abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132067803
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Hebben vissen tegenwoordig ook een zwemdiploma nodig voor ze kunnen zwemmen? :o
ben jij een vis?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:11:11 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132067829
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

ben jij een vis?
Meerminman :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_132067850
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Meerminman :)
dan zou ik mij niet druk maken om diploma's nee
pi_132089403
Eva, niet zeuren en een ruggengraat kweken. Veel kinderen hebben het heel wat zwaarder dan jij: gepest worden op school, een ernstige ziekte, ...
Jij geeft aan je prettig te voelen in de klas, je geeft geen probleem aan waardoor school moeilijk zou zijn. Mouwen opstropen en braaf je school afmaken. Zo erg is het allemaal niet. Of de rest van je leven een zwakkere arbeidsmarktpositie. Aan jou de keuze.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132089485
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:22 schreef zarGon het volgende:
Bij topics als deze vraag ik me altijd af waar de fuck de ouders mee bezig zijn.
Prinsjes- en prinsesjes?
Ouders die het kind teveel verwennen aangezien ze maar 1 of 2 kinderen hebben en omdat ze een schuldgevoel kweken doordat ze met zijn tweeën werken? Als je altijd verwend wordt dan kan zelfs iets als het naar school gaan onder goede omstandigheden een hele opgave worden.
#NoDAPL
pi_132099949
Als eerste bedankt voor alle reacties! Er zijn veel nuttige reacties gegeven.

Ik wil even zeggen dat ik niet wil stoppen omdat ik 'lui' ben, ik kan mezelf er ook wel toe zetten om aan het leren te gaan, maar ik weet gewoon niet of dat is wat ik wil.

Ook weet ik dat niet alles om school draait zoals sommige zeggen, en ik heb al heel veel hobby's, maar waarom zou ik niet de hele dag bezig zijn met de dingen die ik leuk vind?
Ik weet ook dat een diploma gewoon veel handiger is, maar ik weet niet of dat ook zo is voor wat mijn plannen zijn. Ik weet al zeker dat ik zodra het kan weg wil uit Nederland, het liefste wil ik in Frankrijk gaan wonen. Mijn wens is om daar een camping te beginnen, heb ik daar dan echt een diploma voor nodig? Nee. Maar wel veel geld. Daarom is mijn plan om eerst een andere baan te zoeken, Ook een van mijn hobby's, waar ik al aardig goed in ben geworden, films monteren.
En al zou ik mijn camping-droom niet kunnen waarmaken door het financiële gedeelte, dan zou ik alsnog heel gelukkig zijn, alleen al door in Frankrijk te wonen en het vrij zijn en dat ik doe wat ik leuk vind.

Toch denk ik, weet ik nu al wat ik echt precies wil in mijn hele leven? Daarom is het zo moeilijk om een keuze te maken.
pi_132100145
Als 15-jarige weet je zeer waarschijnlijk niet wat je de rest van je leven wil gaan doen, je hebt zeker niet het overzicht over wat er allemaal kan gebeuren. Bovendien kan je op die leeftijd normaal gesproken nog onvoldoende verantwoord je eigen keuzes maken aangezien de frontale cortex (de voorste lob van je hersenen) te weinig ontwikkeld is, een reden waarom je in veel gevallen nog niet je eigen keuzes mag maken (ouder/voogd die verantwoordelijk is). Als je een paar diploma's haalt (middelbare school en MBO/HBO) dan ben je nog altijd maar 20-21 jaar oud en ben je dus jong genoeg om nog van alles te doen waarvoor je al dan niet een diploma nodig hebt. Waarom onnodig het risico nemen en dit terwijl school voor jou helemaal niet vervelend lijkt te zijn?
#NoDAPL
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:02:54 #83
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_132101282
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Momenteel ben ik accountmanager voor een multinational en doe ik de salarisadministratie van een aantal kleine bedrijven in mijn 'vrije' tijd. Tevens heb ik wat handel lopen tussen Zweden, Nederland en Bulgarije en hoop ik in de tweede helft van 2014 een winkel geopend te hebben in Nederland. Hiervoor heb ik als leidinggevende in de zorg gewerkt, daarvoor was ik werkzaam op de internationale afdeling bij één van de grote vier in de accountancy.
Die duim van jou draait overuren, of niet? >:O
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:03:56 #84
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132101315
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:02 schreef padlarf het volgende:

[..]

Die duim van jou draait overuren, of niet?
Niet bepaald. Maar geloof waar je in wil geloven :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:05:42 #85
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_132101367
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Deal ;)
Ok stelletje hokboeren
pi_132105212
:D! Ik heb me rot gelachen om dit topic, nou hup ga aan je profielwerkstuk werken Eva!

