

Maar inderdaad, die is er. Kon je de laatste keer trouwens kiezen als cadeau bij je bestelling.
1x per 2 dagen. Heb je voor een jaar genoeg.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:13:05 #22
55709 Stereotomy
pi_132049453
Precies, vetoplosbare vitamines kun je lekker spacen door de week.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:19:31 #23
157922 fathank
pi_132049773
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:13 schreef Stereotomy het volgende:
Precies, vetoplosbare vitamines kun je lekker spacen door de week.
Wateroplosbare pis je gewoon weer uit toch? (even kort door de bocht want mobiel :P )
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:20:01 #24
55709 Stereotomy
pi_132049804
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Wateroplosbare pis je gewoon weer uit toch? (even kort door de bocht)
Ja, die pis je er in een korte bocht weer uit in principe... :)
pi_132049909
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:55 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Nou ja, heb wel vaker last van een bloeduitstorting bij deadliften, maar denk nu wel dat het echt striemen zijn want ze gaan niet weg. Kutzooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')