Ik geef alleen maar aan dat als zij zich het beste zou voelen bij niet naar school gaan, zij dit vooral moet doen. Echt, jullie zitten allemaal zo vast in het stramien van leren, werken en stervenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:48 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Voor jou misschien, maar je moet ts niet motiveren om te stoppen met school, aangezien wat jij doet voor velen niet werkt.
Want met het vmbo op zak kom je wel ergens?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, uitzonderingen, onderwijssysteem niet perfect, dit-dat-alles. Ge-wel-dig. Klopt ook allemaal. Feit blijft dat je mét een startkwalificatie een stuk makkelijker (en neeeeee, niet weer met uitzonderingen komen) werk gaat vinden dan zonder. Dus, haal desnoods een 'lager' diploma (havo als je vwo doet, vmbo als je havo doet), maar zorg dat je een diploma hebt, en ga daarna doen wat je wilt en jezelf op je eigen manier ontwikkelen.
Dan kun je nog werk-leertrajecten volgen. Mag ik trouwens vragen wat jij voor de kost doet?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Want met het vmbo op zak kom je wel ergens?
Het eerste en tweede valt bijster goed te combineren, lijkt me stug dat je met gesloten ogen en verstopte oren ergens komt (dat, is het enige scenario waar je niks zou leren).quote:
Momenteel ben ik accountmanager voor een multinational en doe ik de salarisadministratie van een aantal kleine bedrijven in mijn 'vrije' tijd. Tevens heb ik wat handel lopen tussen Zweden, Nederland en Bulgarije en hoop ik in de tweede helft van 2014 een winkel geopend te hebben in Nederland. Hiervoor heb ik als leidinggevende in de zorg gewerkt, daarvoor was ik werkzaam op de internationale afdeling bij één van de grote vier in de accountancy.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:23 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Dan kun je nog werk-leertrajecten volgen. Mag ik trouwens vragen wat jij voor de kost doet?
Netjes hoor!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Momenteel ben ik accountmanager voor een multinational en doe ik de salarisadministratie van een aantal kleine bedrijven in mijn 'vrije' tijd. Hiervoor heb ik als leidinggevende in de zorg gewerkt, daarvoor was ik werkzaam op de internationale afdeling bij één van de grote vier in de accountancy. Tevens heb ik wat handel lopen tussen Zweden, Nederland en Bulgarije en hoop ik in de tweede helft van 2014 een winkel geopend te hebben in Nederland.
Vrij gemiddelde bezigheden die iedereen voor zichzelf kan opzetten. Punt is gewoon dat een opleiding niet noodzakelijk is wanneer je weet wat je wil en wat je kan én hoe je dit kan omzetten naar daadwerkelijke werkzaamheden in plaats van slechts wat dromen en ideeen.quote:
Maar het gaat hier niet om jou, maar om een meisje van 15 jaar. Dat het bij jou prima is verlopen (als dat al zo is) is mooi, maar je bent een uitzondering.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Momenteel ben ik accountmanager voor een multinational en doe ik de salarisadministratie van een aantal kleine bedrijven in mijn 'vrije' tijd. Tevens heb ik wat handel lopen tussen Zweden, Nederland en Bulgarije en hoop ik in de tweede helft van 2014 een winkel geopend te hebben in Nederland. Hiervoor heb ik als leidinggevende in de zorg gewerkt, daarvoor was ik werkzaam op de internationale afdeling bij één van de grote vier in de accountancy.
Geen enkel bedrijf? Nou ja, dat ligt aan de branche waarin je werkt. In de branche waarin ik ga werken nemen ze absoluut geen ongeschoolde personen aan, dat is gewoon onmogelijk. Ik kan zo al een paar bedrijven opnemen die geen ongeschoolde personen aannemen. Ik vind echt dat jij doet alsof het leven zonder diploma prima is, maar uiteindelijk moet je dan maar net geluk hebben.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Sowieso, geen enkel bedrijf zal je links laten liggen wanneer blijkt dat je gewoon de beste kandidaat voor een positie bent, ook al heb je misschien geen afgeronde opleiding. Wel zal je dit natuurlijk goed moeten kunnen motiveren omdat iets niet afronden ook weer kan staan voor een gebrek aan ruggengraat en ambitie
Ach, dat is natuurlijk niet zo. Alleen om het feit dat je in mijn beroepsgroep je werk geeneens mag uitoefenen zonder een bepaalde titel.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Vrij gemiddelde bezigheden die iedereen voor zichzelf kan opzetten. Punt is gewoon dat een opleiding niet noodzakelijk is wanneer je weet wat je wil en wat je kan én hoe je dit kan omzetten naar daadwerkelijke werkzaamheden in plaats van slechts wat dromen en ideeen.
Sowieso, geen enkel bedrijf zal je links laten liggen wanneer blijkt dat je gewoon de beste kandidaat voor een positie bent, ook al heb je misschien geen afgeronde opleiding. Wel zal je dit natuurlijk goed moeten kunnen motiveren omdat iets niet afronden ook weer kan staan voor een gebrek aan ruggengraat en ambitie
Zoals al eerder aangegeven, dan zijn er bijzonder veel uitzonderingenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:38 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Maar het gaat hier niet om jou, maar om een meisje van 15 jaar. Dat het bij jou prima is verlopen (als dat al zo is) is mooi, maar je bent een uitzondering.