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 15:05 schreef xEvaa het volgende:
Nee. Maar wel veel geld. Daarom is mijn plan om eerst een andere baan te zoeken, Ook een van mijn hobby's, waar ik al aardig goed in ben geworden, films monteren.
Rationeel gesproken, hoe groot denk je dat de kans is dat dit plan succesvol wordt? Ik raad je aan om in de vakantie een bijbaan te zoeken en dan een werkweek van 40 uur meemaken. Geeft je misschien wat meer inzicht ^O^
pi_132105294
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Het was niet aan mij gericht maar ik geloof jou wel. Het is voor mij een raadsel hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen maar waarom zou je er over liegen? Alleen moeten we ook zo eerlijk zijn om te erkennen dat je een flinke dosis geluk nodig hebt als je zonder enig waardevol diploma de arbeidsmarkt betreedt. Het jezelf bewijzen in de praktijk kan pas als je de kans krijgt om dit te doen en die kans krijg je nu eenmaal veel sneller als je wel wat diploma's hebt, bovendien is dat vaak ook nog eens een wettelijke voorwaarde.
Waarom het risico nemen als je het gemakkelijk kan voorkomen? Ik weet niet waarom jij stopte met school - misschien had jij daar een goede reden voor - maar TS lijkt daar geen goede reden voor te hebben. Ze geeft aan zich prettig te voelen in de klas (vrienden, niet gepest worden) en school (dat geldt m.i. niet voor een serieuze universitaire opleiding) is ook nog eens gemakkelijker dan 40 uur per week werken. De enige reden die ze aangeeft om te willen stoppen met school is omdat ze niet weet of dat ze later diploma's nodig gaat hebben in verband met haar toekomstbeeld (in Frankrijk gaan wonen, een eigen onderneming starten). Probeer het vooral als je dat wil maar haal eerst je diploma's als je de kans hebt, in ieder geval heb je dan iets om op terug te vallen. Wel fijn dat het sommige mensen lukt om zich zonder diploma's te redden. Ik ken zelf ook zo iemand maar laten we het niet moeilijker maken dan dat het hoeft te zijn. ;)
#NoDAPL
pi_132106924
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:01 schreef xEvaa het volgende:
Hallo,

Ik ben een meisje van 15 jaar en heb sinds een tijdje het gevoel dat school gewoon niks voor mij is, ik vind het gewoon tijdverspilling.

Ik heb het eigenlijk op school altijd naar mijn zin gehad, en dat heb ik qua vrienden en leraren en alles nog steeds zo, ik ben ook nooit gepest ofzo en heb goede vrienden en een leuke klas. Toch heb ik nu het gevoel dat het allemaal tijdverspilling is. Sinds dit jaar leer ik ook niet meer veel voor toetsen, we hebben er al een aantal gehad en allemaal had ik onvoldoendes. Ik heb ook wel een probleem, namelijk te laat komen, wat ik dit jaar alweer te vaak geweest ben (in 1 maand ofzo alweer 12 keer), daar heb ik ook voor bij Bureau Halt gelopen, dat was vorig jaar, toen had ik nog geen last van dat motivatie gebrek zoals nu en wilde ik er echt weer voor gaan om op tijd te komen. Maar nu vind ik alles onzin. Waarom school? Elke dag om 7 uur opstaan en je hele dag verdoen in zo'n gebouw, en dan straks voor je werk nog steeds, en als je dan op je 80ste ofzo een keer met pensioen mag dan is het enige wat je nog kan een beetje achter de geraniums zitten. Waarom nu al je tijd verspillen met school? Nu kun je juist alles nog doen en ben je fit! Ja, je hebt een diploma nodig voor je baan later voor geld, maar waarom moet je daarvoor nu al met alles beginnen?

Ik wil gewoon dingen doen. Ik meld me de laatste tijd ook erg vaak ziek omdat ik gewoon geen zin heb in al die shit, ik word er helemaal moe van en dan kan ik me ook gewoon niet meer concentreren. Ik ga veel liever leuke dingen doen, maarja dan heb je mijn ouders ook weer die lopen te zeiken over te laat komen en het ziekmelden, terwijl ik dan echt gewoon doodmoe ben. Het slaat allemaal nergens op.
Met 2 dagen school in de week zou ik dan nog kunnen leven, maar waarom vijf? Pfff...Iemand een idee wat ik moet doen? Of hoe ik mijn motivatie terug krijg aangezien ik nog 3 jaar leerplicht heb...Ik snap ook niet waar dit vandaan komt, want zoals ik al zei heb ik het met mijn klas en mijn vrienden nog altijd gezellig.
Je zegt dat je "doodmoe" bent. Dus misschien is dat wel de reden dat je helemaal geen zin hebt in school. Ik zou iemand zoeken om mee te praten. Want als je zo langer doorgaat zul je verder zakken. En dan kom je niet verder dan thuiszitten en ga je geen pret hebben. Zonder diploma kun je niets in deze economie. Ga maar eens goed kijken. Op 15 jarige leeftijd kun je bij de AH werken. Tot je 20ste misschien nog. Maar daarna wordt je nergens meer aangenomen. Dus raap je zaakjes bij elkaar en ga gewoon naar school.

Wat we echt nodig hebben tegenwoordig is discipline en niet minder school.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')