Dat zeggen ze ook al twintig jaar ja. Kreeg precies hetzelfde te horen. Grappig toch dat continue dezelfde argumenten worden gebruikt maar dat deze bewezen niet waar zijnquote:Laat ik het zo zeggen: in Nederland word je niet zo snel aangenomen als je helemaal geen diploma's hebt (dat was vroeger misschien wel zo)
Natuurlijk, jij bent volledig op de hoogte van de voorwaardes die werknemers in de rest van de wereld stellenquote:maar in het buitenland (ligt er ook aan welk land) sneller.
Er wordt bij voorkeur om gevraagd. Dat is iets anders dan het soms nodig hebben.quote:Zelfs voor schoonmaak-baantjes heb je tegenwoordig (soms) een diploma nodig.
Volgens mij lees je over het gedeelte heen dat ik functies heb vervuld welke volgens jou niet passen bij een 'ongeschoold' persoon. Verklaar dat eens alsjeblieft voor je gaat roepen of iemand kansloos is of niet. juist die opmerking is m.i. bijzonder kansloos.quote:Al met al ben jij in Nederland gewoon kansloos, hoor.
Als ik wil kan ik nu in het vliegtuig stappen naar NL om mijn salaris te verdriedubbelen. Wat voor onzin ben je nu aan het uitbrengen?!? Je bent op een behoorlijk vervelende manier onwaarheden aan het presenteren. Is dat nu hetgeen dat ze je tegenwoordig op school bijbrengen? Groot genoege bek opzetten en dan gaat de massa er wel mee akkoord?quote:Hoe goed je je ook wil voordoen nu: in Nederland krijg jij geen goede baan. Tenzij een eigen bedrijf (en dan moet het nog maar goed gaan lopen) Altijd het of goede connecties.
Wat is oorzaak, wat is gevolg? Durf je er dieper op in te kijken?quote:Bovendien hebben de meeste jongeren zonder startkwalificatie geen baan
Wel, niet, misschien later etc. Zorg eerst dat je de geldende situatie kent voor je het in je sowieso al onsamenhangende verhaal naar voren brengt.quote:laat staan een uitkering - want dat mag ook niet meer zonder startkwalificatie. Of dat moet nog ingevoerd worden, geen idee. Maar het gebeurt of gaat gebeuren. Gelukkig ook maar.
Verplicht, mag niet, hoop blabla. De realiteit leert toch anders. Kijk anders even naar de duizenden kinderen die wel naar school willen maar alsnog niet gaan omdat er geen plek of school is die hen toelaat. Leerplicht, een prachtige wassen neus.quote:En je bent tot je 18e verplicht om naar school te gaan, TS mag sowieso niet stoppen.
Waarbij je nu toch mooi indirect aangeeft dat het schoolverlaten een gevolg van kan zijn maar geen directe oorzaak van kansloosheid is. I rest my casequote:Mensen die echt helemaal stoppen met school op hele jonge leeftijd, dat zijn vaak de echte probleemkinderen die sowieso al kansloos zijn.
Je mening niet als feit presenteren. Buiten dat leer ik graag. Maar dat doe ik liever zelf en op mijn eigen wijze in plaats van hoe een ander vindt dat ik het zou moeten doen maar goed, je hebt altijd leiders en volgers natuurljikquote:Je geeft heel erg af op studeren, werken enzovoort, maar studeren is heel erg leuk en leerzaan als je doet wat je leuk vindt.
Natuurlijk, die gevallen zijn er ook.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, dat is natuurlijk niet zo. Alleen om het feit dat je in mijn beroepsgroep je werk geeneens mag uitoefenen zonder een bepaalde titel.
Tsja, ik heb ook bij bedrijven gewerkt waar je verplicht een HBO-diploma en rijbewijs moest hebben. Ik had geen van beide.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:46 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Geen enkel bedrijf? Nou ja, dat ligt aan de branche waarin je werkt. In de branche waarin ik ga werken nemen ze absoluut geen ongeschoolde personen aan, dat is gewoon onmogelijk. Ik kan zo al een paar bedrijven opnemen die geen ongeschoolde personen aannemen. Ik vind echt dat jij doet alsof het leven zonder diploma prima is, maar uiteindelijk moet je dan maar net geluk hebben.
Weerleg het eens in plaats van een beetje op afstand een beetje te snauwen. Geef eens een heldere uitleg waarom je zonder scholing, bij voorbaat al gedoemd bent om te mislukken in het leven wanneer je niet die 1 op een miljoen bent.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
Over 'op een vervelende manier onwaarheden presenteren' gesproken...
Misschien een ideetje om een keer de quote-knop te gebruiken?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:30 schreef motorbloempje het volgende:
De enige die snauwt ben jij, en de enige die zegt dat 'de rest zegt' dat je 'sowieso' zonder papiertjes kansloos bent. Er is niemand die dat zegt, en iedereen erkent de uitzonderingen. Uitzonderingen zijn alleen precies dát wat ze zijn. Uitzonderingen.
Niet veel meer dan een veterstrikdiplomaquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:29 schreef Neuroscience het volgende:
Maar Dven, heb jij helemaal geen papiertjes die aangeven wat je kan? Dan denk ik aan certificaten ed.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:04 schreef Toto69 het volgende:
Je hoeft geen diploma te halen om werk te vinden!
Gewoon stoppen met school dus.
In Amsterdam is meer dan voldoende werkgelegenheid voor dit soort types.
Mvg,
Aad
kan je niet eens zwemmen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet veel meer dan een veterstrikdiploma
Hebben vissen tegenwoordig ook een zwemdiploma nodig voor ze kunnen zwemmen?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |